Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

На пазар
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 31 отговора
Здравейте,

Това е историята на един изгубен клиент от собствениците на магазин "От А до Я за Вашето бебе", намиращ се в ж.к. Люлин 5, бл. 549, срещу магазин "Витоша". Магазинът е собственост на "Креми 74" ООД.

Искам да споделя как собственичката на магазина реагира на едно питане и как липсата на няколко основни умения ги лиши от вече спечелени клиенти. Намирам отношението й и поведението й за недопустими.

На 10 януари с бременната ми в 9-ти месец съпруга посетихме за втори път магазина. Целта ни беше да подберем, капарираме и запазим неща за нашето чакано дете. Там бяхме за втори път магазинът ни бе препоръчан. Тогава до нас неотлъчно бе продавач-консултант, която ни даваше точна информация за наличното в магазина, какво ще ни бъде от полза, споделяше опит и даваше насоки и съвети за артикулите и тяхната употреба.

Харесахме 16 артикула на обща стойност 1030 лв. В сумата се включваше легло, спален комплект, шишета от к-т Авент и други дребни и едри артикули. Отделно закупихме перилни препрати и други хигиенизиращи средства и материали за още близо 100 лв. Капарирахме 500 лв. Останалото трябваше да заплатим в деня на взимане на подбраната от нас стока.

Оказа се, че родителите ни са ни изпреварили и са закупили неща за бебето. Два от артикулите се припокриваха - комплект за легло (завивка, чаршафи и т.н.) и отделно чаршафи.

В дните от посещението ни в магазина до деня на взимане на нещата не сме се замисляли, че би съществувал проблем, ако преценим да откажем един или два артикула.

В деня на взимането на капарираните неща позвъних по телефона, за да информирам, че ще ги посетя (за да се подготвят) и за да попитам (наистина културно) дали бихме могли да не взимаме спалния комплект. По гласа разпознах собственичката, която щом като чу въпроса ми повиши тон, започна да обяснява колко некоректно отношение имаме. Тя продължи като ми постави условие (!!!), че или ще взема капарираното, или да си взимам капарото и да не я занимавам. Точка. Грубо, безцеремонно, неуважително и дразнещо клиента поведение.

Тук е мястото за отклонение. Магазинът ни бе препоръчан. Ние, като младо семейство, неориентирано, прочело доста неща в Интернет и в доста книги относно бременност, раждане, отглеждане на дете, решихме, че магазинът и неговите услуги ще са ни от полза. Отношението при първото и второто посещение го потвърдиха. С уточнението, че собственичката не ни направи добро впечатление. Има хора, които си мислят, че като използват редица умалителни думи, реч, която граничи с "мазнене", липса на вслушване в клиента и редица "купешки" фрази и изречения, така привличат клиента и развиват бизнеса си. Госпожата дори успя да ни пренебрегне за сметка на друг клиент, в момент, в който се информикрахме за крайната сума на вече избраните от нас предмети.

Пристигнах в магазина с решението да не се отказвам от капарираните неща, въпреки поведението на госпожата и липсата на избор, до който тя ме бе поставила (или-или). Разбира се, разговорът, проведен по телефона, продължи и в магазина. Тирадата от страна на госпожата подкрепена от неин колега (а може би и син) продължи в още по висока степен. Обяснено ми бе, че досега са нямали случай да върнат капарирано от клиент. Че имало случаи на добавяне към даден списък с неща, но не и намаляването му. Че са най-добрият магазин в София. Че момичето, което ни обслужило било отделило един или два часа, че било вадило от опаковката пет спални комплекта. Че те били първите въвели разсроченото плащане в София за бебешки артикули. Че подобен род услуга изисква ангажирането на складова площ, която "чака" нашето появаване и взимане на стоката.

Аз се аргументирах по следния начин. Липсва информация за параметрите на капарото: дали има възможност за замяна или връщане на дадени артикули, все пак става дума за над 10 неща, а не за диван. Не ни бе казано, че това, което е по списъка остава непроменено. Липсва възможност за елементарна комуникация със собственик на магазина. Отношнието клиент-купувач е в рамките на приемливото до момента, в който клиентът промени мнението си или поиска повече (според гопожата) от предлагането му от нея. Не се търси изход от ситуацията заедно с клиента, а му се налагат условията (които не са обяснени предварително). Собственичката оценява клиентите си така: "ние имаме неслучайни клиенти"(казаха ми го в лицето), че търговският им модел включително маркетинга и отношението с клиентите е на топ ниво, то ще им кажа, че са в голяма грешка.

Да, спечелиха 160 лв от спалния комплект. Но загубиха клиент, който бе решил да пазари от тях през следващите 3 години!
Смятам това писмо да им го изпратя и на тяхната поща, както и да сезирам Комисията за защита на потребителите.

Също така, промяната на мисленето на търговци и продавачи е наложителна. Същността на тяхното съществуване сме ние, клиентите, бащи, майки, деца, баби и дядовците. Липсата на гъвкав подход, умелото боравене с думи, интонация, жестове в комуникацията с млади родители по чувствителната тема за "нашите деца" е изкуство, но и умение, което се учи (ако искаш). Твърдият подход тук няма място. Това не е Русия като единствен доставчик на газ за България. Магазин "От А до Я за Вашето бебе" е един от многото (каквото и да говорят собствениците), има и Интернет-пазаруване, има и други градове.

