Висше образование

  • 22 639
  • 223
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 143
Болшинството 18 годишни имат нужда от помощ и напътствия, дори и само защото нямат представа колко различни и разнообразни предмети или специалности има по света, колко различни университети има и различни начини за следване в тях. Тази помощ могат да я получат от разни сайтове, ако са достатъчно оправни, или да си платят на някаква фирма и тя да им помогне.
Какво има толкова да се спори - хора разни, деца разни - всеки съди за другите по своето дете, което пък е смешно. има куп родители на тийнове, които не знаят дори английски и дори и децата им да са супер оправни и светнати пак ще се доверят на фирма за съвет..
Щастливи са тези хора, които на 18 години са знаели какво точно искат да правят в останалата част от живота им и наистина и до днес са доволни от избора си:) Благородно им завиждам.

# 166
# 167
  • Мнения: 13 240
Съгласна съм с написаното в тази статия, а да не говорим и за редица хуманитарни специалности, които преди 20 години се водеха сцец курсове с по три изпита а сега са специалности, без никакво конкретно приложение като професия и място където би могло да се упражнява.
В университета все още са си тия професори, които бяха когато аз съм завършила, тогава бяха възрастни пък сега си представям, нямам нищо против възрастните хора, но дали те се промениха така, както и света се промени.

# 168
  • София
  • Мнения: 2 265
Запис Peace

# 169
  • Мнения: 24 467
Че статията като че ли от тази тема е взета.  Laughing Иди и си мисли после, че си твърде субективен...

# 170
  • Мнения: 187
И аз съм съгласна със статията. Март месец имам държавен изпит. Дипломата ми е 5,70. Всички оценки са постигнати с много труд, въпреки, че завършвам така незачитания Бургаски свободен университет. Специалността ми е "Информатика и комп. науки". Знания имам, но теоретични! Практитката е друга работа! В Бургас няма една свястна фирма, която да търси програмисти или да предлага някакви стажански програми. Или с други думи, за да се реализирам...хм или трябва да отида до Варна или София или....в странство! А има и друга алтернатива, да стана преподавател.....но колко от студентите биха си намерили работа като преподаватели в двата университета в града?

# 171
  • Мнения: 1 479
Колко тежи една диплома за висше образование?
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=653432

Линка вече съм го давал но в друга тема.

Пародията, наречена висше образование 1
http://www.varnautre.bg/bez_tsenzura/kolonkata_na/georgi_zaharie … isshe_obrazovanie

Пародията, наречена висше образование-2
http://www.varnautre.bg/novinite/bulgaria/16498-parodiata_narech … she_obrazovanie_2

На едни им харесва, на други - не.  "Въпрос на вкус kазала котката и се облизала под опашката"  (c)  Mr. Green

# 172
  • Мнения: 187
С риск някой да ме нахока: "Нека не учим нещо, което не ни е интересно. Нека не се бутаме там, където паричките са най-много, но ние не се чувстваме добре." Цитата е о последният линк на plamenhk. Малко лирическо отклонение: имам колежка, която се е записала да учи "Информатика и комп. науки", защото й било "интересно какво има в компютъра". Последното го сподели в първи курс. В четвърти стигна до извода, че четирите години и осем семестриални такси са загубен актив  #Crazy и ,че тя нищо не научила. После сподели, че иска да учи "Счетоводство". И питам я аз, а като счетоводител искаш ли да работиш? В отговор получавам "не"  newsm78 значи още четири години, в края на които отново ще говори за качеството на образованието и загубените активи!
Та да, като заключение: не са малко тези, които учат само за да покажат диплома...без значение от кой университет и каква специалност! За съжаление!

# 173
  • Мнения: 13 240
Извинявам се, че ще се отклоня малко от темата, с един акцент към средното образование.
Бях на родителска среща и там през цялото време ни говореха как трябва да подготвим децата си за изследването пиза, което ще се проведе в нашето училище, тъй като трябвало да постигнем добри резултати и да представим страната.
Дотук добре звучи, обаче от цялото изложение стана ясно, че това, което се изследвало не се учило в училище и трябвало учениците да се готвят специално и отделно за това изследване, за да постигнат добър резултат.Не бях чувала за това изследване.
Та като се върнах се разрових из нета и ето какво открих.Според замисъла на изследването с него не се измерват знания, а дали могат да работят с информация, разбиране на текст и т.н.В линка  е обяснено доста подробно.
http://www.eurochicago.com/2010/12/mezhdunarodnoto-izsledvane-pi … skite-utchenitsi/

Та от цялата работа разбирам, че основни умения за учене не могат да бъдат усвоени в училище, а учениците трябва да разчитат единствено на себе си и родителите си.
Май митът за доброто българско образование е доста избледнял.

# 174
  • Мнения: 24 467
Това изследване цели да установи нивото на образователната система в отделни направления, а не това на родителското самоучастие и частните уроци.
Та в темата за нуждата от нова образователна парадигма това обсъждаме- нуждата от промяна, преминаване от зубрашко заучаване, досада, неразбиране и преписване към мислене, удоволствие от самото учене и практическа реализация. Много е трудно, особено при почти пълна липса на желание и обективна възможност от страна на хора, от които това зависи. Някои от тях не виждат дори нуждата, ка- моли пътищата за осъществяване на целта и полагане на усилия в съответната насока.

