Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца от 1 до 6 г.
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 22 отговора

Кори Селести

Мнения: 5 543
Става дума за интеграцията на деца с различни проблеми (със слуха, със зрението, ДЦП, диабет...) в градините и училищата.
Как бихте приели новината, че в групата/класа на вашето дете има и такова?
Ще го посъветвате ли нещо? Ще искате ли да го преместите в друга група/клас?
Как ще реагирате, ако детето Ви започне да подражава на другото?
И въобще...трябва ли да има такива смесени групи или е по-добре здравите деца и тези с проблеми да са в отделни градини/училища?

Питам във връзка с едно радиопредаване по радио Нет, където поканиха форума и следващото издание е посветено на интеграцията. Ще има специалисти, които ще обясняват законовите положения, но позицията на родителите е много важна и трябва да бъде казана.
« Последна редакция: ср, 07 сеп 2005, 01:55 от Reza »
Цитирай

sofia

Мнения: 7 477
Става дума за интеграцията на деца с различни проблеми (със слуха, със зрението, ДЦП, диабет...) в градините и училищата.
Как бихте приели новината, че в групата/класа на вашето дете има и такова?
Ще го посъветвате ли нещо? Ще искате ли да го преместите в друга група/клас?
Как ще реагирате, ако детето ви започне да подражава на другото?
И въобще...трябва ли да има такива смесени групи или е по-добре здравите деца и тези с проблеми да са в отделни градини/училища?

Питам във връзка с едно радиопредаване по радио Нет, където поканиха форума и следващото издание е посветено на интеграцията. Ще има специалисти, които ще обясняват законовите положения, но позицията на родителите е много важна и трябва да бъде казана.


az lichno sam na mnenie,che triabva da integrirame zdravite detza kam tezi s niakakvi problemi,a ne obratnoto.Detzata sa si detza i ne biva da badat deleni.No opredeleno moite nablliudenia sa,che detzata bez problemi imat goliama nujda ot razgovori,obiasnenia i vsichko neobhodimo da se nauchat na tova,che osven tiah zdravichkite ima i bolni,koito sa prosto sashtite detza kato tiah.Triabva da umeiat da kontaktuvat normalno s tiah i otnoshenieto im da ne e po-razlichno ot tova sas zdravite detza.......

po nikakav nachin ne bid se protivila ili vazrazila ako moite detza kontaktuvat s bolni detza.A te i kontaktuvat realno,koeto az priemam za normalno.
Цитирай

Sofia

Мнения: 1 402
Въпроса е повече от излишен, Роси добре го е казала, положителното влияние ще бъде двупосочно и ще научи и едните и другите деца на много неща. 
Цитирай

София

Мнения: 29 937
Не бих възразила.
В нашата градина няма болни деца.
Дъщеря ми май вече не задава въпросите "ама мамо защо?" като види болно дете. Има само една приятелка астматичка, с която живот и здраве от 7ми ще са всеки ден заедно.
Цитирай

София

Мнения: 7 030
Аз лично дори бих се радвала, ако в групата на дъщеря ми има такива дечица. Нека разбере, че има и по-различни деца от нея и на всеки може да се случи да се разболее. Нека се научи да общува с тях. В по-ранна възраст и за двете групи ще е много по-лесно да се опознаят и приемат. Ще използвам повода да й обясня изчерпателно какво му е на другото детенце, тъй като премълчаването и тайните раждат неоснователни съмнения и страхове. Бих я поощрила и да играе с въпросното дете, като ако е необходимо, ще обясна с какво трябва да се съобразява и да помага. Ако му подражава ще го приема за нормална, временна реакция. С една дума съм твърдо за смесени групи  и  ми се струва жестоко и неморално децата да се делят по този показател. Още повече, че това води до проблеми между двете групи в бъдеще.
Цитирай


Мнения: 1 250
Реза, проблема е в това, че децата не са подготвени да пазят другите. Особено в детските градини важи закона на джунглата.  Така че ако до съответното дете-инвалид има постоянно придружител, който да спира евентуално насилие от другите деца - да, няма да е опасно за детето.

Но дори наличието на възрастен, който да се грижи за различието между децата не може да прикрие факта, че детето е по-различно. А дори възрастните хора са жестоки и гадни към различните от тях хора.

