Математически турнири - 19

  • 80 232
  • 750
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 40 869
Зачудила съм се и ви моля да споделете мнение като родители на деца-математици  Praynig
Кога /или може би по-точния въпрос е как/ си проличава дали едно дете е математик, има заложби, талант ..? А може би успехът е въпрос и на упорита и продължителна работа  newsm78  

Разбира се във всеки един момент като сравняваш детето си с масата. Ако схваща по-бързо, ако му е интересно, ако има отлични оценки значи има нещо. Но за по-ясно доказателство трябва да изчакаш до края на гимназията Laughing
А трудът по принцип не е свързан с дарбата, но пък дарба без работа не се развива. Сама по себе си дарбата е божа работа, но Бог само е посадил семенцето. От там нататък си трябва поливане, плевене и окопаване.

# 286
  • София
  • Мнения: 3 610
Моля за помощ за една задача Praynig
Седнали сме да решаваме теста от общинския кръг на олимпиадата по математика 2010г-5кл.
На 2ра задача намерихме решенията,но използвайки формулата за лице на трапец(за едното подусловие)която те не са учили в училище,а за другото подусловие -питагоровата теорема,която също не са учили Rolling Eyes Как точно се решава със стандартните знания за 5клас или са си нужни и повече от стандартните?
Ето и задачата,за да не я търсите:

2. Даден е успоредникът ABCD със страни АВ = 7 cм и ВС = 3 cм.
Точка М от страната АВ е такава, че АМ = 5 cм. Лицето на трапеца MBCD
е равно на 10,8 cм2.
а) Намерете височините на успоредника ABCD.
б) Ако триъгълникът ADM е правоъгълен с хипотенуза АМ,
намерете дължината на отсечката DM.

Аз видях решението,но те не са учили нищо от това,освен последното лице на правоъгълен триъгълник.

# 287
  • Мнения: 200
Момичета, обръщам се с въпрос към вас, относно резултатите от състезанията по математика и сверяване на отговорите на дечицата ви.
По данните на моя малък третокласник, КМС 2012 е минал само с един посочен грешен отговор
на 3 задача, което проверихме от черновата след състезанието.
По мои изчисления, с тази грешка би следвало да има 57точки, но в обявените резултати -
точките са му 35.
За първи път се разминават резултатите от очакваното. Детето не е безгрешно, може и да е сгрешило при пренасянето на отговорите в картона, но каква е практиката. Случвало ли ви се е? Има ли смисъл да проверявам работата му?

Според мен детето си е решило задачите, няма на кого да доказвам, че е обратното, но пък ако видя  на какво се дължи това разминаване, следващия път ще внимава и няма да допуска същата грешка. Дайте ми съвет! Заслужава ли си да се провери работата му?

# 288
  • Мнения: 21 455
Аз видях решението,но те не са учили нищо от това,освен последното лице на правоъгълен триъгълник.
А видя ли на коя дата е проведена олимпиадата?  Wink
През 2010 е била в края на февруари. Ето защо задачите обхващат материал, който децата към момента не са взели.
Миналата година за пръв път от доста време насам първият кръг беше изместен по-рано - края на декември-началото на януари.
КМС - резултати Сливен

Иван Салабашев - резултати Търговище

Последна редакция: чт, 13 дек 2012, 19:22 от Дидева

# 289
  • Мнения: 1 080
Е, и моята щерка (3 клас) има съществено отклонение от очакваните точки, още повече че черновата й е пред мен и точките й сме ги сметнали отдавна. Но, ще отидем, ще проверим, грешки стават. И преди се е случвало, оправят ги, споко. Но ако вие не си проверите на място, винаги ще се чудите къде е грешката.
А за международното състезание, проведено преди около месец само в СМГ и 125 (за София), синът ме уведоми, че се бил класирал за 2 кръг. Но кога и къде е той и кое все пак е състезанието, това още не знаем. Така че ако някой има инфо, моля да сподели.

