- не е ли твърде рано да се профилира образованието на детето? по този начин не му ли отнемам правото да избере самО в каква насока да се развива?
- не е ли твърде рано за детето да бъде подложено на стреса и истерията от изпит с такава сериозност?
- как ще приеме детето смяната на средата във възраст, когато все още "ходят заедно до лавката"?
от друга страна си мисля обаче дали пък не орязвам възможностите на детето да се развива като го лишавам от предизвикателства.... макар и да сме много доволни от училището, в което учи виктория, долавям че това, което се иска от нея е на долната граница на възможностите й. нищо не я предизвиква, нищо не я кара да търси допълнителни отговори...някак много лесно и механично е ученето при нея...дори не се радва особено на добрите си оценки и знания - не ги приема като истниски сериозни постижения....
и изобщо как се решава въпросът къде да учи детето и в каква насока да се развива? чакаме ли, докато детето стане достатъчно зряло, за да знае какво иска от живота отсега и завинаги?