ТРЕТО КЛАСИРАНЕ СЛЕД 7 КЛАС

  • 58 595
  • 254
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 1 685
Доколкото разбрах в 133-то нивото на обучение по френски език е на високо ниво. Разликата с френската гимназия обаче е, че във въпросната се преподават и други предмети на френски език.

# 166
  • Мнения: 36
Ако може да ти е някакво успокоение, и аз се чувствам така понякога, да не кажа често! Хем ми се иска да се съобразя с детето, хем си имам едно наум, че то няма опит и достатъчно информация, а решава емоционално, по някакви вътрешни свои критерии. Накрая се предадох пред себе си, и само казах на детето някои основни неща, на които е добре да обърне внимание като измисля как да реди желанията, и ми олекна, да знаеш!

Благодаря, че ме разбираш Laughing Честно казано, днес и на мен ми олекна след като напуснахме гнездото. Малко ме гложди един страшец, че май се задава така нареченото "четвърто" класиране. Днес го споменах в гнездото и една учителка ми се скара, че нямало такова нещо... Стреснах се. Аз знам, че няма да е по стандартния начин, но няма ли след трето класиране да изкарат списък с все още свободни места? Други години как е било?
Ако след третото класиране останат незаети места, директорите на училищата обявяват бройките и се записват директно децата в училищата.

# 167
  • Мнения: 36
Малка каша стана сега и в моята глава като ви чета.И понеже мъжа ми е с едно мнение, а аз с друго(естествено) айде пак да попитам Simple SmileСпоред него трябва като първо желание да пиша 133-то.Аз пък си мисля - защо да не си пробваме късмета и да впиша най-напред 9 ФЕГ въпреки, че нямаме изгледи за успех може пък да имаме късмет Crazy.Бала му принципно е нисък за там, но все пак имаме още една възможност да се пробваме.
Подредете желанията както иска детето без да се съобразяватв с разни минимални балове. Никой не знае колко и с какъв бал деца участват в трето класиране.Ще го приемат там за където му стигне балът.

# 168
  • Мнения: 36
Да споделя нещо за 9 ФЕГ, което ми направи впечатление. Видях го след като се записахме на второ класиране, а и тази гимназия не ни е била цел, така че се изказвам като съвсем безпристрастен наблюдател. За новата учебна година са обявени шест свободни места за учители във ФЕГ, като три от местата са за преподаватели по френски език (!!!), а останалите три- за френскоговорящи учители по общообразователни предмети. Ето я и обявата.  Мен лично това би ме притеснило. Thinking

Местата, които ще се освободят сега от децата, изтеглили документите си, ще бъда обявени на четвърто класиране. Peace

Да дам и аз малко непоискан акъл. Wink Според мен третото класиране е добър избор за:
- деца, които решително не желаят да учат в училищата, където са класирани
- деца, които ги делят от стотни до 1-2 десети от желаното място

3littlepigs, какъв е балът на сина ти? Сподели за кои гимназии ще рискувате, може би ще успеем да ти помогнем да вземеш окончателно решение! Hug
А относно текучеството на учителите.Може би във всяко училище го има този проблем. Синът ми е в ЕГ "Иван Вазов" в Пловдив.В  поготвителния клас дойде съвсем млада учителка по заместване.Сега по втория език  - руски - се смениха две.Малкият син тази година ще бъде в ОМГ - 8 клас. Преди 2 дни мина конкурса за нови учители, от които двама по математика и 6 по английски език. Така, че това е проблем навсякъде и едва ли можеш да предвидиш смяната на учителите.

# 169
  • Мнения: 2 176
Аз все още съм в недоумение защо има отделни класирания за държавни, общински и частни у-ща. Днес доста мислих по въпроса какво законово основание е в основата на подобно решение на МОН. Всички те са лицензирани и подлежат на едни и същи изисквания. РИО-тата контролират всички по едни и същи критерии. Каква е причината, с различните изисквания за балообразуване каквито има в СМГ, НПМГ и т.н., всички да са в една единна система за класиране за съответната община?  newsm78

# 170
  • Мнения: 31
И ние подадохме заявление за 3-то класиране днес с надежадата, че този път ще имаме късмет в НТБГ или НФСГ. Но все пак сме подредили желанията си според баловете от първото класиране- от училищата с висок бал към най-нисък.
Писахме и училища като резервен вариант, ако не му стигне бала дори за мястото, на което беше класиран на 1 и 2 класиране, за да не остане некласиран и да се наложи да участваме и на 4-то класиране. Не мога да си представя как ще го преживея аз, тъй като сина ми  и мъжа ми не бяха много да рискуваме с 3-тото класиране.

