Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Клюкарник
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 19 отговора

София

Мнения: 2 469
Преди да пусната темата се постарах с гугъла да понамеря това онова, но се изгубих.
Ако искам да отворя заведение тип кафене откъде трябва да започна?
Какви документи ми трябват? Освен регистрирана фирма и т.н... Интересува ме за самото заведение каква документация се изисква. Благодаря предварително за помощта Smile
Цитирай

Бургас

Мнения: 225
Можеш да се обадиш и поискаш информация от общинска администрация в съответния район, както и в РИОКОЗ.
Цитирай

out of space

Мнения: 6 229
прочети това http://www.-zlovreden-kod-/forum/viewtopic.php?p=319762&sid= … b34fb5651adb7d1c5

но като цяло е.....мамата си....:


1. Съдебно решение за регистрация на фирмата.
2. Регистрация в данъчната служба - данъчен номер.
3. Регистрация в статистиката – издаване на номер по Булстат.
4. Откриване на банкова сметка.
5. Разрешение от ХЕИ.
6. Разрешение от Служба противопожарна охрана.
7. Разрешение от Електроснабдяване.
8. Разрешение от ВиК.
16. 9. Разрешение за дейността в зависимост от вида на стоките.
10. Разрешение за продажба на цигари.
11. Разрешение за продажба на алкохол (различни молби).
12. Заключително разрешение от МВР за обезопасеност на обекта.
13. Договор за наем.
14. Здравна книжка на собственика.
15. Здравно осигуряване на работещите.
16. Документ за социално осигуряване на личния състав.
17. окумент за пенсионно осигуряване.
18. Документ за електромер (закупуване, поставяне, узаконяване).
19. Документ за водомер (закупуване, поставяне, узаконяване).
20. Касов апарат (закупуване, фискализация, договор за сервиз).
21. Регистрация на касовия апарат в данъчната служба.
22. Документ за платени данъци и държавни такси.
23. Документ от градоустройствена комисия за съответния обект.
24. Касова книга и заверка в данъчната служба.
25. Кочан с фактури и заверка в анъчната служба.
26. Кочан с касови бележки и заверка в данъчната служба.
27. Везна (кантар) - закупуване и заверка в Центъра по метрология.
28. МПС – задължително гражданска отговорност, застраховка и преглед пред КАТ.

това е копи-пейст
Цитирай

София

Мнения: 2 013
Виждам, че Ерика ти е дала списъка. Не че съм го правила, но съм чулвала, че е обикаляне от администрация в администрация...
Пожелавам ти късмет.
Цитирай

София

Мнения: 2 469
Мерси. И аз предположих че от общината се почва, но те не бяха много ентусиазирани да ми кажат какво ми трябва и изобщо не изглеждаха като да ми сътрудничат.
Много много ви благодаря!
Цитирай

RSA

Мнения: 611
Моят съвет - изчакай да мине кризата.   Tired

Успех! bouquet

Цитирай


Мнения: 191
Ще следя темата! И на мен ми предстои да отварям малко кафенце и имам много въпроси!
Цитирай

Белгия/София

Мнения: 27 505
И аз предположих че от общината се почва, но те не бяха много ентусиазирани да ми кажат какво ми трябва и изобщо не изглеждаха като да ми сътрудничат.

Да, от нея. 11 години съм работила там и съм обяснявала същите неща. Наистина не са ентусиазирани и любезни колежките  Crazy
Не се отказвай  Hug
Цитирай

на пистата

Мнения: 3 043
има и някой други неща.скоро дъщеря ми отвориха кафе..колко разправия е няма да ви казвам.уж всичко беше готово,но като дойде хеи и.....трябвало да има отделна тоалетна за персонала,3 мивки,стая за отдих на песонала,облекло и тем подобни неща.хубаво разпитай да не стане после....
Цитирай


Мнения: 2 830
има и някой други неща.скоро дъщеря ми отвориха кафе..колко разправия е няма да ви казвам.уж всичко беше готово,но като дойде хеи и.....трябвало да има отделна тоалетна за персонала,3 мивки,стая за отдих на песонала,облекло и тем подобни неща.хубаво разпитай да не стане после....

уляли са се тези от хеи ooooh!
Цитирай

гр.Добрич

Мнения: 2 049
Документите наистина се оказват най-малката грижа. Като започнат да идват на пускови проверки от ХЕИ, става ужас. Много зависи какво ще предлага заведението - дали само напитки или и ястия. Ако има храна - за яйцата отделно място, за рибата отделно, 100 хладилника, мивки, тоалетни и т.н.
Цитирай

гр. Пловдив

Мнения: 5 757
Това с ХЕИ изобщо не е вярно
Хората просто си гледат работата. При мен последният път имаше проект, който си беше направен перфектно, но мъжът ми понеже е много умен, спази условията за всички мивки, обаче си ги нареди както му е по-лесно. Дойдоха хората, видяха, казаха, много си ни симпатична, вижда се, че с желание си ги правиш нещата, но няма да ти дадем разрешение, докато не си ги оправиш както са по проект. И мъжа ми се ядосва, но мълчи и си ги оправи. Приеха ми нещата веднага след това. Сега когато работя, просто не мога да си представя, когато е много натоварено, ако беше останало онова положение, никога нямаше да се оправим и щеше да е пълна бъркотия. Така че благодарна съм им на хората.

Относно документите, въобще не е толкова трудно, даже въобще.
1. Какво е разрешението за ползване към момента - ако е със статут на заведение, си готова, ако не - ще трябва да хвърлиш доста пари за проекти и разрешение за ползване. Това е първото.
2. В общината - след като има разрешение за ползване - просто си подаваш документи за категоризация  - ще ги вземеш от отдел стопански
3. Лицензите за алкохол отпаднаха -  не трябва да правиш нищо по въпроса, просто си продаваш
4. ХЕИ - зависи какъв ще е асортимента, ако е нещо лесно и малко - ще минеш само с Добри Производствени Практики, ако ще има сериозна кухня - ще трябва ХАССП. Тези неща си ги правя сама, но ако си още лаик, ще платиш на някой да ти ги направи. Не плащай повече от 200 лв.
5. Накрая са нещата от данъчното- това ще питаш счетоводителите ти.
Всъщност всичко, което ти казах като информация трябва да ти го даде счетоводителя ти и още доста неща като договор с трудова медицина, договори за касови апарати и тн т.
Ако не го направи - го смени.
Цитирай

гр. Пловдив

Мнения: 5 757
Списъкът, който ерика е дала копи-пейст е с много излишни неща
Примерно МПСто - ако се използва за разнос на храна, ще трябва също да има разрешително от ХЕИ
Ако е към фирмата - дали е собственост, ако не е, има ли договор, пътни листове и още 100 глупости
Така че въобще не коментирай МПСта. Не си усложнявай живота излишно.
Също и везната, чак пък заверена в метереологията, единствените, които познавам и си заверяват везните там са златарите. Заверена веднъж везната, трябва да минава годишни проверки. Така че хич не намесвай никакви везни.
И го забрави този списък. С извинение на ерика, нищо лично.

Още един съвет за ХЕИ - преди да правиш каквото и да е, отиди, намери инспектора, който отговоря за района, макар че не той ще те одобри, и му кажи, това и това ще продавам, това и това ще направя като оборудване, ОК ли е и тогава действаш. После няма как да имаш проблеми с приемането.
Цитирай


Мнения: 191
Това с ХЕИ изобщо не е вярно
Хората просто си гледат работата. При мен последният път имаше проект, който си беше направен перфектно, но мъжът ми понеже е много умен, спази условията за всички мивки, обаче си ги нареди както му е по-лесно. Дойдоха хората, видяха, казаха, много си ни симпатична, вижда се, че с желание си ги правиш нещата, но няма да ти дадем разрешение, докато не си ги оправиш както са по проект. И мъжа ми се ядосва, но мълчи и си ги оправи. Приеха ми нещата веднага след това. Сега когато работя, просто не мога да си представя, когато е много натоварено, ако беше останало онова положение, никога нямаше да се оправим и щеше да е пълна бъркотия. Така че благодарна съм им на хората.

Относно документите, въобще не е толкова трудно, даже въобще.
1. Какво е разрешението за ползване към момента - ако е със статут на заведение, си готова, ако не - ще трябва да хвърлиш доста пари за проекти и разрешение за ползване. Това е първото.
2. В общината - след като има разрешение за ползване - просто си подаваш документи за категоризация  - ще ги вземеш от отдел стопански
3. Лицензите за алкохол отпаднаха -  не трябва да правиш нищо по въпроса, просто си продаваш
4. ХЕИ - зависи какъв ще е асортимента, ако е нещо лесно и малко - ще минеш само с Добри Производствени Практики, ако ще има сериозна кухня - ще трябва ХАССП. Тези неща си ги правя сама, но ако си още лаик, ще платиш на някой да ти ги направи. Не плащай повече от 200 лв.
5. Накрая са нещата от данъчното- това ще питаш счетоводителите ти.
Всъщност всичко, което ти казах като информация трябва да ти го даде счетоводителя ти и още доста неща като договор с трудова медицина, договори за касови апарати и тн т.
Ако не го направи - го смени.
Голямо благодаря за обясненията! Hug Извинявай, но не съм много наясно с нещата-би ли обяснила, какво значи Добри Производствени Практики?
Цитирай

гр. Пловдив

Мнения: 5 757
Не знам сега как му казват - нарича се още Система за Самоконтрол
Примерно не можеш да го направиш сама ако ти е за първи път, все нещо ще объркаш
Можеш от ХЕИ да вземеш - има едни примерни план програми горе долу да знаеш за какво става въпрос
Или пък да вземеш от някой познат готова и по нея да преправяш за теб
Аз имам разни, но са за коктейл бар, детски център и тн т.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 19 отговора