Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 6 септ. 2008, 16:14 ч.

Хляб или билетче?

  • 3 278
  • 92
  •   1
Отговори
  • Мнения: 5 373
Не мислех да повдигам въпроса, но, ето, възмутената тема на Радостина ме подтикна да го направя.
КАкто всички знаете, в София билетчето вече струва колкото един хляб. Хлебче-левче, левче-билетче. Днес в тролея си купих билетче от автомат. Любопитство го наречете, реших да изпробвам. Няколко души ме наобиколиха и поискаха да видят. Мъж на средна възраст ме попита :"Ама то колко струва"? Отговорих, че си е лев, колкото и билетите, купени другаде.
При което той и жена му твърдо и категорично заявиха, че не, те тъврдо НЯМА да си купят билетче за 1 спирка, защото "били бедни". И ме изгледаха така, сякаш аз съм престъпничка.

Когато слязох на моята спирка (пътувах точно 2 спирки), ми направи впечатление един флаер, залепен на уличния стълб "Хляб или билетче? Не съм луд да дупча един лев" (отдолу-подпис-Българска федерация на анархистите).
Тааа.....се замислих сериозно. Вариантите са няколко:
1. Аз съм будала, защото плащам за 2 спирки и защото ВЪОБЩЕ плащам НЯКАКВА цена, за това, че пътувам със СГТ.
2. Ония като са "бедни", ще вървят пеш. И аз съм била бедна, и не съм се качвала на транспорт.
3. Всеки си решава за себе си, а държавата-ДГД.

Та....трябва ли да плащаме, когато НЕ СМЕ убедени, че това е цената на предлаганата услуга?
И още повече, когато се касае за МОНОПОЛИСТИ? (според флаерчето ние сме били плащали най-високата цена в Европа, не знам дали е така.).

# 1
  • София
  • Мнения: 11 792
Едно от най-неприятните преживявания, които си представям, е срещата на контрольор в градския транспорт и пътник без билет. Отвратително унижение! По тази причина не мога да си помисля да се кача в тролей/трамвай/автобус и да не перфорирам билет.

Не знам каква е цената на билетите в Европа. Не мога да направя сравнение. Скъпа или не, услугата не е задължителна. Никой никого не заставя да се качи в трамвая. Който иска да я ползва, трябва да заплати цената. Въпрос на лично решение е. Така смятам.

 

# 2
  • Мнения: 5 373

Не знам каква е цената на билетите в Европа. Не мога да направя сравнение. Скъпа или не, услугата не е задължителна. Никой никого не заставя да се качи в трамвая. Който иска да я ползва, трябва да заплати цената. Въпрос на лично решение е. Така смятам.

 
Значи, готова си да даваш пари за не особено качествена услуга? Наистина питам сериозно и не се заяждам. Искам да разбера какво мислят другите.

# 3
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 137
В Германия е не е "евтин" ГТ  Wink но цената на талона си заслужава всеки цент .... Там най-дълго съм чакала  на спирка 8 мин., зимата никога не е студено вътре и рядко ГТ е претъпкан (може би в часовете когато свършват учебните часове е пълно с уценици)

Иначе по темата цената която тук струва билета е висока за това което ни предлагат  Confused

# 4
  • Мнения: 4 319
СГТ трябва да плаща по левче на пътниците си за екстремните преживявания, на които са подложени по време на пътуване. Аз вече бях описала в "Знаете ли какво/кого видях?" онзи случай, когато шофьор на автобус заряза пътниците си без грам обяснение на бул. "Владимир Вазов" и с вестник под мишница се запъти към близката поляна.  Tired

# 5
  • Мнения: 2 033

Та....трябва ли да плащаме, когато НЕ СМЕ убедени, че това е цената на предлаганата услуга?


Не, не трябва. Но и не ползваш услугата тогава. Другото е Андрешковщина.

# 6
  • Мнения: 95
И аз дупча винаги, независимо за колко спирки съм - знам, че услугата е бъгава и не си заслужава, но при мисълта да се разправям с контрольори-психопати, дупченето ми се струва по-добре. Е, като има оставен билет, го взимам, както и аз оставям моите.
Иначе нали затова е градски, масов транспорт, да е уж достъпен за всеки. И на мене не ми е кеф малко по-малко от половината ми заплата едва ли не, да отива за билети, особено, когато видимо предлаганата услуга е ужасна, но никой не ме е карал насила да я ползвам.

# 7
  • Мнения: 5 373

Не, не трябва. Но и не ползваш услугата тогава. Другото е Андрешковщина.
Добре, съгласна съм. Но какво правим, когато услугата се предлага от МОНОПОЛИСТ?
(тук визирам и БТК, И Топлофикация, и СГТ, и Енергото......).
С всяко ли увеличение на цените трябва да се съгласяваме безропотно и дали накрая няма да бъдем принудени да се откажем от доста услуги?

