технически въпроси относно записването в училище

  • 940
  • 10
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 506
Очертава се синът ми да кара предучилищна в училище, и понеже предпочитам след това да продължи и първи клас в същото училище, вече ми се въртят разни въпроси из главата.

1) Какво да избирам - училище или учителка? Какво значи "добро" училище, ако ни се падне "лоша" учителка?

2) Може ли всъщност да се избере учителка? И как става това - има си канален ред, в който отиваш, срещаш се с всички учителки, и избираш, или се прави по разни втори и трети начини?

3) Учителките в предучилищните групи след това в първи клас ли продължават или те са само в предучилищна, а има други в първи клас?

Знам, че първият въпрос е малко реторичен, но ще ви бъда благодарна, ако споделите какво мислите, какво търсите и т.н.

Сигурно ще се сетя и други, но засега са тези.

# 1
  • Мнения: 7 821
Преди да започнеш избора трябва да знаеш, че не всички училища имат предучилищна. Обикновено "елитните/добрите", по-натоварените, с повече класове и ученици нямат  Confused. Иначе на въпросите ти.
1- Ние избрахме и училище и учителка, за сега сме доволни. Дълго разпитвахме познати и приятели и взехме решението. Не знам какво значи "добро" училище, ние държахме да е квартално. Избрахме да е такова, а после имаше и доза субективизъм защото това е моето училище  Wink. Може би ако не беше така щяхме да изберем друго, но ... ръководехме се от това, че искахме доколкото е възможно детето да има нашето детство, да излиза с приятелите си от училище да играе на вън, да може пеша да отиде на рожден ден и т.н. Гледахме базата каква е, интересувахме се има ли занималня близо и каква, какви са ЗИП и СИП. Какви са извънкласните занимания, ако ги има. Не на последно място при нас се получи и така, че е в едно училище и в един клас с деца от градината си, т.е. с приятели.

2- На много места може да я избереш като напишеш името и още в молбата за записване. На някои места не може, там ако държиш на конкретен учител, търсиш връзки, с тях става. Иначе в нашата градина директорката прави среща на родителите с всички бъдещи учителки на първолаци и с директорките на 3-те най-близки квартални училища. Та там се запознахме и с тях и с програмите им (СИП-ове, ЗИП-пове, униформи, религия, извънкласни занимания и т.н.)

3- Не, учителките не са едни и същи и класовете не са същите. Обикновено и там където има предучилищна класовете и са по-малко, а после първи клас са повече и децата се разместват.

Поради горното ми писание взехме решение да оставим Вики да кара предучилищна в градината, ненужно ни се видя две поредни години да има промени за детето. Но бяхме доволни от градината и учителките. Догодина ще мислим и за Дани.

# 2
  • Мнения: 3 506
Благодаря ти, Ели, много изчерпателно и много полезно   bouquet

При нас за съжаление се очертава да няма възможност да оставя Ники догодина предучилищна в градината, та и мене отсега ме тормозят тези 2 поредни години промени.

# 3
  • В офиса
  • Мнения: 4 008
Лирическо встъпление Simple Smile Към избора на училище за предучилищна подходихме с идеята, че не е за постоянно и че сме готови да търсим друго място, ако в това у-ще не ни допадне. Допълнително спокойствие ни беше, че всъщност в първи клас приемат и без изкарана предучилищна, а с декларация на родителя.

На въпросите:
1. Вече не знам какво означава "добро" училище.
За нашето училище коя ще е учителката в предучилищна стана ясно в края на лятото, така че и учителка не можехме да изберем.

2. Не знам. Със сигурност това не е масовата процедура - да се срещаш с всички учителки. Нямам идея как един директор ще подходи към такава молба, най-вероятно тактично ще те отсвири.

3. Може да, може не. В първи клас класовете и учителите са повече. А може и да е практика училището да има една учителка само за предучилищна (това поне ще е ясно още от началото, освен ако в движение директорът не промени концепцията си, или не се смени)

Критериите по които избрахме нашето училище: (основният коз) имаше отделен, много добре поддържан двор (направо парк) за малките; Нямаше видими признаци на упадък и порута, децата не изглеждаха като изоглавени извънземни в междучасията; Директорът и другите, с които говорихме, се държаха човешки, не се хвърлиха да обясняват, че са велики, нито пък бяха незаинтересовани; Но тук да кажа, че ние не търсехме най-доброто, а такова, с което да сме ОК.
Имахме невероятен късмет на учителка, но това беше случайност.
По принцип мислим да я запишем в първи клас в друго у-ще. Но ако тази учителка остане да ги води и в първи клас, сериозно ще се зачудим дали пък да не остане.

За смяната на средата, колкото и да е стрес, всички деца са нови и не се познават, т.е. не е да се вписваш в клас, където вече има оформени групички.  Освен това в ДУ децата като са по много в клас, по-трудно някое ще остане само.

Разбира се има неща, които не харесвам, както и такива, които могат да се подобрят. Но аз не очаквам предучилищната да й даде, или да я научи на кой знае какво.


# 4
  • Мнения: 1 849
Мария, ние категорично бяхме за даването на сина ни в училище на предучилищна и виждам, че това за него беше правилния вариант. Всички деца са различни, ако за едно е добро за други може да не е... Но при нас синът ми осъзна, че не всичко е игра, свикна с отговорностите те, колкото и да са малко и свиква с училищния ред... Имаше стрес в началото, но се радвам, че го изживяхме сега не в първи клас.
Та на въпросите:
1. Аз под ходих малко интуитивно (но ти ще ме разбереш...), проучих училищата които са ни в района и около работата ни, четох из нета кои са добрите...нямам познати които да питам от кои са доволни...спрях се на две, едното имаше сайт в Интернет и двете бяха училища с традиции. Подадох молба и в двете. В първото имаше класиране и до последния момент не се знаеше дали ще ни вземат, но ни приеха.
Какво е добро училище-поне за мен е това което създава не зубъри, а мислещи хора и където дисциплината е на ниво.
Но все си мисля, че ако не съм я имала тази възможност, щях да заложа да търся добър учител.
Не бих заложила на кварталното училище, защото съм на мнение, че и средата има огромно значение за развитието на детето.

