"Европейско кенгуру"

  • 137 369
  • 624
  •   1
Отговори
# 75
Доста от задачите са общи за 2-4 клас. Малко нелогично ми се вижда особено за 2-ри клас, които още не са приключили с таблицата. А и пространствени фигури още не са учили.
Дъщеря ми е втори клас, беше на това състезание, за мен тя много добре се е справила, но и аз като вас-не виждам логика задачите да са еднакви за 2-ри и 3-4 клас.Какво се цели с това-незнам,може би защото бройката е обща за 2-3-4 клас???Не е чесно

# 76
  • Мнения: 6
Мами, и аз не знам къде да търся резултатите, по - специално  за Стара Загора.Ние си знаем точките, но искам да погледна какво е нивото , като цяло.
Момчето ми от скоро започна да се явява на състезания и като начало 80 точки за трети клас ни задоволяват.Живот и здраве, по - нататък и ние да постигнем хубави резултати.
Желая на вашите дечица много успехи!

# 77
  • Мнения: 2 274
А защо мислите, че задачите са били еднакви? Като гледам отговорите са различни за 2 клас и за 3-4 клас.
Аз съм малко разочарована от моя син. Има 75% някъде. По негови спомени какви отговори е дал, така излиза  Rolling Eyes! Направил е отново тъпи грешки  Rolling Eyes!

# 78
  • Русе
  • Мнения: 686
Относно еднаквостта на задачите- Имам архив на задачите от 2006 година за всички класове. И какво се оказва:
- 2-ри клас - 18 броя задачи, от които еднакви с тези на 3-4-ти клас 13/тринадесет/
- 3-4-ти клас  - 24 броя задачи /повече от половината с ниво втори клас/
Защо са различни отговорите - защото като номерация задачите са на различно място в тестовете, дори не е променян реда на отговорите..  Това за мен не е логично, а също трябва да има различно точкуване на различни по трудност задачи.
   

Последна редакция: пн, 23 мар 2009, 16:19 от BOSS SAMORAI

# 79
  • Мнения: 21 455
Всяко състезание има свой регламент(добър или лош) и всички участници се съобразяват с него. Ако това не допада на някого той просто може да пропусне състезанието. Условията са еднакви за всички деца, така че няма място за оплаквания. Wink

# 80
  • Русе
  • Мнения: 686
А някой може да преписва и от съседчето си като сяда с някой от 3-ти или 4-ти клас. При нас са по двама на чин различни класове.

# 81
  • Мнения: 21 455
Това вече е въпрос на организация. При нас се бяха погрижили да елиминират подобна възможност, дори нямаше деца от едно и също училище в една и съща стая. А и откъде едно дете може да е сигурно, че решенията на съседа му по чин са верни? Confused

# 82
Здравейте мами,
Аз съм учител в частно училище. Следя форума и най-вече темите, в които се разискват математическите състезания. Учениците ми и аз самата имам интереси в математиката. Харесвам я. Интересна ми е. Опитвам се да предам това приятно чувство и на учениците си. Подготвям ги за математическите състезания. Много бях изненадана през тази година. Задачите за 2-ри клас са 18. За 3-4 клас са 24. Всички 18 задачи от темата за 2-ри клас напълно си повтарят в тази за четвърти. Дори има изменение само на 2 задачи в числата. Дори в темата за 5-6 клас има задачи, които са в темата за 2 и 3-4 класове. Да не говорим, че много от зазачите се повтарят от други математически състезания, организирани от СМБ - справка Сборник с тестове и задачи от математически състезания на издателство Регалия 6, Магематическа читанка и др. Като учител винаги съм вярвала, че колкото повече изискваш, толкота повече трябва да даваш и на учениците си. През тази година имаше задачи в темата за 2-ри клас, в които се налагаше умножение и деление на двуцифрено число с едноцифрено, което не е болка, но същата задача да бъде дадена и на ученик в 3 или 4 клас и да се вкарват в обща класация е най-малко неуместно. Много ми се иска СМБ да се постараят малко повече и като подготовка на задачите, диференцирани за различната възрастова група, така и като ресурсен материал, а не да се повтарят стари задачи. Може би написаното не е особено добре подредено, но напълно емоционално пиша и се надявам да бъда полезна.

# 83
  • Варна
  • Мнения: 482
Добре, задачите на кенгуруто не са ли еднакви във всички държави, в които се провежда то? МОН ли ги определя?

# 84
Задачите не са еднакви за всички държави от ЕС. Задачите се подготвят от Националната комисия за провеждане на състезанието, а тя е от СМБ. Организацията е поверена на РИО, експертите по математика.

# 85
  • Мнения: 43
 Hug госпожо Песталоци, съгласна съм с вас.
А те дали четат като Вас тези форуми?

# 86
  • Мнения: 578
На мен пък ми е интересно, защо се очаква от децата да са наясно с термини, които не са включени в учебното съдържание.

Конкретно задача 15 от Темата за 3-4 клас. Мисля, че след "периметър" е можело спокойно да се постави в скобички "обиколка" ... така хем децата ще научат нещо ново, хем няма да се създават спънки в решаването на задачата от деца, които не са наясно със значението на понятие, което така или иначе се въвежда в по-горна възраст!

Излишната терминология прави и лесни неща, да изглеждат неразбираеми дори за големи хора ...

# 87
  • Мнения: 21 455
Много от изложените възражения и препоръки биха имали смисъл, ако ставаше дума за контролна работа или изходно ( входно) ниво. Нека не забравяме, че тук все пак става дума за състезание и идеята е не всички деца да решат всички задачи, а да се отсеят най-добрите. Между другото синът ми е втори клас и знае какво е " периметър".

# 88
  • Мнения: 1 986
Има ли вече касиране за София?

# 89
  • Мнения: 578
 Laughing  А моят син на 5 години знае какво е хипотенуза, но това не го прави добър математик!  Wink

Общи условия

Активация на акаунт