Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Основно и средно образование
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 20 отговора

БГ-изток

Мнения: 764
Здравейте на всички.Искам да споделя колко съм разочарована от щерка ми (тя е в 5 клас).Нямам никакво време да я следя дали учи качествено,разчитах че го прави,все пак има само отлични оценки и учи в най-доброто училище в града ни,класа е съставен от умни деца, нивото е сравнително високо..Преди 2 вечери реших да я изпитам по история и установих,че тя не е учила достатъчно задълбочено новия урок и има доста пропуски при старите уроци.Много и се карах,казах и че тази година няма да я пусна на лагер от училище.Тя каза,че осъзнава грешката си и че няма да се повтори,но аз съм много разочарована....
 
Цитирай

София

Мнения: 2 700
Може грешката да не е във вашия телевизор.  Wink Може дъщеря ти да е учила уж съвестно, но да не е свързала логически фактите. На твое място бих прегледала с нея материала, за да видиш къде са й пропуските.
Не бъди толкова разочарована.  PeaceВсеки от нас е имал моменти, в които не е бил съзнателен. Въпросът е тези моменти да не траят безкрайно дълго.
На твое място не бих свалила до края на годината заплахата от провален лагер, но бих я пуснала все пак.
Цитирай

София

Мнения: 1 850
Здравей, Пипилота! Като майка, която работи от вкъщи и следи изкъсо процеса, отдавна съм установила, че моите критерии и изисквания са доооста по-високи от това, което покрива отличната оценка в училище (и нашето училище се води добро, естествено в рамките на образователната ни система). Та мисля, че може би не е виновно детето ти, просто в училище наблягат на количество, а качеството хич го няма... И аз лично за себе си съм установила, че ако искам качествени знания, без "домашен" контрол и намеса няма как да мине..
Мисля също, че прилаганата тестова система на изпитване страшно осакатява децата откъм начин на изразяване на знанията си. Специално по история с моят син съм забелязала, че главата му е пълна с дати, имена и събития и ако му задавам конкретни въпроси - знае, ако го накарам обаче да ми разкаже нещо подробно - майка плаче - нито знае откъде да започне, нито може да подреди мислите си нито, както казва solaris, прави логически връзки и такива бисери ми ръси, че се чудя да се смея или да плача... А може пък и ние да ги "стряскаме" с изискванията си и пред нас да блокират, знам ли...
« Последна редакция: чт, 26 мар 2009, 12:50 от M4 »
Цитирай

Sofia

Мнения: 2 857
Да ,отдавна съм разбрала ,че високите оценки не значат знания.  Отличници  в класа на сина ми има. Но когато дойде момента с олимпиадите се оказа ,че въпросните деца не могат да покрият дори 50% . Да ,при проверка от моя страна установих, че и той има пропуски. Но резултатите от олимпиадите говорят ,че детето си е много добре. Дори ми призна ,че когато го изпитвам аз, просто блокира. Това от мен! Ако искаш, дай  въпроси от олимпиади , и виж как ще се справи с тестовете.
 Ако наистина има проблем - няма страшно! Определено си я хванала на време  Peace.
Цитирай


Мнения: 13 798
Синът съм го поела всеки ден, от първи клас. Вечер, всяка вечер, когато се върна от работа преглеждам написаните домашни, давам допълнителни и по- сложни задачи по математика и по нещо за писане по БЕЛ. Когато има "Човек и общество" или "Човек и природа", винаги препитвам за урока и назад. Ходи на състезания  за сверка на часовника.
Не разчитам на училището.Не, че е нещо кофти, напротив, но мисля, че учителката и да иска, не може да хване всички пропуски по всички предмети на всички деца. Не съм заплашвала никога, но пък юздите са ми в ръцете от началото и хич и не мисля да ги пускам.
Цитирай

София

Мнения: 26 020
Проблемът не е в детето, а в материала. В една друга тема дадох пример с историята - децата нямат социален и личен опит и знания, за да разбират всички наименования и термин, които са включени в урока. Учителите няма кога да разясняват всяка дума, а децата нямат навик да питат. Например, случайно разбрах, че дъщеря ми не разбира какво означава "книжовник", защото нито учителката е обяснила, нито в учебника има някакво определение. Оказа се, че тя си представя въпросния човек като преподавател в университет, който пише книги (учебници). Но иначе беше научила урока и ако не я бях попитала нямаше да зная, че има грешна предсттава за тази дума и значението й. Снощи гледахме един филм на Нешънъл Джеографик за някаква книга и тогава тя получи нагледен пример за това що е то книжовник. Бях й обяснила преди това, но не бях сигурна дали ме е разбрала.
Цитирай

БГ-изток

Мнения: 764
Ами да,и аз отдавана съм разбрала,че изискванията са ми по-големи,но не смятам че са извънредно големи.Просто сега ако учи качествено , занапред ще и е по-лесно.А на учителките съм бясна,как пишат шестиците.....От друга страна пък учителката им по история е доста достолепна жена и ми се струва, а и съм чувала,че компромиси при нея няма,но......Сега вече ще следя нещата отблизо,но просто се разочаровах,защото си мислех че детето ми е много съвестно,а пък се оказа,че и нея я мързи.....Оффф....И ме е яд,защото нито имам време,нито считам,че трябва да я контролирам,ама хайде нищо,деца са все пак...
Цитирай


Мнения: 13 798
За "книжовника" снощи даже препитвах сина- по определение, което имат, да ми го обясни.
Днес имат "ЧО"- преговор на историческата част. Снощи един час го изпитвах за всичко по темата, сам ме кара, защото му е интересно. Питам за събитие- кога и какво е станало, при кой владетел, ЗАЩО е станало, какво е произлязло от това. Историята не е съвкупност от събития и дати, нито набор от определения, ако така се гледа на нея, едва ли ще има човек, който би искал да я учи, а и ползата от нея ще е никаква. Тя би следвало да научи детето да прави логическо заключение между факти, причини и следствия от тях. Днес е имал шестица, това е тази година любимият му предмет. Само че аз съм наясно, дали си я заслужава.
Ако, обаче, у нас няма енциклопедии и други книжки, както и ако липсва и ежедневен контрол и помощ, не се съмнявам, сигурна съм, че резултатите ще са в пъти по- лоши. Като говоря за резултати, нямам предвид текущите оценки само, а основно това, което остава в главата на човечето като осъзнато и запаметено, като основа, върху която може да се надгражда.
Ежедневният разговор с детето и аз намирам за задължителен. То няма как да знае, къде и какви са собствените му пропуски и неясноти. Не мисля, че моите изисквания са по- големи, просто аз имам привилегията, за разлика от учителката, да се занимавам само с едно или две деца, а тя- с двадесет и кусур. Не мисля, че децата нямат нужда от контрол. Затова те са деца, а ние- родители. Функцията ни не се изчерпва само с това да ги нахраним, облечем и стоплим.
Цитирай

София

Мнения: 1 850
Виж, ти най-добре си познаваш детето, може би наистина е съвестно! Но да не забравяме и че, дори и най-съвестно да учи, човек забравя доста подробности, а материалът, който се стоварва на главичките на днешните деца, наистина е голям и не съвсем поднесен като хората. Най-важното е да се създаде интерес у детето към дадената материя и сериозно отношение към ученето като такова... Аз лично не вися постоянно на главата на сина си, просто на периоди проверявам какво има в главичката му и използвам всеки удобен момент/повод да си припомняме важните неща и честно казано много повече е научил от "приказките", които му разказвам, книжките, които четем или преглеждаме и местата, на които сме го водили, отколкото от училище... И сега като се замисля, ако и аз знам нещо за историята, то не е от учебниците в училище, а по-скоро благодарение на това, че имах учители, които ми създадоха интерс към предмета и от книжките, които съм прочела по собствена инициатива на по-късен етап...
Цитирай

София

Мнения: 5 770
Учебниците по история 5-8 кл. са написани ужасно - на много сложен за децата език. казано накратко - съкратена версия на университетските. Казвам го като професионалист. Толкова факти, наблъскани на малко място. Децата не могат да осъзнаят и разберат смисъла. Отделно забравят стари неща, все пак има и други предмети.  А и детето е човек и няма как да знае всичко по всеки предмет за отличен.
Да са живи и здрави, другото се нарежда.
Цитирай


Мнения: 13 798
... А и детето е човек и няма как да знае всичко по всеки предмет за отличен.


А това е другото важно нещо. Не може да се очаква  от детето да е енциклопедист и да е на шест по всичко. Това е нереално, уврежда психиката за цял живот. В училище, особено в големите класове, пълната шестица ми е или нереална или нещо има при детето, в изискванията спрямо него, което един ден ще се прояви.
Просто е нужно да се знаят основните неща, но те да са ясни на детето, за което не мога да съм сигурна, докато самата аз не съм го проверила. Основите да са стабилни. Без друго от общата ни култура един ден остават те.
Цитирай

София

Мнения: 2 473
  Пипи, моите деца са малки още, но си спомням добре аналогичните ситуации с мен.  35 И аз бях винаги отлична, относително съвестна, много четях, т.е. знанията ми бяха много отвъд учебниците. Нашите не ме контролираха-и те като теб знаеха,че се справям.
  Е, случваше се 1 или 2 пъти годишно баща ми да реши да ме изпита. УЖАССС!  35 Такъв стрес и толкова усилие не съм хвърляла и като студентка, а и там бях отличник! Няма такива исисквания просто! Един-единствен път в живота си съм ползвала "пищов" и това беше в 5 кл. , когато бяща ми заяви,че ще ме изпита по география. Още помня, че беше за Африка-тия полезни изкопаеми в подробности през носа ми излязоха.  35 35 35
  Та казвам ти го, защото явно родителите са винаги по-взискателни, отколкото учителите. Особено що се отнася до собственото дете. Нормално е нещо да се забравя, нещо да се попрескача, понякога да не се е подготвила-случва се. Под една или друга форма тези неща ще се срещнат по-късно и ще се научат. Ако не става въпрос за сериозни пропуски, а за дреболии-спокойно. Дете е, не е робот.
  Иначе няма лошо в заплахата за лагера. Нека се стресне малко, нека вложи повече старание. Провери я отново след седмица, след месец и ще видиш , че надали системно прескача неща, така се е случило в момента.  Peace

  Оф, пак се хиля, като се сетя за пищова в атласа... hahaha  Брат ми после 5 години ме подиграваше!
Цитирай

София

Мнения: 26 020
А аз с времето и опита започнах да се изхитрявам, че и децата да подучвам. За мен като бивша ученичка, студентка и като работещ човек, абе, изобщо като възрастен, който е минал през мелачката има предмети, които са важни и такива, които не са важни. Например, по история не се впрягам особено, както и по география. И двете науки са доста разтегливи (макар географията да изглежда безпристрастна) и знанията по тях много бързо изветряват, защото практически не се ползват от децата, нито от възрастните. Историята пък е една боза, съставена от хора и дати, които изобщо не е ясно на практика как са станали и какво е значението им. И затова изобщо не държа тези знания да са основни. За мен науките, които в действителност са важни са точните науки - каквито и промени да има в тях поне са с практическа насоченост. По този повод просто уча децата да правят разлика между знания, които са нужни занапред (като дори аз им казвам кое ще им послужи и как) и знания, които са нужни за покриването на един изпит или тест. Карам я на принципа на ползата и усилията да се хвърлят в знания, които ще са им полезни в бъдеще, а не такива, които могат да бъда изхвърлени или опровергани още в следващото издание на учебника. Наясно съм, че децата не могат да учет само и основно, за да покрият някакви безумни нормативи. А и децата сякаш имат вродена избирателност към природните науки ,защото им е по-лесно да го осмислят и разберат, а социалните са им трудни, защото нямат зрялост и опит, за да ги разберат. 
Цитирай

Пловдив

Мнения: 223
Проблемът е, че сега учебниците са доста нескопосано направени. Ако в клас учителят не е поднесъл урока добре, така че в главата на детето да остане следа, много трудно то ще може да навърже нещо смислено само четейки от учебник. Може би се залага на това децата да търсят допълнително информация (в интернет има доста изчерпателна такава) или да четат подходяща литература (срещала съм христоматии по история например). Лично аз съветвам дъщеря ми да пита, когато нещо не и е ясно. Защото когато госпожата я попита, вече е късно. Моето дете също е съвестно и само се подготвя, оценките ни са отлични, но въпреки това от време на време проверявам знанията особено по т.нар. разказвателни предмети и по английски. Тези проверки може да се правят и като игра, да не е толкова сериозно като "а сега да се изпитаме какво си научила".  Също е важно да има метод на учене особено когато детето се подготвя само.
Цитирай

София

Мнения: 7 263
Проблемът е, че сега учебниците са доста нескопосано направени. Ако в клас учителят не е поднесъл урока добре, така че в главата на детето да остане следа, много трудно то ще може да навърже нещо смислено само четейки от учебник. Може би се залага на това децата да търсят допълнително информация (в интернет има доста изчерпателна такава) или да четат подходяща литература (срещала съм христоматии по история например).
Напълно споделям написаното по-горе. Учебниците са пълни с неясни и неточни определения. Няма последователност в поднасянето на материала, нахвърлят се много понятия, които просто увисват някъде във въздуха и се очаква децата да ги знаят иначе евентуално ще ги учат след година две.
Все едно да почнеш да строиш къща някъде от стълбите за 2-рия етаж Mad
При това положение изпадаш в ситуацията "оправи се сам". Поне веднъж в месеца изпитвам сина ми по всички разказвателни предмети. Контрола му по математика леко съм го отпуснала, но само защото все пак е в математическо училище, единствения ми проблем е БЕЛ, но и за там от догодина ще опитам да взема мерки. Tired ooooh!

pipilota viktualia
доста добре те разбирам, имаме приятна тема за децата в 5-ти клас - заповядай при нас   bouquet
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 20 отговора