IQ тест за деца

  • 26 837
  • 161
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 5 940
Според мен няма нищо лошо да се правят тестове като тези в "Азбука на мисленето". Те са просто по-сложни от повечето, които децата така или иначе ги правят в градината или чрез детски списания. Развиват и тренират мисленето. И не е задължително да са подготовка за някакво училище, но защо не и да е така. За родителите, които вярват, че училището е от по-голямо значение в начален курс от учителката.
Хубаво е и да учат стихотворения. Друг е въпросът, че не всички деца обичат да се изявяват публично и такива деца не трябва да бъдат насилвани. Аз бих се радвала, ако детето ми прави грешки и някой го поправя, вместо да се умилява от това как сладко говори.... За малкия сигурно ще се наложи като го слушам как сменя срички и недоизговаря докрай думите.

# 31
  • Мнения: 169
Сериозните тестове за интелигентност се правят при психолог, специализиран в това. Те не се намират в Интернет - нормално е, диагностиката струва пари, и то немалко. Диагностицирането на интелигентността е цяла наука, прави се със сериозни тестове, проверени и изпитани върху голямо количество деца, така че на резултатите може да се вярва. Доколкото ми е известно, у нас почти няма психолози, обучени да провеждат подобни тестове. На времето се занимавах да проучвам и установих, че в София на едно място, където по принцип се занимават с деца инвалиди, правят и тестове за интелигентност - старите на Векслер. 

Тества се най-рано от петгодишна възраст, тоест да може детето да изтърпи тестовата ситуация. Естествено, че има и отклонения, в зависимост от това в какво настроение е детето, добре ли се стикова с психолога, здраво ли е в момента и т.н. Общо-взето се приема, че тестове, правени в училищна възраст, са по-благонадеждни. Има и нещо като първоначален аванс на деца, които в ранното си детство получават много инпут (не знам как точно се казва на БГ) - стимулиране с всякакви книжки, задачи, филмчета. Но като почне училище, този първоначален аванс, ако не е придружен от високо ниво на интелигентност, с времето се стопява. Интелигентността се влияе от стимулирането, но сампо с него не можеш да повишиш коефициента на никого.

Разбира, се както много други неща, и тази проблематика не е достатъчно добре позната в БГ, предишните коментари показват ясно това. А то си е цяла наука. Ако в Гърция има психолози или клиники, специализирани в тестването на интелигентност, както е в Германия, Англия и други страни, заведи детето. Но най-добре изчакай да порастне още малко.

# 32
  • Мнения: 2 149
Благодаря ти за мнението  RinTinTin. Да, доколкото разбрах има и тук център, специализиран, точно това ми обясниха трябва преглед от психолог за достоверен резултат. За момента съм в процес на застой, мисля да изчакам, да видя как ще се развие в училище , поне в началото и после ще видим. Доколкото ми стана ясно учителката от градината ще ми даде някаква препоръка, да я представя в училище, надявам се да обърнат внимание и да не и е скучно. Засега идеята за частно училище остава на заден план, доколкото проверих, много им е натоварена програмата, от 8- до 16, освен, че е адски далеко от нас, ще й трябват 2 часа на ден да пътува, мисля,че ще е излишен стрес за детето. А и няма да имам никакво време с нея. Надявам се, все така добре да учи и се развива, а с високи оценки ще я приемат после където реши, независимо от първоначалното училище Laughing
Благодаря за мненията и книжките Hug

# 33
  • София
  • Мнения: 12 101
А няма ли в обкновенно училище да й е скучно, докато другите деца започват от А и 1. Така тя евентуално ще си почива , в смисъл вече ги знае тези неща, а в последствие  може да се породи мързел... Знам ли, така си разсъждавам. Не съм заритала непременно да я пращам в частни училища, просто там обучават децата по-усилено, според началните им знания.
Няма да и е скучно в нормално училище, масовото училище учи повече на социални умение характерни за средата, а не на наука. Ако детето има интерес към теми и познания извън учебния материал не е никакъв проблем да ги получи във време, което не е учебно. И тук говоря от опит, защото аз бях такова дете, можех да чета и броя на 2, винаги съм била с изпреварващи с няколко класа знания. Не мога да кажа същото за социалните умения, там често имаше други, които бяха по- напред, та при развитието на децата, особено изпреварващото всяко нещо е за сметка на нещо друго и то също трябва да се мисли.

От моя гледна точка е важно детето да е в училище, което отговаря на средата на родителите и средата, в която ще живее след завършване. Ако всичките му приятелчета, ако децата на ваши приятели са в определен тип училище е хубаво и детето ви да е в такова. Така ще усвои онези социални умения, които ще му служат наистина.

# 34
  • Мнения: 3 181
да следя темата

# 35
  • Мнения: 2 149
Андариел много си рязка Laughing
От градината на малката ми дадоха тази идея. Според тях детето е с висок умствен капацитет и вероятно трябва да се замисля за специализирано уч.заведение. Аз досега съм нямала база за сравнение, мислех, че пове4ето деца на тази възраст са с еднакви умения. Както и да е, ще се позова на дадените тестове в нета и евентуално да даде изпити да влезе в специализиран колеж. Може да разчита единствено на знания, нямам финансова възможност за частни колежи. Исках да съм сигурна, преди да тръгна по този път, да не ме помислят за болна от амбиции майка, затова търся подобни тестове. Разбира се, че оби4ам детето си такова, каквото е, но дори да има малък шанс да влезе в добро училище, не съм ли длъжна да му го предоставя?
Децата няма как да са с едни и същи умения на една и съща възраст. Уменията не определят кое дете колко интелигентен човек ще стане. Има хора, които не са високо образовани и въпреки това имат силна интуиция, съобразителни са и се справят по-добре в определени житейски ситуации. Има добри шивачки, които 2- 2 не могат да сметнат. Тъй че щом детето е умно, ако е ученолюбиво и т.н., то ще успее. Частен колеж няма да е гаранция за високо ниво на обучение.
Това, че някое дете е по-папагал от моя син, не означава, че е по-умно. Да, може да е по-паметливо от него, но той да кажем не смяташе на пръсти събиране до 10, а на ум. Това не го прави по-добър малък математик от този, който смята с бобчета, например. Един ще е артистичен, друг ще говори добре, трети ще повтаря цели страници от "Горската пожарна"... важно е в детска възраст максимално да им опазим психиката, да им дадем една основа за развитие, базирано на подкрепа, любов и разбиране. И най-добрата селекция от растение поставено в кофти почва няма да даде добър плод. Ролята ми като родител според моето виждане е, да разбера какво обича да прави моето дете, доколко то е полезно за него и какво бъдеще може да му даде тази любов. Ако всичко е ОК, или има приемливи компромиси, то трябва да го развивам в тази област. В Щатите и Англия (понеже имаме приятели там, затова споделям), децата ходят на различни спортове, занимават ги с различни изкуства, кръжоци по математика, физика...докато не се види, че някъде детето има интерес и качества - тогава започва и да се работи в тази насока. Тук искаме да се постигне едно усредняване - да повтарят стихове до откат, да слушат, да лепят, да пишат ръкописно, с други думи да не питат много-много и да не създават проблеми......Тук всички се бутаме да открием в какво детето ни е най-най, обаче никой не обръща внимание на основни проблеми като комуникация, общуване, поведение най-общо казано. Както и да е, с тестове не мога да помогна, пожелавам ви успех при всички положения! Peace  (не критикувам никого, само споделям какво ме мъчи като родител)

# 36
  • София
  • Мнения: 62 595
За мен тестовете за интелигентност са една самозаблуда в областта на психологията, от която доста дълго време няма да има отърване, но която влияе на живота на доста хора, по някакъв повод озовали се в гравитационното й поле. По ирония на природата хора с увреждания в предната част на мозъка съвсем спокойно се справят със стандартните тестове за интелигентност (дето са толкова популярни и ценени за определяне кой е умен и кой не), обаче са със сериозни проблеми и дори невъзможност при планиране на елементарни задачи, социални контакти, стратегическо планиране на бъдещето, решаване на проблеми и пр. Е, сега кажете, тези хораа интелигентни ли са (в обикновения живот хората приемат интелигентност=умен=успешен")? Лично аз не бих подложила нито себе си, нито децата си на подобно тестване, защото то нищо съществено не показва, но въпреки това резултатите сериозно могат да повлияят върху самовъзприемането и възприемането на другия. По-скоро с такива тестове се вижда как и доколко човек променя отношението си към себе си и другия, знаейки че Х има висок резултат или нисък резултат.

# 37
  • Мнения: 2 149
За мен тестовете за интелигентност са една самозаблуда в областта на психологията, от която доста дълго време няма да има отърване, но която влияе на живота на доста хора, по някакъв повод озовали се в гравитационното й поле. По ирония на природата хора с увреждания в предната част на мозъка съвсем спокойно се справят със стандартните тестове за интелигентност (дето са толкова популярни и ценени за определяне кой е умен и кой не), обаче са със сериозни проблеми и дори невъзможност при планиране на елементарни задачи, социални контакти, стратегическо планиране на бъдещето, решаване на проблеми и пр. Е, сега кажете, тези хораа интелигентни ли са (в обикновения живот хората приемат интелигентност=умен=успешен")? Лично аз не бих подложила нито себе си, нито децата си на подобно тестване, защото то нищо съществено не показва, но въпреки това резултатите сериозно могат да повлияят върху самовъзприемането и възприемането на другия. По-скоро с такива тестове се вижда как и доколко човек променя отношението си към себе си и другия, знаейки че Х има висок резултат или нисък резултат.
Много си права!
Преди години се опитвах да решавам такива тестове и нищо не се получаваше, което ме накара да се мисля за по-тъпа от други, които явно имаха успех в резултатите. Сега, когато ги чета се справям много по-добре и се чудя как ме оценяват като високо интелигентна дори. Все пак човек се развива, да, но много по-важно е да е емоционално устойчив, отколкото просто събрал някакъв определен брой точки.

# 38
  • Мнения: 5 513
като чета и аз се замислям всъщност че и аз си сравнявам успехите на детето по другите деца ,по  мнението на госпожите  за възможностите му да се справя с материала , игрите.Виждам че в тетредките му има положителен печат че се е справил -това е достатъчно за мен.Не търся повече и не искам повече от него.Следя точно обратното за сигнали ,че не говори добре не реагира адекватно на обстановката,не се справя с материала ....т.е. признаци че има нужда от помощ.Дори и да стане обикновен човек да е здрав и щастлив.Ако е и много умен дано да е в полза на обществото.Това времето ще покаже.

# 39
  • Мнения: 11 908
Е, сега кажете, тези хораа интелигентни ли са (в обикновения живот хората приемат интелигентност=умен=успешен")?

интелигентност= на умен, но не е = на успешен.
За да си успешен, освен интелект са необходими и редица др. качества, затова има значение и емоционалната интелигентност, житейска приспособимост и още много обстоятелства.Всъщност, зависи какво се разбира под "успешен".

# 40
  • Мнения: 8 239
Eдна майка сподели че детето й е с по-голям потенциал от средно статистическото дете за определена възраст и веднага я емнахте. Колко грешни били тестовете и как не се правили за деца. Правят се и още как така се определят средните критерии за дадена възраст.
Относно интелигентността :Интелект (от латински – intellectus – познание, разбиране) е термин, с който се определя човешката способност за разсъждаване, анализ и синтез на информация. Най-общо в разговорния език под интелект се разбира способността на човек да мисли, да възприема и осъзнава дадена информация, както и да си служи с нея.
Детето е надрасло възраста си и това се определя по дадена методика. Относно тестовете: През 1904 за първи път френското правителство разрешава да се направи тест, който да служи за идентифициране на психично болни деца, които не могат да усвояват нормалните учебни занятия както останалите деца.Алфред Бине и Теодор Симон развиват първия IQ-тест. Те изчисляват IQ като частно на възрастовата интелигентност и възрастта, на която е даденото дете в момента на тестването
Теста е за определена възраст. Това че някой не успял да се справи с теста пък видиш ли бил страшно интелигентен няма как да се случи. Тестовете показват много неща...с тях се работи и при деца със забавено развитие. И ще ви кажа че с повечето неща съм наясно поради факта че детето ми участва в международна група за иследване. Това че има по-умни и по-глупави деца е ясно , както има и такива възрастни.

# 41
  • София
  • Мнения: 62 595
Никой не я е емнал авторката! ако си прочела, дори й дадох конкретни съвети как аз бих постъпила на нейно място, ако се отнасяше до моето дете, защото не е важно детето колко е умно, а как ще се справи на конкретен изппит за конкретно училище. И тя не е казала, че резултатите на детето са над средностатистическото дете, защото никой не е измервал нито резултатиите на детето, нито на "средностатистическото дете". Детето просто трябва да се яви на един изпит и майка му да се надява останалите деца-конкуренти да имат по-нисък резултат от нейното, за да може да се вмъкне в свободната бройка. И едва ли ще разчитат само и единствено на теста, а вероятно ще има много пространна среща с детето и майката, ще преценяват и социалния и вероятно дори етническия произход на детето и родителите, професиите им и т.н. Тая работа не е като оная работа, да се разчита на чист интелект!

За тестовете за интелигентност можем даси говорим до утре, включително относно културната обвързаност на резултатите. Странно, как се получава така, че в общия случай белите деца на образовани родители от средна и нагоре класа изкарват относително по-високи резултати от небелите деца от неособено образовани родители от работническата класа или безработни! Да се чудиш и маеш! Белите деца от средната класа по-умни ли са от небелите от работническата или безрабоотните? Ха, кажи сега! Или както са куриозите от времената на голямата миграция към САЩ, когато се оказало, че пристигащите мигранти се оказват с по-ниска интелигентност от американците? Толкова мътни неща има около правенето и оценяването с тези тестове, че поставят под сериозно съмнение както методологията, така и валидността на резултатите.
 Относно проблемите вече споменах за хората с увреждания в различни части на предния дял на мозъка, справянето им със стандартните тестове и проблемите с планирането. Децата се обследват за проблеми с развитието по много линии, а стандартните тестове за интелигентност са само една от променливите, и то тя може да е с различна тежест. Трябва и на тестовете да пишат като на лабораторните резултати - "получените резултати не са диагноза; моля, посетете Вашия лекар!"

# 42
  • София
  • Мнения: 12 101
Andariel Учех в гимназия с директор психолог, правиха ни тестове, когато бяхме на 16. Обикновено след тази възраст IQ-то повече не мърда. Миналата година за майтап си направих теста отново и имам точно същият резултат. Може да е случайно, но твърде много се зарадвах, че не затъпявам и предпочетох да приема, че не е.

Та извън шегата, тестовете не са напълно безполезни, напротив, от тях има полза именно в детска възраст, защото IQ-то може да се развива, наистина на 35- 40 няма смисъл да се тестваш.

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
Лично аз моите не бих ги тествала нито на 3, нито на 13, нито никога. А за това да са тествани и учителите им да знаят резултата пък съвсем не съм навита, защото ще стане каато в класическия експеримент с учителите и учениците, на които написали на случаен принцип някакви резултати, а отношението на учителите и съучениците веднага се променило - към "глупавите" станало лошо, а към "умните" добро, а и на всичко отгоре самите ученици променили самооценката и резултатите си "глупавите" понижили резултатите в ученето, а "умните" ги повишили. Та, по-добре даа играя рулетка, отколкото да причиня такова тестване на децата си.

Светкавица, хората често прикачват равенство между тези неща. Също и по незнайни за мен причини бъркат образован с интелигентен/умен или с културен. Страшна работа!

# 44
  • София
  • Мнения: 12 101
Лично аз моите не бих ги тествала нито на 3, нито на 13, нито никога. А за това да са тествани и учителите им да знаят резултата пък съвсем не съм навита, защото ще стане каато в класическия експеримент с учителите и учениците, на които написали на случаен принцип някакви резултати, а отношението на учителите и съучениците веднага се променило - към "глупавите" станало лошо, а към "умните" добро, а и на всичко отгоре самите ученици променили самооценката и резултатите си "глупавите" понижили резултатите в ученето, а "умните" ги повишили. Та, по-добре даа играя рулетка, отколкото да причиня такова тестване на децата си.


Моето дете не бих тествала, но нямам повод да го правя, ако имах сигурно щях да го тествам.

А нас в училище ни тестваха за спорта, умните си останаха едни и същи.

Общи условия

Активация на акаунт