# 290
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Заслужава ли си да се провери работата му?

Вероятно няма никакъв проблем да я видите. Даже може да може и с детето. Състезанията са контроли - ако се бърка нещо е хубаво да се знае какво. Пък ако са сбъркали те, ще се поправят - стават грешки.

# 291
  • Мнения: 296
Да се включа относно задачата за жирафа за първи клас!
Условието , което са получили децата , което е различно от официалната книжка със задачите на организаторите!!! не може да бъде коректно за 1 клас и никакви доводи за анализ не  могат да минат.
1. 2 долепени квадрата правят 1 правоъгълник, както и 2 допрени правоъгълника с обща еднаква страна в случая краката . Отстрани е изнесено - контур на правоъгълник с тиренце- контурите са ясни и са далеч повече от 5
2. всеки квадрат е правоъгълник и това би следвало да е ясно на всички! Ако в една купа има 3 ябълки и 2 круши на въпроса колко круши има отговорът е 2, а на въпроса колко плода има, отговорът е 5! Като едното по никакъв начин не противоречи другото!
Как аджеба се вижда, че контурите на фигурите са ЯСНО разграничени не разбрах. Според мен не са! Още повече, че децата са получавали черно бели копия- снимано на снимано, но и на "оригиналите" такова разграничаване няма! Организаторите бяха много активни в събирането на такси, но сега не отговарят. Поне могат да се извинят за грешката , която явно са допуснали, вместо да замазват със подменени условия. Аз така и не видях те какво мислят по въпроса, тъй като отговори на задачите за 1 клас не видях.

# 292
  • Мнения: 2 865
Моля за помощ за една задача Praynig
Седнали сме да решаваме теста от общинския кръг на олимпиадата по математика 2010г-5кл.
На 2ра задача намерихме решенията,но използвайки формулата за лице на трапец(за едното подусловие)която те не са учили в училище,а за другото подусловие -питагоровата теорема,която също не са учили Rolling Eyes Как точно се решава със стандартните знания за 5клас или са си нужни и повече от стандартните?
Ето и задачата,за да не я търсите:

2. Даден е успоредникът ABCD със страни АВ = 7 cм и ВС = 3 cм.
Точка М от страната АВ е такава, че АМ = 5 cм. Лицето на трапеца MBCD
е равно на 10,8 cм2.
а) Намерете височините на успоредника ABCD.
б) Ако триъгълникът ADM е правоъгълен с хипотенуза АМ,
намерете дължината на отсечката DM.

Аз видях решението,но те не са учили нищо от това,освен последното лице на правоъгълен триъгълник.
По подточка а) - трапецът се представя като правоъгълник и два правоъгълни триъгълника (като се спуснат височините към по-голямата страна). Така, че може да се получи височината.
По подточка б) - лицето на триъгълника AMD е разликата м/у лицето на успоредника и трапеца. От лицето се намира и страната DM.

# 293
  • София
  • Мнения: 3 610
Дидева ,Arizona, благодаря  bouquet
Това за времето на провеждане изобщо не ми е хрумнало Peace

