Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Реклама
  • 3 ян. 2009, 11:01 ч.
  • Преглеждания  29 464  Мнения  294  Онлайн  1
Отговори
  • Мнения: 64
Някой занимавал ли се е със системата за ранно развитие на Глен Доман? Как се справихте с писането на думи и намерихте ли някой по-лесен начин за бързото им изготвяне? А откъде намирате хубави и ясни картинки без фон зад тях и в подходящата големина?

Реклама
# 1
  • BG
  • Мнения: 1 884
За мен всеки сам си определя каква ще бъде схемата ,според самото дете и неговото развитие.

# 2
  • София
  • Мнения: 2 198
Абсолютно нищо не знам за системата за ранно развитие и не мисля да занимавам себе си и детето си с глупости. Бих желала да се развива нормално и на 3 години да знае неща, които му трябват. Нито държа да започне да пише другата година, нито ще го уча да чете на 5. Аз можех да чета, смятам и умножавам на 6 и честно казано не виждам това с какво толкова ми е помогнало по принцип.
По отношение на хубавите и ясни картинки без фон отзад - ако картинките не са свалени с много лошо качество по принцип, а с такова, позволяващо използването им чичко Фотошоп много лесно чисти фоновете, а и доста други неща прави. Който не може да си го направи сам си купува лицензирани дискове с картинки - векторни, картинкови или каквито точно му трябват.

# 3
  • София
  • Мнения: 638
Аз съм против каквито и да било системи, както и книги със съвети за отглеждане на деца.

# 4
  • Мнения: 6
Тая тема е по-вероятно да получи по-широк отзвук във форум на бг-татковците май Wink
Мамите като цяло са по-резервирани към ранно развитие (било то физическо или интелектуално) на бебетата и децата, смятайки че това ги "натоварва" ненужно.
Моят синковец онзи ден навърши 5 месеца и аз съм се амбицирал да го упражнявам (както физически, така и интелектуално) по системата на Глен Доман. Плюс това правим и някои упражнения във ваната с идеята напролет да продължим в подходящ басейн.
Така че, ако има любопитни мога да споделя впечатления до момента.

# 5
  • гр. София
  • Мнения: 414
Можеш ли да ми дадеш малко повече инфо за тази система, от къде да прочета?
Аз смятам, че детето ми има по-бързо развитие от останалите деца, но не съм разчитала само на генетични заложби; Също започнахме гимнастика и плуване във ваната от раждането му, после от 4-месечен започна да ходи на плуване в един минерален басейн; Преди да навърши 2 години започна да говори с цели изречения, а на 2,2м. започна да използва минало време; ходи на английска ясла, а баба му му говори само на немски - може да общува на три език; На 2 години започна да кара колело без помощни колела, сега от две седмици е бил няколко пъти на ски и кара ски - пуска сам всички писти, без черните; и в момента ходи на плуване с група на 4 годишни деца; Реди пъзели с по 30 части сам; Може да нарисува човек, който аз да различа, че е такъв - с очи, крака, ръце, уста, коса, тяло; Социален е и има много приятели, усмихнат и чаровен; Иска да се научи да кара сноуборд и вече се пуска по малки склонове без проблеми, научи се за три пъти да спира сам; Брои до 20 на български и английски; Може да преброи до 5, когато трябва да преброи определени предмети; Има богато въображение и самооценка. Непрекъснато задава въпроса защо от около 2 месеца, а от 1 месец насам и отговаря ако аз го попитам;

# 6
  • София
  • Мнения: 888
Можеш ли да ми дадеш малко повече инфо за тази система, от къде да прочета?
Аз смятам, че детето ми има по-бързо развитие от останалите деца, но не съм разчитала само на генетични заложби; Също започнахме гимнастика и плуване във ваната от раждането му, после от 4-месечен започна да ходи на плуване в един минерален басейн; Преди да навърши 2 години започна да говори с цели изречения, а на 2,2м. започна да използва минало време; ходи на английска ясла, а баба му му говори само на немски - може да общува на три език; На 2 години започна да кара колело без помощни колела, сега от две седмици е бил няколко пъти на ски и кара ски - пуска сам всички писти, без черните; и в момента ходи на плуване с група на 4 годишни деца; Реди пъзели с по 30 части сам; Може да нарисува човек, който аз да различа, че е такъв - с очи, крака, ръце, уста, коса, тяло; Социален е и има много приятели, усмихнат и чаровен; Иска да се научи да кара сноуборд и вече се пуска по малки склонове без проблеми, научи се за три пъти да спира сам; Брои до 20 на български и английски; Може да преброи до 5, когато трябва да преброи определени предмети; Има богато въображение и самооценка. Непрекъснато задава въпроса защо от около 2 месеца, а от 1 месец насам и отговаря ако аз го попитам;
От това,което си споделила на мен ми се вижда нормално развитието му Rolling Eyes Освен тия стандартни неща по-малкото ми дете знае всички букви, но на мен винаги ми се се струвало, че днешните деца и без това знаят повече и се развиват по -бързо.