Относно подражанието - да, случи се така дъщеря ми да "започне" да заеква, таткото и се скара веднъж, два пъти, накрая престана. Ако детето обаче разбере, че един такъв проблем би донесъл "дивиденти" и е начин за изява, то няма толкова лесно да се отучи от това подражание.
Но винаги има начин да се обясни. Пък и в живота е пълно с различни хора и все някога ще има въпроси. Ако човек разбере някои неща като дете, по-лесно ги възприема. Но детето следи изцяло възрастните като поведение, и реакциите на децата са копиране на реакциите на възрастните. АКо вазпитателите, и не само те, ако ВСИЧКИ в градината реагират и се държат адекватно, мисля че проблеми няма да има. Но ако има дори само 1 човек, било то леля в градината каже пред децата нещо глупаво обидно и подигравателно, то почти сигурно е, че ще има изкривяване в разбиранията.

Конкретно на въпроса ти - в групата не е само въпросното дете, има и цял куп други деца. Ако в групата на дъщеря ми има такова дете и дъщеря ми се разбира с останалите от групата - защо да я местя?
Цитирай

София

Мнения: 7 030
Как ще бъде прието едно по-различно дете зависи предимно от персонала.
Ако учителите съумеят да намерят правилния начин на поведение, едно такова дете дори би могло да бъде всеобщия любимец, който всички да закрилят. Не мисля, че децата биха подходили негативно или дори с насилие, ако им се обясни всичко правилно, или ако предварително не са предубедени от ничия реакция или реплика. Просто учителите трябва да се подготвят и за това.
Цитирай

На остров

Мнения: 8 473
Как ще бъде прието едно по-различно дете зависи предимно от персонала.
Ако учителите съумеят да намерят правилния начин на поведение, едно такова дете дори би могло да бъде всеобщия любимец, който всички да закрилят. Не мисля, че децата биха подходили негативно или дори с насилие, ако им се обясни всичко правилно, или ако предварително не са предубедени от ничия реакция или реплика. Просто учителите трябва да се подготвят и за това.


Напълно съм съгласна с Лекси. В класа на сина ми има дете с ДЦП и всичко е безпроблемно така беше в предучилищната и съм сигурна че ще е така и сега.
Цитирай

София/ Баня Лука

Мнения: 1 691
Аз не бих имала ни6то против, но не съм сигурна 4е об6теството ни и образователната ни система са готови. Мозе би трябва да се опита  с една или две групи, да се направи не6то като инкубатор където идеята за такива смесени групи да има 6анса да успее и след това да се разпространи. Т.е. ас съм "за" детето ми да е в група или клас с дете което има здравословен проблем, но за да има успех това трябва да бъде държавна политика и да се промени мисленето на една по- голяма 4аст от хората по този вупрос.
Цитирай

София

Мнения: 540
Много се радвам, че мислите така, защото това е определящо за отношението на вашите деца към другите.
За съжаление не е такова мнението на всички и това донякъде е нормално - всеки е различен...
Докато работех в проект за интеграция на деца с увреждания в масова детска градина, екипът на проекта (психолог, логопед, спец.педагог, соц.педагог, ресурсен учител, личен асистент) изработи и пусна анкета сред родителите на две детски градини. Резултатите бяха според мен много тревожни: вярно е, че повечето родители бяха с толерантно и приемащо отношение, но имаше немалко, които смятаха, че децата ще са опасни и неподходящи едни за други. В голямата си част, така мислеха и учителите.
Това, което най-много ме потресе, е че те нямаха никаква представа за какви деца става въпрос и въображението им рисуваше страшни, дори и за мен варианти...
Другата най-голяма проблемна област беше, че единици бяха запознати със новоприетата законова уредба за обучението и образованието на децата с увреждания (или т.нар. деца със специални образователни потребности). Някак дори нелогично им звучеше, че някой ще им "натресе" деца с проблеми и то точно при техните "здрави". Пиша здрави в кавички, защото в групите има много деца с проблеми и родителите си затварят очите, а учителките и лелите - просто се справят някак си. По закон, всяка детска градина е задължена да приеме до две деца с увреждания в групите. Самите учителки също не искат и не могат да приемат грижата за още едно или две проблемни деца, при положение, че не са обучени и вече си имат такива, но недиагностицирани, или просто много палави дечица... Техният отговор беше, че родителите ще са против и точно затова пуснахме и анкетата...
Не искам да се увличам и да излагам безбройните перипетии около работата си тогава, но на моменти си беше като истински преговори, за да може едно детенце с аутизъм или дцп, да може да пребивава в групата и то до обяд. Разбира се - не просто оставено на грижите на учителката, а с личен асистент и ресурсен учител до него - подсигурени от проекта.
Та според мен липсата на информираност, затварянето в общества, многото предрасъдъци, липсата на организация и стройна система за защита на правата на здрави и болни, рушветите, безхаберието на хората, от които зависи - са само част от пречките.
Самите деца нямат предрасъдъци и проблемно отношение - дори напротив - много по-естествено приемаха различието - с интерес, но не с негативизъм. Това, което им е непознато не ги плаши, но когато попитат - получават отговор, който става и тяхно мнение или отношение. А отговорите на малките деца ги даваме ние - родителите и детските учители.
Може би всичко трябва да тръгне оттам, или още по-добре от съзнанието на всеки от нас, че трябва да сме толерантни и да зачитаме другите и себе си първо като хора и личности, които живеят заедно и които не знаят какво ще им поднесе живота в утрешния ден за добро или лошо...
Цитирай