# 294
  • Мнения: 1 457
Да се включа относно задачата за жирафа за първи клас!
Условието , което са получили децата , което е различно от официалната книжка със задачите на организаторите!!! не може да бъде коректно за 1 клас и никакви доводи за анализ не  могат да минат.
1. 2 долепени квадрата правят 1 правоъгълник, както и 2 допрени правоъгълника с обща еднаква страна в случая краката . Отстрани е изнесено - контур на правоъгълник с тиренце- контурите са ясни и са далеч повече от 5
2. всеки квадрат е правоъгълник и това би следвало да е ясно на всички! Ако в една купа има 3 ябълки и 2 круши на въпроса колко круши има отговорът е 2, а на въпроса колко плода има, отговорът е 5! Като едното по никакъв начин не противоречи другото!
Как аджеба се вижда, че контурите на фигурите са ЯСНО разграничени не разбрах. Според мен не са! Още повече, че децата са получавали черно бели копия- снимано на снимано, но и на "оригиналите" такова разграничаване няма! Организаторите бяха много активни в събирането на такси, но сега не отговарят. Поне могат да се извинят за грешката , която явно са допуснали, вместо да замазват със подменени условия. Аз така и не видях те какво мислят по въпроса, тъй като отговори на задачите за 1 клас не видях.
Безумно много си права. Освен това те твърдят, че ... забележи "никъде в тази задача не се иска определяне на общиоя брой правоъгълници" така, както е показано в зад. 3, а именно триъгълници = ?. Тук има "СТРЕЛКА" ...  Rolling Eyes Ако някой от тук защитаващите правотата на коректността нма тази задача може да ми отговори на това ... И не било налучкване, и не били двойни и трийни стандарти ... За съжалени това само намалява за поредна година истинността на това състезание.
Дани някои не се заблудят за таланта на детето си и да направят фатална грешка ... Дано не си помислят, че са вели ... не, няма да пиша повече.
ПРАВА СИ и така си остава. Да, правоъгълниците са 10.

# 295
  • Мнения: 1 457
А, че не става 6-8 и затова дай да сменим цифрата - си е налучкване:

Всъщност не е налучкване, а анализ Peace Вярно, че задачата може да се тълкува нееднозначно, но след като единият от вариантите отпада поради невъзможност да се получи легитимен отговор следва, че е вряно другото тълкувание.
По принцип това е често използван подход в математиката. Например задача за работници, при която има две възможни решения, ама едното е 5, а другото 7,5 Wink Преди години в изпита за гимназии пък имаше една словесна задача с един асансьор, където също имаше два възможни отговора, но единият беше елиминиран от едно наглед безсмислено уточнение.
Поради всичко това вместо сърдене е по-добре да се извлече поука Peace
И това е така. Наистина трябва, за да е от полза за вбъдеще. НО ТОВА ли е математиката .... Ще полудея от вълнение, защото до този извод достигна САМ малкия. Явно аз вече не мога да съм от помощ, дори и в 1-ви клас. ...

# 296
  • Мнения: 11 908
Предварително се извинявам, че се включвам с въпрос, който май не точно по-темата, и същевременно е свързан с математиката.  Embarassed
Зачудила съм се и ви моля да споделете мнение като родители на деца-математици  Praynig
Кога /или може би по-точния въпрос е как/ си проличава дали едно дете е математик, има заложби, талант ..? А може би успехът е въпрос и на упорита и продължителна работа  newsm78  

Около четвърти клас, не по-рано.
Мнооого съм далече от математиката, но почти всички жени в рода ми са учителки, вкл. има и по математика, има и на по-малки и по-големи.

# 297
  • София
  • Мнения: 7 673
Предварително се извинявам, че се включвам с въпрос, който май не точно по-темата, и същевременно е свързан с математиката.  Embarassed
Зачудила съм се и ви моля да споделете мнение като родители на деца-математици  Praynig
Кога /или може би по-точния въпрос е как/ си проличава дали едно дете е математик, има заложби, талант ..? А може би успехът е въпрос и на упорита и продължителна работа  newsm78  

Около четвърти клас, не по-рано.
Мнооого съм далече от математиката, но почти всички жени в рода ми са учителки, вкл. има и по математика, има и на по-малки и по-големи.
Според мен си проличава много по-рано,  на 5-6 години, дали детето има заложби. Но трябва и работа, и упоритост.

# 298
  • Мнения: 1 776
А за международното състезание, проведено преди около месец само в СМГ и 125 (за София), синът ме уведоми, че се бил класирал за 2 кръг. Но кога и къде е той и кое все пак е състезанието, това още не знаем. Така че ако някой има инфо, моля да сподели.

Браво на детето!
Кой клас е? И колко точки е изкарал?
Моята информация е че от ниската дивизия никой няма да се класира.
Няма да теоретизирам защо е така. Дали защото IMC тази година е в България и отговорните люде са решили така да организират състезанието и така да поставят изискванията, че да е невъзможно някой да продължи за Китай или поради други причини, но... това е положението.

Така че, до 6-ти клас включително, мисля, че са аут от евентуален лагер в Хонг Конг.

Принципно, това състезание е тъмна Индия за мен. Доколкото си изясних как седят нещата:
Първи кръг е квалификация за IMAS със заветна цел - лагер в Хонг Конг.
Втори кръг, освен продължение на 1-ви кръг е и квалификация за IMC, което тази година е в България.
Тоест, куп деца според мен ще участват на 2-ри кръг. Но само като квалификация за IMC, а не като продължение на борбата за лагера (става дума за малките класове, от 7+ май ще има участници)
И SMG, и 125-то мисля, че са отебали тазгодишен лагер в Хонг Конг за ниските класове.

ПС - Това са лични догадки, не ги приемайте за даденост.

Последна редакция: чт, 13 дек 2012, 23:36 от kodbg

# 299
  • Мнения: 1 144
Предварително се извинявам, че се включвам с въпрос, който май не точно по-темата, и същевременно е свързан с математиката.  Embarassed
Зачудила съм се и ви моля да споделете мнение като родители на деца-математици  Praynig
Кога /или може би по-точния въпрос е как/ си проличава дали едно дете е математик, има заложби, талант ..? А може би успехът е въпрос и на упорита и продължителна работа  newsm78  

Около четвърти клас, не по-рано.
Мнооого съм далече от математиката, но почти всички жени в рода ми са учителки, вкл. има и по математика, има и на по-малки и по-големи.
Според мен си проличава много по-рано,  на 5-6 години, дали детето има заложби. Но трябва и работа, и упоритост.

Така е, проличава си на 5-6. Но моят най-голям син на 5 г. четеше и събираше трицифрени числа, винаги е разбирал от математика, но от чист мързел се яви само веднъж на олимпиада в живота си (първо място, разбира се), не помня дали беше пети клас или четвърти, после го приеха в Американския сред първите, изобщо всеки би казал математик. Да, заложбите ги има, но не са подкрепени с амбиция и упоритост. Докато вторият младеж не събираше трицифрени числа на 5 г. и се научи да чете след 6, но сега е постоянно в челните места на състезанията и решава с желание и удоволствие. Виждам колко е голяма разликата между това да имаш само талант, и да имаш талант и хъс. Така че, дори да има заложби, ако не иска да се занимава и не положи усилия, някъде към 3-4 клас започва да изостава, да пропуска, да губи концентрация и така нататък. От друга страна, и да се пренавива, не трябва, просто да му се осигурят материали за работа, да има кой да му обясни, да го напътства и окуражава, но не и да се лишава от игри и спорт от родителска амбиция. Общо-взето, ако не е "блеснало" до 4 клас, надали изведнъж ще се сдобие с магически способности. Макар че винаги има изключения. Моят съвет е да стимулирате децата да се занимават с математика, дори и да не са малки гении, дори само заради това, че ще им се развие аналитичната мисъл. Ние със съпруга ми сме завършили математическа гимназия, след което се реализирахме отлично в съвсем различни области, но математиката винаги е голям плюс, дори да не е професия.
MST, браво на детето ви. Това състезание, което се проведе само в СМГ и 125-о го коментирахме. Беше несправедливо да не се даде шанс и на други училища да участват. Още повече, че някои учители си вкараха деца, които занимават извън СМГ и 125-о. Но както и да е, няма да се оплакваме от липса на състезания Simple Smile)) Можете да се обадите на Димитров и да го попитате. Ако му нямате координати, пишете ми на лични.

Искам да благодаря на ЕлиГ за снимките, страхотни са, свалих ги Simple Smile)) На М8 също, както и на Данибон Simple Smile))

Последна редакция: пт, 14 дек 2012, 00:35 от Stella Maria

Общи условия

Активация на акаунт