Работа като стюардеса или стюард

  • 83 092
  • 67
  •   1
Отговори
  • Мнения: 54
Здравейте!

Моля Ви споделете опит, ако имате стаж в тази професия. Кандидатствам по обява на ROYAL JORDANIAN (CABIN CREW) Amman Based и бих искал да чуя странично мнение за тази професия. Благодаря Ви!

# 1
  • Мнения: 593
Стискам ти палци!
И да си много мила с пасажерите, а не като смотаните гъркини от Olympic Airlines.  Simple Smile

# 2
  • Мнения: 33
Всъщност, какво се изисква, за да можеш да практикуваш тази професия? В смисъл такъв, трябва ли предварително да имаш завършен курс/някаква квалификация към независима инстанция или всяка компания си обучава кадрите самостоятелно?

# 3
  • София
  • Мнения: 18 679
И аз ти стискам палци и пожелавам успех! Сега, съдейки от последната тема по въпроса, на главата ти ще се излее един тон помия и обяснения от "висшестоящи" как стюардите били едни прости сервитьори и как вси4ки стюардеси правели  Whistling  на пилотите, но да не ти пука! Работата не е лека, особено по отношение на биологи4ния режим, какъвто на практика няма да имаш, но щом си я избрал - пожелавам ти да я вършиш добре Peace

# 4
  • Мнения: 1 788
Когато аз кандидатствах преди време за стюардеса, имаше изискване да нямаш никакви белези, бенки, пиърсинги и подобни неща по лицето, така че не можах да се класирам тогава...  Mr. Green Сега вече нито пиърсинг имам, нито бенка, но не съм се сещала да кандидатствам отново...  Flutter
Иначе - имам роднини, които са стюардеси, от дълги години и не съм чула да се оплакват, даже напротив - харесват много работата си...
Успех и безпроблемни полети!

# 5
  • Мнения: 7 605
Имам познати които работят като стюарди и стюардеси, но в Луфтханза. Тежка работа е, но те са доволни. Много зависи обаче за коя авиокомпания работиш, условията за работа се различават много.

# 6
  • на брега на морето
  • Мнения: 6 235
По време на полет изпаднах в паника (неоснователна) и стюардесата беше много мила.
Пожелавам ти късмет, безпроблемни полети и смели пасажери. Grinning

# 7
  • Мнения: 1 479
Работата се сьстои в слугуване на пьтниците.Трябва да им угодиш на всичките капризи по време на полет.Преди това зареждаш количката с храна и напитки.Задьлжително трябва да се усмихваш и да си любезна.Трябва да знаеш поне 2 чужди езика и да си издьржала тестовете преди това.В Бьлгария някои авиокомпании те осигуряват на мин. заплата,а останалото "на рька".По тошово ставаше с "врьзки",сега пак така!Луфтханза са перфектни спрямо техните си хора и чужденци,имам предвид персонал! Wink

# 8
  • Мнения: 7 605
Това за слугуването е по-скоро мит. Работата се състои от много повече, постоянно ги пращат на обучения за сигурност, трябва да издържат изпити за да получават лиценз за конкретен модел самолет, имат психологически тестове и какво ли не. Не е просто сервитьор във въздуха.

И изобщо не огодват на всичките капризи на пътниците, хеле пък в икономи.

# 9
  • Мнения: 1 479
Това за слугуването е по-скоро мит. Работата се състои от много повече, постоянно ги пращат на обучения за сигурност, трябва да издържат изпити за да получават лиценз за конкретен модел самолет, имат психологически тестове и какво ли не. Не е просто сервитьор във въздуха.

И изобщо не огодват на всичките капризи на пътниците, хеле пък в икономи.
Пьрвото не е мит ,а истина.И 20 години стаж в тази професия не са малко мисля. WinkПропуснах допълнителните обучения-това е така.

# 10
  • Мнения: 7 605
Не са малко, но и моите 34 години стаж като пътничка не са  Laughing  Летяла съм доста, и една моя добра приятелка и мъжът и работят в Луфтханза (плюс други познати), тя е стюардеса, той е пърсър 1, и мнооого ми разправят за полетите  Whistling  Но всяка авиокомпания си има и различна политика/култура  Peace

# 11
  • Мнения: 750
Само че авторът е мъж, така ми се струва Wink

# 12
  • Мнения: 54
Само че авторът е мъж, така ми се струва Wink
Да, така е, но все пак благодаря за подкрепата.

# 13
  • Мнения: 7
Успех с начинанието,брат.Стискаме ти палци да се реализираш и да започнеш да печелиш добре.
Поздрави! Wink

# 14
  • Мнения: 7 605
И май ще трябва да се местиш в Амман да живееш  Thinking

# 15
  • Мнения: 3
Първо искам да ти пожелая много късмет,  защото на интервю за работа като стюард/еса в Арабските емирства определено ще ти трябва! Royal Yordanian целенасочено ли си ги избрал или само защото имат обява в момента?  Питам, защото има мнооого по-добри варианти- Emirates, Etihad, Qatar.... Защо не опиташ при тях? Имам известен опит с първите и последните,  така че ако те интересува нещо- насреща съм Wink

Последна редакция: пн, 09 авг 2010, 10:42 от *Магнит*

# 16
  • Мнения: 54
Първо искам да ти пожелея много късмет,  защото на интервю за работа като стюард/еса в Арабските емирства определено ще ти трябва! Royal Yordanian целенасочено ли си ги избрал или само защото имат обява в момента?  Питам, защото има мнооого по-добри варианти- Emirates, Etihad, Qatar.... Защо не опиташ при тях? Имам известен опит с първите и последните,  така че ако те интересува нещо- насреща съм Wink
Thanks, пуснах кандидатура и в Qatar. Какъв опит имаш там?

# 17
  • Мнения: 3
Ще ти пиша на лични Peace

# 18
  • Мнения: 592
Една позната на жена ми напусна в Gulfair поради майчинство, т.е. има свободно място  Grinning , а и мъжът и е също стюард. Ако искаш, мога да те свържа. Можеш ли да плуваш?  Laughing

# 19
  • На морето!
  • Мнения: 5 754
Какъв е принципът на работа в арабските компании? Не е ли необходимо да си живее в Дубай, примерно?

# 20
  • Мнения: 7 605
Какъв е принципът на работа в арабските компании? Не е ли необходимо да си живее в Дубай, примерно?

При обявата от йорданските пише "базирано в Амман", т.е. трябва там да се живее.

# 21
  • Мнения: 54
Магнит, много съм ти признателен!

# 22
  • Мнения: 3
Какъв е принципът на работа в арабските компании? Не е ли необходимо да си живее в Дубай, примерно?

При обявата от йорданските пише "базирано в Амман", т.е. трябва там да се живее.

За Royal Yordanian- ако те одобрят, трябва да се преместиш да живееш в Аман, за Емирейтс- в Дубай, Етихад- Абу Даби, Катар- Доха и т.н. Задължително е да живееш там и компанията се намесва до голяма степен в личния живот на Cabin Crew точно в тези страни. Предполагам, че европейските авиокомпании ще са по-либерални в това отношение, но пък заплащането е по-ниско.
Магнит, много съм ти признателен!
Няма проблем! Надявам се да съм ти била полезна! Ако те одобрят- не се стеснявай да се похвалиш Wink Стискам ти палци!

# 23
  • Мнения: 9 903
какво значи "намесват се в личния живот"?

# 24
  • Мнения: 3
Трябва да живееш в апартамент,  който компанията ти осигурява и плаща,  където си длъжен да се прибереш 10 часа преди да започнеш работа и да не излизаш. Сградите,  в които са поместени тези апартаменти са разделени на женски и мъжки и след 10h  вечер жени нямат право да стъпват в мъжките сгради и съответно мъже- в женските (дори ако става въпрос за твои много близки роднини- майки,  бащи,  сестри). Когато постъпваш на работа в компанията подписваш декларация,  че няма да се омъжваш в следващите 3 год- времето ,  за което сключваш договор. Нямаш право да пиеш алкохол и да пушиш в апартамента си. Трябва ти специално разрешение,  за да напуснеш страната (за Катар говоря) дори и да имаш 10 почивни дни и да искаш да отидеш на екскурзия някъде. Твърде често такова разрашение бива отказано и си длъжен да стоиш в Доха.
Специално за Royal Yordanian  знам,  че много държат на хубавата кожа и дори и съвсем малък обрив да имаш на лицето си,  не летиш докато не ти изчезне #Crazy Това се отнася за стюард/есите,  разбира се,  не за останалия екипаж!
За рестрикциите относно личния живот,  на първо четене за това само се сещам,  но със сигурност има още много.

# 25
  • София
  • Мнения: 221
   че много държат на хубавата кожа и дори и съвсем малък обрив да имаш на лицето си,  не летиш докато не ти изчезне #Crazy Това се отнася за стюард/есите,  разбира се,  не за останалия екипаж!
Нищо, че  благодарение на останалия ЕКИПАЖ , изобщо има полет. Grinning Grinning Grinning Grinning

# 26
  • Мнения: 3
Така е,  разбира се,  но при тях външният вид изобщо не е от значение (на останалия екипаж,  де) и могат да си позволят да не изглеждат така перфектно!

# 27
  • Мнения: 0
имам един въпрос. Когато кандидаствате за работа като стщардеси и стюарди в бг сайтове ли търсите или директно в сайта на съответната авиокомпания. От много време насам искам да се занимава с това. А би ли ми казал MrFеrdi как намери позицията за Royal Jordanian.

# 28
  • Мнения: 3
По принцип,  ако съответната авиокомпания иска да наеме хора от България,  публикува информация относно датата на интервюто и всякакви подробности как ще се проведе то в български сайтове за работа- почти винаги има обява в jobs. Ако разгледаш сайтове на различни авоикомпании,  можеш да прочетеш кога и къде имат интервюта,  но само определени имат в България и ако искаш да кандидатскваш при тях и да не ходиш в друга държава на интервю,  трябва да се подготвиш за точно тези дати. Ако нямаш проблеми да пътуваш,  за да се явиш на интервю в друга държава- тогава по-практичният вариант е да преглеждаш сайтовете на авиокомпаниите, които те интересуват.

# 29
  • На морето!
  • Мнения: 5 754
Трябва да живееш в апартамент,  който компанията ти осигурява и плаща,  където си длъжен да се прибереш 10 часа преди да започнеш работа и да не излизаш. Сградите,  в които са поместени тези апартаменти са разделени на женски и мъжки и след 10h  вечер жени нямат право да стъпват в мъжките сгради и съответно мъже- в женските (дори ако става въпрос за твои много близки роднини- майки,  бащи,  сестри). Когато постъпваш на работа в компанията подписваш декларация,  че няма да се омъжваш в следващите 3 год- времето ,  за което сключваш договор. Нямаш право да пиеш алкохол и да пушиш в апартамента си. Трябва ти специално разрешение,  за да напуснеш страната (за Катар говоря) дори и да имаш 10 почивни дни и да искаш да отидеш на екскурзия някъде. Твърде често такова разрашение бива отказано и си длъжен да стоиш в Доха.
Специално за Royal Yordanian  знам,  че много държат на хубавата кожа и дори и съвсем малък обрив да имаш на лицето си,  не летиш докато не ти изчезне #Crazy Това се отнася за стюард/есите,  разбира се,  не за останалия екипаж!
За рестрикциите относно личния живот,  на първо четене за това само се сещам,  но със сигурност има още много.
Стига, бе, ти ме уби! Възможно ли е и защо е необходим този контрол над чужденците, работещи там? Наистина ли се спазва и колко пари получават, за да си го причинят служителите им?

# 30
  • Мнения: 3
Ами,  колкото до това дали се спазва- рискуваш да бъдеш уволнен веднага,  ако не спазваш правилата и не просто те предупреждават,  а директно се те пращат вкъщи. То там по-голяма част от работещите са чужденци,  така че тези на които не им се налага да живеят според тези норми,  са много малко и си имат религиозни задръжки-  те сами си налагат такива правила!
Заплащането на стюард/eсите зависи от броя часове,  които прекарват във въздуха. Средно се лети по около 70-80ч и заплатата е в рамките на 2000 долара за Катар и малко повече за Емирейтс и Етихад!

# 31
  • Мнения: 3
Такъв контрол е необходим,  защото все пак живееш в държава от Арабския свят и там не важат европейските ни норми на поведение,  облекло и каквото друго се сетиш! Но всеки си преценява,  все пак- има хора,  готови на всичко да работят за тези компании,  защото са едни от най-добрите в света и имат страхотен имидж!

# 32
  • Мнения: 326
 Заплащането не е ли твърде малко?!? 2000 долара за 80 часа, та това е около 25 долата на час, а на запад един келнер  получава по 10 евро на час! И при тези ограниения, звучи все едно човек добровоно да стане затворник,според мен за 2000 долара не си струва

# 33
  • Мнения: 3
Незнам дали е малко- всеки има различни критерии. Ако работиш в Бг за 600 лв цял ден,  2000 долара ще ти се сторят много. А и това е добър шанс за хора без опит и с добро владеене на поне два езика. Компанията ти плаща апартамента,  консумативите  в него и храната,  когато си на работа,  т.е. ако искаш можеш да си спестиш голяма част от тези пари! А и в Дубай заплащането в сферата на обслужването е доста ниско и това на стюардесите си е направо добро!

# 34
  • Мнения: 326
 Етествено, да си стюардеса е престижна работа,и си има своите плюсове. Мисля си обаче,че парите наистина не са добри, при положение, че има толкова много ограничения. А ако някой не иска да работи за 600 лв,и знае 2 езика, би могъл да отиде в западна Европа ,и а келнерства например. Вярно, за 80 часа ще изкара 800 евро, което е по малко от 2000 долара, но ако работи повече от 80 часа ще се навакса, и най важното е,че няма да живее в ограничения и в страх. А иначе професията на стюардеса е страхотна, но много зависи от авиокомпанията. Точно тази, за която говориш не ми изглежда, че предлага добри условия на персонала си  Sad

# 35
  • Мнения: 3
Тези условия се отнасят за почти всички авиокомпании в Арабския свят- малко по-строги са в Катар и по-либерални в Етихад,  но като цяло там трябва да се съобразяваш. Да си стюардеса е чудесно,  но и мнага отговорно- повечето хора не го осъзнават  докато (не дай си, Боже) няма спешен случай или някакъв проблем в самолета. А езиците и добрият външен вид са много малка част от изискванията,  които имат добрите авиокомпании към стюардесите си. В повечето случай кандидатите са страшно много,  а свободните места- само няколко. Провеждат се по няколкоетапни интервюта,  дават се прихотестове и доста трудни изпити по езиците. Надали някъде ще те преценяват по такъв начин,  ако кандидатсваш за сервитьорка Peace

# 36
  • Мнения: 9 903
...и да речем, че компанията се грижи за безопасността, морала и добрата форма на най-младите си служители.... след като има толкова много чужденци там, едва ли някой ги е пратил насила  Wink

# 37
  • Мнения: 326
Именно защото не те преценяват така,и защото можеш да изкараш почти същите пари,без да ти налагат някакви ограничения на свободното време писах, че не си струва тази работа за 2000 долара. Иначе всеки си знае и си преценява сам. Аз например никога не бих си и помислила дори да отида на работа в някоя арабска държава, пълен абсурд, но хоря всякакви и виждания също  Simple Smile

# 38
  • Мнения: 3
Разбира се,  че е така! Всеки решева за себе си дали иска да спазва тези правила или да си живее както поиска в Бг. Аз лично не бих го сравнила чак със затвор,  но не би ми допаднало да съм така ограничена. И по-добре,  че го осъзнах тук,  а не в пустинята Mr. Green

# 39
  • Мнения: 7 605
Заплащането на стюард/eсите зависи от броя часове,  които прекарват във въздуха. Средно се лети по около 70-80ч и заплатата е в рамките на 2000 долара за Катар и малко повече за Емирейтс и Етихад!

Ти нали беше казала че в Европа заплащането е по-ниско?  newsm78

# 40
  • На морето!
  • Мнения: 5 754
Изненадвам се, че има хора, които се съгласяват на тези условия. На студентски бригади също се изкарват добри пари- трудът е тежък- физически, но и на стюардесата не е лек, а и имаш свобода- тя е безценна. Дано не обидя някого, но аз виждам нещата така.

# 41
  • Мнения: 1 155
Работила съм 5 години като стюрдеса, в българска чартърна авиокопания. Работата е хубава, приятна но в никакъв случай не е лека, както си мислят повечето хора. Има доста тежка физическа работа около кетеринга, качване на количките, подреждането им, напитки и др. говоря за работата в БГ. Пари в България от летене не се изкарват, освен в онези минали години на социализма. 

# 42
  • Мнения: 3
Заплащането на стюард/eсите зависи от броя часове,  които прекарват във въздуха. Средно се лети по около 70-80ч и заплатата е в рамките на 2000 долара за Катар и малко повече за Емирейтс и Етихад!

Ти нали беше казала че в Европа заплащането е по-ниско?  newsm78
В Европа е е по-ниско Peace Основната заплата е по-малка,  заплащането на час-също. В европейските авиокомпании като цяло се лети и по-малко часове. Естествено,  не искам да обобщавам- не говоря за всички в Европа! Освен това,  на повечето места тук  трябва да си плащаш квартирата и плащаш и данъци! А в държавите,  които съм посочила,  тя се поема от компанията и те са tax- free,  което си е голямо предимство!

# 43
  • Мнения: 3
Работила съм 5 години като стюрдеса, в българска чартърна авиокопания. Работата е хубава, приятна но в никакъв случай не е лека, както си мислят повечето хора. Има доста тежка физическа работа около кетеринга, качване на количките, подреждането им, напитки и др. говоря за работата в БГ. Пари в България от летене не се изкарват, освен в онези минали години на социализма. 
Може ли да споделиш за условията в Бг- заплащане,  условия на работа и каквото друго се сетиш! На мен ще ми бъде интересно,  понеже абсолютно нищо не знам,  а нямам и приятелки,  работещи тук.  bouquet

# 44
  • Мнения: 1 155
В Авиокомпанията, в която аз работех взимах минималната работна заплата, отделно ми се за всеки полет получавах валутна командировка, която е в евро за всеки полет и отделно докато си командирован във Варна или Бургас ( защото това беше чартърна авикомпания) за всеки ден в който НЕ си на работа т.е. нямаш полет, получавах по 12 лв. командировъчни. В общи линии гледат да те прецакат с парите. Едно време когато имаш нощен полет или кацаш след 00 часа ти се полага двойна валутна командировка, но тук вече не е така. Иначе се става много рано ако хванеш сутрешните полети. В пиковите сезони на лятото има по 25 - 26 полета т.е. почти всеки ден

Последна редакция: ср, 11 авг 2010, 13:04 от riciii

# 45
  • Мнения: 0
Здравейте от мен!

Аз съм на 20 години в момента и от известно време се интересувам от тази професия. С голямо удоволствие изчетох всички ваши коментари. Много ми се иска да изкарам това обучение което е нужно за стюард. Разбрах за високите изисквания, които имат и съм съгласен с тях. Притеснява ме факта че съм на такава възраст и никои няма да ме вземе насериозно, а още повече че живеем в България и без връзки много трудно. Според вас дали ще ми изиграе лоша роля възрастта при кандидатстване ?

# 46
  • Мнения: 54
We are pleased to inform you that we will be conducting an Open day Cabin Crew Recruitment Campaign in Sofia, Bulgaria as detailed below:
 
Date: 28th November, 2010 (Sunday)

You are most welcome to participate in this Open Day. However, be informed that our Open Days are frequently scheduled throughout the world and we do encourage you to attend a campaign held closest to your location that does not incur excessive travel and expense.
 
Please note that all expenses incurred by you to attend any recruitment campaign will not be the responsibility of Qatar Airways.
 
Our Open Day is an interactive information session only where you will have the opportunity to meet with our Recruitment team and learn more about our Cabin Crew lifestyle, package and living in Doha, Qatar. Your application will be reviewed and only those short-listed will be invited for further recruitment processes on:
 
29th November 2010 (Monday) - Preliminary Selection and Final Interviews

(Time and venue will be advised for both sessions)

Dress Code: Business Attire
Ladies - Knee length skirt and short sleeve blouse. Hair neatly tied back.
Gentlemen - Business suit with neck tie
 
Please bring with you the following:
An updated resume.
One recent passport-sized photograph (smiling) on a plain (avoid white) background.
One recent full-length postcard-sized photograph (business attire) on a plain (avoid white) background
(Photo Format:Stand facing the camera, with one foot slightly forward, hands relaxed by the sides and a warm open smile) .

# 47
  • Мнения: 3
MrFredo,  ти не ходи ли миналия път на интервю за Катар или бъркам нещо newsm78 Те по принцип изпращат такъв мейл на всеки, който кандидатства, първоначалната селекция става когато отидеш първия ден- 28 ноември в случая.

# 48
  • Мнения: 0
Здравейте,искам да попитам дали някой ще ходи на интервюто в София за стюардеси на 06.03.2011?

# 49
  • Мнения: 2 401
Здравейте. Има ли начин една употребявана чанта, ама лачена, да се уреди на такваз позиция?
Имам силна емоционална нужда да фърча. Говоря, че и пиша езици.  Мога дори да си платя за удоволствието, да сервирам кафета на разни келеши. Офертата ми е сериозна, пишете на ЛС.

# 50
  • София
  • Мнения: 1 524
 Joy Joy Joy Joy Минзухар, къде се буташ, я си седи на дупето.

# 51
  • Мнения: 569
Здравейте! Не знам до колко бих могла да съм от полза за автора на темата ,тъй като в авиокомпанията за която съм работила не работят мъже чужденци,но виждам че има доста интересуващи се , и искам да споделя и моят опит и гледна точка...
Ще започна с това, че всички правила и ограничения ,за които е писала "Магнит" са точни ,но само за Катар... не бих се съгласила, че по-голямата част от тях важат за всички страни от Арабския свят Peace
   Осигурен ти е апартамент(доста висок стандарт),в който живееш със съквартирант/ка ,но не си длъжен да се прибереш 10 часа преди работа,стига да си там ,когато транспорт за съответният полет е там, а ако ползваш собствен транспорт, дори и  тогава не си длъжен д си там. Единствено си длъжен да не употребяваш алкохол 10 часа преди работа- повече от нормално Wink
  Жени и мъже съвсемспокойно могат да гостуват едни на други,както и родители ,з които самата авиокомпния осигурява визите.
  При нас нямаш право да сключиш брак 2 години след като подпишеш договор, след това не е проблем ,както и не е проблем д се преместиш в "частно" жилище( дори и преди да се омъжиш/ожениш)
Алкохол може да се ползва в жилищата ,както и да се пуши- да не говорим,че срещу ID карта от Duty Free ползваш намаление за гореспоменатите.
Не е нужно специално разрешение да напуснеш страната стига да имаш отпуска или почивни дни!
Ползваш намалени билети за себе си и родители , близки.
Заем от банка , отново срещу писмо от компанията се дава доста лесно...
Магнит- не се опитвам да те контрирм в никакъв случай , но Катар айруайс с малко крайни в политиката си и е добре да се знае ,че дадените примери от теб не са закон за всякак авиолиния!
Заплатата е приблизително 2000 евро , но това наистина са "чисти" пари ,всичко останало е осигурено- униформи,транспорт,обучения, жилище, хотели при пътуванията ...
Разбира се това варира при различните авиолинии.
Работата е много по- комплексна и отговорна ,отколкото повечето хора си предствят.Бих казала , че е физически и психически натоварваща и изисква немалко качества като търпение , издръжливост , организираност и способност да комункираш и работиш с хора от различни култури и манталитет( почти всеки път екипажът е от различни хора , с които трябва да  се сработиш бързо зада протече полета нормално...
Но ако си този тип човек- не само ще си обикнеш работата, а и ще се пристрастиш към нея Wink
И след определен брой години стаж ,повечето трудни житейски ситуации ще ти се струват много по- леки Crazy

Мога да пиша още много за самата професия ,както и за това как протича едно примерно интервю тъй като известно време бях част от "Recruitment department ",но в момента не съм у дома - при първа възможност ще пиша отново!
Късмет н автора на темата

# 52
  • Мнения: 3
Dina767, много полезно инфо си споделила! Мерси   bouquet
Всичко, което съм писала по темата е информация от първоизточника, т.е. от представителите на съответните авиокомпании по време на интервютата в Бг. Аз не съм работила нито за Катар Еъруейз, нито за Емирейтс, за да споделя мои лични впечатления. Ти можеш да разкажеш! Моля те за което  bouquet
Ти може би работиш за Бахрейн Еър? Или греша? Ако е така, би ли споделила как се кандидатства за там, понеже те нямат кампании за набиране на стюардеси по света или поне в Бг не е имало на тази авиокомпания. А може и да не съм разбрала...
Според теб кои са най-добрите авиокомпании в Арабските Емирства (имам впредвид като работодател)? И кои са по-достъпни за кандидатстване от Бг? Емирейтс имат по около 3 пъти годишно интервюта тук, а Катар и по-често.
С нетърпение ще чакам да отговориш! Авиацията е ужасно пристрастяваща! Мен лично, нищо друго не ме е увличало така досега, а не е като да не съм работила в други сфери.

# 53
  • Мнения: 569
Магнит Hug,аз съм работила 7 години в Glf Air,съпругът ми 22 години и към момента също.
  Поради тези причини и огромна част от обкръжението ни - познати / приятели са изцяло в тази сфера- Бахрейн , Емирствата,Саудитска Арабия, Катар, Оман... стюарди ,пилоти , упражняващи професията дори и вече пенсионирани Simple Smile
  Според мен най- добрата авиолиния в района на Гълфа е Емирейтс,но и съответно стандарта и изискванията са много по- високи,приема -много по-труден. Изпитана практика от много колеги е да кандидатстват за Гълф Айр, бидат обучени, летят определен период от време- минимум 1 -3 години и след това  кандидатстват за Емирейтс или Етихат - ако наистина имат данни вече е много по-лесно защото имат известен опит,а школата за обучение на Гълф Айр е една от най- добрите в района(инструктори и база) дори има няколко авиолинии ,които ползват "нашата" база за обучение.
Предимствата на Емирейтс са по-добро заплащане, повече и по-добри дестинации и по- бърза възможност за повишение в следващ ранк Wink
От друга страна обаче много от колегите ,които са летяли за Гълф Айр и впоследствие Емирейтс не успяват да се приспособят и да харесат атмосферата на работа , казват че има "студена" атмосфера и дори донякъде един страх ,защото всеки момент би могъл да бъдеш "репортнат" за най-малкото нещо... докато в Гълф Айр сме едно голямо задружно семейство Mr. Green
Разбира се и в двата случая може да има изключения...

Бахрейн Айр е сравнително нова авиолиния и засега не набират персонал от България.
Гълф Айр правят интервюта в Бг ,но не са често- веднъж годишно. Персонала е от 36 различни националности.
Аз лично бих препоръчала компаниите в такъв ред: Емирейтс , Гълф Айр, Етихат
Оман и Катар- не бих  Peace Stop
Съжалявам,че нямам информация за Йорданските ,макар че бившият им СО в момента е СО на Гълф Айр Wink


http://www.bulgariansinuae.com/e107_plugins/forum/forum_viewforum.php?15
Cabin crew на лафче- Форум Hug

# 54
  • Мнения: 3
Много благодаря, Дина! Страхотна си!
Общо взето, това са и моите впечатления- Емирейтс са най, най. Оман и Саудитска Арабия не ги мисля изобщо- прекалено са ми екстремни  hahaha Гълф Еър не знаех, че провеждат интервюта в Бг, в сайта им няма инфо. Знаеш ли къде публикуват обява, как го оповестяват най- общо казано? След споделеното от теб, не бих искала да пропусна да кандидатствам при тях.
За Емирейтс- моето лично мнение е, че наистина е трудно да попаднеш там. Толкова комплексни са им изискванията, много повече от добър външен вид и отличен английски. Аз сега цяла година нямам право да кандидатствам при тях, защото отпаднах на финалния кръг и това чакане ме убива Twisted Evil
Емирейтс миналата година за пръв път имаха отворени позиции за работа на летище (различни позиции на самото летище в Дубай- като товарачи, хора за информационните бюра, за резервации и т.н.) и от Бг заминаха към 100 човека, а може и повече да бяха, всъщност почти всички, които кандидатстваха. Изискванията бяха минимални. Пиша го, защото някой може да се интересува!
Дина, знам го този сайт, редовно го посещавам!

# 55
  • Мнения: 5
Аз също се интересувам от работа като стюардеса, но имам сколиоза - 25 градуса. Би ли могло това да е пречка? Rolling Eyes

# 56
  • Мнения: 3
Да, би могло да е пречка, но незнам това 25 градуса колко е точно. Знам за хора, които точно сколиозата им е била причина да не ги одобрят, но предполагам, че става въпрос за сериозни изкривявания. Според мен, трябва да пробваш. Изследванията се правят чак след като преминеш успешно всички етапи на интервюто (за Емирейт, Етихад и Катар), така че нищо не ти пречи да си кандидатстваш.

# 57
  • Мнения: 0
Аз пък си търся някакви връзки за стюардеса, но май ще си остана само с надеждите Simple Smile

# 58
  • Мнения: 0
Здравейте!
Интересува ме има ли вариант, ако имаш приятел, да живееш с него в Дубай, ако работиш за Емирейтс, например?
И колко време продължават обученията?
Разбрах,че е важно Английският да е на високо ниво,а други езици са предимство.Какви са етапите на подбор?1-2 интервюта, след това езикови тестове?
Благодаря! Simple Smile

# 59
  • Мнения: 37
Здравей, GnG!

По отношение на Емирейтс мога да ти дам следната информация:
Подборът минава в няколко етапа и активната част трае няколко дни. Първият етап е така нареченият Open Day, за който трябва да се регистрираш през сайта на Емирейтс и да получиш покана по имейла, ако си одобрен. На този етап обикновено присъстват доста хора, над триста души, че дори и повече (сред тях има стюардеси със стаж, има и чужденци). Трябва да си с подходящо облекло, грим и прическа, да си носиш CV и да нямаш татуировки по ръцете/краката или други видими части от тялото. Първо ви събират в една голяма зала, правят ви презентация и разказват за Емирейтс, за работата като Cabin Crew и за живота в Дубай. Задават и някои въпроси на аудиторията и който желае да отговори вдига ръка.
След това идва ред на кратко няколкоминутно интервю. Има две интервюиращи, които сядат на бюра срещу аудиторията и всеки минава през тях, когато му дойде реда (започва се от първите редове на залата). Отивайки към интервюиращите минаваш т. нар. Reach Test - заставаш боса до стената, на която е залепен един лист и трябва с опъната ръка да достигнеш горния ръб на листа, на височина 212 см. Ако не минеш този тест не сядаш за интервю, а си тръгваш. Самото интервю, както и целият подбор е на английски. Задават ти два-три въпроса, оставяш си CV-то и си тръгваш. Ако ти се обадят на същия ден, на следващия ден си вече на същинския подбор. Обикновено остават петдесетина души.
На следващия ден ви разделят на няколко групи и започва купонът. Групичките сядат в кръг и им се дават задачки-закачки (представяне пред всички на съседа, който седи до теб, като преди това си го разпитал кой е той и за какво се бори; теми за дискутиране, с цел взимане на групово решение, след това представяне на решението, и подобни, всичко само на английски, в залата нямаш право изобщо да говориш на български с никого). По време на дискусиите, и въобще през цялото време едната от интервюиращите седи до групичката и си води записки за всеки. След всеки такъв етап отпадат хора, като не се дава обяснение защо отпадаш (такава е политиката на компанията), а ти се дава едно листче, на което пише Unfortunately, ... или пък Congratulations,..., в случай, че минаваш.
Един от етапите е изпит по английски, който включва и есе. На него отпадат доста хора, но според мен си е лесен.
Всички тези етапи продължават цял ден и е много важно да си в добра форма (ако си болна или неразположена по-добре да отидеш друг път), защото се изисква да имаш бистър ум и много енергия, както и да излъчваш спокойствие и ведро настроение.
Ако минеш втория ден ти казват кога си на същинското интервю, което е по-дълго, но много приятно (интервюиращите са страхотно готини мацки). Трябва да имаш паспорт и да подготвиш снимки. До това интервю стигат десетина души, може и по-малко.
След интервюто ти остава само да чакаш и да си проверяваш статуса в сайта на Емирейтс.
А, да не забравя - трябва да си клинично здрава, защото минаваш на авиомедицинска комисия.
Това са етапите на подбор. След това, ако имаш щастието да заминеш, в Дубай те настаняват в хотел с една или две съквартирантки и не може да живееш с гадже. Там си има строги правила, все пак е мюсюлманска държава (е, не чак толкова строги като в Катар). 
Обучението е шест месеца и може да отпаднеш, ако не учиш или нарушаваш правилата.
А после идва готиният живот!
Заслужава си!
Успех!

# 60
  • Мнения: 0
Мн ти благодаря за информацията!!! Страшно е полезна, но чак не ми се вярва да няма вариант да живееш на частна квартира.Омъжени за стюардеси не взимат ли?Защото не видях такова изискване в обявите им, аз не съм омъжена, но ..задължени ли са всички служители да живеят в тези хотели, които те са ни предоставили?
В Европейските компании така ли стоят нещата?Освен,че заплащането е по-ниско?
Няма как да отида в Дубай без моя приятел, разпитвам преди интервютата, за да са ми по-ясни условията, може да се окаже,че не е моята компания Sad Всичко останало звучи прекрасно...

# 61
  • Мнения: 37
В частна квартира няма проблем ако сте женени (за съжителство на семейни начала не съм информирана). Но в служебния хотел няма как.

# 62
  • Мнения: 9 903
не може да съжителствате без брак. Той и няма как да получи виза. Подписвате и няма проблем.

# 63
  • В сърцето на моите съкровища...:)
  • Мнения: 622
не може да съжителствате без брак. Той и няма как да получи виза. Подписвате и няма проблем.
Не е задължително. Аз бях към ''Emirates'' . Там просто ти се явяваш или по-скоро компанията,като гарант за издаването на виза на човека,с който си. А и във формуляра още по време на кандидатстването описваш някои обстоятелства. След това всичко се изчиства на интервюто.
Те ти осигуряват жилището.
По принцип наемите на жилищата са много скъпи и затова се включват към договорите.

# 64
  • Мнения: 9 903
съжителството без брак е незаконно в емирствата, а вече обстоятелствата не знам как ги описвате Simple Smile компанията ще ти плаща /част от/ наема, но не вярвам да поема гаранции за гаджето ти пред закона. Да, той може да идва с туристическа виза от емирейтс за по три месеца, но останалото си е ваша лична отговорност.

# 65
  • Мнения: 0
Мишана, понеже си работила в Емирейтс- значи има вариант да ни дадат квартира и той да получи виза, докато и аз съм там, не само за 3 месеца?
Няма проблем и да подпишем , но е тъпо на интервюто да не съм омъжена и преди да замина вече да съм  Grinning
Ако няма проблем за това, мога да отида супер мотивирана на интервюто, иначе..нз  Sad

# 66
  • В сърцето на моите съкровища...:)
  • Мнения: 622
GnG ,писах ти на лични!  bouquet

# 67
  • Мнения: 0
Hey people,

I am sorry to write in English, I am not from Bulgaria. Has anyone been to or knows someone who has been to the Open day in Plovdiv today, I need some information about it? You can also send me a private message if yes.

Thanks a lot in advance

Последна редакция: пн, 11 фев 2013, 22:11 от viajo

Общи условия

Активация на акаунт