Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Детски ясли и градини
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 15 отговора

Варна

Мнения: 1 583
Имам следният проблем.


Дъщеря ми е на около 2.5 г. Поради недостигът на места в общинските детски заведения реших да дам дъщеря си на частно такова. Почнах да я водя в началото на декември почасово, а януари на половин ден. За съжаление дъщеря ми много често боледува и януари месец успя да присъства само 10 дни. Този месец / февруари / я водих само 3 дни, защото пак има здравословни проблеми, които и до момента не са отшумели.
Проблемът е следният - при постъпването  във въпросното частно детско заведение платих 150 лв. аванс, освен това 230 лв. за януари, от които ми приспаднаха половината заради боледуването,  и сега за февруари доплатих още 115 лв,. с което допълвам цялата такса за февруари месец за полудневно посещение. Таксите се плащат в началото на всеки месец затова съм плащала всичко предварително. Миналата сряда им се обадих и им казах, че поради непрекъснатото боледуване на дъщеря ми не желая да  я водя повече  на  ясла и ще я гледаме в къщи. Само да допълня ,че от началото на януари досега 3 пъти е приемала антибиотик като последният път се обрина  и лекарката препоръчва да не се събира известно време с други деца, за да не се налага друг прием на антибиотик.
Тъй като детето ми няма да посещава повече въпросното детско заведение, поисках да ми върнат депозита и поне половината такса за февруари, при което тръгнаха да ме убеждават че така не съм можела да напусна и не мога да спра детето си от посещения.Нямам право да си искам и парите. В крайна сметка ми обещаха че до 2 дни директорката на детския клуб ще ми се обади по телефона и ще говорим по проблема. Вече 3-ти ден чакам обаждането им, което не се е осъществило.
При постъпването подписах договор, но този договор упоменава случаите само за целодневно посещение на детския център и освен това има клауза, че напускането на детето е възможно по здравословни причини.

Пиша темата, за да поискам съвет, какво мога да направя, ако откажат да ми върнат депозита и част от таксата. Така или иначе аз не съм им ползвала услугите февруари  / само 3 дни /, а съм платила за целия месец. За всички плащания имам касови ордери.

Към каква институция мога да се обърна за съдействие ?


« Последна редакция: ср, 18 фев 2009, 11:27 от prysila »
Цитирай

Варна

Мнения: 1 583
Никой ли няма да ме посъветва какво би направил на мое място ?
Цитирай

София

Мнения: 864
Здравей,
аз даже се учудвам как са ти приспаднали парите за януари. По принцип аз знам, че повечето частни градини искат таксата в началото и след това не приспадат и не връщат обратно пари, ако детето е боледувало или отсъствало. При подписването на договора с тях е трябвало да питаш как точно стоят нещата в такива случаи, при положение, че знаеш че детето ти боледува често. Аз също скоро ще съм изправена пред същата дилема, защото трябва да платя месечната такса в началото и плюс още една като депозит, която ще покрие месеца, през който евентуално ще се откажем да ползваме услугите на заведението, демек ще бъде нещо като предизвестие, въпреки че там където ще се записваме има много желаещи и вече връщат майки.
Мога да те посъветвам да говориш пак с директорката, човешки, да й обясниш, че тези пари ви трябват за лекарства на детето и че след като е посещавало само 3 дни не е редно да плащате за цял месец.
Цитирай

гр.Варна

Мнения: 594
В договора пише дали дължиш такса ,ако детето отсъства. Аз не можах да разбера какво сте плащали досега. Аванс, върнати пари.... половин ден.  Как плащате в крайна сметка на ден ,на месец?
 След  като смяташ, че трябва да ти върнат пари отиваш и се срещаш с директорката,няма какво да чакаш да ти се обадят. Ти си тази, която иска нещо.
Цитирай

Варна

Мнения: 1 583
Не познавам директорката. Не знам кога ходи на място в Детското заведение. Винаги съм говорила само с една жена, която е секретарка. Казаха ,че ще ми се обадят по телефона кога ще мога да се видя с директорката, но не го правят. И да отида на място, без предварителна уговорка  няма с кого да оправя проблема. Вече 3 пъти провеждам разговор с тях, но нищо.

