«абравена парола?
или
–егистрирай се јктиваци€ на акаунт


≈л. поща с ко€то се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

ƒа ѕопълнете формата за регистраци€ Ќе ѕродължете с Facebook регистраци€та

Ќабори
0 ѕотребители и 1 √ост преглежда(т) тази тема.
135-149 от 741 отговора

у дома

ћнени€: 4 515
ћного ти благодар€, тъкмо ми б€ха привършили текстовете до “ и се чудех какво да диктувам Smile

ƒиктовки да искаш  hahaha “ези са ми останали от баткото,н€мам спомени от къде съм ги свал€ла,по вс€ка веро€тност от блога на начално образование,но не ми се рови сега да търс€ линк.

—крит текст :
ƒиктовка
лале, нали, луна, нула, елен
ћама е мила.

ƒиктовка
Ћили, Ћена, Ћом, Ќил
Ћена има лале.
»ма ли луна?

ƒопълнителен текст за четене
Ћина и ћалина
Ћина мие малини и лимони.
-   ≈ла, ћалина! Ћимони или малини?
-   ќ! Ќа мене Ц малини, а на Ћина  - лимони.

ѕрепиши изречени€та:
ћарин оре.
Ќора мие марули.
ћира е уморена.
Ћора е на море.

ƒиктовка:
мир, нар, рамо, рало, ръми, ћери, »рина, ќрлин
ћарина има рана.

ƒиктовка:
–ени, –уми, –умен, –ила
–умен на –ила ли е?
–умен е на –ила.

  ѕрепиши с ръкописни букви:

            ћаймуна
 -  ћарин има маймуна.
-   ћаймуна ли? ј не е ли немирна?
-   Ќемирна е, но е най-мила.

ѕрочети текста:
             Ќе лай, –они!
-   ќле-ле, мамо! –они ме лае!
-   –айна, –они лае Ќина. ≈ла, –они! Ќе лай!

ƒиктовка:

ай, май, лай, най, лей, мий, айран

–айна е уморена.
Ћейла, налей ми айран.

  ѕрепиши с ръкописни букви:

Ћейла
   …ори има маймуна. Ћейла е мила, но е немирна. …ори мърмори:
 - ћирно, Ћейла!


ƒиктовка:

…ори, …оана, …они
≈й, ела!
…оана е у –айна.
Ќе лай, –ино!

ѕрепиши с ръкописни букви:

                 Ќа –ила
  ћай е. ≈мил е на –ила. » –айна е на –ила. ≈мил намери минерал, а –айна намери малини.

ƒиктовка:

–айна има морена.
Ќина е умна.
ћила има лале.

ѕрепиши с ръкописни букви:
ќрлин оре.
Ћео не лае.
ћиро е немирен.
ћоли е мила маймуна.

ƒиктовка:
орел, ръми, алена, рали

Ќели има лале.
јни е уморена.
ћама мие ≈лена.

ѕрепиши с ръкописни букви:
                Ќа море
ћилен е на море. » –айна е на море. ћина –умен.
-   Ќе е ли рано, ћилене?
-   Ќе е рано, –умене.

ƒиктовка:
ћирела има лимони.
≈мил има малини.
–ени има ролери.

ƒиктовка:
Ѕаба мие риба.
Ѕоби бере малини.
Ѕимбо бели банани.

ѕрепиши с ръкописни букви:
поп, пън, поле, пиле, паун,
пипер, пара, пее, лепи

»ма ли попара?
ќ, има пълнено пиле!
ћама пере пелени.

ƒиктовка:
Ѕоби намери рапан.
Ѕаба набра пелин.

ƒиктовка:
ѕипи, ѕоли, ѕена, ѕепи
Ѕаба ѕена пере.
ѕоли е на ѕирин.

ѕрепиши с ръкописни букви:
Ќа ѕирин
Ѕоби е на ѕирин планина. Ѕере малини. » баба му е на ѕирин. Ѕере пелин.
-   Ѕабо, има ли банани на ѕирин?
-   Ќа ѕирин има малини и пелин, но не и банани.

ƒиктовка:
ѕирин, ѕолина, ѕоморие
Ѕоби е на панаир.
ѕепа има лепило.

ѕрепиши с ръкописни букви:
лов, лъв, вана, врана, вали, лови, време, молив, браво, »велин

»ван плува.
»вайло е на лов.
ѕавел е палав.
ѕавлина вари боб.

ƒиктовка:
вар, вир, вила, новина, вуйна
»маме нова вана.
Ќевена е на ѕирин.
»во намери невен.

ѕрепиши с ръкописни букви:
¬ела, ¬арна, ¬елина, ¬анина
 Ќевена ¬елинова »ванова
»велин »ванов »ванов
            
ѕри вуйна
¬алери е при вуйна ¬ера. ¬уйна му вари пиле. ј ¬алери? ¬алери плеви пипера. ѕолива боба.

ƒиктовка:
Ќавън вали.
ѕавел е във ¬арна.
¬или е в ѕлевен.

ѕрепиши с ръкописни букви:
¬ела, ¬арна, ¬елина, ¬анина
Ќевена ¬елинова »ванова
»велин »ванов »ванов

ѕрепиши с ръкописни букви:
фар, фиба, филе, финал,
фирма, ферма, филм, фурна

»ма ли вафли и фурми?
–афаел е на фара.
ћариела, имаме ли фенер?
¬елин е пръв на финала.

ƒиктовка:
»ма ли вафли?
¬арна има ли фар?
¬алери е на финала.

ѕрепиши с ръкописни букви:
‘ани, ‘ори, ‘илип, ‘илипина
                 ‘лопи
   ‘илип има ферма. ‘ани е при ‘илип. ‘ани има маймуна Ц ‘лопи. ћила е, но прави бели. ѕърво лапна банан. Ќалапа фурми и бонбони. ѕреобърна фенера. ‘илип помоли ‘ани:
 - ≈ла и прибери ‘лопи!

ƒиктовка:
‘ани има ферма.
‘ори има мобифон.
‘илип е на фара.


ѕрепиши с ръкописни букви:
дом, дар, дъб, дума, дини, фиде, вода, диван, боде, падна, дебел
               »мен ден
    јндон има имен ден. ‘илип му подари домино и дебел пуловер. ¬ладимир му даде делфин.
    јндон е доволен.

ƒиктовка:
Ћъв дебне елен.
Ќе пий ледена вода!
ћладен е роден в ѕловдив.
Ќайден ми даде мед.

ѕрепиши с ръкописни букви:
” дома
   ƒимо е у дома. ƒаде дума на мама да не лудува.
   ѕо едно време дойде ƒиана. ѕодаде му домино.
-   ƒимо, да редим ли домино?
-   ƒобре, ƒиана.





ƒиктовка:
ƒиди, ƒани, ƒора, ƒаниела, ƒарина, ƒунав, ƒобрин

ƒиди ми даде плодове.
ƒарина набра бадеми.
ƒимо ли плува в ƒунав?

ѕрепиши:
лимони, банани, малини, мандарини, фурми, плодове
ƒимо продава дини
-   ƒобър ден, ƒимо.
-   ƒобър ден, ƒафина.
-   ƒай ми две дини.
-   ≈дри или дребни дини да дам?
-   ƒай ми две едри дини, ƒимо.
-   ƒобре.

ƒиктовка:
ƒиана има вафла.
ƒебора е на море.
ƒаниел има банани.

ѕрепиши с ръкописни букви:
той, пет, три, тел, пате, теле, торта
јнтон, јнета, ѕетър, Ќатали, ƒимитър, ¬иолета, Ћатина
” дома
   ” дома е топло и подредено. ¬алентина мете. Ѕаба ѕетрана плете пуловер. јнтон е на пода до баба. ћама прави торта. ¬ъв фурната е оставила топла пита и пълнен петел. Ќа рафта има таратор.
   ¬ратата тропна. “ати ѕетър идва от работа.


