Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 15

  • 89 008
  • 732
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 375
Не е наше котето,аз преди 12 години бях в болница заради токсоплазмоза(някои изразиха съмнение,че хидроцефалията може точно от това да е станала).И имам непоносимост към котки,все едно на ум си имам и после стартелно си мия ръцете,както и на Божи днес.Вече сигурно поне 5 диагнози му сложих на малкия,защото ми се струва че има от всяка по нещо #Crazy.

# 721
  • Мнения: 2 510
Вече сигурно поне 5 диагнози му сложих на малкия,защото ми се струва че има от всяка по нещо #Crazy.
Може би, просто е различно дете, като всяко дете.
Разбира се един логопед и различен начин на обучение, няма да му навреди.
Наистина и тя трябва да си малко по-спокойна. това е добре и за детенцето и не за последно за теб.

# 722
  • Мнения: 175
Здравейте. Kezaja, норвежката детска градина и норвежкото у4или6те имат много малко об6то с българските. Проблемите за който говорите тук в темата просто не мога да си представя как 6те се слу4ат тук, не 4е не са ми познати от моето детство разбира се. Тук едва ли има много хора който да не знаят какво е аутизъм, Аспергер и ADHD.  Синът ми у4и в редовно у4или6те и в неговият клас са 3 деца от спектъра. В съседните класове е съ6тото положението. В класа са 22 деца с 2 у4ители и 2 асистенти. Тези 2 у4ители преподават по вси4ки предмети. Асистентите работят не само с децата който имат поставена диагноза, но и с други деца, който имат затруднения по разли4ните предмети. Спомням си, 4е в на4алните класове имаха групи по математика и 4етене.
 Групите са малки, не пове4е от 4,5 деца и обикновенно асистентът ги извежда в отделна стая където се упражняват върху това което им е трудно. Целият клас е заедно когато се преподава нов материал и евентуално някой упражнения след това. Когато се преподава нов урок поне единият асистент е в 4аса. Той е този който следи децата дали например някое дете не витае из облаците докато у4ителят обеснява урока. У4ителите съ6то имат занятия в малки групи с въпросните деца.
На4ина на обу4ение съ6то много се разли4ава от българският, особенно в на4алноте класове.
В на4алните класове обу4ението е много подходя6то за на6ите деца. Преподаването става в формата на игра. Присъствах слу4айно на един урок по математика, който бе6е в двора на у4или6тето. У4ителката бе6е разделила децата на групи и им раздаде празни найлонови торби4ки и 6арени топ4ета. Има6е разли4ни зада4и за групите.  Децата слагаха, изваждаха и записваха. Бе6е много интересно и най ве4е 4е децата наистина много се забавляваха.
Когато синът ми полу4и диагнозата тогава разбрах, 4е у4ителите и асистентът който работи с синът ми(и не само с него) задължително ходят на курс който се провежда там където ни поставиха  диагнозата.
Извинявам се за полумаймуницата, но нямам Кредор и много трудно намирам буквите.




Последна редакция: сб, 05 фев 2011, 01:34 от Peo

# 723
  • Мнения: leet
Рео,

Благодаря!
Изключително ползена информация!

Ние със сина ми, преди месец и половина, бяхме на посещение в държавно училище във Виена, 3 клас, състоящ се от 23 деца, 5 от които- интегрирани, едното дете от аутистичния спектър и по нищо не можеш да разбереш- кои деца са интегрирани и кои в норма.

Във всеки клас с интегрирани деца, задължително има двама учители- единият- основен и другият- помощник- учител, като задължително единият е специален педагог. Когато има дете с персонален личен асистент, той се явява трети учител в клас. Може да има до 3 деца с персонален асистент в класа, така максималния брой учители в класа е 5.

Децата са на големи общи масички, всички са с чехлички, обясниха ни, че хигиената, на пръш поглед не особено съществен момент за интехрацията, е от изклюително значение особено за децата със специални потребности, защото подпомага процеса на изграждане на навици и поведенчески модел, които те следват стриктно.

В класната стая, наподобяваща бълграската по размери и стойност на оборудването, има:
- Индивидуален кът за работа за децата, които се нуждаят да получат индивидуална подкрепа;
- Кът за учене- на земята- за децата, особено с поведенчески проблеми, които се "стараят" да избягат от общите инструкции;
- Кът за почивка- който се използва активно, както в междучасията, така и по време на час;

В класната стая всичко се извършва в игрови форми- работният процрс и почивките, но под строг контрол, за разлика от българските училища, където изглежда, че всичко е под конрол, а цари хаос на всички нива...