П.С. Въпросите ми са наистина сериозни, искам да се опитам поне да разбера каква е нагласата на хората.

# 8
  • Мнения: 3 424
В Берлин билет за 2 часа в едната посока е 2.10 Е,
независимо колко превозни средства ползваш, зона А и Б.
За къси разстояния, т.е. 2 спирки с влака или 4 с бус - 1.30 Е.
Карта за един ден май е 6.10, пак за зони А и Б.
Има какви ли не други възможности, вижте тук
Глоба за нередовен пътник май е 60 евро.

ПП. Хлябът е на цената на билетите (в общи линии)

# 9
  • София
  • Мнения: 11 792
Специално що се отнася до градския транспорт-има алтернатива.

Ако е до 1 или 2 спирки-разстоянието спокойно може да бъде минато и пеша. Така че "ама аз съм за една спирка" за мен никога не е звучало като смислено оправдание. Който се качва за 1 спирка, го прави, за да спести няколко минути. Е, ами да си плати, тогава.
Има и маршрутки, има и таксита. Който смята, че градският транспорт не предлага услуга, достатъчно добра за цената, може да ползва тях. Не коментирам качеството на тяхната услуга, а това, че избор има.
Да не говорим за личния автомобил. Или пък за възможността да се придвижваме с велосипед. Като из Европата.

# 10
  • Мнения: 95
Трябва да се търсят алтернативи. Както да речем все повече навлизат слънчевите колектори и използват енергия от природата. Не искаш рейс - ходи пеш, вземи си автомобил, ползвай маршрутки, не че те са кой знае какво де. Вземи си бойлер, инверторен климатик за топло и студено и така. Примерно говоря де, някой да не се хване за думите ми.

# 11
  • Мнения: 2 771
В Германия е не е "евтин" ГТ  Wink но цената на талона си заслужава всеки цент .... Там най-дълго съм чакала  на спирка 8 мин., зимата никога не е студено вътре и рядко ГТ е претъпкан (може би в часовете когато свършват учебните часове е пълно с уценици)
                    Няма да повярваш, когато ползвам ГТ ми е същото и в Сф... Може би защото рядко ползвам, а и линията е чиста, ненатоварена, и на 5 минутки имам трамвай. Доволна съм и винаги дупча  Peace. Пропускам всички задръствания, защото трамвая си има отделено пространство и много бързо стигам от А до Б.

# 12
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 137
Liska

нямат грам база за сравнение ГТ тук и в Германия

Там не ме е било яд за парите които съм давала за талони  Wink даже ГТ е за предпочитане пред това да дадеш маса пари за паркинг като си с кола  (в центъра на града)

# 13
  • София
  • Мнения: 11 792
Значи, готова си да даваш пари за не особено качествена услуга? Наистина питам сериозно и не се заяждам. Искам да разбера какво мислят другите.

Градски транспорт, всъщност, ползвам сравнително рядко и винаги, ако той ще ми спести време-за разстояния, които не ми се минават пеша, а всяка друга форма на придвижване би ми отнела много повече време. Пример: от Римската стена до площад "Гарибалди".
В пиковите часове понякога ползвам метро-от станция "Вардар" до "Булбанк" ми отнема точно 5 минути. С автомобил-много повече. Така че, плащам за спестеното време.  То ми е много по-ценно. И, честно казано, нищо в качеството на услугата не ме е скандализирало дотолкова, че да си задавам въпроса чак толкова скъп ли е билетът.

# 14
  • На верандата, под ореха
  • Мнения: 4 408
Ами аз четох скоро едно обсъждане в Столична община, относно въвеждането на повече частни автобусни линии /мисля, че бяха 40-50 линии/. Тези линии, за разлика от общинските, са задължени да имат чисто новички рейсове, да минават по строго разписание и т.н. екстри, които по принцип в нормалните страни са нещо обикновено, но тук са лукс.
Въвеждането на тези частни линии ще повиши неимоверно качеството на градския транспорт в София, кандидати има....но предложението не се приема и няма скоро да се приеме, въпреки, че бат Бойко и всички в общината много го искат. Просто съпротивата на синдикатите на транспортаджиите е огромна. Всички ги е страх от стачка и дума не смеят да продумат за концесиите. Всички софиянци, ползващи градски транспорт страдаме, заради това. Мръзнем по спирките, блъскаме се, псуват ни и т.н.
Всичко това няма общо с темата, ама се присетих да споделя като заговорихме за монополисти.  Wink Иначе аз пътувам с карта, фирмата ми я поема. Но и иначе бих дупчила билет. Мина времето, когато като тийнейджърка си падах по екстремните изживявания и по подобен род провокации. Но много ме е яд, че се принуждават хората да пътуват като говеда. И не ми казвайте, че е въпрос на личен избор. Ако нямаш автомобил трудно би ти било да стигнеш от Овча купел до Дружба, например, пешачката. Confused

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт