Jumpmath

  • 73 641
  • 395
  •   1
Отговори
# 375
  • София
  • Мнения: 3 824
Не е в математическа гимназия, учи в 107 ОУ е.
В което се влизаше с изпит по математика след 4 клас?

Между другото, след четвърти клас материалът по математика става много по-голям като обем и с по-голяма сложност. До четвърти и в "нормалната" система циклят на едно място твърде дълго на някои места.

# 376
  • Мнения: 5 259
Когато въвеждаш подобна система, трябва да си готов да осигуриш на децата, започнали да работят по нея, възможност за обучение до дванайсти клас.
Така никоя промяна към по-добро никога не би могла да се случи.

Не знам дали мнозинството деца обичат да учат и то в частност по математика. Може пък на мен да ми се е паднало дефектно, знам ли...
Както казах по-горе, ние учим и по двете системи. Дъщеря ми съвсем откровено си казва, че мрази "червената" математика на "Просвета" и когато трябва да решава задачите от там, направо си реве със сълзи. Не ми изглежда много като обичане на ученето, още по-малко пък математиката да ѝ е любим предмет.
Затова пък никога не отказва решаване на задачи, поднесени по интересен начин. Аз мога много добре да сравня нещата, не ми се налага да гадая какво би било ако, разсъждавайки върху ситуация, в която реално не съм.

Не е в математическа гимназия, учи в 107 ОУ е.
Което е много различно  Laughing
А сигурна ли си, че и в обикновено, не математическо училище, щеше да се налага да учи два пъти повече от съучениците си? Ако беше отишла в някое квартално, дали пък всички щяха да са чак два пъти по-бързи и схватливи от нея, понеже са учили по стандартната система... Наистина ли си го мислиш?

# 377
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 Там е от 1 клас, до 4-и учеха по Jumpmath, след това ги оставиха да се спасяват без да се интересуват как ще се оправят като не са свикнали да учат по обикновен начин. Когато въвеждаш нещо го направи до край, а не да оставяш едни 10 годишни да се чудят от къде им дойде проблема.

# 378
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
allana, целия клас е с проблеми, не само моето дете.  И да те успокоя, спрямо нейни връстници от други училища се оказва, че детето е добре.  5-и клас беше големият проблем, после нещата се нормализираха. Моля не говорете, когато въобще не знаете за какво става въпрос. Peace

# 379
  • Мнения: 5 259
Може ли да споделиш в какво се изразяват проблемите и на какво се дължат според теб?
В прекалено бавното и подробно обясняване по Jump Math, в несъвпадение на материала, в много по-ниско ниво на трудност, в пропуски... Правя предположения просто. Интересно ми е да видя до какви резултати е довело това обучение.
Няма как да добия личен опит по този въпрос, защото ние учим и по двете системи.

# 380
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 Несъвпадение на материала няма, даже дробите ги взеха по-рано. Проблема е в обяснението и в методиката. При jump math е мнооого подробно, бавно и с повтаряне. Започват с решаване на елементарен пример, после на по-сложен и по-сложен.... Учителя винаги има представа кой, на коя степен закъсва и къде точно не е ясно.
 В родната система се казва, че не ги разбират. Но защо и кое точно не е ясно не се знае. Щом не докарва верния отговор го слагат в кюпа на незнаещите.  ooooh!

# 381
  • Мнения: 5 259
До тук не ми звучи като нещо лошо. Кога идва моментът, в който децата започват да не разбират и да имат пропуски или затруднения?

# 382
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
В 5-и клас им казаха, че за тях няма вече преподавател по jump math/бяха пилотен клас на Румена Маринова/. Пое ги преподавател, който заяви, че няма време да им обяснява като до сега. Нов урок един пример, домашно и толкова. Който разбрал-разбрал. Никакво изпитване на дъската, само контролни и само тест. Нямаш ли верен отговор, значи 2. Заяви, че чернови не може да се занимава да проверява, но и контролни не връща. Не разрешава да се снимат или изнасят. На въпроса къде закъсва детето се отговаря- Елате в приемното ми  време и сами си вижте.  ooooh!

# 383
  • Мнения: 5 259
И ти харесваш повече втория метод и смяташ, че по него трябва да се преподава още от първи клас?

# 384
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
И ти харесваш повече втория метод и смяташ, че по него трябва да се преподава още от първи клас?

Смятам, че или трябва да подсигурят учители, които да учат децата по тази система до 12 клас, или да не ги подлагат на стреса от смяната.  Peace

# 385
  • Мнения: 36
Жалкото е, че тези амбициозни родители са на деца до 4 клас. След това голяма част от децата  и родителите, закъсват с математиката и тя остава на заден план.

Или имаш амбиция, или нямаш. Тези, които не се интересуват от децата си в пети клас, не са го правели и преди това. За тях явно е важно, че децата играят в час, вместо да си товарят мозъците, които точно тогава им е времето да бъдат ангажирани. Защото ако се загледаш в учебника, по който учат, подскачаш от елементарното ниво, моето дете ги знае тези неща от миналата година, а през тази тренираме таблицата вкъщи докато си говорим /по старомодния начин/, без да ползва пръсти и да рисува. И след повтарянето стават по- лесно нещата. Не ми се мисли какво ще е положението при нас, ако в нашия клас се продължи по тази система, след 4 клас няма да има влизане в МГ, а ако това стане с много усилия, доколко ще е равностойно детето ми на стандартно училите деца, и на кой логиката ще е по- комбинативна!!!

# 386
  • sofia
  • Мнения: 8 932
Пое ги преподавател, който заяви, че няма време да им обяснява като до сега. Нов урок един пример, домашно и толкова. Който разбрал-разбрал. Никакво изпитване на дъската, само контролни и само тест. Нямаш ли верен отговор, значи 2. Заяви, че чернови не може да се занимава да проверява, но и контролни не връща. Не разрешава да се снимат или изнасят. На въпроса къде закъсва детето се отговаря- Елате в приемното ми  време и сами си вижте.  ooooh!
Това не е "нормална" практика, принципно. А тестът е възможно най-нескопосаният начин за изпитване по математика, именно защото не може да се разбере къде са пропуските.
Нашата госпожа връща контролни, на тестовете отбелязва колко точки има на всеки въпрос. Към някои тестове има условие решението да се запише на отделен лист и там вече дори и да не е докаран верен краен резултат, а е направено само донякъде - пак носи някакви точки. Но ако не вися на главата му и сама да видя къде бърка, определено няма да имам представа кое не му е ясно.

Даже на първата родителска самата госпожа каза, че материалът по математика за 5-ти клас е структуриран кошмарно, няма предвидени часове за упражнения и че децата може да срещнат трудности.

ПП:Нямам никакъв досег с Джъмп мат.

# 387
  • София
  • Мнения: 3 824
Жалкото е, че тези амбициозни родители са на деца до 4 клас. След това голяма част от децата  и родителите, закъсват с математиката и тя остава на заден план.
... Защото ако се загледаш в учебника, по който учат, подскачаш от елементарното ниво, моето дете ги знае тези неща от миналата година, а през тази тренираме таблицата вкъщи докато си говорим /по старомодния начин/, без да ползва пръсти и да рисува. И след повтарянето стават по- лесно нещата. Не ми се мисли какво ще е положението при нас, ако в нашия клас се продължи по тази система, след 4 клас няма да има влизане в МГ, а ако това стане с много усилия, доколко ще е равностойно детето ми на стандартно училите деца, и на кой логиката ще е по- комбинативна!!!

Много ясно, че ще е по-лесно когато таблицата се назубри. Винаги е по-лесно задачата да се назубри, вместо да се измисли. Не се притеснявай, и да не я научи таблицата сега, ако я използва, рано или късно ще я научи.

# 388
  • Мнения: 21 455
Когато въвеждаш подобна система, трябва да си готов да осигуриш на децата, започнали да работят по нея, възможност за обучение до дванайсти клас.
Така никоя промяна към по-добро никога не би могла да се случи.
Защо? Какъв е проблемът системата да " расте" заедно с децата? Нямах предвид да я въведат с магическа пръчка от първи до дванайсти клас включително в рамките на една учебна година.

# 389
  • Мнения: 5 259
Смятам, че или трябва да подсигурят учители, които да учат децата по тази система до 12 клас, или да не ги подлагат на стреса от смяната.  Peace
Дори в стандартната система има нещо много основно в методиката и то е, че се върви от простото към сложното. Това е основата на преподаването буквално на всичко. Научаването следва точно тази логика - първо ти дават да разбереш, после да го пробваш с лесен пример, след това с по-сложен и т.н. Като за да може едно дете да схване, му е нужно определено време.
Ако учителката не спазва тази методика, а учениците въпреки това овладеят материала, този ефект не се дължи на нея. Някой вкъщи е обяснил, давал примери и помагал за упражняването и затвърждаването. Когато родителите нямат време и звъможност, се наемат частни учители, които насаме с децата да предъвкват несхванатото в училище. Една немалка друга група няма възможност за родителско обучение, нито за частни уроци, тези деца се мъчат сами и често нищо не разбират, с времето пропуските стават огромни. По-умните от тях наизустяват типовете задачи и методите за решаването им, без да ги разбират, но ги помнят точно колкото е нужно за изпитването и контролното.

Лошото преподаване, липсата на достатъчно време за упражняване и проумяване на материала, не може да е добро решение, защото реалното овладяване пак минава през тези стъпки - бавно обяснение, първо лесен пример, после малко по-сложен и т.н. Разликата е само дали го прави учителката в клас или някой друг в извънучебно време.

Общи условия

Активация на акаунт