2. В нашето училище децата от предучилищната до колкото знам са в един клас в първи клас, но има и тестове и предполагам, че е възможно и да има разместване по резултатите...

3. Нашата учителка за предучилищна не води първи клас.

# 5
  • София
  • Мнения: 4 397
И аз в момента правя такова проучване, така че ще следя темата с интерес. Пред мен даже седи и въпроса къде да кара предучилищна. migito Би ли споделила в кое училище учи детето ти  Peace

# 6
  • Мнения: 2 700
1) Какво да избирам - училище или учителка? Какво значи "добро" училище, ако ни се падне "лоша" учителка?
Избирай учителка. Дъщерята на една приятелка е в така прославеното 32-ро, където за три години смени три класни. Приятелката ми пишман стана, но пък тя е от типа да каже, че детето й учи в училището Х.

2) Може ли всъщност да се избере учителка? И как става това - има си канален ред, в който отиваш, срещаш се с всички учителки, и избираш, или се прави по разни втори и трети начини?
В нашето училище се пишеше на молбата за кандидатстване името на учителка, ако имаш специални желания. Бяха казали, че ще гледат максимално да се придържат към желанията ако имат възможност.

3) Учителките в предучилищните групи след това в първи клас ли продължават или те са само в предучилищна, а има други в първи клас?
Не. Те са си само за предучилищна, т.е. когато избираш "учителка" (преди записване в предучилищна), трябва да гледаш тези, които сега преподават на трети клас. Някоя от тях ще поеме випуска на сина ти.

Други критерии, по които можеш да избираш са:
- дали училището е начално или СОУ  (при началното естествено рискът от по-ранно прихващане на лоши навици е по-малък)
- ако търсиш близо до работата си - доколко тази работа е постоянна
- материалът, който се изучава в училището. Пак се връщам на въпросното 32-ро. Ами там в трети клас започват да учат втори чужд език. Аз лично го намирам за съвършена глупост. Те с българската граматика не са още в час, едва са започнали да вдяват по някоя и друга дума от първия чужд език и като им натресат и втори такъв става пълна боза. Но има хора всякакви...
- извънкласни занимания, които се предлагат в училището (дъщеря ми вече четири години тренира  вечерно време в училището си спортни танци и аз нямам особен ангажимент с водене и взимане, а и не се чудя какво да спортува, за да си хаби енергията)

Аз лично избирах по близост и по учителка + опции занималня. Близостта не е за подценяване. Случва се да не можеш да си ползваш колата и трябва да имаш версия за лесно придвижване (особено през зимата). Хубаво е и да имаш в квартала все пак хора, на които да можеш да разчиташ. В училището на дъщеря ми се случи да имат бомба Wink и както си работех кротко в единия край на София, така се наложи да организирам познати на място, защото всички ученици са изведени от училището и чакат да бъдат прибрани...
В трети клас пък инцидентно спря занималнята през април и до края на годината дъщеря ми трябваше да ходи сама на училище - за месец и половина е трудно да се реорганизираш (знам, че някои деца ходят сами и от по-ранна възраст, но аз нямаше да го направя ако обстоятелствата не ме бяха принудили ).

Въобще, моята логика е -  до 7 клас в квартално училище, а после където тя реши.

# 7
 newsm78
Ако търсите училище, нека е по-близо до вас- детето се изморява бързо на 7 години, а нашата мила София вече е почти непроходима! Изберете учителка след проучване от майките на тазгодишните четвъртокласници, обикновено те ще водят следващата година. Обикновено в училището се знае, че има прехвалени учителки, но не винаги истината е такава. Какво прави една учителка добра  Confused- да обича децата, но да е взискателна и строга, да не раболепничи с богатите родители и да не търпи разглезените им отрочета?! Дали има вече такива преподавателки, при положение че заплатата е 450 лева? При избора отчетете, дали учителката работи с децата или говори много мило с мамите. Приятно е да разговаря с родителите учтиво, но ако в това време тече учебен час??...
И все пак ви пожелавам успех- Наистина да намерите екземпляр от изчезващия, но незащитен вид Учител!!!

# 8
  • Мнения: 3 506
Благодаря ви много за отговорите   bouquet  Много са ми полезни, че нищо не знаех по темата.

Само не разбрах - до трети клас или до четвърти ги води една учителка?

# 9
  • Мнения: 581

Само не разбрах - до трети клас или до четвърти ги води една учителка?
До четвърти.
 За моето дете реших, че най-доброто училище е това пред блока.Освен учителката си избрахме и паралелката (държах да не е с изобразително изкуство).Това желание се вписва в молбата за записване в първи клас.
 Общо взето не съм се втелясвала чак толкова.Наясно съм, че дори и да сме при най- невероятния учител, ако вкъщи не обръщам внимание на детето то няма да постигне добри резултати.

# 10
  • Мнения: 3 506
O, въобще не говоря за резултати, или поне за резултати в общоприетия смисъл. Говоря за това да му е приятно да ходи, да не намрази училището и ученето от втория-третия ден, изобщо - да се чувства добре там. Това разбирам аз под добра учителка и много бих искала да намеря такава в някое от близките ни училища. Та в този ред на мисли, постингът на Тинкърбел ми свали голям товар от плещите - че няма да трябва да я търся още тази година, а след предучилищна.

Общи условия

Активация на акаунт