За работещите мами,или децата които сами се справят...

  • 1 935
  • 23
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 470
Не знам дали има подобна тема...Не намерих...Искам тук да споделяме проблемите,и притесненията на работещите майки,свързани със техните малки и по-големи ученичета...И дано някак успеем да открием печелившата формула за възпитанието и учението на нашите деца...


Аз имам двама ученика в 4 и в 3  клас...Не ходят на занималня,тъй като в училище нямат стол,а аз държа да се хранят разнообразно и правилно,в смисъл не със сухоужбини...Миналата година до към средата тренираха баскетбол,но нашият квартал е малък и треньорът им си замина на Славия,а нямат почти никаква алтернатива,и сега сме в чуденка...Аз и баща им,винаги сме тренирали,или най-малкото сме ходили на кръжоци,но сега няма такива...Какво да ги правим тези деца след като свършат училище?!Те са сами в къщи...И когато нямат никакъв ангажимент съвсем седезорганизират...Дори не се и хранят-причината заради която ги спрях от занималня...Вие как се справяте със задачите?!Вашите деца със какво се занимават извънкласно?!Научават ли си сами?!Кога ги изпитвате?!Хранят ли се?!Въобще успяват ли да се организират вашите деца сами,или...Как да ги мотивирам да учат,и да се занимават с нещо различно от компютърни игри?!

# 1
  • Мнения: 2 401
..Как да ги мотивирам да учат,и да се занимават с нещо различно от компютърни игри?!

Охххх не успявам, по никакъв начин. Демек чакам с нетърпение и аз съветите на успяващите.

# 2
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Синът ми е на 11 г., и определено се оправя сам. Ходи на английски, плуване от м.г. и на шах.Сега иска да тръгва и на волейбол.
 Как го мотивирам ? - Ами просто той сам изявява желание да се занимава с различни неща /единствено английския започна по мое настояване, но беше само 2 клас, и трябваше да се наложа/. Имам условие - ще се занимава с добълнителните неща само ако се справя добре в у-ще. Досега успяваше. След у-ще обядваше в стола ,после на плуване, домашни/от 3 клас дори не ги проверявам/ ,английски и 2 пъти седмично вечер на шах. Честно казано т.г. малко се притеснявам, т.к. в 5 клас е доста трудно.От тази година стола го държат други хора ,ходи веднъж и не му хареса ,та не знам.
 Определено ,когато детето има желание - няма нужда от мотивация.

# 3
  • Мнения: 515
При мен не е мотивация ,а ОРГАНИЗАЦИЯ.Стоят си сами ,сами си учат ,сами си пишат ,нямам никакви проблеми с тях и двамата са пълни отличници.каката е 6 клас ,а малкия е 4 клас ,ако нещо неможе моли кака си да му помогне,а при нея е много по лесно ,тя просто е отговорен човек.Връщат се от училище ,почиват си ,хапват затоплено в микровълновата и сядат да си научат ,колкото по бързо ,толкова повече време ще имат за компа.Аз съм от майките ,които не се притесняват от това ,че стоят пред него в продължение на 4-5 часа,смятам ,че много неща научиха именно от компютъра ,като например английския.като се прибера вечер ги изпитвам и проверявам всичко .Намирам време да ги изслушам и отделям поне час за да поговоря с тях за всичко което ги вълнува .В 9 часа си лягат и знам ,че всичко е на ред и на сутринта ще станат отпочинали  и готови за деня,който ги очаква.Наблягам на това ,че ако сега се научат на отговорност ,могат да постигнат много повече в живота си.ПРОСТО ГОВОРЯ С ДЕЦАТА СИ!!!!!
ЗА МЕН Е МНОГО ВАЖНО ТОВА!!!!!!!