Спред мен е несправедлива възможността да се изтеглят докумети след 2-ро класиране и да се подават за трето, тъй като така се освобождават места, за които не може да се участва. Особено в случаите, когато става въпрос за азаписване в училища с отделен прием (напр. ТУЕС).

# 171
  • Мнения: 642
Да споделя нещо за 9 ФЕГ, което ми направи впечатление. Видях го след като се записахме на второ класиране, а и тази гимназия не ни е била цел, така че се изказвам като съвсем безпристрастен наблюдател. За новата учебна година са обявени шест свободни места за учители във ФЕГ, като три от местата са за преподаватели по френски език (!!!), а останалите три- за френскоговорящи учители по общообразователни предмети. Ето я и обявата.  Мен лично това би ме притеснило. Thinking

Местата, които ще се освободят сега от децата, изтеглили документите си, ще бъда обявени на четвърто класиране. Peace

Да дам и аз малко непоискан акъл. Wink Според мен третото класиране е добър избор за:
- деца, които решително не желаят да учат в училищата, където са класирани
- деца, които ги делят от стотни до 1-2 десети от желаното място

3littlepigs, какъв е балът на сина ти? Сподели за кои гимназии ще рискувате, може би ще успеем да ти помогнем да вземеш окончателно решение! Hug
А относно текучеството на учителите.Може би във всяко училище го има този проблем. Синът ми е в ЕГ "Иван Вазов" в Пловдив.В  поготвителния клас дойде съвсем млада учителка по заместване.Сега по втория език  - руски - се смениха две.Малкият син тази година ще бъде в ОМГ - 8 клас. Преди 2 дни мина конкурса за нови учители, от които двама по математика и 6 по английски език. Така, че това е проблем навсякъде и едва ли можеш да предвидиш смяната на учителите.
Голямата ми дъщеря учи в ОМГ. Една от учителките, които се явяват на конкурса за преподавател по англ. език, и преподаваше тази учебна година. Децата бяха много доволни, а сега виждам, че не е одобрена за назначаване. Щерката остана доста разочарована.

# 172
  • Мнения: 1 078
Ако приемът за дадена паралелка е 29 места, а се заемат 20, паралелката ще остане ли да съществува ?

# 173
  • Мнения: 75
Jov, за четвъртото класиране - директорите обявяват оставащите места в самото училище, или пак е в сайта на Рио? Ако не е централизирана тази информация, значи да обикаляме училищата и долу-горе като просяци да питаме, така ли?

# 174
  • гр. София
  • Мнения: 4 758
Хайде и един съвет от мен - подредете списъка според желанията на детето /особено езиковите/, внимавайте все пак и за третия и четвъртия профилиращ предмет и не на последно място да са от у-ща с по-висок бал към у-ща с по-нисък бал.
За 133 СОУ знам, че френската паралелка е наистина добра, за руската от дете, което учи там знам, че английския хич не го учат и детето ходи в 9 клас на частни уроци, за да не го забрави и да поддържа ниво. За английската паралелка нямам инфо. Като цяло не бих могла да кажа, че 9ФЕГ е по-зле от 133то.
Местата на изтеглилите документи след второ класиране се обявяват на четвърто класиране.  Peace
И още нещо да повторя - мисля, че разиграването на целия филм има по-голям смисъл, ако детето е момче, ако е момиче - то трябва да е с наистина висок бал.
Lisi_Disi, може би ако видиш изискването за минималния брой ученици в една паралелка за гимназиалните класове ще се ориентираш.  Simple Smile

# 175
  • Мнения: 75
Мъжки свят, а? Момичетата нямат шансове... Аз пък вярвам в шанса на моето момиче. Дано не се окажа безпочвен оптимист. Нямам нищо против момчетата да успяват, разбира се. Кой има нужда от мъже-неудачници...

# 176
  • Sofia
  • Мнения: 580

Спред мен е несправедлива възможността да се изтеглят докумети след 2-ро класиране и да се подават за трето, тъй като така се освобождават места, за които не може да се участва. Особено в случаите, когато става въпрос за азаписване в училища с отделен прием (напр. ТУЕС).
Наистина е неприятно .Може и да бъркам,но мисля,че в момента в който се изтеглят документи т.е. се освободи място -директорите уведомяват РИО. Съдя по нашето вчерашно изтегляне-веднага беше написан протокол и директорката занесе доклада за незаетите места до момента ,даже закъсняваше ,но ни изчака за да е актуална бройката . Предполагам,че и днешните евентуално освободени места са включени в очакваното 3 класиране. Все пак никой в у-щето няма изгода от незаети бройки -това е загуба на пари за тях .

# 177
  • Мнения: 2 176
Според мен е несправедлива възможността да се изтеглят докумети след 2-ро класиране и да се подават за трето, тъй като така се освобождават места, за които не може да се участва. Особено в случаите, когато става въпрос за азаписване в училища с отделен прием (напр. ТУЕС).

Така е. Още повече, че има цели 2 класирания, след които се налага да се изтеглят документите от записването, за да може децата да участват в други (рисковани) класирания. А в същото време у-ща, за които има обявени свободни места, са имали маса кандидати, които покриват изискванията. Безумно е да се окаже, че има свободни места за у-ща с голям наплив.

Има нещо сбъркано. Ако системата за класиране беше единна, дори при различно балообразуване, този проблем нямаше да го има. При законово основание за отделни класирания, от МОН биха могли да ги ограничат до първо класиране, след което децата, които са приети, да имат избор дали да продължат да се състезават в държавни или в общински и частни у-ща. Прието дете към едно и също РИО би трябвало да избира за къде ще продължи да се състезава - дали за държавно или за общинско/частно у-ще, но в никакъв случай и за двете (каквато е практиката в момента).

В така създадената система се получава проблем заради това, че на някои деца се дава възможност да избират до последно, докато други се лишават от това право, вкл. до степен да поемат сериозен риск за 3-то и 4-то класиране. Визирам децата, приети в частно/общиснко у-ще, в същото време в държавно, на които до взимане на решение къде точно ще учат не е поставено условие. Последствието е, че има паралелки от елитни у-ща, които биха се запълнили от деца с по-висок бал, вместо което те обявяват свободни места и ще приемат деца, които са доста по-надолу в класирането, защото част от децата са приети другаде.

Има варианти за решение, стига да се разбере мотива за всички тези (за мен повечето излишни) класирания.

Последна редакция: вт, 10 юли 2012, 22:32 от Green&shiny

# 178
  • гр. София
  • Мнения: 4 758
Мъжки свят, а? Момичетата нямат шансове... Аз пък вярвам в шанса на моето момиче. Дано не се окажа безпочвен оптимист. Нямам нищо против момчетата да успяват, разбира се. Кой има нужда от мъже-неудачници...

Дали е мъжки света незнам.....Цял живот си ги дундуркаме мъжете...По разни такива кандидатствания те все са с предимство - по-малко са на брой, баловете ниски..........При момичетата винаги е било голяма борба. И едно време беше така, и сега е така. Особено тази година имаше много момичета с високи балове. Нашият тати се беше амбицирал по едно време и ние да ходим на трето класиране, но няма смисъл. Отказахме се. В НПМГ все повече си ни харесва, а и това беше най-голямото желание на детето. Пък и ни е близо  Wink .

# 179
  • Мнения: 2 176
Leila, ти нямаш проблем, както и аз, по една и съща причина. Намираме, че късмета на децата е този и те не са ощетени при класиранията, защото са си намерили мястото. Има обаче деца, които със сигурност са ощетени и според мен е важно МОН да получи (обратна вр-ка) сигнал за проблемите, за да ги съобрази при следващите поколения.

Общи условия

Активация на акаунт