Ето и малко снимки, тъй като повечето родители бяха дали съгласие, преди започване на учебната година, децата им да бъдат снимани:

http://www.facebook.com/album.php?aid=34989&id=151231941575326

Детето с блузката- на зелени и бели райета е от аутистичния спектър.
Наблюдавайки отношението към него от съученици и учители, подхода и начина, по който се чувства, казах на учителите му, че почти всяка българска майка на дете от спектъра, би дала всичко, детето й да попадне в такива условия.

А, както виждате, в класната стая няма нищо, което да струва изклюителни средства- освен професионализма, учителското обучение и компетентност, начина по който се отнасчт към "специалните" и който предават ина останалите деца.....
И много човещина и любов ...., които нямат измерение....

Последна редакция: сб, 05 фев 2011, 09:53 от Kezaja

# 724
  • Мнения: leet
Рео,

Извинявай, но - отново върпос:)

Как са организирнаи пр вас нещата с образователната степен при деца със специални потребности?

Тези, които се обучават на Индивидуална образователна програма, тези, коиот са на индивидуален план- как се достига до образователна степен- завършеност и кои деца достигат?

Целия този процер е много важен за нас, че тук сега се мисли, а целта е: Да се даде шанс на всяко дете да достигне капацитета на възможностите си и максималната възможна за него степен на образование!

# 725
  • Мнения: 2 116
Здравейте!

KezajaHug пространството на лични е изчерпано.
Ако, може мъничко местенце за едно мнение. Praynig
Благодаря, предварително!  bouquet

За всички...ето нещо, което намерих из необятното интернет пространство.
Ако е споделяно, моля за извинение.  smile3525
Опитвам се да прегледам всичко предоставено от вас...но, е направо невъзможно, толкова много информация...като,  енциклопедия сте. Peace
http://www.pozitivnoto.info/search/label/%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B … D0%BE%D1%82%D0%B0

Приятен ден на всички!

# 726
  • София
  • Мнения: 4 412
Kezaja, надявам се, че ще успееш да зачиташ и чуждото мнение, това е много важно в обществената работа. Тази работа носи както адмирации, така и мнения различни от твоето или допълнителни въпроси.

Още един въпрос имам към последният ти постинг:
Рео,

Как са организирнаи пр вас нещата с образователната степен при деца със специални потребности?

Целия този процер е много важен за нас, че тук сега се мисли, а целта е: Да се даде шанс на всяко дете да достигне капацитета на възможностите си и максималната възможна за него степен на образование!

Какво имаш предвип, под "тук сега се мисли". През 2009 година излезе последната наредба за деца със СОП - http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … 2009_deca_SOP.pdf и по общо мнение тя е добра. Не съм чула някой да критикува наредбата. Надявам се, че сега няма да се губят още 2-3 години за промени в тези наредби, защото това си е повод работата с децата да остане за след като го измислим и се обучим.
 

# 727
  • Мнения: 121
Рео супер цивилозвано ми звучи при вас...Ние уж Лондон..Няма такова нещо...
Групите ни са HE за 2-годишни.3-годишни...и.т.н...ами са смесени...Чак в училище ги подреждат...
В повечето градини са от 2 до 5 но има и от 6 месеца до 5..Картинката е следната.20-тина деца от всякакви националности от 2 до 5 се събират в 1 golqmo помещение..Тези които са 5 или почти 5 си се занимават както сметнат за добре..има и играчки,места за русуване,за моделиране....за всичко...2-годишните  са навpени в ръцете на лелките и реват за мама...а останалите..Ни има кой да се занимава с тях ..ни могат сами да си организират нещо..така че се мотaт там и кой кво докопа си играе...
Случва се някое голямо да постyпа по-малко...Не бях расист ама вече мразя китайци и поляци...Те най вече налитат на бои за щяло и нещяло...Ама и моя не се дава де...В началото се свиваше ама това трая 2 седмици..Сега какго бутнат и започва да налага яко...Гледа какво правят другите...
Но това не ме притеснява изобщо...Като ходя да го взимам се чудя как да си прикрия доволната физиономия като ми обясняват колко деца набил днес....
Той е с ADHD и нарушение в експресивната реч/за сега сме с тези 2 диагнози/..Има още едно дете с проблеми/по-гоеми/..
Имат 1 ресурсна която ходи ...коqто си "делят" щото обшината няма пари за 2...Не зная колко пъти в седмиcaта ходи и какво точно прави,но са го научили като свърши да играя с нещо и да го прибира.Носи ми по 1-2 думички всяка седмица-аз и на това се радвам..Така описаната картинка е в частна детска градина Montesory...Картинката в държавните е доста по-зле....Та така...На мене БГ градините повече ми се нравят..но може би защото впечатленията са ми от разстояние..и от това което чета тук!
  

