Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 29 авг. 2005, 19:08 ч.

второ радиопредаване

  • 3 170
  • 36
  •   1
Отговори
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Влизам за малко и пиша от клавиатура само с латиница- мъка....
Темата е Интеграцията на децата с увреждания в масовите училища и детски градини.

Последна редакция: нд, 11 сеп 2005, 20:07 от yosarian

# 1
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Да допълня - въпроси които ви интересуват относно интеграцията - кои деца се интегрират, как става това, какво е индивидуална програма за обучение, какво е ресурсен учител и кои има право даго ползва, какво още трябва да се направи, след като "издействаме" на детето индивидуална програма за обучение.

И още ако някой има опит, моля да го сподели.

Ако искате да поканим някой в студиото - моля кажете

За сега предвиждаме интервю с диерктора на държавен логопедичен център (ако се съгласи) - тя е член на тази комисия, която определя децата за интеграция

# 2
  • Мнения: 485
Може да поканите и Пешка Коркинова- Дирекция "Образователна и куртурна интеграция" в МОН.

# 3
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 544
Повдигам темата, защото това ще е следващото (второ) предаване.
Ще поканим и една мама от форума, която е учителка в детска градината и има опит с интеграционни групи.
Стискайте палци да се съгласи...

# 4
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Моля, мамите, които имат опит в борбата с извоюване на индивидуална програма за обучение, да споделят опита си, за да сме полезни и на другите, на които това тепърва предстои Laughing

# 5
  • Sofia
  • Мнения: 3 743
А темата ще включва ли приемането на деца с увреждания в езикови и професионални гимназии без приемен изпит, защото доколкото знам от преди 2 или 3 години има изменение в закона и ако преди децата с диабет ги приемаха без изпит сега вече не е така... Не знам за деца с други заболявания как стоят нещата.

# 6
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
за караткото време, което ще имаме, само ще маркираме възможностите, документите и институциите, за да говорим с тях и затова по-обстойно в отделно предаване, поне още няолко пъти Grinning

# 7
Nnnina, Детелина Траянова не се ли съгласи да участва в предаването?
Чудно ми е едно нещо - защо представяте преминаването към интегрирано обучение и създаването на индивидуални програми като борба - така ли е в София? Всъщност това е по-лесната част, по-трудната е да се изпълни тази програма. Но пак зависи от учителите,а много-и от родителите. Не искам да звучи грозно, но понякога родителите са в състояние да навредят на детето си, когато приемат, че те и учителите са две враждуващи страни. Мисля че един от акцентите в предаването е добре да бъде екипната работа - учители, родители, психолог, логопед, лекар и т.н. Много, ама много куца екипната работа в България като цяло. А за успеха на интегрираното обучение работата в екип е ключова.
Важна е и нагласата на родителите. В индивидуалната програма накрая има място, където родителят да даде оценка за нея и да отбележи дали е съгласен с този й вид. Това се оказва едно много конфликтно място, защото знаете колко е трудно за един родител да приеме трудностите на детето си. Ще дам пример: В Раздела за познавателно развитие например психологът може да е отбелязал: "Силно ограничени представи; дефицит на вниманието; мислене - леко умствено изоставане..." Много родители истински се съпротивляват срещу подобно представяне на състоянието на детето /макар че в повечето случаи отговаря на истината/. Разбирам колко е болезнено, но при нас тази година имахме десетки такива случаи, дори и при децата от помощните училища. А си мисля, че вярното отразяване на актуалното състояние е изключително важно, за да се изработи подходяща програма. И тук отново стигаме до екипния принцип-ако имаше повече психолози, които работят и с родителите, приемането на проблемите щеше да бъде по-безболезнено.
И т.н.,и т.н......  Wink

# 8
  • Мнения: 28
Мили мами....
Първо искам да поздравя Тереза и Нина за първото предаване. Наистина имаше какво да се желае, но предаването като цяло беше интересно, динамично и полезно. Удивлява ме факта, че Нина не се е занимавала с радио, а успява така гъвкаво да следи мисълта си и да се изразява така интересно и новаторски.
По отношение на второто предаване - училищната интеграция на децата с увреждания. Иска ми се да запишем дете, което ходи на училище - чакаме предложения.
И още нещо - КАТЕГОРИЧНО НЕ! НА ПЕШКА КОРКИНОВА!!!! МОЛЯ!!! Само хора, които не са я слушали да говори пред аудитория могат да я поканят! Simple Smile
Лека!

# 9
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Не съм канила Пашка Коркинова, а Детелина Траянова - директор на държавен лого център, председател на Сдружението на логопедите и фониатрите, член на Регионалната комисия. Сега ще говоря с две мами, които познавам, да ги запишем - те имат опит в интеграцията:)), ама горчив, а мога да се опитам да запиша и децата, всичко това ще стане ясно до утре

И на редактора:
Благодаря за това, че не ме наби, все пак, обещавам другият път да слушам повече newsm78

Последна редакция: ср, 07 сеп 2005, 13:31 от nnnnina

# 10
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Зара2, къде точно работиш?
Тук в София има училища, в които директорите дори не знаят за наредбата за обучение на децата с комуникативни нарушения или не им изнася да я знаят, или си мислят, че важи само за начален курс

# 11
Nnnina,
какво да ти кажа-зависи от организацията,създадена от Регоналния инспекторат по образованието. Щом експерта по интегрирано обучение не е информирал директорите и не ги подпомага, не могат да се очакват кой знае какви резултати.
Питаш къде работя-предпочитам да ти го напиша като лично съобщение.
А пък за Пешка Коркинова - по-важно е да има информация от "първа ръка" все пак,нали  Grinning , но и Детелина Траянова може достатъчно да информира, така че е добър избор. Може пък и експертите по интегрирано обучение и специални училища от Инспектората в София или София-област да поканите - и те трябва да са достатъчно добре информирани.

# 12
  • София
  • Мнения: 2 543
Аз пък ще помоля Логопед Зара да ни се представи, тъй като анонимността в случая не е уместна! В темата "Консултация с Логопед" всички специалисти са се представили. Мисля, че е редно и тя да го направи. Simple Smile

# 13
  • София
  • Мнения: 2 543
Иначе по темата за интеграцията - Йоан е в масова детска ясла, към която има дневен център за ранна рехабилитация на деца с увреден слух. Това е чудесен замисъл, но изпълнението не е най-добро. В смисъл, че не съм убедена доколко в масовата група има истинско интегриране. Но това е по-скоро проблем на яслите като цяло - лелите по-скоро пасат децата, отколкото да ги приобщават и да ги учат на нещо, което да правят заедно. Което, когато децата са без здравословен проблем, някак си се понася. Ама ако очаквам моето дете да се приобщи към останалите със съзнателни действия от страна на персонала, не мисля, че ще дочакам. И все пак е по-добре отколкото нищо. Дори хиляди пъти по-добре! Simple Smile

# 14
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Говорих с Силвия Васева и още една мама на дете с диабет в училищна възраст, Също и със Май Стоицева- и трите са съгласни да участвата
Нина, имама някои написани неща но ще ти ги пратя най рано в събота
Логопед Зара- мисля че темата не е място за кой е по- по- най-
Обмисляме варианти за предаване а не за революция в системата на образованието
Имам племеник с диабет и проблема се оказва не интегрирането на дете с диабет, което е трудно така или иначе, а отношението на учителите към децата изобщо- ако един учител има сърце да приеме всяко дете като свое ще приеме и болното дете; В тази връзка ще цитирам една учителка на племеника ми по време на екскурзия: ЯЯЯЯ ми дай тези семки тука - няма да ми припадаш!!!!!!!!! -Тя го познава от две години и до сега не си е направила труда да разбере кога какво и по колко може да яде единственото и детет с проблем в класа- така че това си е направо два враждуващи лагера

Мая Стоицева още не се е включила, но повечето знаят нейната одисея да намери масова детска градина за детето си със ДЦП- Зара виждам че си наясно с принципните въпроси, но нещата в действителност изобщо не стоят така- На Мая нямат право да и откажат да приемат детето, но директорките просто казват че няма места и точка
Много има да се пише по темата,но личните истории ще разводнят едно едночасово предаване



Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт