Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Семейни отношения
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

на третия етаж

Мнения: 53
Здравейте! Интересуват ме стъпките в случай, когато се продава едно жилище, за да се купи друго. Каква част от цената се дава за капаро? След капарирането ли си възлага на адвокат проучване на имота с цел да се види дали може да се изпълни сделката. Има ли опасност през това време имота да бъде продаден на друг купувач? Колко време продължава това проучване? Извинявам се за лаишките въпроси, но ми е каша в главата. Ще ви бъда благодарна ако от отговорите ви малко ми се изяснят нещата.
Цитирай

София

Мнения: 123
Здравей!
Ще се опитам да отговоря , макар ,  че не ми стана ясно дали вече сте продали жилището и сте получили цялата сума за него. Ако само са ви дали капаро , просто те съветвам да изчакаш цялата сума - за по-сигурно.През това време не пречи да ходите на огледи за ново жилище.
А при покупката стандартно се плащат 10 % задатък / капаро / от договорената цена за имота .Всички проверки на имота се правят ПРЕДИ даването на капаро.
А преди самото нотариално изповядване на сделката се прави актуализация на направената проверка на имота.
Проверката се извършва в Агенция по вписване и може да отнеме от един ден до 2 седмици.
Цитирай

на третия етаж

Мнения: 53
Още нищо не сме предприели. От доста време ни зрее тази идея и скоро видях една оферта, но се чудя от къде де започнем. Да попитам и обикновено за колко време се освобождава жилището? Чудя се също докато тече проверката на имота, ако не е дадено капаро дали някой няма да ни изпревари и напразно да го проучваме, но и без да се проучва не може. Самото проучване от адвокат ли се прави задължително? А тази актуализация на направената проверка след като всичко е платено ли се прави?
Цитирай
Здравейте! Интересуват ме стъпките в случай, когато се продава едно жилище, за да се купи друго. Каква част от цената се дава за капаро? След капарирането ли си възлага на адвокат проучване на имота с цел да се види дали може да се изпълни сделката. Има ли опасност през това време имота да бъде продаден на друг купувач? Колко време продължава това проучване? Извинявам се за лаишките въпроси, но ми е каша в главата. Ще ви бъда благодарна ако от отговорите ви малко ми се изяснят нещата.
По принцип, ако купувате или продавате, капарото е 10% от стойността на продажната цена на жилището. Но това може и да е договоримо между двете страни, но не повече от 10%. Естествено не говоря и за капаро от порядъка на 100 евро. Ако имате клиент който да Ви купи жилището(примерно- то струва 50000 евро), хубаво е да вземете капаро между 3500 - 5000е. Което се описва в предварителния договор.
Зависи дали го продавате сам, или чрез агенция. Ако  продавате сам, е хубаво да си набавите необходимите документи който са: скица на имота, удостоверение за тежести от Агенцията по вписвания в града в който се намира имота, данъчна оценка. Ако жилището което продавате е в незавършен ви, т.е в строеж, също е хубаво да имате необходимите документи, акт 14, акт 15 - в зависимост на какъв етап е сградата или имота. Ако, продавате чрез агенция, тя също ще ви иска тези документи за финализиране на сделката.
Ако КУПУВАТЕ имот, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, преди да подпишете каквото и да били, то първо го проверете за тежести в агенцията по вписвания, ако го купувате чрез агенция, настоявайте тя да направи това за минимум 10 години назад. След тази проверка вече можете да сключите предварителен договор.След като изготвите всички документи по покупката на имота(който са и същите за продажба), сделката е пред своето финализиране. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО настоявайте сделката да се изповяда преди обед, към момента на изповядване ЗАДЪЛЖИТЕЛНО настоявайте нотариуса да провери имота чрез модемна връзка(ако има такава), или ако няма то да имате актуално удостоверение от агенцията по вписвания. Имайте напред-вид, че едно такова удостоверение, важи за 24 часа.
Необходима ми е малко повече информация, какъв имот продавате и какъв искате да закупите, за да мога да ви насоча и обясня в особеностите на сделката. Понеже не съм регистрирана с ник, ще ви дам е-мeйла на който можете да ме потърсите :eibien@mail.bg
Цитирай

In my tropical dream

Мнения: 209
.
Цитирай

Варна

Мнения: 1 919
При продажба на имот Продавачът трябва да притежава следните документи:

1. Документ за собственост (нотариален акт или договор със силата на нотариален акт). Той е най-важният и удостоверява правото на собственост върху недвижимия имот. Без него продавачът не може да докаже това си качество и Нотариусът няма да изповяда сделката.

2. Документ за самоличност: лична карта, паспорт.

3. Данъчна оценка на имота, която се издава в писмен вид от данъчната служба по местонахождение на имота.

4. Удостоверение за брак. Имоти, придобити по време на брака, са семейна имуществена общност. За тяхната продажба се изисква съгласието и на двамата съпрузи. Не представляват семейна имуществена общност получените имоти чрез дарение или по наследство от единия от съпрузите.

5. Делбен протокол (вписан), ако е имало делба на имота.

6. Скица на имота. Издава се, когато предмет на сделката е дворно място, независимо дали то е застроено или незастроено. Валидна е 6 месеца от датата на издаването й.

7. Удостоверение, че имотът не е актуван като общински (само за сделки с дворно място). Удостоверението се издава от отдел “Общинска собственост”

8. Удостоверение за наследници. Издава се при положение, че посоченото в документа за собственост лице е починало след издаване на документа.

9. Пълномощно, ако продавачът не може да присъства при организацията и изповядването на сделката. Добре е той да включи някои допълнителни условия в пълномощното

10. Удостоверение, че сградата е изградена със строително разрешение по одобрен архитектурен план. Такъв документ е необходим само при положение, че след придобиването на имота (дворното място) в него е извършено строителство (жилищно, стопанско, гараж и др.) и то не е отразено в нотариалния акт. В практиката се срещат и случаи когато в документа за собственост, който е от началото на миналия век, да фигурира само първия етаж. А в момента сградата е например 5-етажна, монолитна, с

представителен вид.

11. И други документи според особеностите на имота като например: смъртен акт, акт за раждане, документ за развод, и т.
Цитирай
При продажба на имот Продавачът трябва да притежава следните документи:

1. Документ за собственост (нотариален акт или договор със силата на нотариален акт). Той е най-важният и удостоверява правото на собственост върху недвижимия имот. Без него продавачът не може да докаже това си качество и Нотариусът няма да изповяда сделката.

2. Документ за самоличност: лична карта, паспорт.

3. Данъчна оценка на имота, която се издава в писмен вид от данъчната служба по местонахождение на имота.

4. Удостоверение за брак. Имоти, придобити по време на брака, са семейна имуществена общност. За тяхната продажба се изисква съгласието и на двамата съпрузи. Не представляват семейна имуществена общност получените имоти чрез дарение или по наследство от единия от съпрузите.

5. Делбен протокол (вписан), ако е имало делба на имота.

6. Скица на имота. Издава се, когато предмет на сделката е дворно място, независимо дали то е застроено или незастроено. Валидна е 6 месеца от датата на издаването й.

7. Удостоверение, че имотът не е актуван като общински (само за сделки с дворно място). Удостоверението се издава от отдел “Общинска собственост”

8. Удостоверение за наследници. Издава се при положение, че посоченото в документа за собственост лице е починало след издаване на документа.

9. Пълномощно, ако продавачът не може да присъства при организацията и изповядването на сделката. Добре е той да включи някои допълнителни условия в пълномощното

10. Удостоверение, че сградата е изградена със строително разрешение по одобрен архитектурен план. Такъв документ е необходим само при положение, че след придобиването на имота (дворното място) в него е извършено строителство (жилищно, стопанско, гараж и др.) и то не е отразено в нотариалния акт. В практиката се срещат и случаи когато в документа за собственост, който е от началото на миналия век, да фигурира само първия етаж. А в момента сградата е например 5-етажна, монолитна, с

представителен вид.

11. И други документи според особеностите на имота като например: смъртен акт, акт за раждане, документ за развод, и т.

Извинявам се за въпоса. Ти да не си от агенция за недвижими имоти –Галант, Варна. Thinking
Цитирай

Варна

Мнения: 1 919
Цитат
Извинявам се за въпоса. Ти да не си от агенция за недвижими имоти –Галант, Варна.

 Naughty нямам нищо общо с тази агенция.
Цитирай
Цитат
Извинявам се за въпоса. Ти да не си от агенция за недвижими имоти –Галант, Варна.

 Naughty нямам нищо общо с тази агенция.
Аааа, добре. Защото, чрез ника те свързвам с тях по тази тема, а на тях им се носи доста лоша слава.
Цитирай
Искам да попитам някои неща и аз:

1. След като  продавачът е придобил имота чрез дарение, пак ли трябва да представи удостоверение за семейно положение към момента на придобиване на имота (защото при положение, че имоти, придобити чрез дарение не се смятат за обща семейна собственост, не би трябвало да има значение дали е бил женен тогава, неженен или разведен)

2. Какви точно проверки в "Агенцията по стоителство"  и идентификация по актуалната карта трябва да се направят и от кого?  
Цитирай
И още нещо: старият нотариален акт (който е бил валиден преди да се направи дарението) трябва ли да се изисква също от продавача, за да се проследи пътя, по който се е сдобил с имота?
Цитирай

Варна

Мнения: 1 919
точно немога да разбера конкретния казус- има имот, който искате да се продаде, придобит чрез дарение ли или искате да направите дарение?

Има ли нотариално производнство винаги се изисква Декларация за гражданство и гражданско състояние (по образец), съгласно чл.25, ал.6 от ЗННД и за двете страни.

Скица (виза) на имота, ако се дарява поземлен или застроен поземлен недвижим имот, издадена от техническата служба на общината по местонахождението му. При продажба на земеделска земя, скица се издава от общинската служба по земеделие и гори.Представят се от продавача или дарителя зависи какъв е случая.

Цитат
И още нещо: старият нотариален акт (който е бил валиден преди да се направи дарението) трябва ли да се изисква също от продавача, за да се проследи пътя, по който се е сдобил с имота?

е как така продавача трябва да е посредник,пълномощник  .....проследяване се прави в Агениция по впписвания и Имотен кадастър....там си пише всичко, стари нотар.актове, забрани, ипотеки......каквото човек го интересува, всеки може да направи справка за "някой " имот

« Последна редакция: пт, 26 юни 2009, 20:14 от galentinass »
Цитирай
По-конкретно ме интересува купувачът длъжен ли е да извърши някакви проверки и ако да - за какво и къде? Или тези проверки влизат в задълженията на адвоката му, след като се запознае с предоставените от продавача задължителни документи, които се изискват?
Цитирай

Варна

Мнения: 1 919
ами всеки нормален човек би проверил какво купува-т.е дали имотът има тежести/(възбрани, ипотеки, искови молби, съдебни спорове, заеми, финансови задължения, претенции към имота от трети лица и др.). / .Тази проверка се прави в службата по вписване и имотен регистър.
Може да се окаже, че за имота е учредено доживотно право на ползване, за което Продавачът е “пропуснал” да ви уведоми, а вие сте забравили да прочетете документа за собственост, където това е отразено. И купувате жилище, в което реално не можете да влезете във владение. Ще се наложи да чакате смъртта на ползвателя.
За проверка или подаваш сам молба или упълномощаваш адвокат.


Цитирай

София /Абсурдистан

Мнения: 2 735
Запис да следя темата.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.