Немско училище към посолството в София

  • 59 446
  • 194
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 191
Имате ли повече информация за приемния изпит по немски? Какво трябва да е нивото на владеене на езика за предучилищната група и първи клас?

# 46
  • Мнения: 390
Изпитът за предучилищна, съответно класа който искате да запишете, е на немски и съответства на възрастта на детето. Това ми казаха лично от у-щето. Т.е. трябва да е учило преди това яко немски в детската градина, освен ако не идва от Германия. Иначе се работи по признаване на дипломити от това у-ще и за бълг вузове, което е добре.

# 47
  • София
  • Мнения: 1 724
NIZZA, ВЪПРОСЪТ Е В ТОВА ДАЛИ ЩЕ УЧИ КОЛЕЖ НАВЪН ИЛИ БАКАЛАВЪР. АКО ЩЕ УЧИ КОЛЕЖ, ДА НЯМА НИКАКЪВ СМИСЪЛ ОТ БЪЛГАРСКА ДИПЛОМА,НО АКО ЩЕ КАНДИДАТСТВА В УНИВЕРСИТЕТ, НАЛИ ПРЕДИ ТОВА ТРЯБВА ДА ИМА СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ НАКЪДЕ...Не мога да знам дали ще имам възможност да осигуря финансиране и за двете, ако бих била сигурна, да няма никакво значение дипломата до 7 клас. Всичко е въпрос на финанси.

# 48
  • Мнения: 771
Да, явно това си е училище за чужди граждани.А това, че някои като нас се подлъгват, тепърва ще се разбере. Аз също разговарях "лично" за предучилище и начален курс. Първо, въпросната дама, лошо владееща бъл.език не вся у мен спокойствие за образователната им програма. /за която не е на ясно/. Нищо лошо в това, но не ми се ще да се наложи детето ми после да повтаря определената степен. Може би трябва човек не да вярва на реклами, а да попита в Министерството.

# 49
  • Мнения: 120
Аз се бях насочила към това училище, понеже синът ми като половин германец така или иначе няма проблеми с езика. Обаче както разбирам, те са на практика едно обикновено немско училище, просто ситуирано в чужбина. Не знам дали и германките, дето се водят на работа в него, са квалифицирани учителки или  по съвместителство като жени на работещи в БГ немци си уплътняват времето, учителствайки.

За немските учебни планове, няма такива единни държавни планове като у нас. Всяка провинция си има свои планове и учебници, в янкои доскоро се учеше 13 години (това ако детето е в гимназия), сега уж всички са по 12 години, но на едни места гимназията е след 4. клас, на други - след 6. Галимацията е пълна. То от една провинция в друга да се преместиш, са несъвместими училищата им, та вие искате тук да са съвместими с нашите. Явно не са.

Това, което аз си представям и каквото май повечето от нас искат, е немска дисциплина и български учебни планове, но двете явно не се съчетават. Немските планове са доста по-лежерни, което аз отчитам като недостатък. Ами според най-съвременните тенденции, измислени от немските професори, до трети клас вкл. децата трябва да пишат както си искат и да не им се поправят изобщо грешките,  после от 4. клас като почнат диктовките, са по 5 грешки в дума. В първи и голяма част от втори клас се пише само с печатни букви, после месеци наред се изучават ръкописни букви сякаш са се заели с японски, два часа седмично от 1. клас им пълнят главата с религия, респ. задължителния ерзац етика и това до края на света. За такова нещо или подобно на него аз не бих броила 3700 евро.

# 50
  • Мнения: 771
Бабина питка, това което пишеш е много интересно и на място. И аз се замислих за квалификацията на учителите.За подготвителна група може да има компромис, обаче дали и германците, които преподават в класовете са учители! И ако това което пишеш за учебните планове важи и за обучението на учителите им, не ми се мисли. Как така ще се ограмотяват до 4 клас! Извинявам се ,но нашите деца са по-умни. Колко знаят да четат и пишат още на 6 г.!

