Все още не сте се регистрирали? Направете го сега напълно безплатно!!!



запомни ме Забравена парола Активация на акаунт





Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma



1 Гост преглежда(т) тази тема.
150-164 от 181 отговора
От поста ти, освен колко велик шофьор си и колко са смотани тия, които не са си взели изпита от първия път, друго не разбрах.  ooooh!
Аз вече се изказах по въпроса по-горе, смятам ръчните скорости за отживелица. От всичко казано до тук "за" и "против" се убеждавам , че единственото преимущество на ръчките (визирам само автомобилите, камионите са друга бира) е при рязко изпреварване извън града. ОК, само  че на хората в "белите държави" почти не им се налага да изпреварват рязко, имат си много-лентови пътища. За в града, недостатъците на ръчките бяха доста коментирани, може би затова тенденцията за градските автобуси вече и в България е да бъдат автоматици. Peace






Хахаха,ела да видиш в "бяла"Холандия как се изпреварва
И по полека с определенията
Цитирай


Еееех, трейси, адски си толерантна към нас, простите неумеещи като теб  Mr. Green Признали сме те за по- по- най- и сега с трепет се надяваме да ни признаеш поне за получовеци....

Всекиму е ясно какво иска да каже арди, останалото са дребни заяждания.

Ти защо се припозна в горния пост, който се отнасяше за тези дето влагат целия си мисловен процес в движението на един крак и една ръка - трудно координирани  Crazy Защо се припознаваш като проста и неумееща? Сама си даваш квалификация в случая... да съм се обърнала по име към теб или към някого?  ooooh! Изумяваш ме за не знам кой път  Laughing

пп - пак казвам не смятам, че шофиращите автоматик са некадърни, защото аз познавам доста кадърни, аз също се качвам на автоматик и т.н. Но има една порода дето не може и не може да кара, смята, че проблемът й е само в скоростите и че автоматикът ще кара вместо нея - за тях говоря аз, който се е припознал - да му е честито  Mr. Green
Цитирай


Абе вие първо сами се обиждате, каращите автоматик, пък после заявявате, че ние сме ви наричали некадърни. )) Laughing
Ама няма такова нещо. Но и да се говорят глупости от сорта че "ръчните скорости са отживелица" е просто смешно.
Щом цялата автомобилна индустрия произвежда коли с механична скоростна кутия, то това не може да се нарече отживелица.

Баща ми цял живот е карал кола с ръчни скорости, сега зимата си купи такава с автоматични, защото офертата беше супер изгодна и колата не беше за изпускане.
Е, чудя се, това прави ли го лош и некадърен шофьор?. )  Very Happy
Цитирай


Защо се разпознах - защото сама споделих за това, че скоростите ми създават психологически проблем и паника. Аз ако се обърна към нахвърлящите се на всеки, който каже положителна дума за автоматиците, трейси и Мирама сигурно ще се разпознаят, а дали ще си признаят е друг въпрос  Mr. Green

Мирама никой не обяснява кой колко е кадърен, освен вас двете с трейси. В случая говорех от личен опит, като човек, имал огромен психологически проблем с шофирането и разрешил го с каране на автоматик (типтроник де). Не ми стана особено приятно като ви четох умозаклЮченията, например това:
Не схващаш ти - като има повече дупки, повече пъти превключваш предавки, повече пъти си напрягаш мисълта (то са сложни изчисления и умозаключения, размисли голЯми!) и накрая си изцеден, боли те глава от целия тоя мисловен процес, имаш мускулна треска на левия крак.... страшно е! А при автоматика го няма този проблем - изобщо не е нужно да мислиш, тук научих, че цялото шофиране е съсредоточено в мисъл за съединител и левия крак + размисли ся коя предавка трябва да уцеля... Мен ми е друго на главата докато шофирам, ма разбира ми тимберицата къде трябва да е насочена мисълта ми  Mr. Green
Но вие си знаете. В случая споделих моя опит, и също така опитът на инструктори в ЛЮксембург по отношение на това за кого биха били полезни курсовете на автоматик. Мисля, че беше по темата. Сега ако някоя от вас двете ми обясни с какво вашите постове допринесоха за каквото и да било, много ще се зарадвам.

Никъде не съм казала, че ръчните скорости са отживелица - едната ни кола е с ръчни, другата - автоматик. И за да има нещо положително в поста ми - отскоро прокарах и ръчната без да се шашкам толкова  Mr. Green

Трейси, сигурна съм, че някак си пак ще предизвикам изумление в теб - няма нужда да ми го споделяш  Mr. Green
Цитирай


Шамс, ти ако си чела наистина внимателно ще видиш че лоша дума за автоматиците не съм казала. И аз карам и автоматик и много добре виждам предимства и недостатъци.
Но не бих седнала да изкарам шофьорски курс на автоматик.
Цитирай


Добре де, аз само не разбрах, какви са предимствата на ръчките, освен че са по евтини newsm78
Цитат
Щом цялата автомобилна индустрия произвежда коли с механична скоростна кутия, то това не може да се нарече отживелица.
Колите, произвеждани за САЩ и Канада сигурно са една незначителна част от тази индустрия  35

Цитирай


В случая говорех от личен опит, като човек, имал огромен психологически проблем с шофирането и разрешил го с каране на автоматик (типтроник де).
Чудно ми е как типтроника  ти е от полза (при положение, че си имала "психологически" проблем с шофирането)  newsm78
Аз смея да твърдя, че съм добър шофьор (да не чуе дявола) и си карам ръчка. Когато карам на мъжа ми колата, която е с кутия тип типтроник рядко го ползвам, когато карам без да е той до мен.
Цитирай


Добре де, аз само не разбрах, какви са предимствата на ръчките, освен че са по евтини newsm78
Цитат
Щом цялата автомобилна индустрия произвежда коли с механична скоростна кутия, то това не може да се нарече отживелица.
Колите, произвеждани за САЩ и Канада сигурно са една незначителна част от тази индустрия  35



Що реши, че кола с ръчни скорости е по-евтина от такава с автоматични?
И не твърдя, че колите за САЩ и Канада са незначителен процент, но ако се гледа в световен мащаб, едва ли превишават тези с ръчни скоростни кутии.

А предимствата - по-добър контрол над колата, особено при стресови ситуации, заледени участъци от пътя и т.н. Усещането че "владееш" колата.
При изпреварване също гласувам в +++ за ръчните скорости, слизайки на 4та имаш достатъчно мощност за да се "изстреляш" бързо и след това да си превключиш на 5та. Докато при автоматика го няма това нещо, ако си минал вече на 5та (караш с 130км.ч. примерно) няма как да слезеш на по-малка предавка.
Естествено има и още, но и това е достатъчно.

Цитирай


В случая говорех от личен опит, като човек, имал огромен психологически проблем с шофирането и разрешил го с каране на автоматик (типтроник де).
Чудно ми е как типтроника  ти е от полза (при положение, че си имала "психологически" проблем с шофирането)  newsm78
Аз смея да твърдя, че съм добър шофьор (да не чуе дявола) и си карам ръчка. Когато карам на мъжа ми колата, която е с кутия тип типтроник рядко го ползвам, когато карам без да е той до мен.

Ами аз основно се шашках, като наближавам кръстовище - каква скорост да включа, кога точно, колко да държа съединител - бе бях се вкопчила в тези подробности. Съответно с автоматика този проблем не стои. И аз открих, че работата не е толкова страшна, защото някак си като ми отпадна този страх, че нещо ще направя нередно, или няма да мога да тръгна на нанагорнище и ще се забия в чистак новото БМВ зад мен  Mr. Green или кой знае каква друга гадост да ми се случи (за протокола, нищо не ми се е случвало, просто изпитвах фобия някаква, съвсем нерационална), можех да се съсредоточа в движението.
Цитирай


Добре де, аз само не разбрах, какви са предимствата на ръчките, освен че са по евтини

По-скоро поддръжката им е по-евтина.  Wink
Цитирай


Искам да ви разкажа нещо от вчера,като предупреждавам,че не искам да обидя никого...но това е действителността....та отиваме с мъжът ми да гледаме една Тойота Корола 2008.Той ме накара да вляза да я запаля за да чуе звука,да погледне ауспуха и т.н(новичка е,но все пак не съвсем  Smile)...та влизам аз,дърпам ръчна,освобождавам от скорост и въртя ключа...да ама не...колата не пали.Пак опитвам...не иска...викам си ето скраб е затова я продават...вика мъжът ми продавача и той ни обяснява,че Тойотите ръчки вече ги правели да палят така...натискаш съединител до края и тя чак тогава пали,за да нямат проблеми хората,който са карали само автоматик ...Аз нямам проблеми с автоматика....е това е едно от предимствата да можеш да караш ръчка...който може ръчка може и автоматик...обратното е голяма рядкост
Цитирай


Искам да ви разкажа нещо от вчера,като предупреждавам,че не искам да обидя никого...но това е действителността....та отиваме с мъжът ми да гледаме една Тойота Корола 2008.Той ме накара да вляза да я запаля за да чуе звука,да погледне ауспуха и т.н(новичка е,но все пак не съвсем  Smile)...та влизам аз,дърпам ръчна,освобождавам от скорост и въртя ключа...да ама не...колата не пали.Пак опитвам...не иска...викам си ето скраб е затова я продават...вика мъжът ми продавача и той ни обяснява,че Тойотите ръчки вече ги правели да палят така...натискаш съединител до края и тя чак тогава пали,за да нямат проблеми хората,който са карали само автоматик ...Аз нямам проблеми с автоматика....е това е едно от предимствата да можеш да караш ръчка...който може ръчка може и автоматик...обратното е голяма рядкост
Не само Тойота, повечето от новите коли са направени така, че палят при натиснат съединител. Аз по принцип винаги така паля, защото знам, че е по щадящо за двигателя.
Иначе не малко предимство на колите с ръчни скорости е по-малкият разход на гориво. Все още автоматиците харчат повече, затова се карат повече в САЩ, където по принцип колите са по - големи и по - неикономични, защото горивото им е по - евтино. Предполагам, че това е голямата причина в момент, когато горивата поскъпват пък и не е сигурно, колко ще ги има още, автоматиците да не могат да се наложат така масово.
Цитирай


mama_T, моята и без да е толкова нова, също в повечето случаи я паля при натиснат съединител, че и спирачка ако съм под наклон. )

Цитирай


 Това за разхода е абсурден аргумент в случая- от кола до кола има разлика,едно е въшка автоматик, друго е голяма семейна кола с ръчни.  Освен това, климатикът например също качва разхода на гориво, но не съм видяла някой да се потИ в името на спестени няколко капки гориво, или пък да се търсят повече коли без климатик, заради по ниския разход. Другото, което ме учудва, е защо бързо усвоената координация ръце-крака е повод за такава гордост у някои дами Crazy Да не говорим за смешните 2 см даване назад на баир- как можеш хем да си в колата, хем да измериш 2, ама точно 2 см ( освен ако нямаш някаква добре позната мярка:)))).
За мен лично,в градски условия, хеле при софийските задръствания, автоматикът просто си е благина и удобство. Най малкото не ти се схваща крака от натискане на педалите и превключване от първа на втора.
Но пък според мен е редно да се изкара курс на кола с ръчни скорости- просто за да се знае кое как се прави. Ако някой ден се наложи, да не гледаш като теле в железница.
Цитирай


Рокси, най-доброто за мен е - кола автоматик за града, и кола с ръчни скорости за извънградско. Smile
За който може да си го позволи. )
Цитирай


150-164 от 181 отговора