Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца от 1 до 6 г.
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.


Мнения: 126
Моля ви ако имате време и възможност да ми решите тази задача:

x2 + korenkvadraten ot /x + 5 / = 5

Благодаря предварително....
Цитирай

София

Мнения: 3 550
Позабравила съм я математиката, ама за кой клас е, да си наместя спомените?
Цитирай

София

Мнения: 1 000
Моля ви ако имате време и възможност да ми решите тази задача:

x2 + korenkvadraten ot /x + 5 / = 5

Благодаря предварително....
По няколко начина опитах, но не стигнах до решение с формулите, които знам от гимназията. Мъжът ми се сети да използва решенията на Ферари, за които можеш да прочетеш тук, но от 15 мин я разписва.
Аз си мисля, че или в задачата има печатна грешка или изискват доста повече от находчивост у децата.

Накратко уравнението се разлага чрез дълги преобразувания на два множителя: (X^2+X-4)(X^2-X-5)=0 и се решават двете квадратни уравнения по познатия ти вече начин. Smile
« Последна редакция: нд, 11 дек 2005, 19:33 от online »
Цитирай


Мнения: 126
Моля ви ако имате време и възможност да ми решите тази задача:

x2 + korenkvadraten ot /x + 5 / = 5

Благодаря предварително....
По няколко начина опитах, но не стигнах до решение с формулите, които знам от гимназията. Мъжът ми се сети да използва решенията на Ферари, за които можеш да прочетеш тук, но от 15 мин я разписва.
Аз си мисля, че или в задачата има печатна грешка или изискват доста повече от находчивост у децата.

Накратко уравнението се разлага чрез дълги преобразувания на два множителя: (X^2+X-4)(X^2-X-5)=0 и се решават двете квадратни уравнения по познатия ти вече начин. Smile

Ами в задачата няма печатна грешка.
Давана е на олимпиада в 10 или 11 клас. На нас /френската-11клас/ ни я дадоха за домашно при преговор на ирационални уравнения.
Това за разлагането не разбрах много откъде се взе, но ще помисля...
Благодаря за линка за ферари  bouquet
Цитирай

София

Мнения: 821
 newsm78  Това за гимназията ли е?! Аз мисля, че става в тази насока: Повдигаш двете страни на квадрат и получаваш уравнение от 4та степен, което обаче се решава само като диференциално уравнение от 4та степен със свободен член. Ама как точно ставаха приеманията съм учила чак в 1ви курс в университета, а не помня точно. Не беше нещо трудно, въпросът е да си го чувал (и да помниш в моя случай). А в алгебричните таблици нямаше ли как се решава 4та ст.?
Цитирай

София

Мнения: 821
Сега виждам, че ще е ирационално.Пак би трябвало така да стане, но някой от корените да е "-" Я, виж в таблиците. Нямам под ръка и аз да хвърля око.
Цитирай

София, ул. "Консервна"

Мнения: 668
                                4        2
Аз го докарах до: х   - 10х   - х  = - 20

Ама не ми се смята повече...
Цитирай

Varna, Bulgaria

Мнения: 462
Аз стигнах до тук:
  4            2
x    -   11x    + 20=0
и решаване на квадратно уравнение.

Цитирай

София

Мнения: 1 000
Моля ви ако имате време и възможност да ми решите тази задача:

x2 + korenkvadraten ot /x + 5 / = 5

Благодаря предварително....
По няколко начина опитах, но не стигнах до решение с формулите, които знам от гимназията. Мъжът ми се сети да използва решенията на Ферари, за които можеш да прочетеш тук, но от 15 мин я разписва.
Аз си мисля, че или в задачата има печатна грешка или изискват доста повече от находчивост у децата.

Накратко уравнението се разлага чрез дълги преобразувания на два множителя: (X^2+X-4)(X^2-X-5)=0 и се решават двете квадратни уравнения по познатия ти вече начин. Smile

Ами в задачата няма печатна грешка.
Давана е на олимпиада в 10 или 11 клас. На нас /френската-11клас/ ни я дадоха за домашно при преговор на ирационални уравнения.
Това за разлагането не разбрах много откъде се взе, но ще помисля...
Благодаря за линка за ферари  bouquet
A ние с мъжа ми ти благодарим за задачата Smile Пращай и други такива интересни, когато ти попадат Smile
Успех!
Цитирай


Мнения: 126
newsm78  Това за гимназията ли е?!
Аз мисля, че става в тази насока: Повдигаш двете страни на квадрат и получаваш уравнение от 4та степен, което обаче се решава само като диференциално уравнение от 4та степен със свободен член

Да, за гимназията е както казах по-горе. И това уравнение се решава на този принцип, само дето не се получава просто биквадратно уравнение.....

Благодаря на всички отзовали се !
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.