# 51
  • Мнения: 390
Не го знам от лична информация, но съм убедена, че няма да допуснат учители без необходимата квалификация!!! 
И тук нали имаше едно девойче, което учи там в момента, мисля, че се изказа много добре за преподавателите. Ако можем въобще да правим паралел  /като чужди у-ща в Б-я/, Англо-Ам у-ще и френският лицей са най-добрите у-ща за момента в София, поне до 8ми клас. А е въпрос и то на много скоро време, тяхната немска диплома да се признава у нас и да нямаш проблем при кандидатстване в наш унив. Нали сме в евросъюза, ако се задържим Simple Smile, всичко ще е едно до няколко години.
Що се отнася до това, че и там нямат единни изисквания /не знам как е, ще проверя/, но нали това би означавало, ако си завълшил в Берлин, да не можеш да учиш в Мюнхен напр.освен ако не държиш приравнителни изпити....Ще си позволя да не се съглася с това!

# 52
  • Мнения: 390
А и, честно казано, ние в Бг като отглеждаме все генийчета, които още на 4г. могат да четат и да смятат, защо питам сме на този хал?
Не е новина за никого, че както са възпитани и 'слушат' немските деца, не го правят други, да не говорим за наште. Нищо, че като бебета ги къпят по един път в седм., не им викат по градинките, а ги оставят да се цапат и правят каквото искат, ходят с памперси до 4г. и смучат по улиците биберон до 5г.
Защо тогава като им е толкова калпаво образованието на немците, българчетата се изтрепаха да ходят да учат в немски университети?

# 53
  • София
  • Мнения: 1 724
А и, честно казано, ние в Бг като отглеждаме все генийчета, които още на 4г. могат да четат и да смятат, защо питам сме на този хал?
Не е новина за никого, че както са възпитани и 'слушат' немските деца, не го правят други, да не говорим за наште. Нищо, че като бебета ги къпят по един път в седм., не им викат по градинките, а ги оставят да се цапат и правят каквото искат, ходят с памперси до 4г. и смучат по улиците биберон до 5г.
Защо тогава като им е толкова калпаво образованието на немците, българчетата се изтрепаха да ходят да учат в немски университети?


Good posting!

# 54
  • София
  • Мнения: 191
Напълно съм съгласна с теб nizza.
Със сигурност мога да ви кажа, че голяма част от учителите са българи. Взели са най-добрите учители от ВЕДА, Ерих Кестнер и немската гимназия. На страницата им може да видите екипа от учители.

# 55
  • Мнения: 771
За съжаление спора отива в недобра посока.Хайде да не спорим дали българчетата са по-добри или германчетата. Някак не е нормално. Относно дисциплината - можем много да спорим. Немската дисциплина е мит и имам "чудесни впечатления" от германчета- и тук и в Германия.!Поразгледах отново учителите и персонала. Е, има 2,3 учителки, но с този набор персонал трудно ще вземат лиценз.Освен това звучи смешно твърдението, че са "взети най-добрите учители" от изброените училища, напротив! Просто бюрокрацията в тази посока е огромна. Бъл. обр. система може да не е най-добра, но е официална за България. И ако някой харесва повече друга, най-добре ще бъде да отиде в съответната страна. Освен това, доколкото съм на ясно, това училище имаше идея да подготвя деца на дипломати и немскоговорящи. В този смисъл идеята е адекватна и отлична и никой не би имал право да им се меси в ученето.Но когато "някои" не-немскоговорящи се насочиха на там, вече нещата стават сложни и се налага съответните организатори да се съобразят със българските стандарти.А сравнението с АК и ФЛ не са удачни. Те са с различен статут и с утвърдена от Министерството програма. Но, както вече се каза - въпрос на вкус и времето ще покаже.Дано!Много ми се ще нашите българчета, обърнали се към това училище да не се окажат подведени, защото пак ще твърдя-те са по..!

# 56
  • Мнения: 390
Какво значи "утвърдена от министерството програма"? Това са изцяло у-ща по Ам и Фр с-ма, автономни и нямат нищо общо с някаква програма от министерството. Ако не приемем това, че учат бълг и история /недостатъчно за съжаление/, но това се прави и в немското. Иначе, много ясно, че е за германчета у-щето, както нашите са за българчета. Но за българи, които не желаят детето им да го изпратят на 5-6год в интернат или другаде в Германия, а все пак искат то да учи по немската с-ма, у-щето е един избор. Друг няма. Има Дойче Шуле, което е също вариант, там учат и за бълг диплома. Но е чак в Горна баня, а и не прочетох ласкави отзиви. Казвам ДШ, защото там преподават немци, във Веда, Кестнер и пр. по-скоро не.

