Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца от 1 до 6 г.
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Мили майки предлагам ви тази тема, защото това е един лесен начин да разберете как се чувства вашето дете, какво го притеснява. Дано да ви е интересно  Peace Приятно четене!  Flutter   bouquet
Детската рисунка е методика, която дава ясна проекция на отношенията на децата с родителите. Рисувателният тест “Моето семейство” се използва с цел:да се разкрие начина, по който детето преживява своето място в семейството;неговото отношение към семейството като цяло;отношение към отделните му членове;някои психологически особености на изследваното дете. Психолозите предлагат да се използва през 5-та, 6-та до 11-та годишна възраст. Когато детето е под 5 годинки, то все още не може да рисува добре, след 11- вече е целенасочено. В рисунката децата могат да изразят това, което им е трудно да изкажат с думи.
Изследването има два етапа: 1.Даването на инструкцията и 2. Беседа с детето
1.   На детето се предоставя по един лист бяла, негланцирана хартия, формат А-4, цветни моливи и дадена следната инструкция: “Нарисувай върху този бял лист своето семейство. Можеш да използваш всички цветни моливи пред тебе!”.
На детето не се обяснява какво означава думата “семейство”. На всички въпроси на детето се преповтаря инструкцията и деликатно се подканя да продължи. Ограничения във времето за изпълнение не се поставят. След даването на инструкциите трябва да се наблюдава хода на рисуването –да се отбележи с коя фигура започва да рисува детето, къде я поставя; отбелязва се наличието или отсъствието на реплики и жестове; дали детето изтрива по време на рисуването и дали обръща листа и го започва от ново.
2.   Задават се въпроси на детето като:
•   Кого си нарисувал на тази рисунка?
•   Къде се намират те?
•   Какво правят?
•   Кой е измислил това?
•   Весело ли им е или скучно? Защо?
•   Кой от нарисуваните е най-радостен? Защо?
•   Кой от тях е най-тъжен? Защо?
•   Пропуснал ли си някого или си добавил? –ако да -  Кого?
3.  Анализ на рисунката: Анализа протича първо в съдържателен план – какво е нарисувано; кое доминира-човешките фигури, предметите или животните; коя е централната фигура и как е нарисувана тя; когато е най-високо в дясно това показва висока емоционална дистанция. Наличието на предмети в рисунката означава бариери в общуването. Голямата фигура означава нейната значимост за детето. Тя може да бъде положителна или отрицателна. Голямата уста в съчетание с големи зъби означава словестна агресия. Усмивката положително отношение. Наличието на копчета означава емоционална сдържаност. Липсата на стъпало – несигурност, нестабилност. Наличието на животни е показател, най-често че детето е единствено и се чувства самотно. Ако за дадена фигура от рисунката са използвани светли, топли цветове показва положително отношение на детето към члена на семейството. Кафявото е символ на депресия; зеления на спокойствие, сигурност; червения на агресия; оранжевия и жълтия на любовта и оптимизма; синия на надеждата; черния на силна депресия. Слънцето е символ на майчинската любов. Ако е в лявата полувина - емоционална значимост. При наличието на две слънца второто в дясно в повечето случаи това в дясно е учител. Ако едното е усмихнато а другото намръщено – има лице което е обичано от детето, а то се отразява агресивно. Ако и двете слънца са усмихнати – по-голяма сестра, баба или учителка, които са също много обичани.

1) Благоприятна семейна ситуация: показани са всички членове на семейството; рисуването е започнало с изобразяване на човек;всички имат общо занимание; отсъстват изолирани членове на семейството;линиите са с добро качество.
2) Тревожност:наличие на щриховки; линия със силен натискпреувеличено внимание къмдетайлите;триене;линия за основа.
3) Конфликтност в семейството: препятствия между фигурите;отделяне, изолация на някоя от фигурите;преобладаване на вещи;отсъствие на някой от членовете на семейството.
4) Чувство на непълноценност в семейството:
отсъствие на автора;рисуване на себе си последен;изолация на автора от другите членове;разположение на фигурата на долната част от листа;малки фигури.
5) Враждебност в семейството:агресивна позиция на фигурите;деформирана фигура;разперени ръце;пръстите на ръцете са във вид на пръчки.
Цитирай

Balchik

Мнения: 1 732
Благодаря ти.Много полезна информация.Винаги съм знаела ,че в рисунките може много да се прочете,стига да имаш усещане за това.Нашата госпожица много обича да рисува.Сега като по-голяма рисува модели.Обаче като беше по-малка само къщи рисуваше и понякога ние четиримата на разходка. Hug Hug Hug Flutter
Цитирай

Кацнала на едно дърво.

Мнения: 3 131
 Hug за Лозина!
И ние ще се анализираме, нищо, че сме още малки. Пак си намерихме повод за игра.  35
Цитирай
Mили мами много се радвам, 4е тази тема ви е харесала.   Flutter Но горе в обясненията пропуснах да добавя, 4е при проява на силна депресия незабавно трябва да се потърси помощ. Скоро може да пусна още няколко теми. Smile Peace
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.