Подписах договор, но вътре са упоменати само случаите в които детето посещава целодневно ДГ. Аз още в началото обясних, че първо ще пробвам почасово, после на половин ден и ако детето привикне чак тогава ще посещаваме цял ден. Но детето не можа да се приспособи, какво да направя в ситуацията ? Освен това за депозита ми казаха, че го искат, ако детето счупело нещо, да има откъде да прихванат повредата. Още отначало информациятата за това какво точно се плаща беше много трудно да се разбере. Питах за всичко за което се сетих, но измъквах едва по някоя дума обяснение.
Какво не се разбира - за януари платих цяла такса, но съм занесла бележки за отсъствие поради болест и ми приспаднаха половината такса / присъствала е само 10 дни /. За февруари доплатих половин такса и се получи цяла такса, защото имам половина неползвана такава от януари. Но детето пак се разболя и февруари е присъствало само 3 дни. Плаща се в началото на всеки месец- това е. Имам платена една цяла такса и депозит , който беше уж за повреди.

Освен това в договора пише, че при заболяване , удостоверено от лекар, можем да се откажем от услугата на детското заведение. Само че ,сега се крият и не ми казват нищо конкретно. 

Има ли някакви институции ,които контролират дейността на тези така наречени частни ДГ ?
Цитирай


Мнения: 9 816
............................
Има ли някакви институции ,които контролират дейността на тези така наречени частни ДГ ?

Институцията, която контролира дейността на частните ДГ е същата, онази която контролира и държавните или по точно Регионалния инспекторат. Може да се обърнеш с писмена молба към него за проверка по случая. Но от там ще ти обърнат внимание само, ако ЧДГ има лиценз за такава.
Въпреки това не е лошо да пробваш.
Аз също се учудвам, че въобще са ти приспаднали пари от таксата.
Цитирай


Мнения: 3 927
Това детско заведение лицензирано ли е към МОН като ДЕТСКА ГРАДИНА или е ДЕТСКИ КЛУБ? Това е МНОГО важно да се знае, а ти даваш разнопосочна информация:

..... частно детско заведение..... не желая да  я водя повече  на  ясла ..... директорката на детския клуб ..... целодневно посещение на детския център

Така че уточни като какво точно функционира въпросното "заведение".
Цитирай

Варна

Мнения: 1 583
Мисля, че се води  Детски клуб. В договора никъде не пише да е лицензиран към МОН. Фирмата , която е собственик е регистрирана като фирма през  април 2008 г. Местата им не са запълнени изцяло ,така че не съм "изяла" мястото на някое друго желаещо дете.

Само, че там има деца , които стоят целодневно , хранят се там и спят на обяд. Затова го наричам ДГ отвреме навреме. Има дори деца под 2 г.


Приспадната ми е таксата ,защото така пише в договора им.
Цитирай


Мнения: 566
Можеш ли да споделиш името на този хммммммм...  newsm78 ... как да го нарека... хибрид?
Мисля, че при такова некоректно поведение, заслужават повече хора да чуят името им, пък да се замислят.  newsm78 И ние все още непострадалите да се замислим също.
То това е нещо като 3 в 1. Неочаквано добра комбинация, а? Добре, че нощем не предлагат и дискотечка! Сигурна съм, че нямат лиценз. То все едно е да караш кола без книжка.  Twisted Evil
За жалост пазара ги налага и допуска тези. И то на наш гръб и на децата ни! Принудени сме да си решим проблема сами, след като държавата предлага да хвърля жребий, за това кои деца да вземе в детските градини! Пък останалите 8 000 ли, 5 000 ли бяха-където попаднат!  ooooh!
prysila, като чета парите не са малко. Защо не даде детето в някоя "проверена" ЧДГ?
Цитирай

Варна

Мнения: 1 583
ooooh!
prysila, като чета парите не са малко. Защо не даде детето в някоя "проверена" ЧДГ?


Защото, предлагат почасово гледане, а аз не бях сигурна как ще протече приспособяването и. Освен това тези "проверените" записват в началото на учебната година , с ангажимент за цялата година,  а аз почнах да я водя в началото на декември. Просто исках да видя дали ще свикне и ако да, след това да я оставям целодневно. За съжаление много се разболява и трябва да си остане в къщи. Всичко това го обясних още в началото на въпросната секретарка, че искам да видя как ще се приспособи детето и затова ще правим всичко постепенно. Уж бяха съгласни, докато не се стигна до връщането на пари. Ако знаех, че ще има проблеми нямаше въобще да доплащам за февруари месец. Но всъщност реших да престана да я водя след поредното заболяване, преди това все се надявах, че детето ще се стабилизира.

Става дума за  "Седмичен център за деца " Детско сърце " ".
Цитирай

София

Мнения: 2 933
Във всяка детска градина , независимо дали е частна или държавна , можеш да си вземеш детето на обяд докато свикне с обстановката и се приспособи .
И това , че нямат лиценз за дг , може да имат такъв за Детски клуб , което е по - различно на мен ми говори , че няма да ти върнат парите , а и към  която и  институция да се обърнеш , не вярвам да могат да ти помогнат . Без лиценз нищо не може да се направи .
Цитирай


Мнения: 3 927
Консултирай се с адвокат - да се запознае подробно с договора, той ще те посъветва какво можеш да направиш като страна по договор, която мисли, че е ощетена.
Иначе по инстанциите не виждам кой може да ти помогне.
Цитирай

Варна

Мнения: 1 583
Благодаря за изказаните мнения.

Според мен трябва най-малко депозита , който е уж за "повреди" да ми върнат.

И съм на мнение, че след като не са ми гледали  детето този месец / изключвам 3-те дни / и респективно никаква работа не са свършили би трябвало да ми върнат и половината такса. Останалата половина би трябвало да е достатъчна за някакво обезщетение, че не могат да разчитат на тези доходи от моето дете примерно?

Добре, невъзстановяването на  депозита счита ли се за измама ?

Мисля и днес да изчакам въпросната директорка да ми се обади, и ако не , смятам да тръгна с "рогите напред". Просто мислех цивилизовано да се разберем, но явно няма да стане.
Цитирай


Мнения: 26 277
Консултирай се с адвокат - да се запознае подробно с договора, той ще те посъветва какво можеш да направиш като страна по договор, която мисли, че е ощетена ...

 Peace

Малко е деликатно от чисто човешка гледна точка, но от друга страна, това си е дейност, с цел печалба. Т.е. те са си направили сметката каква бройка имат, колко пари ще дойдат от там и съответно какви разходи да направят - по персонал и др. Ако тази бройка започне да намалява, по независещи от тях причини - губят.

Разбира се, при определени ситуации като вашата, детето трябва да бъде спряно, но депозитът е редно да се явява като един вид неустойка за пропуснати ползи и да бъде използван например за заплатата на така или иначе наетия вече персонал.
Цитирай


Мнения: 6
Предварително ще поясня, че не съм наясно как се действа юридически в подобни ситуации.
Но мисля, че таксата, която се събира в началото на периода, се събира тогава, за да може заведението да си направи необходимите разчети - има ли свободни места и колко са те, колко човека персонал трябва да бъде ангажиран, какво количество продукти следва да се закупят и т.н. Защото предполагам, ако работиш в подобно заведение, няма как да те ангажират на принципа "днес идваш - има деца - оставаш; няма деца - тръгваш си и съответно не получаваш заплата". Записвайки детето си в началото на февруари (примерно), ти заемаш място. На следващото дете може би биха отказали прием. В крайна сметка и те не могат да носят отговорността (финансова) от това, че детето ти отсъства. Интересно е, че са ти върнали парите за януари. Това е, може би, жест от тяхна страна. От такава такса, вероятно би трябвало да се връща само частта, която се заделя за храна на детето. Не знам като е на половин ден или почасово, дали част от таксата се формира като такава за храна изобщо.

Що се отнася до депозита - той би трябвало да е упоменат в договора. Ако няма клауза за връщане, сигурно се приема, че детето с престоя си все нещо е амортизирало. Макар че за мен под "депозит" се разбира нещо, което подлежи на връщане, освен, ако няма документ, който да твърди обратното.

Направи ми впечатление, че те са ти отговаряли неясно още в самото начало и ти, Въпреки това, си Решила да ползваш услугите им, което си е съзнателно поемане на риска от твоя страна. Още тогава или е трябвало да настояваш за конкретни отговори или да не записваш детето си там.

Съжалявам, че детенцето ти боледува. И с моето беше така. Не се отчайвай, гледай си го, колкото дълго можеш вкъщи. Като поотрасне, ще се закрепи.
На твое място, бих опитала още веднъж да се свържа с директорката (за депозита, не за таксата) и ако нищо не стане, не бих си губила повече времето. Но при следващо ДЗ ще изисквам конкретни отговори.

Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 15 отговора