# 4
  • Мнения: 1 470
Добре де,а как така децата ви просто правят всичко както трябва?!Имайки в предвид че ви няма...И за мен е много важно да са отговорни и организирани,и досега все съм се стремяла да ги възпитавам в това...Затова държа и на спорта толкова,според мен той възпитава именно такива качества...Докато ходеха на детска си имаха режим,който стриктно спазвахме...Но от както започнаха училище и разполагат сами със времето си след това,просто като че всичко рухна...Говоря и аз със тях много...Още от малки съм ги водила на много тържества,концерти,участвали сме в организирането на много неща,във състезания семейно/крос на София/и др.В смисъл винаги съм се опитвала да ги мотивирам с нещо,да взимат добър пример от мен и от хората с които се виждаме,или организираме мероприятия,с баща им сме отговорни борещи се хора,дори даваме работа на други хора...Въобще опитваме се да бъдем добър пример за подражание,говорим с тях,навсякъде сме заедно/няма и на кого да ги оставя/,когато трябва да решим нещо голяма,винаги го споделяме с тях,и поне на пръв поглед търсим и тяхното мнение...Ох къде бъркам не знам?!Винаги съм ги защитавала,и пред преподаватели и пред хора,и навсякъде...Може някой от вас да е попадал на мои теми...Дали пък не очаквам прекалено много от тях?!Но искам поне да се хранят...Ето днес отново нищо не са обядвали,пък имаше супа-вчера вечерта я готвих за днес...Вечеряли са друго,да каже човек че им е омръзнала,няма начин...Сега ще ги запиша на нещо,казала съм им да си изберът...Ще видим на къде ще я подкарат...

# 5
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Не знам!Според мен си е до дете.Имам 2, възпитавам ги еднакво ,но разликата е огромна.Не съм сигурна ,че когато малчо стане като батко си ,ще бъде толкова отговорен и постоянен.
 Може би разковничето е в това ,че всичко ,с което се е захванал големия е било по негова инициатива, и с голямо желание. Единственото ,което съм правила е да повтарям, че няма смисъл да се занимава с нещо ,ако после ще се отказва.
 Колкото до яденето - там ми е болна тема. Яде това ,което кажа само от ...страх Sad.Просто знае,че ако не го направи- ще има наказания.Не че е решение ,но поне при нас е.Ако го оставя ще кара само на филии, или още по-зле - на нищо.
 За компютъра - нямаме проблеми ,защото обикновено ,почти няма време за него  Laughing.
 Колкото до защитаването - не съм го защитавала. Винаги съм го учила сам да се защитава. И ние имахме проблеми в у-ще ,можех да се намеся,но не го направих.Учех го какво да каже и направи , и сам се пребори . Най-важното е, че всичко си споделя с подробности , и знам точно какво трябва да направи.
 Всичко си зависи от детето,това е.Каквото и да правим - има неща ,които не можем да променим!

# 6
  • на майната си
  • Мнения: 425
 Simple Smile Аз съм от вечно работещите мами, но детето ми не се справя само.
Т.е. не знам дали би могло защото не мога да я оставя сам-самичка у дома - 1-ви клас е.
У-ще, частна занималня /обядват в закусвалня - готвено/, към 18 я прибирам и в малкото време което ни остава - говорим, преглеждаме домашните от занималнята.
Надявам се догодина да може да се справя сама, ама и сама не си вярвам.
Ще Ви чета за да черпя идеи за напред Simple Smile.

# 7
  • София
  • Мнения: 416
И при мен всичко е ужасно сложно,защото се редуваме първо кой да прибира Вики от училище,после се опитвам да готвя разнообразно,за да се храни и тя така,обаче проблема е че детето след като се върне от училище се "залепя" пред телевизора и нищо не прави.И когато се върна от работа и се започва с домашните и се започват едни ревове,че не може да ги напише,че не може да си научи стихотворението и така до към 10 вечерта когато вече трябва и да спи.

# 8
  • Мнения: 1 470
И при мен всичко е ужасно сложно,защото се редуваме първо кой да прибира Вики от училище,после се опитвам да готвя разнообразно,за да се храни и тя така,обаче проблема е че детето след като се върне от училище се "залепя" пред телевизора и нищо не прави.И когато се върна от работа и се започва с домашните и се започват едни ревове,че не може да ги напише,че не може да си научи стихотворението и така до към 10 вечерта когато вече трябва и да спи.
Ето точно такъв е проблемът и у нас...Само че не за ТВто а за компа... CrazyА когато бакща им ги блокира с пароли или по друг начин,те ни бойкотират като нищо не ядат и не правят... Crazy

# 9
  • Мнения: 2 438
За да могат децата да организират сами дневния си режим трябват подходящи уреди. Става сутрин детенце, препича си филийки на тостера /сам изключва/, в хладилника - филе и кашкавал нарязани - прави си сандвич, на обяд - ползва микровълновата.
Стаята се оправя, ако трябва се помага в домакинството - наглежда се сушилнята например или се сгъват дрехи. Като се прибера и почна да готвя, ако забравя нещи се пазарува от магазина през улицата.
Всяко от децата има индивидуален ритъм на учене.
Сами ходят на тренировки /голямото води малкото/.