София

Мнения: 540
Реза, надявам се да ми разрешиш да допълня въпросите ти с още един :
Къде според вас трябва да започне подготовката на вашето дете, че съществуват деца и хора с увреждания (или просто различни хора)? - в семейството, в детската градина, в по-късна възраст или едновременно - т.е. обществото да покаже, че тези хора са приети от всички останали...
извинявайте - аз май се развълнувах и си отговорих, но бих приела всеки един различен отговор...
Цитирай

БГ - София

Мнения: 7 796
Аз съм учила от 1 до 8 клас с момче боледувало от детски паралич, а сега децата ми си играят с глухо съседче. Нямам нищо против интеграцията на децата с проблеми. Колкото до това, че децата могат и са понякога груби, ами това според мен не е лошо така и децата с увреждания ще се научат да се справят по-добре в живота. Всичко опира до желанието и подготовката на учителите.
Аз обясних за първи път на големия за хората с увреждания доста отдавна и то по повод на съседчето, а и всеки път когато сме срщнали инвалид и той е задал въпрос отговарям направо на достъпен език, както обяснявам за всичко останало (смъртта, секса и т.н.).
Не е срамно да си различен или болен и децата не изпитват нашите чувства и скрупули за това и общуват лесно с всеки.
Цитирай


Мнения: 2 792
 В нашата детска градина работят по проект за интеграция на деца с увреждания, в групата на Димана има едно детенце с ментални увреждания, не съм сигурна точно, какво е заболяването Thinking.
  За това, аз научих абсолютно случайно, Имаше инцидент с Димана и заради който ходихме на среща с директорката и тогава тя го спомена, никой не ни беше казал Mad,това определено ме ядоса, защото ми се струва чудовищно едно беззащитно дете да бъде хвърлено в една необработена детска среда. Предполагам, че мотивът да не се дава гласност е именно нежеланието на част от родителите да приемат интегрирането на тези деца и по този начин се спестяват скандали, но от друга страна си мисля, че нямаше да е зле да съм предупредена за да мога да подготвя Димана. Даже се чудех дали да пускам такава тема, но се притеснявах дали няма да бъда разбрана погрешно, притеснението ми е да подготвя Димана да не нарани детето неволно по детски, а не за нещо друго.
  Всъщност се оказа, че само Димана и още едно детенце от групата са приятели със Сашко, другите деца го отбягват и не контактуват с него, в което няма нищо учудващо, след като самото интегриране се провежда по този потаен начин.
  В групата на Момчил, не знам дали е имало дете по тази програма, сега като е 3-та група предполагам, че ще има, ще се поинтересувам още в началото на годината.
  За мен идеята за интегриране на децата с увреждания в нормална среда е много хубава идея, самата аз се радвам когато децата ми общуват без притеснение и предрасъдаци с дечица, които имат някакъв проблем, ако съм честна дори май не забелязват, такива подробности  Laughing
Цитирай

sofia

Мнения: 7 477
Реза, надявам се да ми разрешиш да допълня въпросите ти с още един :
Къде според вас трябва да започне подготовката на вашето дете, че съществуват деца и хора с увреждания (или просто различни хора)? - в семейството, в детската градина, в по-късна възраст или едновременно - т.е. обществото да покаже, че тези хора са приети от всички останали...
извинявайте - аз май се развълнувах и си отговорих, но бих приела всеки един различен отговор...

 V SEMEISTVOTO!!!!!
Цитирай

гр. Пловдив

Мнения: 6 060
Да, бих искала.
За мен също децата са чисти души и без предрасъдъци.
Много от предрасъдъците се налагат в семейството и детската психика си ги нагажда към собствения свят и за мен тогава става лошото.
Бих искала детето ми да общува с деца с увреждания, да се научи на уважение и разбиране, да приема нещата естествено.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 22 отговора