Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Клюкарник
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 92 отговора

София

Мнения: 5 374
Не мислех да повдигам въпроса, но, ето, възмутената тема на Радостина ме подтикна да го направя.
КАкто всички знаете, в София билетчето вече струва колкото един хляб. Хлебче-левче, левче-билетче. Днес в тролея си купих билетче от автомат. Любопитство го наречете, реших да изпробвам. Няколко души ме наобиколиха и поискаха да видят. Мъж на средна възраст ме попита :"Ама то колко струва"? Отговорих, че си е лев, колкото и билетите, купени другаде.
При което той и жена му твърдо и категорично заявиха, че не, те тъврдо НЯМА да си купят билетче за 1 спирка, защото "били бедни". И ме изгледаха така, сякаш аз съм престъпничка.

Когато слязох на моята спирка (пътувах точно 2 спирки), ми направи впечатление един флаер, залепен на уличния стълб "Хляб или билетче? Не съм луд да дупча един лев" (отдолу-подпис-Българска федерация на анархистите).
Тааа.....се замислих сериозно. Вариантите са няколко:
1. Аз съм будала, защото плащам за 2 спирки и защото ВЪОБЩЕ плащам НЯКАКВА цена, за това, че пътувам със СГТ.
2. Ония като са "бедни", ще вървят пеш. И аз съм била бедна, и не съм се качвала на транспорт.
3. Всеки си решава за себе си, а държавата-ДГД.

Та....трябва ли да плащаме, когато НЕ СМЕ убедени, че това е цената на предлаганата услуга?
И още повече, когато се касае за МОНОПОЛИСТИ? (според флаерчето ние сме били плащали най-високата цена в Европа, не знам дали е така.).
Цитирай

София

Мнения: 11 064
Едно от най-неприятните преживявания, които си представям, е срещата на контрольор в градския транспорт и пътник без билет. Отвратително унижение! По тази причина не мога да си помисля да се кача в тролей/трамвай/автобус и да не перфорирам билет.

Не знам каква е цената на билетите в Европа. Не мога да направя сравнение. Скъпа или не, услугата не е задължителна. Никой никого не заставя да се качи в трамвая. Който иска да я ползва, трябва да заплати цената. Въпрос на лично решение е. Така смятам.

 
Цитирай

София

Мнения: 5 374

Не знам каква е цената на билетите в Европа. Не мога да направя сравнение. Скъпа или не, услугата не е задължителна. Никой никого не заставя да се качи в трамвая. Който иска да я ползва, трябва да заплати цената. Въпрос на лично решение е. Така смятам.

 
Значи, готова си да даваш пари за не особено качествена услуга? Наистина питам сериозно и не се заяждам. Искам да разбера какво мислят другите.
Цитирай

Tам през Атлантическия океан

Мнения: 5 929
В Германия е не е "евтин" ГТ  Wink но цената на талона си заслужава всеки цент .... Там най-дълго съм чакала  на спирка 8 мин., зимата никога не е студено вътре и рядко ГТ е претъпкан (може би в часовете когато свършват учебните часове е пълно с уценици)

Иначе по темата цената която тук струва билета е висока за това което ни предлагат  Confused
Цитирай


Мнения: 2 490
СГТ трябва да плаща по левче на пътниците си за екстремните преживявания, на които са подложени по време на пътуване. Аз вече бях описала в "Знаете ли какво/кого видях?" онзи случай, когато шофьор на автобус заряза пътниците си без грам обяснение на бул. "Владимир Вазов" и с вестник под мишница се запъти към близката поляна.  Tired
Цитирай


Мнения: 2 033

Та....трябва ли да плащаме, когато НЕ СМЕ убедени, че това е цената на предлаганата услуга?


Не, не трябва. Но и не ползваш услугата тогава. Другото е Андрешковщина.
Цитирай


Мнения: 93
И аз дупча винаги, независимо за колко спирки съм - знам, че услугата е бъгава и не си заслужава, но при мисълта да се разправям с контрольори-психопати, дупченето ми се струва по-добре. Е, като има оставен билет, го взимам, както и аз оставям моите.
Иначе нали затова е градски, масов транспорт, да е уж достъпен за всеки. И на мене не ми е кеф малко по-малко от половината ми заплата едва ли не, да отива за билети, особено, когато видимо предлаганата услуга е ужасна, но никой не ме е карал насила да я ползвам.
Цитирай

София

Мнения: 5 374

Не, не трябва. Но и не ползваш услугата тогава. Другото е Андрешковщина.
Добре, съгласна съм. Но какво правим, когато услугата се предлага от МОНОПОЛИСТ?
(тук визирам и БТК, И Топлофикация, и СГТ, и Енергото......).
С всяко ли увеличение на цените трябва да се съгласяваме безропотно и дали накрая няма да бъдем принудени да се откажем от доста услуги?