# 10
  • Мнения: 1 470
За да могат децата да организират сами дневния си режим трябват подходящи уреди. Става сутрин детенце, препича си филийки на тостера /сам изключва/, в хладилника - филе и кашкавал нарязани - прави си сандвич, на обяд - ползва микровълновата.
Стаята се оправя, ако трябва се помага в домакинството - наглежда се сушилнята например или се сгъват дрехи. Като се прибера и почна да готвя, ако забравя нещи се пазарува от магазина през улицата.
Всяко от децата има индивидуален ритъм на учене.
Сами ходят на тренировки /голямото води малкото/.

Моите деца имат всички удобства,тостери-дори нарязан хляб им купувам,нарязвам им винаги филетата и кашкавала да са им удобни,микровълнова,сготвенно 75%,а когато не съм успяла имат консерви,както и суха храна,а и магазинът ни е на две крачки от дома...Направила съм всичко по силите си за да не им липсва нищо,но желание,не знам как ...

# 11
  • Мнения: 515
Айде пак да се включа.... bowuuаз май имам най-самостоятелните деца тук.Не си мислете ,че нямам и аз проблеми с храненето или пък с чистенето ,но ги оставям сами да се справят.Когато бяха много малки бях до тях 7 години ,неотлъчно,с тях играех ,с тях спях ,с тях ядях,всичко правехме тримата ,тати беше все зает и на работа.разведохме се преди сина ми да тръгне 1 клас,останах сама с тях,трябваше да се справим и успяхме ,мотивирахме се ,знаеха че ако не учат  до никъде няма да стигнат ,а искат като пораснат да работят с мен ,а за това трябва учене.
Така започнахме да се мотивираме ,после дойде стоенето в къщи сами след училище,много страх и от моя и от тяхна страна-РЕШЕНИЕТО!!!!!-КУче да ги пази ,да ги чака и обича и да има с кого да играят и да не са сами,после дойде котето,после морското свинче ,после костенурките  и така се научиха на отговорности,да ги чистят ,да ги хранят ,да ги извеждат .По малко подредихме и дневния режим заедно с грижата за тях.
Остана обеда,който намирах винаги в микровълновата неизяден-отново мотивацията !!!!
 Месо се яде за сила ,риба се яде за да запомняме по лесно ,зеленчуци за здраве ,а без хляб неможе да се разбере вкуса на яденето и така......
Започнах да намирам салатки ,който не съм оставила ,сандвичи със  всичко от хладилника,мляко  и др......
И с това се приборих бавно ,но се преборих,сега ядат сами и не се притеснявам ,че са гладни.
После дойде чистенето и вечно разхвърлените стаи и дрехи като си дойда от работа.С това се справих ,признавам си, с много караници,сега като стане 16.45 те разтребват и като си дойда в 17.00 всичко е чисто(Ако си дойда по рано не ме питайте какво намирам),но  важното е, че са отговорни. Joy Joy Joy

Ето така се справих аз с моите деца!Незнам дали е пример ,но може да се пробвате. Peace

# 12
  • Мнения: 24 467
Споделям опит, не давам препоръки и съвети.
Не одобрявам занималнята, независимо дали в училище има или няма стол /в нашето има/. За мен там не се учи, а се губи време и определено децата закъсняват със старта на самостоятелността си и придобиване на задължителните полезни навици и умения, като основното от тях е самоподготовката и самоконтролът, нужни на всеки човек.
В първи клас І срок си бях в къщи. Помагах на детето. ІІ срок тръгнах на работа. От тогава, включително и през лятната ваканция, започнах умишлена и съвсем тенденциозна "борба" с липсата на тези навици /което си е нормално за децата и за по- голямата част от възрастните, но с който проблем определено човек може да се пребори/. От тогава до сега /синът е вече ІІІ клас/ оставям работа за около час- два, което в учебно време включва писане на домашните, четене на уроците и допълнително дадените от мен неща. По време на ваканцията задължително продължавам така и не мисля, че това е нещо лошо, напротив- ваканцията у нас е прекалено голяма и ако детето хайлазува по цял ден това води до лоши последици- за мислещите и хората с опит и реална преценка на нещата е ясно какви. Ако работата не е свършена когато си дойда се започва и приключва, независимо колко е часът. От игра съм го викала да си я довърши. Ако има грешки- отстраняваме ги и обяснявам, когато се прибере от игра, все пак труд е положен и оценявам това.
По този начин за близо две години днес детето си готви само уроците без проблем, никой не му виси на главата, пише си домашните и допълнителните задачи и подрежда раницата си, като до 16.00 часа е напълно готов, дори е гледал и ТВ и излиза да играе. Компа е с парола- не одобрявам непрестанните компютърни игри и безразборното ровичкане в нета с часове от малолетни.  
На извънкласните си мероприятия си ходи сам- с автобуса. Ако не беше възможно бих наела човек да го води и взима, но това не се налага.
Детето е на осем и половина /тръгна шестгодишен и нито той, нито аз съжаляваме, напротив/. Обядът се претопля в микровълновата и това не е никакъв проблем. Храни се, сяда, чете, работи, почива- важното е, че сам разпределя времето си и успява да свърши това, което трябва.
Та за мен всичко е въпрос на полезни навици, които се възпитават с много търпение, дисциплина, включително и самодисциплина от страна на родителите, обяснения, санкции, когато са нужни /не вярвам на когото и да било, че се успява само с обясненията и добрия тон, съжалявам, но това не е истина/, натоварване на детето- достатъчно, но не и повече от нужното или от това, което може да поеме. Карам се, разбира се, не смятам че бъркам въобще. Като не се карам и не наказвам аз, утре животът направо шамари ще раздава. Липсата на натоварване е еднакво вредна с претоварването, липсата на свобода- с пълната слободия, непредоставяне на възможност за самостоятелност- с дезинтересирането от детето. Еднакво вредни са крайностите. Винаги водят до неблагоприятни резултати.
И нещата не са се получили "просто" от само себеси, защото това е невъзможно. По този въпрос работя и сега, проверявам, контролирам, обяснявам, поддържам постоянна връзка, но натискам и не съжалявам.
Имам бавачка за малкия, та синът не е сам, има възрастен човек, но жената изобщо не се занимава с учебния процес и работата, няма и практически такава възможност, през цялото време е ангажирана с малкия. Просто е едно присъствие на възрастен.
Мисля си, когато малкият порасне и стане ученик един ден /дай, Боже/- бих наела човек да го връща в къщи и да остава с него най- вероятно в І, максимум във ІІ клас, не и след това.

# 13
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
...А когато бакща им ги блокира с пароли или по друг начин,те ни бойкотират като нищо не ядат и не правят... Crazy
 
Според мен, това е проблема!Намерили са начин да постигат това, което искат. Трябва ясно да им покажете ,че това не е начина.Като бойкотират - бойкотираш и ти. Щом не ядат вкъщи - няма джобни! Щом не оправят - всичко в един плик и се прибира! Мойте съм ги оставяла по 1 мес. без да имат нищо за занимание.
 Иначе в детската не подреждам  Naughty, само почиствам. Да не говорим, че боклука и миялната са си изцяло задължение на големия.
 Уф, трудничко е, и всичко ,което съм постигнала е с дългогодишна упоритост и многократно повтаряне. Щом са наказани за 1 седмица - значи е една седмица и точка.Сега,когато знаят че каквото кажа - това става ,нещата са по-лесни.

# 14
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Моето момиченце е в първи клас.
Избрахме целодневно училище,защото и двамата с баща и работим.
Там си пише домашните,удома само преглеждаме.Имат си стол-сутрин хапва нещо преди да тръгне,после хапва в стола,обядва пак там,имат и следобедна закуска.На нея и харесва,а я записах с много уговорки.Малко е капризна с яденето.Имат прекалено много извънкласни занимания и спорт,та чак сме в чуденка на какво да я запишем.Тя иска всичко. ooooh!
Та според мен именно избора на училището е водещ. Peace

Общи условия

Активация на акаунт