# 7
  • София
  • Мнения: 6 455
Можеш ли да ми дадеш малко повече инфо за тази система, от къде да прочета?
Аз смятам, че детето ми има по-бързо развитие от останалите деца, но не съм разчитала само на генетични заложби; Също започнахме гимнастика и плуване във ваната от раждането му, после от 4-месечен започна да ходи на плуване в един минерален басейн; Преди да навърши 2 години започна да говори с цели изречения, а на 2,2м. започна да използва минало време; ходи на английска ясла, а баба му му говори само на немски - може да общува на три език; На 2 години започна да кара колело без помощни колела, сега от две седмици е бил няколко пъти на ски и кара ски - пуска сам всички писти, без черните; и в момента ходи на плуване с група на 4 годишни деца; Реди пъзели с по 30 части сам; Може да нарисува човек, който аз да различа, че е такъв - с очи, крака, ръце, уста, коса, тяло; Социален е и има много приятели, усмихнат и чаровен; Иска да се научи да кара сноуборд и вече се пуска по малки склонове без проблеми, научи се за три пъти да спира сам; Брои до 20 на български и английски; Може да преброи до 5, когато трябва да преброи определени предмети; Има богато въображение и самооценка. Непрекъснато задава въпроса защо от около 2 месеца, а от 1 месец насам и отговаря ако аз го попитам;
От това,което си споделила на мен ми се вижда нормално развитието му Rolling Eyes Освен тия стандартни неща по-малкото ми дете знае всички букви, но на мен винаги ми се се струвало, че днешните деца и без това знаят повече и се развиват по -бързо.

Извинете и двете, но кое е стандартно в развитието на това дете- на 2 години и 5 месеца да кара ски, да учи три езика или да използва минало време? Или да брои на английски? Наистина преобръщате представите ми за стандартно развитие на децата. Peace

# 8
  • USA, Las Vegas
  • Мнения: 17
Това със сигурност не са стандартни неща за тази възраст!  Shocked
Изключвам плуването и ските - това не е чак толкова необикновено за възрастта. Но иначе - явно детето е надарено.

# 9
  • София
  • Мнения: 4 556
Мен пък точно плуването и ските ме впечатлиха най-много, а говоренето в минало време - най-малко. Всеки си има представа за стандартно и нестандартно според собственото си дете.
На мен изброените умения ми изглеждат изключителни.

По темата, интересно ми е какво би включвала една програма за ранно развитие, но като прочетох за писането и съм много скептична. Бие ми на зубрачество. Аз си представям интелектуалното стимулиране по някакъв по-творчески начин.

# 10
  • USA, Las Vegas
  • Мнения: 17
Ами тук има деца (на басейна на който водя дъщеря си - тя плува, но символични за моите разбирания разстояния) които са около 2-3 годишни и плуват много добре, като разбира се това изключва стилове (което съм сигурна че е така и в БГ); на планината съм виждала 2-3 годишни деца да карат ски на леките писти, освен това има училище и можеш да запишеш 2 год дете. Дори и езиците - двуезични, триезични деца - нормално при масовите смесени бракове.

# 11
  • София
  • Мнения: 4 556
Според мен карането на ски и на колело без помощни изисква някакво много развито чувство за баланс и координация на движенията, каквото много малко деца имат на тази възраст.
За плуването нямам представа, на мен ми изглежда много трудно. Може би защото в България не е много разпространено при толкова малки деца.

Това за пъзелите ме впечатли доста, защото моята дъщеря е много назад с тази част, но пък миналото време май по-рано започна да го използва.
Но при всички случаи е впечатляващо, че говори на два езика и то от рано. Децата с дву- и повече езична среда обикновено проговарят по-късно.

# 12
  • София
  • Мнения: 5 940
Знам как системата предлага да се научат децата да четат - намират се красиви картинки и се надписват отдолу. Показват се за малко, редуват се, като това не трябва да отнема повече от половин час на ден, доколкото си спомням. Детето запомня цялата дума - например мече и я свързва с картинката, като от цялото тръгва към отделни срички, накрая букви. А не както е стандартната - от буквата към думите. Това поне ми обясни баща ми, когато един ден Иво заяви "искам сам да си чета". Той уж знаеше буквите на година и половина, сега пак горе долу ги познава, но не съм го и питала много много за тях. Не успява да ги свърже в срички. А татко твърди, че съвсем малки деца се научавали по този начин бързо и ненатоварващо, виждал по разни семинари резултатите. Само, че аз нито имам картинки, нямам и принтер, а способностите ми да рисувам не са от най- забележителните. Така, че не съм се занимавала, пък и досега му върши работа да му четем ние.
И мен повече ме впечатли карането на ски  и колелото без помощни,  отколкото говоренето, защото тук синът ми се справя доста добре отдавна. Но си мисля, че уменията на децата са пряко зависими и от това, което родителите им предлагат да пробват. Много малко деца са водени на ски и на плуване от такава възраст, така че не се знае какво биха усвоили или не. Пъзелите най-много ме впечатляват, Иво рядко проявява интерес, освен към съвсем елементарни, от няколко части. Но това сигурно е генетично, защото и аз съм гола вода Laughing Сещам се за вица за мутрата, дето редил един и коментирал "Виж, тук пише от три до пет години,  а аз го наредих само за месец".
За рисуването - синът ми също докарва човек, слънце, трактор, когато се съсредоточи. Както и фигури -кръг, квадрат, триъгълник. Но това е защото безброй пъти съм му ги рисувала. А и напоследък, ако не го подканя да рисува, рядко се захваща. На периоди е.

Последна редакция: сб, 23 яну 2010, 08:15 от valerie

# 13
  • Мнения: 588
    Книгата на Глен Доман "Хармоничното развитие на детето"само, че на руски може да изтеглите от тук:
http://puzkarapuz.ru/2008/05/12/garmonichnoe_razvitie_rebenka_glen_doman.html
    Книгата "Как да научим детето да чете" също на Глен Доман от тук:
http://puzkarapuz.ru/12082-kak-nauchit-rebenka-chitat.-laskovaja-revoljucija.html
    Програма за изучаване на чужди езици по метода на Глен Доман:
http://puzkarapuz.ru/7425-kartochki-po-domanu.html



# 14
  • под жаркото слънце
  • Мнения: 2 555
Някой успя ли да свали нещо от линковете?

Реклама


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт