Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 2

  • 83 164
  • 741
  •   1
Отговори
# 30
  • Варна
  • Мнения: 2 097
Megi2001 , все едно описваш Петьо... И въпреки всичко казват, че е рано да се каже... Днес бяхме при детски психиатър, потвърди хиперактивността и дефицита на внимание, изписа Concerta. Каза, че е със съмнение за дислексия и дисграфия, но още е рано... Сега се чудим дали да ходим в Русе или да чакаме... Ако някой може да ми отговори там с установена дислексия ли се ходи ли могат да ни диагностицират на место ще съм много благодарна?   Hug Колкото повече букви взимат, толкова по-трудно става, днес са взели "Ц", бъкра я с "Ч", а "Ч"-то го бърка с "Ш" - лудница...  Crazy

# 31
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
mar4ela5 доколкото знам, там е за деца, които са осъзнали проблема си т.е. за по-голями. Нищо не ви пречи за консултация да отидете. А от един преглед, не става диагноза, ако искате диагноза, сте за София (диагноза за хиперактивността) . Сигурно Оля пак ще се включи да ти обясни.

Тук наша съфорумка показва отново огромния труд в полза на децата - какво може да се направи за тях   http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=319994.0;topicseen Bluvelvet   bouquet  bouquet  bouquet

Последна редакция: вт, 03 фев 2009, 21:50 от (х) Dorothy

# 32
  • в моя свят
  • Мнения: 849
DOROTHY,идеята за аудио учебници е много добра.Не искам да съм песимистично настроена,но освен интеграцията на нашите деца трябва да има и специализирани програми в училищата за тях,но уви....Мога да помогна с информация и за използването(на запад) на FM-системите за комуникация.В темата за хиперактивност и липса на концентрация пуснаха линк за един център в Пловдив,там има малко инфо за подобна система-EduLink.Има предавател с микрофон за учителя плюс приемник за детето.Целта е да се чува само гласа на учителя и децата да не се разсейват от околния шум,съответно помага за концентрацията.ТУК има малко повече инфо за този модел,който прилича на слухов апарат.Доколкото разбрах е доста скъпо,но на запад в училищата със специализирани програми се използват високоговорители в класните стаи или малки такива на всеки чин или системи със слушалки.Недостатъка на високоговорителите е,че не изолират околният шум,но щом ги прилагат явно има ефект.Лично моето дете много бързо се разсейва и въпреки,че стои на 1-я чин,за да внимава повече при всеки шум от другите деца се върти да види какво става,а ако гласа на учителя е по-силен би внимавал повече и би чул забележка отправена към него или всички.Знам,че всички деца са малко или много разсеяни в началните класове,но за нашите като изтърват 1-2 изречения от обесненията на учителя и листа остава празен.....Другото,което прочетох някаде и си го преписах е,че в Министерството на образованието в Отделът за интегрирано образование определят необходимоста от интегриране на децата със специални образователни нужди,разработват и приемат предложения в нормативните документи.Та ако съм разбрала правилно първо трябва предложението да се даде там и ако го приемат да се обърнем(или по-скоро те да направят поръчки)към издателствата,защото така или иначе и техните учебници минават за одобрение през инспектората на образованието,а издателствата едва ли без шанс това да бъде одобрено биха хварляли средства за изготвянето на такива учебници.И още веднъж казвам,че за целта трябва ако не училища то поне да се направят класове за деца със обучителни трудности.

# 33
  • Мнения: 465
Здравейте , момичета!
Аз съм за идеята ви за аудио образователни материали за децата в училище-от учебници до прочетна литература.И се сетих ,че на времето Съюзът на слепите имаше огромна библиотека.От бившият ми зет знам ,че доброволци са записвали учебниците на касети.Та, Дороти (като несломим боец )може да провери на какво дередже е сега системата.Според мен ,ако се излезе пред това министерство с конкретно предложение за аудио учебни материали,може и по някоя програма да се субсидира.А и ако помислим ,колко други деца са с образователни проблеми-доста товар ще се смъкне от гърба на Просветата.Тук е нормално в градската(селска) библиотека да има книги и на дискове.
Мислех си за на Мечта22 FM-системата.Според мен това е много добро устройство за работа в къщи или ако детето е в по-малка училищна среда.Освен от шума Д-те се "впечетляват" излишно визуално.Тук са железни правилата -детето далече от врата,вентилатора,прозореца-само отпред  на първия чин.Мечта, а ако се разговориш с дистрибутора на FM-системата-да организира групова презентация.Само родителите пишещи в БГ Мама колко полезни мнения след употреба ще дадат.Богат е пазарът на услуги  и трябва да се отсява.Че си е солиден бизнес бума с образователните и поведенчески проблеми.
Моят Макс учеше в общественото училище-на индивидуален учебен план.А след обяд -3 пъти седмично с частна учителка-1:1 .Една възрастна, спокойна пенсионирана дама с търпение и безкрайна любов.Мисля, че Дороти говори за подобна ситуация.
Софтуера на Ейпъл ,който той ползваше на лаптопа беше интерактивен-той можеше да чете вместо него уроците му,не просто да коригира правописа ,а да го изпраща автоматично да повтори материята на сгрешеното.Преди това полезно беше сотуера по "Typing " - да се научиш да пишеш на клавиатурата(без да гледаш) с двете ръце.Това беше повратен момент-може би Оля или специалистите ще го обяснят.Но от тези безкрайни тренировки играейки си с букви,думи и скорост явно ,че той доби увереност и самочувствие.А то е огромна част от успеха на Д-к.
Детето трябва да усети ,че образованието не е училището с догми.
Успехи и благопожелания.  bouquet


# 34
  • Мнения: 59
(х) Dorothy , моят любим работи като тон режисьор в едно звукозаписно студио. какво точно имаш предвид под идеята за аудиозапис, но ние с него двамата можем да го направим?!?!

# 35
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
 ЖАНА Д имам предвид нещо като записани уроци на касети или дискове и те да си ги пускат и четат. Трябва да си направим среща и да си поговорим, какво може да направим.

# 36
  • Мнения: 216
Цитат
И още веднъж казвам,че за целта трябва ако не училища то поне да се направят класове за деца със обучителни трудности.

me4ta22, всъщност целта е всички деца да бъдат интегрирани по някакъв начин в масовите училища, а не да се отделят в специални училища или паралелки.

Жана Д, Дороти, и аз съм на мнение, че трябва да се съберем и да обсъдим какво можем да направим. Ние като родители имаме преки наблюдения върху проблемите на нашите деца. Жана  Д, ти имаш много интересни и изобретателни подходи към това да обясниш на детето си нещо от уроците, как да я научиш на най важното и минимално необходимото. Аз мога да се  въоръжавам с търпение като обяснявам, но май не съм толкова изобретателна, а само с търпение май не става. Трябва да помислим и за това как тези аудио уроци да бъдат адаптирани  към децата с дислексия, а не просто да се чете учебника. Минават ми разни мисли и за това да се направи обучителен сайт с игри,  информация, ама това са само в рамките на мечтите, защото аз не знам как се прави сайт. Но пък моя мъж се кани да се научи да прави сайтове (за други неща) и може някой ден да успее. А може някой който чете тези мисли и умее да прави внезапно да му се прииска да го направи Thinking

Между другото имам желание да дойдем на срещата на форума на деца с увреждания заедно с Данчо (мисля, че и той има желание) . Преди 2 години бях, част от хората са ми вече познати и ги чувствам близки. Но ще си помислим до петък, защото нещо днес се разболя ( преди 2 дена като духаше силен студен вятър дойде от училище до вкъщи  и обратно без яке и сега го болят мускулите и има температура), а също се притеснявам как ще се приберем после, защото част от такситата не искат да ни карат ( не знам защо, иначе разстоянието от центъра е колкото до младост 4)

# 37
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Цитат
И още веднъж казвам,че за целта трябва ако не училища то поне да се направят класове за деца със обучителни трудности.

me4ta22, всъщност целта е всички деца да бъдат интегрирани по някакъв начин в масовите училища, а не да се отделят в специални училища или паралелки.
             Да,ясна ми е целта на интеграцията,но фактите говорят друго.Ядва ли бихме обсъждали тези неща и въвеждането на помощни материали за нашите деца ако интеграцията им беше успешна.Истината е,че няма подготвени учители,че някой от тях не са и чували за дислекция,дефицит на концентрация и т.н.Ресурсното подпомагане не е достатъчно,всичко пада на гърба на родителя.В училище проблемните деца са един вид присъствие и всичко,което научават е от усилията на родителите и специалистите(за които плащаме).Да,има учители,които се отнасят с разбиране към проблемите на децата,но нямат времето да им обесняват всичко индивидуално,а и незнаят как да им помогнат.Затова мисля,че паралелки за деца с обучителни трудности е един вид интеграция.Като говорим за аудио учебници ако децата учат по тях само вкъщи,то тогава всеки родител би могъл да си направи нещо подобно макар и аматьорско за да помага на детето си.Но нали целта на интеграцията е децата да се чувстват добре и по уверени в училище. veselcheto е напълно права,че детето не трябва да свързва училището с догми.Ако има паралелки,където и да се преподава по аудио учебници и съответно учителя да е подготвен за работа с тези деца,мисля,че както за нас така и за Просветата(ако от там изобщо се интересуват) би било по-добре.Не е задължително да са абсолютно отделени,в часове като музика,физическо,рисуване и др.или по предмети в които не срещат трудности децата могат да бъдат с останалите ученици.Мисълта ми е,че за да има помощни материали в училищата за специални деца,то трябва да се преподава с тези материали,а не е възможно в клас примерно с 2 деца с трудности да се преподава успоредно по различни начини.Мисля,че има много варианти,но всичко изисква средства,изготвяне на програми,преквалификация на учители и т.н.и т.н. от страна на държавата ни,но на нея не и се занимава.Въведоха закона за интеграцията и ресурсното подпомагане,което наистина е нещо,но не е достатъчно.

Последна редакция: чт, 05 фев 2009, 13:54 от me4ta22

# 38
  • Мнения: 216
Да, напълно си права. Непрекъснато ми се налага да говоря с учителите за проблема и повечето даже не са чували, камо ли да помагат. Даже в последното училище ми се каза да не коментираме това пред другите?? (каквото и да означава този съвет) За съжаление положението е такова. Те се уж интегрират, а всичко се върши вкъщи.

# 39
аз искам да помоля Веселчето ако може да напише синтезирано за тази теория, за която беше споменала-че в САЩ се пише много за ваденето на сливиците при дислектиците и затова, че те им пречели да достига въздух до мозъка, та затова задължително се вадели. Не разбирам всички или само 3-тата. Веселче напиши нещо моля те Sick newsm78

# 40
  • Мнения: 216
Ние имахме проблем със 3-тата сливица, доста сериозен. Незнам имаше ли годинка като започна с хрема, та чак на 3 му извадиха 3-тата сливица. Съжалявам че не я извадихме по рано, но докторите, които го преглеждаха ми казваха, че бил малък за операция - глупости, ама в Бг трябва майките да разбират от всичко, за да знаят какво да искат от специалистите да бъде направено. Имаше сериозни проблеми с дишането, третата сливица запушва носа и дишаше през уста, но през нощта, ако му се затвори устата докато спи, се събуждаше с рев и си изритваше одеалата, а ние го завивахме - това беше всяка вечер по няколко пъти. През това време беше доста болнав, от есента до пролетта с бронхит, който се причиняваше от секретите на възпалената сливица, които се стичаха повече навътре към гърлото, отколкото навън през носа. Пиеше почти непрекъснато разни сиропи като Салбутамол и Бромхексин. След изваждането на сливицата се закрепи здравословно  и няма проблеми.

Меги2001, и аз съм си задавала подобни въпроси, дали това не  е повлияло основно за да имаме такъв проблем, не знам отговора, но при нас нещата съвпадат. В епикризата от св. Никола са записали, че има "аденоиден фациес", обърнали са внимание, но никой не може да каже каква е причината.

# 41
Здравейте, току изчетох темата и искам да Ви попитам някой чувал ли е за Жасмина Йонкова от Русе. Моят син и той има проблеми с четенето и писането и мисля да се консултирам с нея

# 42
  • Мнения: 216
Да, преди време работеха заедно с Даниела Бонева, но сега са отделно, незнам защо, но са обучавани по различни методики. Пишете и мейл, мисля че ще отговори на въпросите , които имате, и после ще решите какво да правите.

# 43
  • Мнения: 465
В американската преса изваждането на сливиците не е задължителна манипулация при дислексия.Освен проблема с възприятието на графични символи много често върви и проблема с дефицита на вниманието и поведението.Хроничното уголемяване на сливиците води до лош сън(хъркане, задушаване,по-слаб приток на кислород към мозъка).Проблемният сън води до дневна раздразнителност,лесна изморяване,разконцентрация,отказ на волеви команди.Фокс(тв канал) публикува през 2007 едно проучване,че част от симптомите на образователните проблеми ,АДХД и АДД се намаляват при изваждането на сливиците.Децата стават по-спокойни-това предполага по-успешна работа за терапевтите.
На Макс и трите сливици бяха извадени в 6-7 клас-след дългогодишни хронични възпаления,след хронично недоспиване( със и без стимуланти). Това,само наблюденията и проследяване от лекар може да определи.Но той беше и диагностициран с АДД.
Прочети в Форума за Аутизма и АДХД-ние  коментирахме тонзилектомията доста.
Сетих се, че той е карал като дете много ушни инфекции,а също преживяхме и менингит(не си спомням вирусен или бактериален)-доста слаба имунна система.А и постоянните забравени,загубени дрехи помагаха за настинките.
Та, е доста комплексна изявата на Дислексията. Confused
Жана, Hugполучи ли книгата  за дискалкулацията?Какви впечaтления имаш от нея?
Флора Hug



# 44
  • Мнения: 59
veselcheto,получихме книгата, но не съм я чела цялата. Готина е, точно за цифри си е. За да не карам да ми я превеждат цялата, караме на уроци. Засега сме още на първия, защото Яна все още не може да го зацепи. Така че с доста бавни темпове се движим  Joy
Първият урок, на който си циклим, и трябва да стоим там докато не се види, че задачата се разбира, е следната - вземат се няколко еднакви предмета - ние работим с чаени свещи. например слагаме на масата или леглото 10 свещи и я караме да ги подреди така както е по доминото. например й казвам - дай ми от едната страна 4 свещи, нареди като на доминото колко остават от другата. идеята е визуално да разбира - без да смята и брои - колко остават, ама вече месец си киснем на този урок и така. днес зацепва, другия път забравя и пак наново  newsm78
има и хитринка - по някое време да се махне тайно една свещичка да се види дали ще ни хване в крачка. не ни хваща  Joy
иначе книгата си е интересна и определено има доста работа по нея. така че - действаме  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт