Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Основно и средно образование
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 351 отговора


Мнения: 11 203
Здравейте мили родители,
провокирана от една друга тема реших да попитам какво е вашето мнение по въпроса.
Какво мислите за това да обучавате детето си в къщи?
Да не го изпращате на ясла, или детска градина, да се занимавате вие лично с него. Или някой нает от вас за целта?
Също така, когато стане на възраст, подходяща за 1ви клас да продължите с това обучение в къщи и да се явява на изпити в училище като частен ученик?

Има много подобни примери в Америка, за други държави не знам дали се практикува, но вероятно също е възможно.
Как мислите, дали една такава "система" на обучение е по-добра от тази в училищата? Какво би дала, и отнела на детето?

В разговор с мои приятелки за това дали ще изпращам дъщеря ми на ясла, категорично заявих, че нямам намерение да го правя.
Те се изказаха доста остро и заявиха, че така детето нямало да се социализира, нямало да има контакт с други деца и на нищо нямало да бъде научено. ))
Честно казано ми стана смешно, защото не споделям тяхното мнение, а и изказванията им не бяха подкрепени с никакви съществени факти.
Работата ми позволява достатъчно време да се занимавам с дъщеря ми, също така да и създавам достатъчно контакти с други деца и да я "социализирам".
Още повече, че аз "уча" (слагам го в скоби, защото не се възприемам като учителка) начални учителки на нови и интересни методи, които да интегрират в обучението на децата. И смятам, че мога да се справя с това да отгледам дъщеря ми и тя да получи нужните знания.
Цитирай

Белгия/София

Мнения: 27 528
Крайно и категорично против съм.  Stop
Не толкова за или не (това не го знам) самото качество на обучението, а от важния факт, че детето има нужда и трябва да си има своя среда сред връстници, да си създаде приятели, общуване с деца, да се учи другаде и от други на ред, дисциплина и възпитание. Да става самостоятелно, да знае, че невинаги мама, тате и домашната среда ще са около и с него, защото такъв е животът. С или без негативите от това.
Това е моето мнение и ако не се налага поради някакви сериозни и крайни причини, никога не бих се възползвала от обучение вкъщи!  Smile

П.С. Иначе за яслата и аз съм твърдо против. Но не и за градината и училището.  Peace

А ако си решила да следваш домашното образование - то ти ще си решиш, но наистина не смятам, че е добре за детето ти, както и се съмнявам някой да ти каже, че е по-добър вариант. Помисли си хубаво преди да предприемеш тази стъпка  Hug
Цитирай


Мнения: 13 820
"Обучение" и "образование" определено свързвам с една по- голяма възраст, след 3 и повече години. До тогава все в главата ми се въртят други едни термини- "отглеждане" и "възпитение".
Та когато става въпрос за вторите, то домашната обстановка за мен е с преимущество, когато говорим обаче за посочените в заглавието термини, то категорично съм против това да става в домашна обстановка.
Причините- родителят не е специалист, а обучението изисква добри познания и умения да се предадат на децата. Освен това създаването на определени модели, ситуации, контакти, упражняването на изучени похвати, знания и умения, създаване на навици, като усърдие, контрол и самоконтрол, равнопоставеност и сравнение /нещо изключително полезно и даващо хъс за развитие/ с други себеподобни, се постига не най- добре в домашна среда.
Цитирай


Мнения: 11 203
Блонди, не казвам, че съм решила категорично да НЕ пращам дъщеря ми на училище.

Но ми е интересно, как едни родители, или дори наети от тях учители за целта могат да подготвят достатъчно добре, че и много по-добре детето в къщи, отколкото в училище?
Да не говорим, че тук не става въпрос за липса на финанси. Дори в повечето случаи е точно обратното, наличието на много пари.

Judy, ок, съгласна съм, че родителят не е специалист. Но пък мисля, че в някой отношения може да се справи много по-добре от учителя.
Да не говорим, че нашата система поднася по изключително сух и безинтересен начин всяка информация. Единственото, което се изисква от децата е да запомнят и възпроизведат даден урок.
Аз не смятам, че това е достатъчно. Да не говорим, че не развива никакви специални умения у децата.
Цитирай


Мнения: 13 820
Мира, нищо не пречи родителят с желание да работи и вкъщи с детето си, но не бих ограничила собствените си деца с това, обстановката в детското заведение не може да се съпостави и навакса по друг начин, а контактът с хлапетата на същата възраст /говоря за деца, не за бебета/ в учебна среда е незаменим в редица отношения, свързани ако щеш и с житейски практически опит. Важна е съпоставката с уменията и знанията и на останалите деца, липсата на критерии, реални и обективни, лично мен би ме притеснила. Няма да знам къде сме реално ние.
Ако имаш желание би могла да организираш нещо като следобедна занималня, но не бих препоръчала изцяло да се замени ДГ или училището с обучение вкъщи.
Цитирай

usa

Мнения: 3 366
Подобна тема  има назад в архива.Дом.обучение е изкл.комплексно нещо,в България доколкото знам няма изградена система к да приравнява дом със стандартно,няма машина за подкрепа на родители,помагала,социални занимания с други деца и още 900 компонента к са част от дом.образование.
Има много митове около дом.обуч-например че децата са изолирани,което съвсем не е така.Иска се много подготовка и ясна идея защо се прави обаче, наивно е да се мисли че е лесна работа.
До 1ви клас спокойно може да се гледа и учи дете у дома,ако това е ?ти,според мен.
Цитирай

гр.Варна

Мнения: 830
Против съм.
Цитирай

Белгия/София

Мнения: 27 528
Но ми е интересно, как едни родители, или дори наети от тях учители за целта могат да подготвят достатъчно добре, че и много по-добре детето в къщи, отколкото в училище?
...
Аз не смятам, че това е достатъчно. Да не говорим, че не развива никакви специални умения у децата.

Могат, да. Когато говорим за суха материя и теория. Разбира се, че ако един учител се занимава с едно дете ще го подготви милион пъти по-добре, отколкото ако се занимава с 30.
Специални умения... Какви специални умения? За тях си има допълнителни курсове, подготовки, хоби, тренировки... Училището си е училище. То е база за стартиране, а не институция за супер умения или нещо кой знае какво  Smile А останалото у дома и от родителя - то не се губи  Smile
И пак да кажа - не е само уроци и научаване на дадена материя, а е общуване и социализиране, колкото и да не ти харесва тази думичка.
Да не мислиш, че на мен ми се пускаше детето на градина? Пуснах го почти на 4 и виждам колко е щастлив и доволен, как учи бързо много неща, как става все по-самостоятелен, как си има среда и това е важно за самочувствието му, за увереността и как това си има значение за всичко последващо.
Ако дъщеря ти си учи у дома, тя ще е нещо като странна птица и определно ще има проблем с намирането на приятели и с общуването. Ще се питат - ама защо, какво ти е? Не мисля, че тя би го искала, честно  Smile
Цитирай

под облаците

Мнения: 780
Нищо лошо, но как ще осъществиш социалния градеж на детето. Не може да го гледаш под похлупак, живота е конфликти, проблеми, приятни и неприятни емоции и преживявания. Детската градина не е за учене, а за социализация на детето и заради това е включена с училището в Конвенцията за правата на детето. Лишиш ли го от това, нарушаваш правата му.
Цитирай

Sofia

Мнения: 12 539

Има много подобни примери в Америка,

...


Има, да. Не знам дали ти е известно, но на тези деца (не става дума за деца, които в някакви периоди поради различни причини биват обучавани в домашна обстановка за периоди от няколко седмици до няколко месеца, разбира се - това е съвсем друг въпрос) не се гледа никак с добро око. Може би не ти е известно, но в много "западни" университети, особено в елитните, част от изпита е "събеседване". И оценката, дадена от преподавателя, се отнася главно до вероятността кандидатстващия да се ... "впише" в обстановката.

Социалните животни - какъвто е и човека - не отглеждат порасналите си деца (с други думи възраст, надвишаваща "бебешка") в "семейна" обстановка. А в нещо повече или по- малко аналогично на училище или детска градина. Примери за това много - лъвове, хиени, слонове, ... накратко - всички групи социални не-тревопасни животни, както и част от тревопасните (малка).

Подозирам, че темата е предизвикана от поредната малоумна тема в "часът на мама" - чудя се как е възможно Btv да субсидира подобно малоумно предаване. Не винаги дистанционното ми е под ръка и по някога чувам темите - май "неформалните" разполагат с наистина твърде много пари, чудя се от къде ли... както и да е. Целият въпрос е, че дете, попаднало внезапно в 4ти клас в учебно заведение няма начин да се социализира. И много бързо ще се озове в един друг тип учебни заведения - за деца, които не умеят да се вписват в общности от себеподобни. В най- добрия случай. Просто защото другите деца в групата гарантирано няма да толерират - особено в подобна крехка възраст - дете, осакатено психически от родителите си. И се съмнявам, че учителите биха имали... силата, властта, способността да принудят учениците си да приемат тази... "бяла врана". Нито би било редно, впрочем, да бъдат притискани в подобна насока - все пак, това дете не е болно в обичайния смисъл на думата.
Училището си има определени порядки и "сега ми се спи, да продължим по- късно" и "добре де, омръзна ми математиката, хайде малко география" или "сега времето е хубаво, да поиграем, пък довечера ще довършим" просто не върви. И който е свикнал със съвсем различно, много по- либерално и гъвкаво ежедневие няма голяма вероятност внезапно да привикне към ред и спазване на график по часовник.
Цитирай


Мнения: 11 203
Така, не очаквах да чуя нещо по-различно освен 99% мнения против. )))

Само искам да попитам още нещо - как сте против дадено нещо, когато нямате представа дали то "работи", нямате допир с деца, обучавани по този начин.

Относно социализацията в детската градина....хайде стига, това са пълни глупости според мен.
Аз лично на детска градина не съм ходила, сестра ми също. Тръгнах направо в 1ви клас. Никога не съм имала проблеми със социализацията, уменията да общувам, или нещо подобно.
Това, че няма да изпратя детето си на детска градина, не означава, че ще го вържа в къщи и няма да ходи никъде, да се среща с деца и хора, да си изгражда умения за общуване.
И не разбирам защо се възприема по този начин.
Също никъде не съм казала, че няма да я пусна на училище и ще си я уча в къщи.

Но в никакъв случай не смятам, че образованието в училище е изключително и учи децата на нещо особено. А за взаимоотношенията и спряганата социализация.....това се постига и без да си обграден от 30деца за 4часа.

И ако някой обърна внимание, още в първият пост споменах, че се занимавам точно с провеждането на обучения на учители. Които да интегрират нови методи на работа и развиват умения у децата в учебният материал.
Мога да кажа, че от обучени близо 150учители от доста голяма област в България, за 6г., досега единици са приложили новите методи на работа.

Цитирай


Мнения: 3 925
1.
хайде стига, това са пълни глупости според мен.

2.
Мога да кажа, че от обучени близо 150учители от доста голяма област в България, за 6г., досега единици са приложили новите методи на работа.

Ами представи си, че учителите от твой цитат 2. казват точно това, което и ти в твой цитат 1.  35

По темата - против съм, но няма да губя време да се аргументирам. Ако някой е ЗА, той няма да се разколебае от моите доводи.
На мен системата ми допада, и след като нещо работи, не виждам защо трябва да се ремонтира.
Цитирай


Мнения: 11 203
BirdsFlu, моите уважения, но е грозно да се надсмиваш над нещо, от което нямаш представа. Нито какво е по същността си, нито защо учителите не прилагат "наученото".

А би ли обяснила защо според теб системата на БГ образованието "работи"?
Цитирай


Мнения: 13 820
Мира, не е нужно да пипна горещ котлон, за да си направя извода, че ще се опаря. Не е нужно да лиша децата си от това, което им се предлага в детското заведение, за да бера после горчивите плодове на своя избор.
Да, училището не учи децата на нещо "особено", защото не е такава целта му, то е масово, най- често светско училище и целите му са да създаде фундамент от знания и умения, които след това всеки ще си доразвие по различен начин и в различна степен.
Моето дете е с 20, не с 30 деца, нормален и полезен за развитието му колектив.
Ако смяташ, че не сме те разбрали тогава обясни идеята си. Очевидно всички тук сме те разбрали по един и същ начин.
Цитирай


Мнения: 3 925
BirdsFlu, моите уважения, но е грозно да се надсмиваш над нещо, от което нямаш представа. Нито какво е по същността си, нито защо учителите не прилагат "наученото".

А би ли обяснила защо според теб системата на БГ образованието "работи"?

Не се надсмивам. Просто е абсурдно да упрекваш другите, че не въвеждат новости, а ти самият да си толкова категорично-отрицателен. Съжалявам, че не виждаш хумора в цялата ситуация.
А смятам, че системата работи, защото съм минала през нея. Влязла съм на 7 години и съм излязла на над 20... Имам конкретен резултат, от който съм доволна. Смятам, че ще работи и за детето ми. Ако имах и най-малки съмнения, щях да търся алтернативи. Но нямам съмнения.

Докато стоях у дома две години по майчинство, и считах, че моето дете е центъра на всички вселени, единствено, уникално и прочие, естествено умирах от ужас, че ще стане another brick in the wall   Crazy Тогава изчетох доста неща по темата, най-вече от американски източници, тъй като там вече има натрупан опит, въз основа на който да се правят изводи. Ами не, благодаря.

Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 351 отговора