# 728
  • Мнения: leet
margita9,

Освободих пространство:)

Таня Ем Джи,

Не се учудвам, че не си в течение, но от години се работи върху новия закон за образование!
Все пак, доста далечна тематика от нарушената биохимия е....Simple Smile


ikea,

А имаш ли впечатления как е организиран учебния процес, във връзка с приобщаващото образование в училище на деца с ADHD, аутистичен спектър, хиперактивност, изобщо- обучителни трудности?

Ще бъде много полезно да споделиш впечатления и от английската образователна система!

# 729
  • София
  • Мнения: 4 412
Kezaja,

Вярно други неща ме занимават, добре че си ти по образованието. Да знаеш прочетох, че в червата на едно български дете на 4,5  години /сега казващо първите си думи/ са намерили бактерия helicobacter pylori, а в изпражненията бактерия candida glabrata. И се чудя дали ако си излекува червата ще се подобри състоянието му. Това дете имаше късмет да се прегледа преди ти да изпратиш писма до Токуда и Агенцията за закрила на детето за изгонване на д-р Усман от България. Исках да прочета пак писмото , но защо е свалено от сайта?

Гледам добре си другарувате виртуално с учителката, която година и половина работи по 2 часа с едно аутистично дете, а детето се води целодневно. И дори и това и е трудно на госпожа учителката, та дойде да ни се оплаче. И да ни каже, че сме енциклопедии и не може да ни прочете. От профила й виждам, че за сериали намира време, а за да чете няма. Simple Smile

Знаеш ли чудя се преди една година група потребители ти дадохме доверието си да се заемеш с обществена работа. Направихме го тук в този форум. Аз лично съм убедила няколко човека да ти дадем шанс и дано енергията ти да помогне на децата. Сега се чудя дали не сбъркахме. Струва ми се, че има нужда от анкета да видим колко от потребителите одобряват работата на фондацията, която представляваш.  newsm78

# 730
  • Мнения: 375
Момичета,моля Ви спрете се вече.Как ще си помогнем като се заяждаме помежду си.Как искаме другите да приемат децата ни и да се борим за по-добро отношение като ние самите не можем да се разберем.Всеки има право да направи за детето си това,което смята,че е най-добро за него.Таня е намерила начин за нейното дете и щом има ефект значи си заслужава да продължава така да се справя с проблема.
Kezaja,също е намерила начин ,който дава резултати и детето и продължава да се развива.
Какви са тези анкети ,които трябва да правим .Всички знаем,че в нашата страна има спешна нужда от големи образователни промени.При всички положения това ,което прави Kezaja е за доброто на децата.Не за мойто и за още няколко деца ,а за всички и не само от аутистичния спектър.
Има спешна нужда от социални реформи.Месечните добавки,интеграционните надбавки трябва да се увеличат ,а не да подхвърлят на децата ни смешната сума,която взимаме сега.Услугата личен асистент до която много малко хора имат достъп.Нима нямаме нужда за родители на деца със специални нужди, да се създаде регламент за пенсиониране.Годините през ,които сме се грижили за детето си,а не сме го захвърлили в дом да се броят за трудов стаж.
Фондацията ,която представлява Kezaja се бори точно за тези неща и не вярвам някой родител да не одобри това.Нещата започнаха да се получават.Предполагам повечето знаят,че следствие на борбата на фондацията се увеличиха бройките на логопедите към държавния логопедичен център.Вече повече деца ще могат да получат шанс да се работи с тях.Казвам всичко това защото съм член на фондация "Стъпка за невидимите деца на България" и знам колко труд,нерви,лични средства и лично време отделя председателя на фондацията и членовете и за да имаме желаните резултати.
Ето страницата във фейсбук където са публикувани целите на фондацията и нещата,които са свършени досега.
http://www.facebook.com/pages/Autism-Bulgarian-mothers-and-celeb … e/151231941575326

# 731
  • София
  • Мнения: 4 412
Всъщност това, което мен лично ме притеснява е, че цяла година тази фондация е рекламен агент на 4 терапии. Терапиите не са лоши, хората си плащат, когато имат възможност. Евентуално състоянието на децата се подобрява.
В момена, в който се появи различен подход, който се прилага в целият свят, започнаха да се пишат протестни писма и да не се дава думата на инакомислещите. Така ли ще бъде и за в бъдеще? Ако на председателката не й хареса някоя терапия ще нарича хората "зомбьори"?

За работата с властите и образователната система не мога да дам мнение. Дано да има успех.

Хайде бързам да завърша преди 50 страница Simple Smile

Успех на всички!

# 732
  • Мнения: 5 665
Ето я новата ни тема Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 16  Hug

За допълване в първия пост - пишете ми на лични  Peace

Общи условия

Активация на акаунт