Защо втори БОЙЛЕР вече протича?

  • 40 835
  • 26
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 722
Хъм, може пък и наистина да са случили техници, на които им се идва. Или на познати, защото синът на "потърпевшия" ползвател на Теси по-рано работеше във Фикосота и точно в цеха за бойлери. Ние имаме кухненски Аристон за монтаж под мивка - 15 литра. Досега не ме е ядосвал. Купих го от Техномаркет Шн преди около 2 години и трябваше аз да изпратя отрязък от гаранционната карта на някакъв адрес в София, на някакъв ЕТ "Васил Костов", за да бъде валидна гаранцията. Сервизът на Мерлони Термосанитари в България била тази фирма. За щастие не съм опирал до тях, че ако протече, отиде ми шкафчето под мивката. Обаче, доколкото знам, съгласно новия Закон за защита на потребителите рекламациите се уреждат чрез търговеца. Следователно би трябвало да се отнасяме към магазина, откъдето е купен, а те да се свържат с гаранционния сервиз. А някои подобни сервизи дори захитряват и изискват те да монтират уредите (за което се плаща отделно, естествено), за да признаят гаранцията.

# 16
  • Мнения: 1 047
Седмица след като прочетох темата и се радвах, че 6 години вече откакто съм си монтирал 80 литров хоризонтален елдом бойлер съм нямал грижи и се наложи да се върна тук и да изложа моя случай.

Имам монтиран предпазно възвратен клапан на входа на бойлера на студената вода, който за 6 години не е капал изобщо. На около 2 месеца източвам по около литър вода през него за да не клеясва.
От около месец насам, бойлера ми започва да пука когато водата загрее, но все още не е изключило релето.
Наблюдавах го и установих, че след време независимо от пукането, релето изключва.
Преди три дни, протече от клапана и от отвора във фланеца, където влиза едната тръба на нагревателя.
След като пусна горещата вода, спира да тече.

Логично разсъждавайки, налягането в бойлера се повишава. Въпроса е защо?
Не съм променял настройката за температурата. Не е настроен и на максимална мощност.

Благодаря ти за обяснението за катодите и анодите. Научих още нещо. С тази част от това мнение не мога да се съглася:
...Капакът, за който говориш се нарича фланец и е отслабено място на казана. Целта му е ако по някаква причина налягането вътре в съдържателя се вдигне прекалено много , той да се отвори и да изпусне вода и така да падне налягането за да не гръмне бойлера....
Фланеца на бойлера е най-здравата му част, ако не се прецака уплътнението между тях.
Обикновенно е хванат с дузина болтове 8мм.

Много компетентно мнение. Peace

# 17
  • Мнения: 0
..... а не от фланеца, защото той е отдолу, на долното "дъно" (за сведение на suni311). ...

Така е наистина, учудих се как така фланецът е отгоре...


Не разбирам, аз съм от София имаме най обикновен Елдом Инвест, вече на 9 или 10 години и нищо му няма, работи си екстра, а пък новите бойлери, постянно оплаквания слушам...как така?

Последна редакция: чт, 23 окт 2008, 00:40 от suni311

# 18
  • Мнения: 722
Имам монтиран предпазно възвратен клапан на входа на бойлера на студената вода, който за 6 години не е капал изобщо. На около 2 месеца източвам по около литър вода през него за да не клеясва.
От около месец насам, бойлера ми започва да пука когато водата загрее, но все още не е изключило релето.
Наблюдавах го и установих, че след време независимо от пукането, релето изключва.
Преди три дни, протече от клапана и от отвора във фланеца, където влиза едната тръба на нагревателя.
След като пусна горещата вода, спира да тече.

Логично разсъждавайки, налягането в бойлера се повишава. Въпроса е защо?
Не съм променял настройката за температурата. Не е настроен и на максимална мощност.
Клапанът, който е монтиран на входа (на студената вода), е комбиниран клапан. В един общ корпус са обединени три клапана: предпазен клапан за свръхналягане, възвратен клапан и т.нар. диференциален клапан. Работата на последния е при повишаване на налягането вътре в бойлера над определено ниво да пропусне малко количество подгрята вода в студената захранваща тръба, за да намали напора във водосъдържатела. Затова е нормално при бойлери, оборудвани с такива клапани, при загряване на водата входната студена тръба леко да се затопля от върната вода. Това, че периодично "продухваш" клапана е много добре, но то действа само на предпазния клапан, т.е. прочистваш пътя на водата, откъдето би излязла при задействането му. Самият диференциален клапан представлява едно малко иглено клапанче, разположено вътре в затвора на предпазния. Но по този начин то не се прочиства. Щом бойлерът пука, значи той се раздува и определено налягането вътре е повишено, логиката ти е вярна. Затова налягането се е освободило, като една част от него е изпусната през клапана, а друга е избила през отвора за нагревателя. Пуснеш ли топлата вода, освобождаваш налягането, то става равно на това във водопровода и бойлера спира да капе. Причините за повишеното налягане може да бъдат две: или диференциалният клапан не работи ефективно, или температурата на водата е по-висока от зададената, защото терморелето не изключва при зададената температура. Или и двете. Ако бойлерът има термометър отвън на корпуса, може да го използваш за целите на диагностиката. Тези термометри не са много точни, но все пак дават представа. За 6 години работа не е недопустимо терморелето да дефектира и независимо, че не си променял настройката за температура, да започне да изключва на по-висока такава. Ако имаш възможност, свали го и го провери. Но и релетата, и клапаните са фабрично настроени и неремонтируеми в домашни условия. Моят съвет е: пробвай да намалиш температурната настройка на релето и проследи резултата. Ако е същият или релето работи нестабилно, просто го смени. За новите Елдом-и гаранцията на ел. част е 5 години, може пък и да му е дошло време за смяна.  Ако и при сменено и нормално работещо термореле бойлерът пука, смени и комбинирания клапан. Това засега от мен, съобщи резултатите от "изследванията". Thinking

# 19
  • Мнения: 722
 ThinkingА докато изпуша една цигара, се сетих още една възможна причина за проблема на Mr Bean: също толкова вероятно е термосондата вътре в самия водосъдържател да е налепнала с варовик и да е намаляла нейната чувствителност. Т.е. самото реле да е изправно, но към него се подава "невярна информация" - варовикът е лош проводник на топлината. Абе, най-добре източи бойлера, извади фланеца, почисти казана от тиня и котлен камък (такива неминуемо ще има), огледай всички елементи по фланеца (нагревател, термосонда и анодна защина), разтвори котления камък от тях (има достатъчно препарати за това, може и с преварен оцет, ама много смърди) и евентуално подмени повредените елементи. Освен всичко друго, това ще повиши енергоефективността на бойлера.

# 20
  • Мнения: 1 047
Благодаря на тати звяр.
Инфото, което ми даде за клапана ми е от полза. Не знаех,че има три функции. Толкова е малък, пък толкова сложен.
Снощи намалих зададената температура на релето и бойлера спря да капе.
Намислил съм да сменя уплътнението на нагревателя, защото ми се стори, че се прокъса докато се опитвах да го стегна. Значи ще отворя бойлера и ще видя какво става вътре.
Как да проверя термостата след като го сваля?
А индикацията, която отчита температурата на водата, след като се навлажни се размаза мастилото и сега представлява едно петно.

Какви препарати за почистване на котлен камък имаш предвид?
Чувал съм само за калгон за перални.
И защо оцета да е преварен?