П.С. Въпросите ми са наистина сериозни, искам да се опитам поне да разбера каква е нагласата на хората.
Цитирай


Мнения: 3 424
В Берлин билет за 2 часа в едната посока е 2.10 Е,
независимо колко превозни средства ползваш, зона А и Б.
За къси разстояния, т.е. 2 спирки с влака или 4 с бус - 1.30 Е.
Карта за един ден май е 6.10, пак за зони А и Б.
Има какви ли не други възможности, вижте тук
Глоба за нередовен пътник май е 60 евро.

ПП. Хлябът е на цената на билетите (в общи линии)
Цитирай

София

Мнения: 11 064
Специално що се отнася до градския транспорт-има алтернатива.

Ако е до 1 или 2 спирки-разстоянието спокойно може да бъде минато и пеша. Така че "ама аз съм за една спирка" за мен никога не е звучало като смислено оправдание. Който се качва за 1 спирка, го прави, за да спести няколко минути. Е, ами да си плати, тогава.
Има и маршрутки, има и таксита. Който смята, че градският транспорт не предлага услуга, достатъчно добра за цената, може да ползва тях. Не коментирам качеството на тяхната услуга, а това, че избор има.
Да не говорим за личния автомобил. Или пък за възможността да се придвижваме с велосипед. Като из Европата.
Цитирай


Мнения: 93
Трябва да се търсят алтернативи. Както да речем все повече навлизат слънчевите колектори и използват енергия от природата. Не искаш рейс - ходи пеш, вземи си автомобил, ползвай маршрутки, не че те са кой знае какво де. Вземи си бойлер, инверторен климатик за топло и студено и така. Примерно говоря де, някой да не се хване за думите ми.
Цитирай


Мнения: 2 771
В Германия е не е "евтин" ГТ  Wink но цената на талона си заслужава всеки цент .... Там най-дълго съм чакала  на спирка 8 мин., зимата никога не е студено вътре и рядко ГТ е претъпкан (може би в часовете когато свършват учебните часове е пълно с уценици)
                    Няма да повярваш, когато ползвам ГТ ми е същото и в Сф... Може би защото рядко ползвам, а и линията е чиста, ненатоварена, и на 5 минутки имам трамвай. Доволна съм и винаги дупча  Peace. Пропускам всички задръствания, защото трамвая си има отделено пространство и много бързо стигам от А до Б.
Цитирай

Tам през Атлантическия океан

Мнения: 5 929
Liska

нямат грам база за сравнение ГТ тук и в Германия

Там не ме е било яд за парите които съм давала за талони  Wink даже ГТ е за предпочитане пред това да дадеш маса пари за паркинг като си с кола  (в центъра на града)
Цитирай

София

Мнения: 11 064
Значи, готова си да даваш пари за не особено качествена услуга? Наистина питам сериозно и не се заяждам. Искам да разбера какво мислят другите.

Градски транспорт, всъщност, ползвам сравнително рядко и винаги, ако той ще ми спести време-за разстояния, които не ми се минават пеша, а всяка друга форма на придвижване би ми отнела много повече време. Пример: от Римската стена до площад "Гарибалди".
В пиковите часове понякога ползвам метро-от станция "Вардар" до "Булбанк" ми отнема точно 5 минути. С автомобил-много повече. Така че, плащам за спестеното време.  То ми е много по-ценно. И, честно казано, нищо в качеството на услугата не ме е скандализирало дотолкова, че да си задавам въпроса чак толкова скъп ли е билетът.
Цитирай

На верандата, под ореха

Мнения: 3 301
Ами аз четох скоро едно обсъждане в Столична община, относно въвеждането на повече частни автобусни линии /мисля, че бяха 40-50 линии/. Тези линии, за разлика от общинските, са задължени да имат чисто новички рейсове, да минават по строго разписание и т.н. екстри, които по принцип в нормалните страни са нещо обикновено, но тук са лукс.
Въвеждането на тези частни линии ще повиши неимоверно качеството на градския транспорт в София, кандидати има....но предложението не се приема и няма скоро да се приеме, въпреки, че бат Бойко и всички в общината много го искат. Просто съпротивата на синдикатите на транспортаджиите е огромна. Всички ги е страх от стачка и дума не смеят да продумат за концесиите. Всички софиянци, ползващи градски транспорт страдаме, заради това. Мръзнем по спирките, блъскаме се, псуват ни и т.н.
Всичко това няма общо с темата, ама се присетих да споделя като заговорихме за монополисти.  Wink Иначе аз пътувам с карта, фирмата ми я поема. Но и иначе бих дупчила билет. Мина времето, когато като тийнейджърка си падах по екстремните изживявания и по подобен род провокации. Но много ме е яд, че се принуждават хората да пътуват като говеда. И не ми казвайте, че е въпрос на личен избор. Ако нямаш автомобил трудно би ти било да стигнеш от Овча купел до Дружба, например, пешачката. Confused
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 92 отговора