ѕрепиши с ръкописни букви:
той, пет, три, тел, пате, теле, торта, рита, лети, таван, монета, петел, таратор,
јнтон, јнета, ѕетър, Ќатали, ƒимитър
јнтон е вратар.
ћама прави торта.  

ƒиктовка:
јнтон е вратар.
ƒора има патета.
ƒарина има лалета.
ƒимо рита топка.

ѕрепиши с ръкописни букви:
“они, “оми, “ина, “одор, “еодор, “еодора, “амара, “ърново, “етевен
Ќие тренираме
-   ѕривет, “они. ƒойде ли “одор?
-   ƒа. »дват ƒимитър и ѕетър. ќтиваме да тренираме футбол.
-   ƒа дойде ли и ƒани?
-   ƒобре. ƒа вървим.

ƒиктовка:
“ина е балерина.
“оми има мотор.
“они, дай ми триона!
“амара е от “ърново.

ѕрепиши с ръкописни букви:
зад, зъб, зар, ориз, този, завод, злато,
Ѕоли ме зъб.
Ѕорис е водолаз.
–оза има зелена блуза.
“одор бърза за работа.
Ќа небето има безброй звезди.




ƒиктовка:
зеле, зала, лоза, мазе, риза, ваза, зима
Ћили бере рози.
Ћазар е на пазара.
ћама е на работа.

ƒиктовка:
«ора излезе.
«ина пие боза.
“ереза полива зеле.

ƒиктовка:
кафе, кана, кора, река, ръка, коса, комар

јнка има малки котета.
Ѕорко кара кънки.
ћилка има кукла.

Ѕарби
   ≈лка има красива кукла Ѕарби. ѕодарък ù е за Ќова година. ≈лка много ù се радва. —ресва русата ù коса. —лага ù панделки и колан.

ѕрепиши:
   —ъбка има гълъб. ћного е красив. „есто каца на балкона. “€ го гали по гръбчето. ƒава му трошици. —лед това гълъбчето отлита и радостно гука.

ƒиктовка:
—ветослав има син молив.
ѕлавам с кораб по река ƒунав.
ѕловдив е красив град.
–адко пътува с параход.
Ѕез труд почивката не е сладка.


ѕрепиши стихотворението:
-    рокодил, крокодил,
откъде си ти?
-   ќт Ќил.
-   ј с кого си тука, мили?
-   — група гладни крокодили.
-   ≈, с късмет сте! ¬ зоопарка
дават  всеки ден попарка.
-   ƒруга е храната наша,
но не искам да ви плаша.




—крит текст :
  Ѕивол  във   вир                               ћоре  и  вана                               ¬ени  и  ¬или                           –ибар  и  врани

¬ъв  вира  има  бивол               ¬елин  е  на  море  във  ¬арна.     ¬ени  и  ¬или,  ¬или  и  ¬ени             »ван  е  на  вира.
ј при  вира,  на  върба Ц          »ма  вълни.  ¬елин   не  плува      рано   ранили,  брали  невени           Ћови   риба. Ќо  има
врана.                                          а  е  във  вана.  »  ¬олен  е  н       –ано  невени   брали  и  вили             и  риба.  ј  има  ли  
- Ѕиволе, плува  ли  риба          море.  ѕлува  волно.                     ¬или  и  ¬ени,  ¬ени  и  ¬или.           врани,  има  и  бели.
 във   вира,  или  не  плува       Ѕуйна  вълна   облива  ¬олен
- ¬рано,  врано !                          Ќали  е  в  море,   а  не  във  
–ови  ли  бивол  във  вира,          вана !
риба  във  вира  не  плува.
          Ќа  лов                                    Ќа  фара                                           ‘ланели                                     Ќа  финала

 ‘илип   е  на  лов.              ‘евруари е.  »ма   бурни           Ѕаба  е оплела  фланели.     ‘илип  е  на  финала.
 –ано  е.  ¬али.ј ‘ери ?     вълни.  ћинава  кораб.              и  на ‘илип  и  на  Ќели.     ј  на  финала  -  балони,
 ‘ери лае  ли,  лае.              Ќа  кораба  припламва               - Ѕабо,  а  на  ‘ани               фанфари.
 ‘илип има  вълнена          фенер.  ‘илип  пали  фара          фланела ?                               - ‘илип  е  пръв ! ѕръв
 фланела.  »ма  и  фенер.    ¬али.  Ќо  ‘илип  е  на  фара.   -  »  на  ‘ани   баба  е         на  финала !  Ѕраво  
                                                                                                      оплела.                                  ‘илипе ! Ѕраво !
                                                                                                                                                    - ј  ‘ори  не  мина  ли  
                                                                                                                                                     на  финала ?
- ћина, но  не  е  пръв.
Ќа  финала  пръв  е  ‘илип.
       Ћунатино                                 ƒодо  ≤                                       ƒани                                   “ип-топ

Ћунатино   е  робот.    »мало  делфин  на  име  ƒодо.          Ц јло,  добър  ден.        “ип-топ  е  робот. “ой  мете
Ћети  до  луната  и      ƒодо  имал  дом  до  вълнолом.         ƒани  ли  е ?                  и  плете. “ип-топ  прави  и  
 обратно.  ћлад  е       Ѕил  добър  и  умен.  ”меел  да         - ƒа,  ƒобри. ƒани е.     торти.  ¬оди  пудела  “ото  
Ћунатино. Ћети  и      пее: Дƒо, ре, ми, до-оЕдо-доЕ         - ƒани, ела  у  дома.       навън.  “ип-топ  има  брат.
пее:  ДЋунатино  е      ƒодо !Ф. ≈дин  ден бурни  вълни        »мам  ново  домино.    Ѕратът  на  “ип-топ  е  бил
робот.  “ой  е  най-    пробудили  ƒодо. »  риби  и  миди    - ƒобре, ƒобри.             на  Ћуната.
добър   пилот.Ф           онемели.  ƒодо  бил  у  дома.               »двам.
Ћунатино  е  брат       ≈дна  вълна  ударила  дома  му.
 на    “ип-топ.

        «имен  сън                                 ƒодо  ≤≤                                   »мен  ден                               «има

 —пи  езерото  зимен     ѕомните  ли  делфина  ƒодо ?        «вънна  рано  телефон     ѕрез  зимата  и  звездите
 сън. ј  по  леда            »  тъй,  една  вълна  ударила           и   разбуди  ни  дори.      зъзнат.  Ћуната  лази  по  
студът  рисува:             дома  му. “репнал  вълноломът.      ѕита  «ора  от  зори        небето.  ƒолу  е  езерото.
звезда  и  роза,  лист    “ам  имало  дете. “о  политнало       риза  ли  да  подари       «имата  му  е  метнала  риза
и  пън. —пи  езерото    над  морето. Ќо  ƒодо  бил  долу.      или  роза  на  јнтон.     от  лед.  Ќаблизо  мръзнат  
и  сънува.                      ѕоел  детето. ”смирил  вълните                                                брезите.  ѕътуваме  по
                                       морето  пеело: ДƒодоЕ ƒодоЕФ                                               заледен  път.  ѕо-бързо  на  
                                                                                                                                              топло ! ѕо-бързо  у  дома !
       Ќа  театър                            —имеон                                   —лон  и  балон                           ѕо  телефона

- јло,  “еди ли  е               —имеон  е  спортист.  ѕрез     —лон  се  подслонил           —лави: —амолет ! —амолет !
на  телефона?                     ƒен тренира  на  стадиона.      под  един  балон.               —тефан: —амо лед ли ? —амо
- ƒа,  јнита. “еди е.         —имеон  е  атлет. Ќо  днес       ”мен  слонът  бил -            лед  ли ?
- “еди,  ела  утре  на         е   студено.  јтлетите  са  в      имал  си  подслон.            —лави: ƒе  продават  сладолед?
театър. »мам  два              залата.  —амо  —имеон  е         Ќо  дали  балонът  бил       —тефан: ¬ самолет  ли ? ¬
билета.                               навън.  “ой  е  упорит  -           подслон  на  слона -            самолет  ли ?
- ”тре ли ?                         тренира. «драв  и  силен  е      силно  се  надул. Ѕум !
- ƒа,  утре  от  пет  и         —имеон.                                   »  от  балона  -  ни  следа  
половина.  Ќа  трети                                                           над  слона.
ред. ƒават  Дƒивите
лебедиФ.
-ƒобре. »двам. Ќо
първо ще питам  мама.


¬торите нещо ми се разместиха при копирането,но и така има доста,които вършат работ€...
« ѕоследна редакци€: сб, 28 дек 2013, 18:18 от svetlaem »
÷итирай

–усе-ямбол

ћнени€: 802
»зл€зоха резултатите от олимпиадата по роден край .
ћони е с 50т и се класирахме за националната олимпиада Smile  Peace Party Party Party
÷итирай


ћнени€: 3 983
» ние сме с 50 и 50 от рисуването, друго имаше ли  Embarassed
÷итирай

–усе-ямбол

ћнени€: 802
raja_nikol , честито ! јми засега  само рисуване и роден край минаха ... €нуари математика ... успех!
÷итирай

—офи€

ћнени€: 2 442
» »на е с 50, освен јз и числата през €нуари, има и јз и буквите на 19.03 Peace
÷итирай

–усе-ямбол

ћнени€: 802
да , ще го пусна на всичко,има желание детето........
сега прочетох в друга тема,но незнам до колко е в€рно, точките от рисуване не се вземали под внимание а тр€бвало мах точки на 2 от другите дисциплини да има за да се класира на националното.... н€кой знае ли дали е в€рно това?
÷итирай

у дома

ћнени€: 4 515
да , ще го пусна на всичко,има желание детето........
сега прочетох в друга тема,но незнам до колко е в€рно, точките от рисуване не се вземали под внимание а тр€бвало мах точки на 2 от другите дисциплини да има за да се класира на националното.... н€кой знае ли дали е в€рно това?

Ќе,не е в€рно-поне миналите години н€маше значение от кои състезани€ са 50 точки,тр€бваше само да са от две на брой...
»наче като да не пов€рва човек и моето разсе€но човече е с 50 точки  Love
« ѕоследна редакци€: нд, 29 дек 2013, 22:32 от svetlaem »
÷итирай


ћнени€: 5 901
да , ще го пусна на всичко,има желание детето........
сега прочетох в друга тема,но незнам до колко е в€рно, точките от рисуване не се вземали под внимание а тр€бвало мах точки на 2 от другите дисциплини да има за да се класира на националното.... н€кой знае ли дали е в€рно това?
ќт информаци€та на страницата на —ЅЌ” оставам с впечатлението, че всички състезани€ дават право на класиране.

http://www.sbnu.org/tests.php

—ветлето ме е изпреварила.  Very Happy
÷итирай

–усе-ямбол

ћнени€: 802
Ѕлагодар€ ви за инфото и аз прочетох добре сайта им и от написаното там разбрах че н€ма значение важното да има 50т на 2 дисциплини...
»нъче за домашното през ваканци€та имаме една книжка направена от госпожата, подарък към децата тънка е ... в не€ има и по бел и по математика задачи от тр€бва да € напишем-решим за през ваканци€та ,това ни е домашното.....  още малко и ще € направим.
÷итирай

—офи€

ћнени€: 4 970
Ќашето домашно за ваканци€та е това-госпожата уточни,че не е задължително,а за който има желание  Peace
http://vazovche.wordpress.com/2013/12/27/%D0%B7%D0%B0-%D1%82%D0% … B5-%D0%B8-%D0%B7/

»нъче за домашното през ваканци€та имаме една книжка направена от госпожата, подарък към децата тънка е ... в не€ има и по бел и по математика задачи от тр€бва да € напишем-решим за през ваканци€та ,това ни е домашното.....  още малко и ще € направим.


Ѕраво на учителите. ќпитват се да ги ангажират с нещо интересно.
—ветле, тези вторите диктовки май съдържат част от текстовете в буквара. ѕоне на т€х ми приличат.
—инът ми от колко време чакаше да се наиграе с при€телите, а миналата седмица трима от общо четирима б€ха болни. ¬ече, слава Ѕогу, са здрави.
«асега ваканци€та минава в игри навън, грижа да домашните любимци, майсторене на разни работи и писане на "книги". ѕърво щеше да е за зелени€ дракон -написа шест глави /три изречени€ глава и останалото гигантска рисунка/, после за петела красивоперко , а сега за мраво€д. ѕита ме за енциклопедиите тр€бвало ли да има глави, €вно приключи с романите, почна енциклопедии Laughing
ƒавам му по една кратка диктовка и по н€колко задачи.
¬чера ми отне близо 40 минути чудене как да му об€сн€ решението на тази задача с материала от първи клас /защото той не се досети как да € реши/-  "»ван уловил риба. √лавата и т€лото тежали 8 кг., т€лото и опашката 6 кг., а главата и опашката 4 к  олко кг. тежала рибата?". Ќакра€ измислих с предварително уточнение главата, опашката и т€лото от колко килограма са по-малко и заместване. Ќо ми е любопитно да дадете и други идеи или ако решите да изтормозите децата, досетливите от т€х да дадат нова хрумка.
Ѕраво на децата за постигнатите резултати на състезанието. ѕри нас н€ма други, освен математически Smile
« ѕоследна редакци€: пн, 30 дек 2013, 07:47 от valerie »
÷итирай

—офи€

ћнени€: 215
 
   valerie, aко мислиш, че е по-лесно за об€снение, може така: две риби( в условието са споменати точно по два пъти главата, т€лото и опашката)  тежат  6+8+4=18 кг., следователно една риба ще тежи наполовина - 9 килограма.
÷итирай

—офи€

ћнени€: 4 970
 desy_net , леле .... срам Embarassed ¬€рно, че е така в пъти по -лесно  Laughing аз как € усложних
÷итирай

—офи€

ћнени€: 215
 
  —коро и аз се се измъчих с една задача за прехвърл€не на млеко в три съда( вече не помн€ условието). ≈дна страница изписах, като пресипвах млекото от съд в съд, а накра€ се оказа, че решението е на един ред. Very Happy
÷итирай

—офи€

ћнени€: 2 191
»зпуснах ви в новата тема.Ќа дребното  д€до  оледа му донесе температура Sad „акахме го н€колко дена и от вчера е на јЅ. «а щастие не се чувства зле и отпаднал,но ни помрачи определено настроението по празниците и ваканци€та. Ќищо н€ма за домашно,а и още нищо не съм му давала допълнително.ƒнес ако  остане време ще му дам малко диктовки,че да не забрави как се пише Crazy може и малко задачки да му разпечатам,но не см€там да го тормоз€ повече.

¬есело посрещане на Ќовата година и да донесе много здраве и усмивки на всички Hug
÷итирай


ћнени€: 1 520
ћо€т е с 48 точки. —ега се сети да ми каже, че не му било стигнало времето да дооцвети нещо. ¬същност, ако знаех, че ще има толкова за оцвет€ване, н€маше да го пусна, а сигурно и той н€маше да иска да отиде. √ол€ма мъка е това оцвет€ване. ¬чера сигурно 1 час се е мотал с едната мандала, ко€то имаше за домашно. Ќе е оцвет€вал и една трета от времето, което е мрънкал: "«ащо ми дават такива задачи... ћного е глупаво да се оцвет€ва" и прочие... мрън-мрън-мрън.
»наче изкарахме н€колко дни в игра с братовчедите, един ден в гората с при€тели. «а жалост в парка почти не са играли - нещо децата липсват.
ќще два дена почивка и поне тренировките почват в четвъртък. “ова продължително стоене вкъщи посред зима не им се отраз€ва много добре. —амо се драчат и карат. ѕоне сн€г да имаше за пързалки, пък то само кал навън.
÷итирай
0 ѕотребители и 1 √ост преглежда(т) тази тема.
135-149 от 741 отговора