# 21
  • Мнения: 722
Щом си решил проблема, по-добре не си усложнявай работата с разглобяване на фланеца. Ако е спрял да капе от всички преждеизброени места, просто го остави да си работи, защото обикновено където има влага, корозия и котлен камък започнеш ли да разглобяваш едно, се повреждат и други работи и работата става дебела. Ако вече не капе от споменатото уплътнение, значи не е скъсано, по-добре не го закачай. Но ако си много настойчив и искаш да видиш "какво е положението" вътре във водосъдържателя, би било полезно да го поизчистиш. Честно казано, досега съм чистил само вертикални бойлери и при тях определено е по-лесно: фланецът е на лесно достъпна височина за работа и всички утайки (тиня, пясък и др. инертни материали, които ВиК ни доставя без да сме ги искали) се събират около него. Така, още докато го свалиш, повечето то тях падат, а останалите просто може да изгребеш с ръка. При хоризонталните работата е по-сложна заради височината на монтаж и това, че утайките се събират по дългата страна на казана.
Термостата може да провериш, като го потопиш в загрята вода, чиято температура знаеш (измерил си я с друг термометър). Напр. настройката ти е за около 60 - 65 градуса, значи загряваш вода на около 70 и потапяш термосондата в нея. Допреди това терморелето е стояло на стайна температура и контактът трябва да е включен. При тази настройка и вода на 70 градуса биметалът трябва да изключи. Начините да го разбереш са два: ако имаш мултицет измери има ли затворена ел. верига през релето. Ако нямаш мултицет, но имаш добър слух, би трябвало да чуеш лекото изщракване в момента, в който биметалната пластина прекъсне контакта. По принцип терморегулаторите включват и изключват не на точно определена температура, имат един диапазон от 2-3 градуса в + и - . А също и хистерезисна характеристика на задействане.
Това, че мастилото на скалата на външния термометър е размазано, е по-скоро козметичен проблем. Старият ми бойлер (когато бяхме на квартира) беше Теси. Допреди 3-4 години те изобщо нямаха индикация в цифри за температурата, само една стрелка и сиво-черна ивица вместо числа. Консултантите в магазина ми казаха следното: "гледай стрелката да сочи вертикално нагоре, това означава температура 60 - 65 градуса".
Котленият камък се отстранява най-добре, като детайлите, по които се е натрупал, се обработят със слаба киселина, напр. оцетна, млечна и др. Оцетът върши хубава работа, а като го превариш, просто му вдигаш градуса, т.е. става по-силен (както се вари марината за туршии и кисели красавички). Ако си правил (ти или някой около теб) такава марината с преварен оцет, знаеш как смърди.
За препаратите: Ползвал съм не калгон, а препарати за почистване на парни ютии и кафемашини, които се продават в почти всички по-големи вериги магазини, те са на базата на ортофосфорна киселина, която не е отровна, дори човек да я погълне. Майката на разтварянето на варовика е в хубавото продължително "накисване", за да се разтвори бавно и да се отдели от металната повърхност. А калгон не употребявам и просто не знам как точно действа.

# 22
  • Мнения: 1 047
Благодаря на Татко звярко за отделеното време и изчерпателния отговор. Hug
За сега ще оставя бойлера така, че аз ремонтите ги правя бавно и ако го разглобя, сигурно седмица няма да имаме топла вода.
Иска ми се да го отворя и да го почистя и разгледам, но до следващото протичане ще надвия любопитството си.

Дано повече не се налага да питам в тази тема, а само да отговарям. Peace

# 23
  • Мнения: 2 161
В рамките на 2 години вкъщи и Елдом Инвест протече и Аристон се развали. Елдом Инвест дори не признаха гаранцията, защото не бил монтиран от сервиза....а това можеха да ми го кажат при купуването му, а не при свършен факт, за да си спестят малко работа. От сервиза на Аристон дойдоха да го погледнат, но ние трябваше да им го закараме впоследствие. Сервизното обслужване в Б-я е под всякаква критика.  ooooh!

# 24
  • София
  • Мнения: 4 575
А можете ли да кажете кои си струват. Утре ми предстои покупка. И какво в най-общи линии да гледам. Не че разбирам, ама все пак... Crazy

# 25
И аз имам голям проблем с бойлера си. Вчера го пуснах да загрява и от меката връзка започна да пръска гореща вода и да излиза пара(въпреки, че бойлера е напълно изпразнен откъм топла вода) Не знам дали проблемът е сериозен, но ме е страх да го пусна за по-продължително, защото от самото включване започва да фъщи вода. Моля, помогнете!  Sad

# 26
  • Мнения: 1 047
Моя бойлер все още си капе.
Отворих, почистих, смених комбинирания клапан, уплътненията бяха се изпекли.
Вероятно редуцир вентила на блока се е прецакал или просто няма такъв и налягането е увеличено.

И мен ще ме е страх да го пусна.
Да не би да е вързан наобратно? Вход-изход на водата.

Общи условия

Активация на акаунт