Благодаря за търпението, че изчетохте тази история!
Даниел
Цитирай

Warrenton,VA

Мнения: 957
В грешка ли съм или имаше и други недоволни от този магазин? Thinking
Цитирай


Мнения: 5 257
Има и доволни  Mr. Green
Цитирай


Мнения: 594
В грешка ли съм или имаше и други недоволни от този магазин? Thinking
За съжаление не си в грешка! Момчето наистина й е син! Искрено съжалявам човека, че е преживял това. Преживявала съм го и аз, въпреки че свекърва ми се познава със собственичката, защото децата им са били в една детска градина. Майката е отвратителна, изключително арогантна и с пренебрежително отношение, ако види човек, който не носи нещо скъпо и изглежда по-обикновено. Ходила съм там след това без свекърва ми и получих същото грубо и неуважително отношение. Наистина има доста неща в магазина, зареден е, дрешките за деца са хубави, но всичко останало е под всякаква критика. За съжаление от разказа на този баща разбирам, че положението не се е променило много от преди 3-4 години.
Цитирай

На баира-в дясно

Мнения: 1 187
Има и други теми за този магазин-всичко написано от автора на темата е самата истина!Преди три години,когато очаквахме нашето първо дете,и ние бяхме попаднали в подобна ситуация с капаро и отказах артикул/просто го видях в друг цвят и повече ми хареса/.Количката само струваше 500лв.+ другите неща,абе една сериозна покупка бяхме планували.Накрая ти замазват очите с някакви талони за отстъпка при следващо пазаруване/5% мисля беше/ и едва ли не бързат да затворят вратата след теб.Откъде това самочувствие,не ми е ясно!Преди три години нямаше Джъмбо,Пигис или Хиполенд-но сега те са факт,и такива квартални магазини като от А до Я/който м/у другото не е и голям/би следвало да си променят политиката и начина на общуване с клиентите,ако искат да просъществуват в това море от конкуренция!!! Naughty
Цитирай


Мнения: 174
За този магазин чета за пореден път (а честно казано не ме интересува), просто ми се наби в очите името им. Със съжаление чета поредната подобна тема ... и се чудя как все още имат клиенти  newsm78 Най-нелепото в тази случка е, че това е отношение от собственици, а не от обслужващ персонал  Shocked ... явно много години трябва да минат за да се научим как се работи!
ПП: Дано жалбата до КЗП да има ефект.  Peace
Цитирай

София-Лагера

Мнения: 2 476
Поредния недоволен. WhistlingНе си сам.Ако знаеш колко теми има за този магазин.
Успех Peace
Цитирай

София

Мнения: 1 511
Не бях попадала на други теми за магазинчетата на "Креми 74" в бл.549 , но определено и мен са ме загубили като клиент. Няколко пъти съм била посрещана от една наострена и нафукана лелка със страхотно пренебрежение към клиентите, отдавна не влизам там.
Чудя им се на акъла, при тази конкуренция как точно си го позволяват  Thinking. Освен големите вериги Хиполенд, Пигис, Джъмбо, Комсед, вече и в Люлин има мнооого магазини за деца.
Цитирай

София, Борово

Мнения: 1 771
и аз съм от недоволните Peace
Безкрайно ми е неприятно да пазарувам от там. На мен магазина също ми беше препоръчан!
Цитирай

София

Мнения: 38 319
Това не е първата тема за този магазин....явно собственичката перманентно е с г--а на горе...

аз за щастие само веднъж съм ходила и си купих каквото исках и не усетих негативи...
Цитирай
Здравейте,

Благодаря за отговорите на всеки от вас! Чувствам го като своеобразна подкрепа.

Това, че има доволни или неусетили негативното отношение на собствениците, само демонстрира разликата в подхода и отношението им към клиентите.

Цитирай

Атина, Гърция

Мнения: 132
Преди време живеех много близо до магазина, минавах много често покрай него и съм ставала много пъти свидетел на подобно отношение към клиентите от страна на възрастната изрусена дама (не знаех че тя е собственичка, мислех че е един висок младеж с рошава прическа и че тя е вечно недоволната не-добре-платена-продавачка, пък то се оказва че са майка и син).

Изглежда че имат и не много добро отношение към работещите там , защото почти постоянно висяха обяви, че търсят продавачки. Поради недостига на персонал тя стоеше в единия магазин (те са две помещения със съседни врати, поне така беше преди) и ако някой имаше смелостта да я извика да отключи другия магазин да погледне нещо, получаваше едни убийствени погледи, особено ако не си кажеше бързо какво точно ще купи, така де откъде-накъде ще я безпокои само за да види нещо, ама ха!..

Личният ми "сблъсък" с тази анти-търговка беше по време на бремеността. Минавахме оттам с майка ми и влязохме да рагледаме какво имат, в крайна сметка ни предстоеше доста пазаруване, а бяхме много неориентирани. Майка ми загледа количките и взе че я попита нещо, а онази каза с тон и физиономия, които няма как да бъдат описани: "Госпожо, нали няма още отсега да купувате количка, като дойдете да купувате, ще ви обясня всичко, имаме толкова много модели..."
Естествено бяхме и двете  Shocked  Shocked и познайте дали си купих нещо оттам, когато "дойде времето".

 
Цитирай


Мнения: 78
дааааааа, и на мен ми се е случвало...естествено се преустанови пазаруването от там
Цитирай

София

Мнения: 428
Хм, аз май съм от малкото доволни клиенти, но пък ни обслужи един много любезен млад мъж. Явно майка му не е била наблизо Twisted Evil
Цитирай

София-Люлин

Мнения: 592
Поредния недоволен. WhistlingНе си сам.Ако знаеш колко теми има за този магазин.
Успех Peace
PeaceОтдавна не съм ходила там,нямам и намерение
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 31 отговора