Последна редакция: пт, 16 дек 2011, 09:11 от Judy

# 175
  • Мнения: 187
Та в темата за нуждата от нова образователна парадигма това обсъждаме- нуждата от промяна, преминаване от зубрашко заучаване, досада, неразбиране и преписване към мислене, удоволствие от самото учене и практическа реализация.
Споделям мнението Ви!   202uu

# 176
  • Мнения: 13 240
Джуди, ще потърся тази тема, да я прочета, но какво излиза, че нашето средно образование не дава основни умения на децата.А съм потресена от учителите, но кой ме пита мен.

# 177
  • Мнения: 1 479
Джуди, ще потърся тази тема, да я прочета, но какво излиза, че нашето средно образование не дава основни умения на децата.
Проектът PISA събу овехтелите гащи на образованието у нас
http://fro-spam156-/news_3146/Proektat_PISA_sabu_ovehtelite_gash … azovanieto_u_nas/

Резултатите от PISA 2009 и мястото на българското образованието
http://galintzokov.blogspot.com/2010/12/pisa-2009.html

Международното изследване PISA 2009: Опасна оценка за българските ученици
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/12/07/1006835_mejdunarodnoto … opasna_ocenka_za/

Учениците са важни! (част първа или парите за образование срещу учениците)
http://galintzokov.blogspot.com/2010/12/blog-post.html

Учениците са важни! (част втора или резултатите от PISA 2009 ли са нашето образователно "Ватерлоо")
http://galintzokov.blogspot.com/2010/12/blog-post_28.html

Учениците са важни! (част трета или зимата на тяхното недоволство)
http://galintzokov.blogspot.com/2010/12/blog-post_31.html

Ето няколко относително добри статии за да се запознаете с резултатите от PISA и проблемите на образованието ни.

Judy много точно е характеризирала проблемите и безпътицата за решаването им.
Образованието в България е наследство от диктатурата на цървула с всички произтичащи от това последствия. Именно върху този проблем обръща внимание и автора на статиите Галин Цоков, като много уместно напомня за плодовете му : "Липсата на лидери в съвременна България не се ли дължи на образователната система на социализма и нейната непоносимост към другомислещите и иновативните."  Затова няма "преминаване от зубрашко заучаване...към мислене".   Мисленето все още е  опасно.  Sad  С мисленето идва стремежа към обективност, законност и пр. а това сериозно застрашава матрицата на поведение на обществото наложена както от образованието така и от средствата за масова "дезинформация".

Българскаta реформа в посткомунистическото образование ""Догнат и перегнат Америку" (c)  



 Laughing

Последна редакция: пт, 16 дек 2011, 23:18 от plamenhk

# 178
  • Мнения: 4 877
Тестовете са много интересни. Аз бях писала за една от задачките - дават се на децата различни документи, упътвания за фотоапарат и въз основа на тази информация, трябва да попълнят гаранционна карта. Не е сложно, но е различно и трябва да знаеш какво да правиш.

Тестовете по чужди езици, ако сте държали такива, много биха ви помогнали.
Аз имах подобна задачка преди време на френския DELF. Първата задача, която видях в учебника, направо ме втрещи. Имаше сумати табели за разписания на автобуси, за басейни и работно време, за маршрути, за учебни часове на деца, които ще плуват. Стоях и не разбирах какво се иска от мен - имах огромен брой документи. А се оказа фасулска работа. Трябваше да попълня кое дете, според учебната си програма, в кой басейн може да ходи да плува, в кой ден, с кой автобус. Доста приличаха на математическите логически задачи. А съм човек, който бързо борави с много информация, но първата задачка от този тип, която видях, наистина ме накара да се чудя какво да правя. Но после ми бяха невероятно приятни и лесни.

Аз и затова много се подразних м.г. като обявиха българските ученици за неграмотни, но го разбираха от гл.т., че не пишат коректно. Всъщност неграмотността е по-различна в случая, че не може да се борави с документи, упътвания, непознати текстове. Този тип обучение у нас май почти не е застъпен. Единствено по чужди езици може да се срещнат подобни задачки, а те са реално от нашето ежедневие.

Тук можете да се упражните с тест:
http://pisa-sq.acer.edu.au/showQuestion.php?testId=2292&questionId=3


Извинявам се, че ще се отклоня малко от темата, с един акцент към средното образование.
Бях на родителска среща и там през цялото време ни говореха как трябва да подготвим децата си за изследването пиза, което ще се проведе в нашето училище, тъй като трябвало да постигнем добри резултати и да представим страната.
Дотук добре звучи, обаче от цялото изложение стана ясно, че това, което се изследвало не се учило в училище и трябвало учениците да се готвят специално и отделно за това изследване, за да постигнат добър резултат.Не бях чувала за това изследване.
Та като се върнах се разрових из нета и ето какво открих.Според замисъла на изследването с него не се измерват знания, а дали могат да работят с информация, разбиране на текст и т.н.В линка  е обяснено доста подробно.
http://www.eurochicago.com/2010/12/mezhdunarodnoto-izsledvane-pi … skite-utchenitsi/

# 179
  • Мнения: 4 936
как да са добре децата, кат тук се търси логическо мислене и изобщо - мислене. Те са научени да зазубрят съдържанието на урока, защото е написан така, че аз го чета по 5 пъти и не разбирам какво пише, камо ли детето да научи да седне да осмисли.
Пресен пример: Природо 6 клас. Схема на урока: Опит, Определение. -Второто е толкова е неясно, че свен да го назубриш няма друг начин. П никакъв начин не можах да обясня за какво става въпрос, докато не разтърсих с гугъл, което доведе до нови 5 определения на всеки термин от определнието. Третият елемент - логичен след опита: ИЗВОД - липсва. Е що го правихме този опит?
И що се чудим на резултатите на изследването?

Общи условия

Активация на акаунт