«абравена парола?
или
–егистрирай се јктиваци€ на акаунт


≈л. поща с ко€то се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

ƒа ѕопълнете формата за регистраци€ Ќе ѕродължете с Facebook регистраци€та

Ќабори
0 ѕотребители и 1 √ост преглежда(т) тази тема.
75-89 от 103 отговора

—офи€

ћнени€: 2 397
¬ъпросната дама alinnna  €вно не е нито кариерен консултант, нито работи в тази област. »наче не би се държала така безобразно. явно е вл€зла в темата да създава смут и да прави скандали!!!
Ћично имах възможност да се срещна с експерт в тази област и поведението му беше далеч по-различно!
ј, дано си права!
÷итирай


ћнени€: 6 172
„аст от откъслечната информаци€, ко€то усп€х да откри€ по въпроса:
  ћинистерството на образованието, младежта и науката започва изграждане на —истема за кариерно ориентиране за учениците от I до XII клас. ѕрограмите по кариерно ориентиране се планира да обхванат около 466 000 ученици. «а тази цел започва изграждането на 28 регионални центъра за кариерно ориентиране със седалища във всички областни градове на страната.
       ѕроектът "—истема за кариерно ориентиране в училищното образование" се осъществ€ва с финансовата подкрепа на ќѕ "–азвитие на човешките ресурси".
       “е ( кариерните консултанти) ще координират усили€та си с педагогически съветници, учители и директори на училища, за да подпомогнат учениците в техни€ самосто€телен избор на образование или професи€.
       ўе създават ефективни модели за сътрудничество между училищното образование и пазара на труда.
       —истемата за кариерно ориентиране в училищното образование ще включва Ќационален портал за кариерно ориентиране на учениците. “ова е информационно търсеща система, ко€то ще предостав€ информаци€ за институциите в системата на средното и висшето образование, както и психологически тестове за самодиагностика на интереси, нагласи и мотиви за избор на образование и професи€.


ќт сайта на –»ќ - “ърговище.  Wink
√оре-долу общи приказки. Ќе усп€х да откри€ Ќационални€ портал в мрежата. ¬еро€тно  още не е изграден. »нтересно дали програмата ще продължи след като 10-те млн. лева бъдат напълно похарчени.

¬ъпросната дама alinnna  €вно не е нито кариерен консултант, нито работи в тази област.
«а съжаление май е.

 ато събереш две и две дори можеш да откриеш ко€ е.
÷итирай


ћнени€: 2 098
четох, ви четох ви и се веселих. јз съм кариерен консултант и психолог.

те това ме плаши повече!
÷итирай

—воге

ћнени€: 1 407
ƒнес получих две листчета, които да попълн€ и утре детето да занесе в училище. ≈дното за целодневното обучение, а другото за въпросната програма. ѕреди да вл€за в този форум изчетох какво пише за самата програма и освен колко пари и какви разходи ще се покриват - нищо друго не разбрах. —м€там, че съм средно интелигентна, с магистърска степен, занимавам се със счетоводство, от което посто€нно ми се налага да се сблъсквам с подобни програми. јко въпросната г-жа кариерен консултант об€сни какво представл€ва програмата ще съм много доволна. ƒъщер€ ми е в първи клас, но от н€колко години знае какво иска, колкото и странно да звучи - т€ обожава животните и иска да стани ветеринарен лекар. — часове може да стой в «оомагазина, вместо в градинката. — какво тази програма ще й помогне и на какви теми може да се говори с въпросни€ психолог?
÷итирай

Sofia

ћнени€: 1 734
...
«а съжаление май е.

 ато събереш две и две дори можеш да откриеш ко€ е.

ћда, права си! «а съжаление
÷итирай


ћнени€: 2 098
наемат офиси от над 200 кв. м. работ€т 6-7 човека за 1 област.

Ќикак не ми е €сно какво точно ще прав€т, особено с деца 1-5 клас.
—лед това може да им представ€т птоф. гимназии, но те, самите гимназии, в последно време така им падна рейтинга, че сами се представ€т и прелагат, така че не виждам никакъв смисъл от този проект!

«а мен лично би било полезно ако разполагаха с инфо относно матури, процедури по кандидатстване след 7 или 8 клас и др. подобни.
« ѕоследна редакци€: вт, 23 апр 2013, 19:43 от gold__ »
÷итирай

—воге

ћнени€: 1 407
—ледващи€т ми въпрос е как да кандидатствам за работа при т€х  Laughing
÷итирай


ћнени€: 2 098
през официални€ сайт на програмата, но екипите вече са сформирани и програмата е за 2 години - прецени струва ли си.
÷итирай

ѕод гъбата

ћнени€: 846
“ака и не ми стана €сно какво толкова ги ориентират кариерно децата, чунким те не виждат какво става покрай т€х!  —амо пари на в€търа и губ€т времето на децата да се занимават с глупости, вместо да си учат уроците или да игра€т!
ќх, не знам какво да напиша повече! “воите въпроси си ги задавах преди време, за това и писах тук. ¬икам нашата госпожа не и е об€снено, директорката и педагогически€т съветник са взели решението да участват. —пециално за класът на дъщер€ ми не ни беше об€снено абсолютно нищо за програмата. ѕитах съвсем добронамерено ,да вид€ по другите градове, има ли повече информаци€. ¬ъпросната дама, се по€ви в темата и започна с едни квалификации и сравнени€. “ова пък ме накара да погледна профилът и доста ми се из€сниха н€кои неща за не€.
»наче лично за мен, не виждам как биха могли да ориентират кариерно, дете в първи клас. Ќа синковеца в училището н€ма такава програма а той е абитуриент тази година. ћисл€ че, това е програма подход€ща за деца след 6 клас. јко имаше тази програма за него, с добри педагози и специалисти биха разбрали ,че на него му се отдават езици и е подход€щ за такава гимнази€.  
« ѕоследна редакци€: вт, 23 апр 2013, 20:52 от I am the same »
÷итирай


ћнени€: 6 172
Ќай-малките (I- IV клас) под формата на игри научват за професиите на хората от най-близкото си обкръжение, за най-често срещанитепрофесии в населеното м€сто, в което живе€т и за умени€та, необходими за т€хното упражн€ване.

ќт сайта на –»ќ - –усе.
÷итирай


ћнени€: 161
јз не съм част от колегите в тези кариерни центрове, но съм свързан с тази област, обучаван съм в каквото са обучавани и те, та мисл€ че мога да ви дам малко инфо.
—ъщо така не мисл€, че колега консултант тр€бва да има такова отношение към когото и да е, особено от позици€та на професионалист в областта.
ќсновна презумпци€ на кариерното ориентиране е че човек следва да избира "кариерен път" (различно е от професи€) в съответствие с интересите, ценностите, умени€та и личностните си характеристики. —ъчетанието на тези 4 основни фактора се развива с времето, доколкото човек в жизнени€ си път получава опит от обкръжението си, развива се като характер и умени€ и следователно може да промен€ нагласите и интересите си. «атова теоретиците представ€т това развитие като спирала, един вид личността непрекъснато развива н€ко€ част от тези неща. ƒруга основна концепци€ на кариерното ориентиране е че кариерни€т път може и следва да бъде планиран, това е и във връзка с концепци€та за учене през цели€ живот.
«атова във вс€ка б€ла държава по света от 70-те и 80-те години има разгърнати системи за кариерно ориентиране във всички аспекти - деца, студенти, възрастни, безработни, рискови групи и пр.
÷елта на този проект е да "завърти спиралата" като започне от най-базовите концепции - за по-малките - да опозна€т професиите на своите близки, по-нататък през основното образование ще имат по-сериозно запознаване като отново ще има аспект "натрупване на кариерна информаци€" - иде€та е децата, заедно със своите родители да опозна€т концепци€та и да взима информирани решение за следващо образование, професи€ и живота свързан с не€. ¬ средното образование вече, ако един ден това се превърне в държавна политика и намери финансиране ще има изграждане на кариерни планова, ще игра€т ролеви игри, ще се учат да пишат автобиографии и мотивационни писма (това дето сега им го пишат в "св€т и личност" е такова малоумие че н€мам думи) евентуално ще се сблъскат и с базови познание за държане по време на интервю за работа и пр.
≈то линк към едно "творческо" изобраз€ване на иде€та на кариерното ориентиране - http://issuu.com/lafrikanov/docs/13_dobri_praktiki_v_kariernoto_ … zovanie_boy_pre/1
 ≈то сега например се сблъскваме с незаети инженерни  и програмистки места, но пък се произвеждат безработни икономисти на килограм, а над 30% от студентите излизат при едно мое проучване с неподход€щи личностни профили за избраната от т€х специалност на обучение. ¬същност мисл€ че те на практика дори не са избирали, а просто са се записали където е звучало интересно...
“ака че като ц€ло иде€та е добра , и ако тр€бва да се обоснова - в ≈— децата започват също от 7 год. и в това н€ма нищо лошо - ето онези срещи с чичо ѕожарникар или чичко ѕолицай например. ƒруг е въпроса защо н€ма национална стратеги€ все още, защо н€ма контролиращ орган, защо н€ма приоритети, като резултат - защо н€ма  пари за това и пр.
÷итирай


ћнени€: 161
ћисл€ си, че част от объркването и обидите идват в крайна сметка и от неумелото съчетаване в една тема на две отделни теми, които са за проекти, които н€мат нищо общо помежду си и затова вина може би има н€кой администратор или модератор, защото аз лично забел€зах, че част от постовете са отговор на друга тема, а не на тази за кариерното ориентиране, но дали всички писали в темата са забел€зали - н€ма как да разберем...
÷итирай


ћнени€: 2 098
ќсновна презумпци€ на кариерното ориентиране е че човек следва да избира "кариерен път" (различно е от професи€) в съответствие с интересите, ценностите, умени€та и личностните си характеристики.
ама после отново иде реч за професиите в твоето изказване - къде е разликата?
÷итирай

—офи€

ћнени€: 18 374
 лишета от н€колко хил€ди думи. ќбърнал се »ли€ - и пак в ти€.
÷итирай


ћнени€: 161
¬ рамките на един пост във форум не може да се изчерпи  изц€ло въпроса. –азбира се, че нещата са свързани, като концепци€та за кариерното ориентиране произхожда в сво€та същност от концепциите за професионално ориентиране, но не е едно и също нещо префасонирано и понапарфюмирано...
ѕрофеси€та е съвкупност от специални знани€, умени€ и опит придобит в резултат на обучение и реализиращ се в определена трудова дейност.  ариерата  е поредица от професии и други житейски роли, които се комбинират, за да израз€т ангажираността на даден човек да работи по свой ц€лостен модел на саморазвитие. –азликата идва от там че ако преди 20 години един човек е завършвал и до пенсионирането си р€дко е смен€л професи€та си, то днес се счита за абсолютно естествено един човек да смени между 5 и 8 професии в жизнени€ си път, затова и концепци€та е обвързана с концепци€та за учене през цели€ живот, освен това днес има много примери при които един човек се развива хоризонтално в  професионални€ си път, вместо вертикално (т.е. той не става от младши специалист -директор, а се развива като придобива допълнителни професионални умени€ и знани€, които му помагат да заема различни професионални роли, като в повечето случаи черпи и синергичен ефект от това).  ариерното ориентиране обхваща освен избора на професии и избора на образование, както и избора на начин за придобиване на определени умени€, така и избора на определени житейски роли, ако мога да го кажа вкратце.
»де€та е децата да имат на много по-ранен етап информаци€ за това какво изисква дадена рол€ или професи€ от човека, да разви€т с времето умени€ да планират подход€що образование и работа, да им се помогне сами да достигнат до проникновението дали те са подход€щи за дадена професи€ или не, така че един ден да са успешни кандидатстващи или работещи в сфера по техен избор.
 “ова разбира се с еднократен контакт не може да се постигне, освен това тр€бва целенасочено да се работи в рамките на самото училище, родителите също тр€бва да подкреп€т развитието на тези умени€ за планиране на кариерата. ¬ие сте били свидетели на първите контакти от страна  на кариерните консултанти с училищата, а става бързо - ами имат срок да са свършили до една година с първоначалното запознаване, а на всеки кариерен консултант се падат по има - н€ма 3600 деца - не е лесна работа, а на всичкото отгоре е и недофинансирана...
 ариерното консултиране не на последно м€сто н€ма за цел да посочи в прав текст - ти ставаш за инженер, ти ставаш за икономист и т.н. »ма, разбира се, разработени личностни профили и пр. помощни техники, но те са само за общо насочване - напр. работа с цифри, работа на открито, работа с хора (разправии, екипна работа) и пр.
Ќад€вам се да съм про€снил повече отколкото да съм разбъркал нещата...
÷итирай
0 ѕотребители и 1 √ост преглежда(т) тази тема.
75-89 от 103 отговора