Задача по математика-2 клас

  • 12 177
  • 19
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 578
Това не е математическа задача, а по скоро задачка-закачка ... и според мен е коректно такъв род "хитринки" да бъдат отделяни в "специален" раздел или означавани по някакъв начин. Така поне детето /родителите, учителите/ ще са наясно, че отговорът може да се простира извън точните правила на математиката и е свързан с известна доза находчивост и нестандартен поглед!

# 16
  • Мнения: 248
С риск да се конфронтирам - да! голяма работа е! .От личен опит ще кажа, че такива "свежести", вмъкнати на най - неуместни места в учебниците и помагалата на децата никак не помагат. Когато детето учи  таблицата за умножение, то ще се стреми да приложи знанията си от урока и уроците преди него, за да реши задачата. Ако не успее - мама и тати идват на помощ. Да, ама и те се опитват да решат задачата съобразно изучавания материал. Като не стане - настава едно чудене...
Не е лошо според мен да има задачки - закачки в помагалата, но те би трябвало да са отделени от основния материал по ВИДИМ и ЯСЕН начин. Щото и аз се зачудих за решението и нямаше да се сетя . Ще пробвам довечера с моите деца - 3 и 9 клас

Никак не съм искала да създавам настроения за конфронтация. Нито пък аплодирам учебниците, по които учат децата ни.
Ти тепърва ще видиш какви чудеса са сътворили авторите на ЧиО и ЧиП.
Като употребих думичката "свежи" имах предвид това, че ако мама и тати се главоблъскат над някоя закачлива задача, това в никакъв случай не означава, че тя непременно ще е голямо предизвикателство за необременения детски мозък.
Също така имах предвид това, че след като видят решението във форума (или отзад на помагалото) и като се погледнат учудено питайки се: "е, бива ли такава простотия?" не означава непременно, че детето няма да се усмихне и направи някой и друг извод в малката главица.
Не виждам и какъв е проблемът такава задача да бъде вмъкната измежду тези, в които само се умножава ... още повече, че със сигурност е отбелязана по ВИДИМ и ЯСЕН начин с човечето за "логическа", или "занимателна" задача. Най-много, ако мозъкът, който я чете е свеж да се сети, че математиката не е само досадно умножение & деление, ами има и други посоки.
Ако пък настане голямото фамилно чудене - пак голяма работа. Не всички задачи могат да ги решат всички Wink

PS
сигурна съм, че третокласникът ти ще е по-идеен от деветокласника.

# 17
Аз като бях втори клас с такива "неща" не сме се занимавали.
Специално в уроците за метър и дециметър превръщахме от едната м.е. в другата и някакви елементарни задачи,включващи изваждане/събиране и умножение/деление.
С какво им пълнят главите сега не знам,най-много да намразят училището.

# 18
  • Sf
  • Мнения: 978
Най-много, ако мозъкът, който я чете е свеж да се сети, че математиката не е само досадно умножение & деление, ами има и други посоки.
Ако пък настане голямото фамилно чудене - пак голяма работа. Не всички задачи могат да ги решат всички Wink


Задачата няма нищо общо с математиката, ако по нея второкласниците ще си правят изводи за някакви "посоки", по-добре без такива.

Задачите за втори клас би трябвало да са все още по силите на всички родители.  Wink

# 19
  • Мнения: 3 886
Подкрепям мнението такива закачки да са в отделен раздел.не мисля че МАТЕМАТИКАТА е предмет за гатанки.Най много  да ги сложат в учебникът по български език newsm78

Общи условия

Активация на акаунт