По отношение на лиценза, всеки си решава за себе си, трябва ли му такъв, дали не би се справил с приравнителни изпити ако се наложи и пр. За мен, щом са го решили и са подали, е въпрос на време да вземат лиценз.
Обаче не ми харесва това, че преподават българи, честно казано. Sad

# 57
Понеже много неточни работи се изписаха, реших да обобщя най-важното и най-точното:

Deutsche Schule Sofia както всички Deutsche Schule-та по света, които са Немски училища, поддържани от ZfA (Zentralstelle für das Auslandsschulwesen), което е немска държавна институция, се създават най-вече там, където има достатъчно немски граждани, временно или постоянно пребиваващи и желаещи децата им да получат немско образование в чужбина. Тъй като немските деца в повечето случаи не са достатъчно за да запълнат цели паралелки, немските училища са отворени и за "местни деца", желаещи да учат по немска или смесено немско-местна програма. Този "смесен" модел се радва на голяма поддръжка от немската Централа за училищно образование в чужбина, и една от причините за това е, че по този начин временно пребиваващите чужденци и техните деца се интегрират по-лесно. Т.е. в конкретния случай те могат да намерят български причтелчета, с които да общуват, вместо да скучаят вкъщи. При интеграцията на местните деца в училището е от полза фактът, че общуват с деца от чужбина, и по този начин научават по-лесно и по-бързо чуждия език.

Програмите са немски, обикновено на една от 16-те провинции на Германия в зависимост от тяхната пригодност в съответната страна. Програмите в различните провинции са признават при преместване, и завършилите в Мюнхен винаги кандидатстват наравно със завършилите в Дюселдорф при кандидатстване в Берлин, примерно. Разликите в програмите са най-вече в това, как е разпределен хорариумът в различните класове и в какъв ред се изучават темите. Примерно, в някои провинции се изучава английски от първи клас с по 2 часа седмично, в други чак от трети клас, но с повече часа седмично. Т. е. като се завърши съответна степен (начална, основна, средна) вече няма значение в коя провинция си бил, но някои немски деца биха имали проблеми при преждевременно преместване.

Не знам програмата на коя провинция ползват в София, но ако питате, предполагам, че ще ви кажат. Подозирам, че ползват тази на Северен Рейн - Вестфалия (където са Кьолн, Бон, Дюселдорф), защото тя май най се използва в други Немски училища в чужбина.

Немската държава не допуска назначаването за учители на лица, които нямат висше образование като учител. При немските училища в чужбина се допуска и насърчава допълнителното назначаване на персонал с "местна учителска квалификация", особено когато се обучават много деца от съответната държава, които естествено трябва да учат и своя език.

По принцип немските училища се лицензират на местно ниво, за да могат учениците да се преместват безпроблемно. Просто в София училището е новооткрито, но предполагам, че ще се лицензират след време.

Освен това на сайта им пише, че постепенно ще обхванат гимназиалната степен.

Ето тук карта с всички Немски училища в чужбина (червените кръгли точки):
http://www.auslandsschulwesen.de/cln_108/nn_679370/Auslandsschul … dorte_Deutsch.pdf

# 58
  • Мнения: 390
Много ти благодаря, личи че си запозната с немската с-ма. Аз без да съм запозната, от здрав разум казах същото! Отново, благодаря!!!

# 59
Само да добавя, че като страна членка на Европ. съюз България е длъжна да признава дипломите на дригите страни членки, така като и Германия признава дипломите от други страни в ЕС наравно с немските при кандидатстване в немски университети. Проблем би възникнал по-скоро при преместване без диплома, преди да се завърши. Тогава наистина могат да се наложат изпити.

Българските дипломи за средно образование също се признават в чужбина. Въпросът дали да се запише българско дете в чуждо училище трябва да решат родителите му в зависимост от отговорите на следните въпроси: първо, доколко е важно за тях детето да овладее съответния чужд език, и второ, по каква програма желаят детето им да учи. Българската програма в голямата си част се опира на зубкане, а немската в прилагане на научено и правене на заключения възосновата на дадени факти. Т. е. немските деца ги изпитват по-скоро на това, как могат да приложат наученето в дадена ситуация (подобно на решаването на казуси при студентите по право), докато българскито често ги изпитват на преразказване на урока.

Общи условия

Активация на акаунт