предучилищна

  • 4 336
  • 66
  •   1
Отговори
  • Мнения: 66
къде е най-добре да тръгне детето ?

Последна редакция: нд, 21 юни 2009, 15:08 от Vivi

# 1
  • Мнения: 284
Аз оставих дъщеря си в детската градина, защото в училището, в което исках да я запиша в първи клас, нямаше подготвителен клас. И въпреки че като цяло съм доволна от учителките й в детската градина - мили и внимателни жени, вече в първи клас осъзнах, че подготовката й за училище никак не е добра. Така че ако можех да променя решението си, нямаше да я оставя в детската градина.

# 2
  • Мнения: 587
Не искам да се заяждам, но в заглавоето на темата е допусната грешка!
Цитат
предучилещна
не се пише така. Моля оторизираните да го поправят Peace

# 3
  • София
  • Мнения: 4 867
Моля авторът да си го поправи! Нали на това искаме да научим и децата си - да пишат грамотно...

# 4
  • Мнения: 87
Привет!
Подготовката в училище е несравнима с тази в детската градина,въпреки че се работи по еднакви програми и всички покриват ДОИ.Защо е така ли?Защото:
-броят на децата е 15,а не 30
-самата обстановка предразполага към друг тип работа
-децата са пораснали и вече имат нужда от нещо друго ,освен от 3 часа сън
-взаимодействието педагог-дете е на много различно ниво,ниво на което преобладява партньорство и взаимопомощ
и т.н.

Мили майки , нашите деца вече не са никак малки ,готови са да полетят ,а ние трябва само да им помогнем.Истина е ,че детската градина е удобна за нас родителите,но за децата ...дали е така?

Успех в избора!

# 5
  • Мнения: 413
Всичко зависи от учителките в градината. И двете ми деца изкараха предучилищна в детската, повече от доволна съм от подготовката.

-взаимодействието педагог-дете е на много различно ниво,ниво на което преобладява партньорство и взаимопомощ
и т.н.


Ето с това не мога да се съглася. Нивото на тези отношения не зависи от обстановката, зависи от педагога, а в градините има достатъчно добри педагози.  Peace

# 6
  • Мнения: 87

AnnaLee

не съм твърдяла,че в детските градини няма добри педагози,но партньорство рядко се среща -просто микроклимата е друг...дано ме разбираш,а иначе работещите учители в детски градини са герои,децата също...по редица фактори.Както и да е ,важното е всеки да има право на избор  bouquet

# 7
  • София
  • Мнения: 4 397
ПОдкерям казаното от patalinka синът ми на есен ще е ПГ в училище  Peace

От няколко места вече чувам, че по една програма се подготвят, но има голяма разлика в полза на тези деца в учлище. Гледам, че родителите гледат да им е удобно на тях, а не да е в полза на детето и то по всякакви въпроси и неща.

# 8
  • Мнения: 64
 Да изложа и аз своите терзания по въпроса,макар моя проблем да е за по-ранното пускане на предучилищна,т.е. на 6г и половина...

Ако разсъждавам така,по-скоро за мое удобство:градината ни е през пътя -само пресичаме;не се налага да давам по-малката-сестричка на ясла,за да не пречи на каката;по цял ден мога да се грижа само за малкото и да имам поводи за разходки-пълна идилия  Heart Eyes

 Да поразсъждавам и така:расте ново по-грамотно поколение-каката сама иска да учи буквите;пише си цялото име,че даже и наобратно огледално,което много ме изненадва,но е без грешка;открива разлики и прилики в различни картинки;брои до 10(е,понякога бърза и греши)-до 6 без проблем ;с компютърът сама се оправя;не спи следобяд;
 имам угризение,че ще й задържа развитието,за да ми е по-леко на мен!Но пък се успокоявам,че е по-нервен тип (хиперенергично)дете и не е добре да сменя и средата ,и другарчетата,и госпожите наведнъж!От друга страна пък трябва да свиква на отговорност и да се справя сама-уви ,животът е такъв!
 Определено ситуацията е патова!Ужасно трудно ми е да реша,защото трябва сама да я водя някои сутрини,барабар с мъничкото,което е проблем в лошо време ThinkingИмам книжка,но не съм шофирала ooooh!
 
А и имам и за 2-та варианта две страхотни госпожи,които познавам отблизо...И представете си и двете се изказаха против ранното пускане...Психически натоварването било голямо...Едната ми разказа за случай на инсулт на 9 г дете в тяхното училище Tired

 Записвам се да следя темата.Дано ми помогнете с вашите разсъждения да реша...
 

# 9
  • София
  • Мнения: 15 219
Иво ще бъде в предучилищната група на детскат аградина.
Не искам на 6 да попада в училищна среда. В това отношение важат почти всичките ми аргументи против тръгването на училище (първи клас) на 6.

каката сама иска да учи буквите;пише си цялото име,че даже и наобратно огледално,което много ме изненадва,но е без грешка;открива разлики и прилики в различни картинки;брои до 10(е,понякога бърза и греши)-до 6 без проблем ;с компютърът сама се оправя;не спи следобяд;
 имам угризение,че ще й задържа развитието,за да ми е по-леко на мен!Но пък се успокоявам,че е по-нервен тип (хиперенергично)дете и не е добре да сменя и средата ,и другарчетата,и госпожите наведнъж!От друга страна пък трябва да свиква на отговорност и да се справя сама-уви ,животът е такъв!

Всяко дете е интидивидуално. Все пак, ако изходя от примерите, които си дала с твоето дете, и го сравня с моето, мога да кажа следното: Иво знае буквите, откакто стана на 3. Открива разлики и прилики в картинки. Брои до 200 на български, до 100 на английски, до 10 на немски, руски и корейски (заслуга е на мъжа ми-тренирал е източни бойни изкуства Crazy).  Играе на игри на компютъра. Не спи на обяд от 2-годишен.
Но не смятам, че това е достатъчно да го запиша на училище на 6.
И не смятам, че като продължава да ходи на детска градина, развитието му е задържано.
Има време да се бори и с живота. Искам на 6 да се сблъска с такива трудности, с които е в състояние да се справи успешно.
За да не се повтарям, а и ако искаш да прочетеш повече мнения за или против тръгването на училище на 6, може да погледнеш тази тема: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=281151.0. В първия пост има линк към други две.
Каквото и да решиш, успех-на детето-най-вече, и на теб.


# 10
  • Мнения: 64



Всяко дете е интидивидуално. Все пак, ако изходя от примерите, които си дала с твоето дете, и го сравня с моето, мога да кажа следното: Иво знае буквите, откакто стана на 3. Открива разлики и прилики в картинки. Брои до 200 на български, до 100 на английски, до 10 на немски, руски и корейски (заслуга е на мъжа ми-тренирал е източни бойни изкуства Crazy).  Играе на игри на компютъра. Не спи на обяд от 2-годишен.
Но не смятам, че това е достатъчно да го запиша на училище на 6.
И не смятам, че като продължава да ходи на детска градина, развитието му е задържано.
Има време да се бори и с живота. Искам на 6 да се сблъска с такива трудности, с които е в състояние да се справи успешно.
За да не се повтарям, а и ако искаш да прочетеш повече мнения за или против тръгването на училище на 6, може да погледнеш тази тема: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=281151.0. В първия пост има линк към други две.
Каквото и да решиш, успех-на детето-най-вече, и на теб.



Благодаря!
 Уау,впечатляващо е какви знания има детето ти...Похвално,наистина!Успех и на вас на есен PeaceНяма да усетите ,че имате ученик Hug
 Аз не съм тръгнала на 6 г.,но пък майка ми се хвали,че на 4 г. съм писала буквите.Лошото е ,че в първи клас съм скучаела.Това не го помня,но оттогава съм отличничка и все пак училището беше голяма досада за мен.Сега възпирам поривите на майка ми да й втълпява ,че трябва да знае нещо,само защото аз съм го знаела.Не съм прокопсала много с това...
  Изхождайки от тази позиция ,не бързам да уча детето на нещо ,което ,така или иначе, ще научи.Обикновено тя е тази,която идва и ми показва с голям ентусиазъм,че е научила буквичката на приятелката или друго дете.Аз коригирам ,ако има нужда.Все пак не искам да има задължителен характер,но с тези темпове ще е научила буквите още преди да й е дошло времето.И за мен,собствено казано,да скучае е по-вредно от ранното или късно пускане.Това ще й оформи нагласата към училището за цял живот.Това е и най-силния ми аргумент за по-ранната предучилищна!
 А предучилищна в самото училище е нещо страхотно!Като обстановка и светоусещане Crazy
Видях го със собствените си очи,когато я заведох при колежките НП в у-щето ,в което преподавах на големите... ShockedТолкова важна и сериозна изглеждаше като седна на чинчето,че ... Cryсе просълзих от умиление.Наистина микроклиматът в у-ще е различен(цитат)
Аз нямам колебания в това отношение Peace

# 11
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Доскоро имаше тема дали е по-добре предучилищна или детска градина. Пусни търсачката.

# 12
  • Мнения: 458
аз съм за предучилищна в детската градина и започване на училище на 8 години. Прекалено рано ми се струва да се почва училище на 6 години . то още си е малко дете.

# 13
  • София
  • Мнения: 15 219
Успех и на вас на есен PeaceНяма да усетите ,че имате ученик Hug

На есен няма да имаме ученик.
Ще имаме хлапе в предучилищната група на детската градина.  Grinning

# 14
  • Мнения: 798
Нашето дете го записахме в предучилищна група в училище. Градината определено щеше да е в пъти по-удобно, но в крайна сметка , не търсим лесното , а най-доброто за детето. Най-вече ме побърква това 3-часово спане следобяд, от което моето дете определено няма нужда и в следствие на което, вечер заспива много късно. Някак в градината, колкото и да са добри педагозите, децата са си един вид на отглеждане. Или поне такова усещане имам аз. Мисля си ,че в предучилищна група ще имат време да свикнат с режима, да свикнат с новия начин на занимания...и първи клас няма да е толкова стресов. За мен това не е училище. В стаята имат единични бюрца, кътове за игра, времето им е разпределено както за обучение, така и за почивка. Надявам се , че прехода ще е много плавен и приятен за него.
Иначе за протокола, моето дете познава буквите от 3 годишен, пише ги, пише и познава цифрите, брои и се оправя перфектно с компютъра. Все още имаме някои букви, които не изговаря правилно, но се надявам това лято с помоща на логопеда да ги изчистим...
Успех на всички дечковци, независимо къде ще карат предучилищната.

# 15
  • Мнения: 87
loritka,
аз също бих те посъветлала да не избързавш да даваш Орешка по-рано.Чисто технически се справят ,но психически не са дорасли в повечето случаи.Другата година живи и здрави и това ще стане .Това,че едно дете знае буквите и цифрите не значи ,че е готово за ученик.Дори моето лично мнение е ,че колкото по- малко обременено постъпи детето в училище ,толкова по-добре.
Така или иначе да са ни живи и здрави пък другото ще се нареди  bouquet!

# 16
  • Мнения: 282

Подготовката в училище е несравнима с тази в детската градина,въпреки че се работи по еднакви програми и всички покриват ДОИ.Защо е така ли?Защото:
-броят на децата е 15,а не 30

През последните 5г.,когато съм се интересувала за предучилищните групи в училище,никога не съм срещала такава от под 20 деца.Малкият ми син май месец завърши такава и в групата бяха 26 дечица. Peace
Според мен е по-добре да се кара предучилищна в училище,особено ако детето ще е в същото първокласник.Някакси по-лесно се адаптира.Но проблем е,че трябва да има свободен човек,който да е ангажиран с детенцето.

# 17
  • Мнения: 7 821
....Но проблем е,че трябва да има свободен човек,който да е ангажиран с детенцето.
Проблем е също и че много от училищата нямат предучилищна и ако детето до сега е ходило на градина за 3 години ще трябва да смени 3 различни учителки, колективи и среда.

Дани ще продължи в градината, смятаме че за него това е най-доброто решение. Това, че чете и смята свободно не го прави, според нас, готов за ученик. Тази година имах вече първолак, и се убедих, че най-малкия проблем в училищата е четенето.

# 18
  • Мнения: 64
 
loritka,
аз също бих те посъветлала да не избързавш да даваш Орешка по-рано.Чисто технически се справят ,но психически не са дорасли в повечето случаи.Другата година живи и здрави и това ще стане .Това,че едно дете знае буквите и цифрите не значи ,че е готово за ученик.Дори моето лично мнение е ,че колкото по- малко обременено постъпи детето в училище ,толкова по-добре.
Така или иначе да са ни живи и здрави пък другото ще се нареди  bouquet!
Може и да си права...Не зная Peace

Само да вмъкна още един аргумент в полза на училището Whistling
  Моята голяма дъщеря ,и не само тя,определено си запълва времето с глупости в градината.Явно са на самотек ,докато спят ,защото вчера Орешка се прибра жестоко нахапана по ръцете(5 пъти) от момченце,което с лягането заспива и после тормози спящите.Дъщеря ми беше в шок и описваше как се събудила и видяла 2 черни очи да я гледат ,а после въпросния Златомир(съсед по креват) й държал ръката да я хапе.Тя сигурно е викала-няма как да не е!
 Днес госпожата не знаеше за случката #CrazyЕ,добре,питам аз кой да държа отговорен Rolling Eyes и как да съм спокойна за нея!?А за това,че друго момченце я натискало да я ухапе някаква щипалка и сега пищи да не я оставам саама в банята(вече седмица) ooooh!
 Сега разбирам защо толкова настоява да я прибирам на обяд.Аз си мислех ,че е просто каприз Whistling
 Сори,че съм толкова обстоятелствена,но много се вълнувам по темата Mr. Green

 Определено безделието ражда пороци и затъпяваш!А в училището ангажираност поне не липсва!
 Ако имаше предучилищна в училището,което ми е под носа,сега нямаше да се терзая въобще!

# 19
  • Мнения: 485
И моята дъщеря ще бъде предучилищна идната учебна година.
Засега ще е в градината, много ми се искаше да я запиша в училище, но няма кой да я прибира на обяд, ако в предучилищната предлагаха и следобедна занималня нямаше да имам никакви колебания и вече щеше да е записана там (т.е. ако предучилищната беше целодневна).

В тази връзка имам един въпрос, ако детето е било половината предучилищна в детската градина, а за оставащите няколко месеца бъде прехвърлено в предучилищна в училище, нали няма да има проблем с тези свидетелства за завършена предучилищна група (не съм сигурна как се казват), защото всъщност тогава училището ли трябва да го издаде това свидетелство?
Дали някой ме разбра какво питам   newsm78

ПП
Паталинка  (в тази тема си по-активна) Hug  Благодаря ти     bouquet

Последна редакция: вт, 23 юни 2009, 11:59 от svetlat

# 20
  • Мнения: 87

svetlat
,
няма да има проблем с издаване на удостоверението за завършена подготвителна група  bouquet

# 21
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 Ооооо, я стига с това, че в училище подготовката била по-добра и дрън, дрън. Децата в класа на дъщеря ми, които са с най-добри резултати се оказа, че до едно идват от детска градина. Не е важно къде ще е, а какъв ще е педагога.

# 22
  • Мнения: 342
Дъщеря ми е родена в края на декември 2003 и трябва да тръгне на училище на 6г и 9м а пък на есен ще е предучилищна.Незнам дали е по-добре в училище но определено си мисля че ще стресирам моето чаве ако на 5г. и 9 месеца го пратя в училище.

# 23
  • Мнения: 64
Дъщеря ми е родена в края на декември 2003 и трябва да тръгне на училище на 6г и 9м а пък на есен ще е предучилищна.Незнам дали е по-добре в училище но определено си мисля че ще стресирам моето чаве ако на 5г. и 9 месеца го пратя в училище.
Вие добре си вървите с набора!Не виждам при вас нещо да налага да избързвате Rolling Eyes
А по-темата...
Не е важно къде ще е, а какъв ще е педагога.
  Peace Peace PeaceТой е ключът от палатката ...

# 24
  • Бургас
  • Мнения: 2 452
  Аз категорично не съм съгласна с обобщението, че децат от детската градина са "по-неподготвени" /каквото и да се влага в това/, от тези, карали предучилищна в училище, както и да се вменява едва ли не вина на родителите, че ще провалят бъдещето на детето си, ако видиш ли го оставят в детската.
 
 Моето дете изобщо не е готово да смени изцяло и изведнъж средата и навиците си. Стресът от това би му причинил в пъти по-големи проблеми. Добавям и появата на брат му, все пак - не са му нужни чак толкова много промени накуп.
 Учителките му в детската градина са чудесни - много са привързани към децата и децата към тях, държат на обучението им и вярвам че ще справят и с предучилищните занимания.
 Отделно от това и в къщи се занимаваме много  - Мартин чете - вярно не гладко и къси текстове, но това на този етап е достатъчно, събира и изважда до 15, пише и т.н., но както някой по-горе каза това изобщо не го прави готов за училище. За взимането по обяд от училище аз мога да разчитам на майка ми, но предпочитам детето ми да е в градината, сред приятелите си, отколкото да стои половин ден в къщи с баба си.

# 25
  • Мнения: 1 517
Ооооо, я стига с това, че в училище подготовката била по-добра и дрън, дрън. Децата в класа на дъщеря ми, които са с най-добри резултати се оказа, че до едно идват от детска градина. Не е важно къде ще е, а какъв ще е педагога.

Точно така  Peace Моята щерка си остава в детската градина, въпреки, че от една година няма нужда от обедното спане.
Интересно ми е децата, които ходят в училище на предучилищна кой ги гледа половин ден??

ПП Много бързо искаме да ни порастнат децата, а няма смисъл. Няма да останат ненаучени на букви, цифри и т.н.

# 26
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Моето мнение е ,че няма значение дали е в градина или в училище ,важни са учителките!
 Големият завърши 5 клас, и в тяхното училище едната паралелка е с деца от ПГ в у-ще /вървят си 6 год. заедно/. Ами децата там с нищо специлно не се открояват от другите ,които са били в ДГ.
 Малкият ми син също чете, смята, брои  не знам колко / сигурно и до милион може да стигне/, познава всички 4-рицифрени числа, но както някой по-напред беше казал - това не го прави готов  за у-ще!

# 27
  • Пловдив
  • Мнения: 5 021
Синът ми също есента ще бъде предучилищна в ДГ.
Не искам да го деля от приятелчетата му в групата, от учителките, които го харесват /и той тях/  Mr. Green, не искам толкова рано да сменя средата...
А и следобед, дори и да не спят, имат нужда от почивка. Освен това заниманията им са разпределени както в сутрешните часове, така и в следобедните след сън, за разлика от предучилищната в училище, където са само сутрин и, според мен, това ги уморява доста...

В училището предучилищната група не ги извеждат навън, стоят половин ден на чиновете, няма кът за игра на земята, където могат да седнат и до играят, а все пак, играта още е водеща дейност в тази възрастова група, учителката е много добра, но това означава смяна на познатите му учителки сега, и още една смяна следващата година, точно като свикне с учителката от предучилищната, трябва да свиква и с новата учителка от началния курс /в първи клас/.
Така или иначе, работят по една програма и знанията, които ще има едно дете зависят от педагога, който го обучава и от самото дете, не от това дали е в училище или в ДГ.

А и не виждам кой ще го гледа в следобедите и ще се ангажира с взимането му на обед. А ако си е вкъщи следобед, ако намерим "детегледач" някак си, ще пречи на сестра си да си подготвя домашните за следващия ден.... Wink

# 28
  • Мнения: 1 517
А в стемежа си да образоваме децата си колкото може повече и по-рано, не ви ли идва наум, че ни се изплъзва нещо много по-важно...
Много деца още преди да тръгнат на  училище четат, броят и смятат, а извън това са толкова неориентирани и хич ги няма, че...  ooooh!

# 29
  • Мнения: 544
Записвам се да следя темата, че и мен много ме вълнува. Още не съм взела окончателно решение, но май ще си го оставя в детската градина.
Дано да не бъркам.

# 30
  • Burgas
  • Мнения: 1 584
Записвам се да следя темата, че и мен много ме вълнува. Още не съм взела окончателно решение, но май ще си го оставя в детската градина.
Дано да не бъркам.
И аз не съм взела окончателно решение какво да правя,за всеки случай подадох документи и училището което искам дъщеря ми да е 1клас,но още се двуомя къде да кара предучилищна,до септември трябва да реша.

# 31
  • Мнения: 918
И аз съм на същия хал.

# 32
  • Мнения: 544
Да ви кажа какво направих. Днес водих детето при психолог да го тества за училищна готовност. Това е с цел да се определи в коя област има дефицит и трябва да се работи върху нея. При нас резултатът е проблеми с фината моторика и експресивен недостиг (може да бъркам терминологията), т.е. беден речник и трудности при изразяването и преразказ на кратък текст. За математиката, логиката и концентрацията никакви забележки.
Съветът му беше да го оставя в детската градина на предучилищна група и да развиваме проблемните области  в къщи. Даде ми съвети какво да правим и така. Евентуално след няколко месеца ще повторим теста.
Мисля да го послушам.

# 33
  • Мнения: 250
Аз не мога да разбера каква е тая надпревара - къде по-добре ще бъде подготвено детето - в ДГ или у-ще / четене, писане, смятане/, а като тръгнат децата първи клас какво ще учат ? Не мисля, че избора в ДГ е избор, с който родителя си помага един вид като детето е на целодневно обучение или пък като е в у-ще, че ще е по-добре подготвено. Според мен водещото в избора  за предучилищна подготовка на едно дете е доколко то е психически и физически узряло за училищния режим. Ако не на 6 год., то и на 7 не  е фатално да се адаптира, няма ненаучени деца на четмо и писмо. Heart Eyes

# 34
  • Мнения: 64
   При нас резултатът е проблеми с фината моторика и експресивен недостиг (може да бъркам терминологията), т.е. беден речник и трудности при изразяването и преразказ на кратък текст. За математиката, логиката и концентрацията никакви забележки.

Простичко казано,започвай да се изразяваш по -описателно. Crazy Имам предвид да разказваш за всичко ,което ви заобикаля като подтикваш детето и то да ти описва какво вижда.Например:"Виж, какво  е това куче?" и се започва...Голямо ,кафяво ,рошаво и май е безпризорно.След ,което обясняваш ,че последната дума означава ничие и т.н.Не се съмнявам ,че са ти обяснили,но понеже търсиш и други мнения Rolling Eyes
  Изказвам се толкова компетентно по въпроса,тъй като ние имаме обратния проблем-толкова сме добре вербално,че каката ни изискава постоянно внимание ,за да изслушваме всичките и разкази ooooh!Затова пък концентрацията й я няма никаква(т.е.трудничко ни е ).Още е с много неустойчиво внимание.
 Дано съм полезна...и да ти препоръчам горещо най-доброто за мен на пазара детско списание"Бърборино". Детето ми с лекота и интерес "работи"  с него и го чака с нетърпение.Прекрасно е за децата ни в доучилищната възраст... Whistling

# 35
  • Мнения: 2 448
Записах го в училището. Има много добри отзиви за госпожата там, отделно, че искам да свикне с обстановката на ученик, за да му е по лесно в първи клас. В градината (поне в нашата, където беше до сега) заниманията са много малко и под всякаква критика. Най важното за госпожите е какво е ял и дали е спал. За 5 - 6 годишни деца този следобеден сън е направо тормоз, при положение, че те дори не могат да се изморят там.

# 36
  • Burgas
  • Мнения: 1 584
Записах го в училището. Има много добри отзиви за госпожата там, отделно, че искам да свикне с обстановката на ученик, за да му е по лесно в първи клас. В градината (поне в нашата, където беше до сега) заниманията са много малко и под всякаква критика. Най важното за госпожите е какво е ял и дали е спал. За 5 - 6 годишни деца този следобеден сън е направо тормоз, при положение, че те дори не могат да се изморят там.
Сигласна съм с написаното от теб,моята дъщеря от миналата зима не спи слетобеден сън и както си писала те няма къде да се изморят,че да спят.Пък е хубаво да свикват с обстановката в училище и после ще им е много полесно.

# 37
  • Мнения: 48
При положение, че тъй или иначе ще сменят обстановката, защо мислите че е по-добре да е по-рано? Дали ще свикват тази година или догодина с порядките в училище...Според мен ако са по-големи, по-лесно ще осъзнаят какво се случва и защо.

# 38
  • Мнения: 2 448
Защото програмата на първокласниците е натоварена и с не малко изисквания. Повечето деца не могат да се опомнят кое по напред да внимават, за дисциплината ли, за уроците ли , за новата обстановка ли и съвсем различния начин да подредба на занимания и време.
Ама всеки си преценява за собственото дете. За моето това е единствения избор,който ми се вижда приемлив. повечето майки, които познавам оставят децата си в градината по единствената причина, че не могат да си позволят да не работят и няма кой да се занимава с детето следобеда, а не защото смятат, че е по добре да се кара предучилищната в градината.

# 39
  • Мнения: 48
Аз пък си оставям детето в градината не защото на мен така ми е удобно, а защото съм сигурна че на него ще му е по-добре. От догодина 12 години ще търка училищните чинове. Освен това в градината с тях работят предучилищни педагози, а в училище - начални учители. А децата все пак са в предучилищна възраст. Но наистина всеки сам преценява кое е най-добро за детето и за самия него.

# 40
  • Мнения: 918
И аз клоня към забавачката( в у-ще).. Най-вече заради учителката, чух много добри отзиви за нея, пък и откривам потребности у детето, които детската градина не покрива.Също така забелязвам,че след обедните занимания са изпълнени с бягане из стаята      и често момченцата се бият. Децата са много и е доста шумно, не са достатъчно заети със занимания.

# 41
  • Мнения: 50
А моят син не познава буквите и не може да чете....а сега линчувайте ме LaughingИ каката ми беше така на 6 години, а сега е отличничка и с големи амбиции.Все си мисля за детето на едни мои познати дето знаеше всичко и в първи клас му беше скучно и се разхождаше в час.....

# 42
  • Burgas
  • Мнения: 1 584
Напълно си права,че ако детето знае всичко после в 1клас ще му е скучно,аз не държа да знае всичко и не мисля,че в предучилищната ще ги научат на всичко,те само поставят основата,пишат се само чертички,кръгчета и печатни букви,все неща които в 1клас вече не се пишат.

# 43
  • Мнения: 48
А какви са следобедните занимания на децата от предучилищната в училище? Кой и с какво ще ги занимава?

# 44
  • Пловдив
  • Мнения: 5 021
А какви са следобедните занимания на децата от предучилищната в училище? Кой и с какво ще ги занимава?

Как какви?!
Че няма такива. Детето е до 12.30 в училище и после родителят трябва да си го прибере. Следобед си е вкъщи, не е в училище.

# 45
  • Мнения: 2 448
А какви са следобедните занимания на децата от предучилищната в училище? Кой и с какво ще ги занимава?

Ще ги занимава майката с каквото намери за добре. Предучилищната в у-ще е до обяд.
Лично за мен е голям плюс това, че няма да бъде насилвано да спи детето ми като не иска, както и ще имам време преди 17 часа да го водя на заниманията ни с логопед, които сега са изнесени след това и никак не е удобно за детето. Ще сме приключили с домашните до тогава, когато може да си играе на воля, а не вечер след градина тепърва да започвам с това.

# 46
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Независимо дали детето познава буквите ,може да чете и да смята ,натоварването в 1-ви клас си е много. Големият ми син можеше всичко ,но се оказа , че му беше доста трудничко / тръгна на 7г. и 5 мес./.
 Колкото е по-голямо детето ,толкова по-бързо ще си приспособи!
И дали детето спи на обяд, или не - това не е важно! Важна е атмосферата, която го заобикаля. Възможността да редува учебни занятия , и игри!
 Както и преди мен бяха писали ,важни са учителките ,които работят с малките деца! Всичко това пиша като човек минал по този път и установил, че за моите деца той е правилният.
 На всички дечица - да им е лесно в ПГ , независимо дали в градина или в училище! Peace

# 47
  • Мнения: 2 448

И дали детето спи на обяд, или не - това не е важно!

Разбира се, че е важно, ако е насилвано да го прави и това е единствената причина, заради която не иска да ходи на градина. Всяко дете има различна нужда от сън, някои нямат такава следобеда. Би било редно да им се дава право на избор, който сега в градините не съществува. Така или иначе трябва да лежи и да мълчи, не им се предоставя възможността да играят свободно в друго помещение през това време.

# 48
  • Мнения: 48
Това ме навежда на спомени от времето преди да тръгне на градима - едни дълги зими, в които децата са си в къщи...не! По-добре с децата и госпожите! Социализацията е нещо много важно според мен. И включва някои неприятни моменти (като следобедния сън за някои).

# 49
  • Мнения: 48
Впрочем някои деца после решават, че не им се спортува и майките носят лекарски бележки да ги освобождават от физическо...и така нататък, в името на "пълното щастие" на детето  Simple Smile

# 50
  • Мнения: 2 448
Глупости не ми се четат.  Wink

# 51
  • Мнения: 48
и на мен  Simple Smile

# 52
  • Мнения: 2 448
Ами погледни си предните постове тогава.  Laughing
Да се каже, че ако ходи в училището на предучилищна е липса на социализация или сравнението със спорта е меко казано не на място, да не използвам други думи.

# 53
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Това с насилването за спане / а и за каквото и да е / е много неприятно!
 Големият ми син също не спеше в градината,и никога не е насилван за това. Г-жите ми казваха, че не иска да спи, а аз им обясних , че той отдавна не спи на обяд , и това не става на сила. На детето казах да си лежи , и да не пречи на другите деца.
 Колкото до правото на избор - няма как да стане  Peace. Тепърва им предстои да се сблъскат с нежелани ,но задължителни неща!А те в началната училищна възраст са повече ,отколкото би ни се искало!

# 54
  • Мнения: 48
 Peace ето една майка, която е разбрала какво имам в предвид! Надявам се да са повече Simple Smile А тези, които не разбират, да продължават да се вайкат "какви неприятни неща ги карат да правят в ДГ и училище!"

# 55
  • Мнения: 2 448
В случая с предучилищната  имам право на избор не виждам защо да не се възползвам.
В западните страни имат алтернатива на следобедния сън за по големите деца, задължителен е само в първа група, но тука комунизма няма да отстъпи скоро. Все пак на госпожите им е по лесно, ако децата са по леглата.
Пък и тепърва им предстои на децата да се сблъскват с неща, които не искат да правят, така че когато има възможност това да не е така, няма лошо да се възползваме.

# 56
  • Burgas
  • Мнения: 1 584
Не мисля,че някой е казал,че ги карат да правят неприятни неща,просто наистина това със спането при 6г деца е доста трудно,в нашата група вече 80,че може и повече процента от децата не спят,лежат си по 2 часа в леглата и това е много трудно за самите деца.Редно ли е 80-90% от всички да се съобразяват с 10-20% ако е нещо свързано с нас по големите болшенството печели.

# 57
  • Мнения: 2
А как избрахте в кое училище да го запишете - според това кои са най-добрите училища, или според това къде се намира?

# 58
  • софия
  • Мнения: 2 542

И дали детето спи на обяд, или не - това не е важно!

Разбира се, че е важно, ако е насилвано да го прави и това е единствената причина, заради която не иска да ходи на градина. Всяко дете има различна нужда от сън, някои нямат такава следобеда. Би било редно да им се дава право на избор, който сега в градините не съществува. Така или иначе трябва да лежи и да мълчи, не им се предоставя възможността да играят свободно в друго помещение през това време.
Точно това исках да напиша, добре че го прочетох , да не го повтарям.Това е основната и изключително важна причина поради , която дъщеря ми ще посещава ПГ в училище.

# 59
  • Мнения: 64
Е , хайде да не се правим на по-съвършени ,отколкото сме StopАз се замислих над прочетеното и мога да си призная ,че практикувам същия метод и в нас.Налага се да лежи в леглото,докато сестричката й спи ,тъй като иначе ще свърши някоя беля.Или пък ще е изморена ,когато излизаме вечерта,или...В крайна сметка и аз съм човек-трябва ми малко тишина да се заредя.А каква по-добра майка от усмихнатата Hug
 Животът е низ от правила.Първите,от които детето научава вкъщи и трябва да се спазват,с малки изключения,иначе и детето се обърква.
  Ох,много купешки звучи ,но наистина вярвам в това Peace
 А извън лиричното ми отклонение,вече клоня към предучилищна в самото училище.Ин сито,както се казва,да попие атмосферата.

# 60
  • Мнения: 2 448
Е , хайде да не се правим на по-съвършени ,отколкото сме StopАз се замислих над прочетеното и мога да си призная ,че практикувам същия метод и в нас.

Не разбирам изречението със съвършенството.  newsm78 Аз не карам детето си да ляга, когато си е в къщи, включително и вечер заспива, когато му се приспи.

# 61
  • Мнения: 1 849
Синът ми е от тези които не искат да спят след обяд. В градината играеше с едно момиченце отделно от спящите, но като тръгна на предучилищна се уморяваше много и след обяд почти винаги спеше. Натоварването и режима в предучилищната са различни от тези в градината и всяко дете реагира по различен начин. За нас предучилищната в училище беше по-добрия вариант, защото детето се приспособи към новите условия без стрес, а сега ще продължат същия клас и същата учителка. Когато трябва да е най-голямото натоварване в първи клас, той вече се е адаптирал.

# 62
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Моята дъщеря беше в предучилищна в детската градина единственно защото ми беше по удобно. Все пак там са по цял ден. Но подготовката е на никъкво ниво. Все си мисля, че в предучилищна в училище децата се подготвят по добре.

# 63
  • София
  • Мнения: 15 219
Какво ще бъде нивото на подготовката-зависи от учителя. Аз виждам колко сериозно се отнасят учителикте на сина ми към преподаването на материала и в по-маликте групи. Сигурна съм, че и в предучилищната група ще подготвят децата добре.

# 64
  • Мнения: 1
Ако търсите подготвителна група за детето си, препоръчвам ви ОУ"Васил Априлов" - отлична подготовка, приятна обстановка, изключително интересни занимания по музика - песнички на български, руски и немски език, придружение от оригинална хореография.Децата участват във фестивали и конкурси

Весела, майка на Криси

# 65
  • Мнения: 798
Ако търсите подготвителна група за детето си, препоръчвам ви ОУ"Васил Априлов" - отлична подготовка, приятна обстановка, изключително интересни занимания по музика - песнички на български, руски и немски език, придружение от оригинална хореография.Децата участват във фестивали и конкурси

Весела, майка на Криси


Това за кой град се отнася..?

# 66
  • Varna, Bulgaria
  • Мнения: 464
Валентина ще бъде ПГ в градината. Вероятно ако имаше предучилищна група в училището, в което искаме да учи, щеше да е там (както аз съм била в същото училише). За съжаление в нашето у-ще такава група няма вече от поне 5 години!

Общи условия

Активация на акаунт