СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 4

  • 182 907
  • 915
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 1 942
Добре дошли в новата ни тема!

Архив:
Скрит текст:

Важни връзки за гимназията:
Официален сайт на СМГ
Семегеец на годината във Facebook
Вестник СеМеГе във Facebook

Интересни връзки, свързани с математиката:
Формули
Форумът в math10.com
Математика за всеки
Математически конкурсиМатематика, риболов, поезия
Блогът на Иван Миронов
Солема

Други полезни връзки:
Институт по математика и информатика БАН
Съюз на математиците в България

Полезни теми за математика от форума:
Прием в СМГ след 4 клас
Математици стоят готови за помощ по задачи нови
Математически турнири
И за всичко друго, което ни интересува:
Мястото, където най-изчерпателно са обобщени търсенията ни по всички въпроси


График на часовете и междучасията в СМГ:

1 блок  07:30 - 08:10        08:15 - 08:55

2 блок  09:05 - 09:45        09:55 - 10:35

3 блок  10:55 - 11:35        11:45 - 12:25

4 блок  12:35 - 13:15        13:25 - 14:05

5 блок  14:15 - 14:55        15:05 - 15:45

6 блок  16:05 - 16:45        16:55 - 17:35

7 блок  17:45 - 18:25        18:30 - 19:10

Последна редакция: пт, 12 юни 2015, 10:48 от Sash

# 1
  • София
  • Мнения: 4 996
Sash, благодаря за  новата тема   bouquet
Скоро очакваме в нея и новите попълнения  Hug

# 2
  • Мнения: 40 741
Е, понеже се оказа, че аз написах последния постинг в старата тема, а смятам, че написаното от мен е по принцип важно с оглед на дискусията за ходене по допълнителни школи за състезателна математика, си позволявам да го дублирам и тук.

Цитат
Moже и да е въпрос на оптимизация (някои може да го нарекат и мързел) Twisted Evil
Печелившата рецепта от миналото беше "Школа + много решаване у дома със сборници". Това обаче не е най-ефективният начин, защото 1 час с Кортезов (ако последният е подбрал удачни задачи, методи и трикове) може да е много по-полезен от 5 дена самостоятелно решаване на задачи. А Кортезов знае какво да покаже на децата. Според мен именно по такава система ни задминаха другите държави и България изпадна от шестицата на ИМО и сега се бори да влезе в двадесетицата - целенасочена интензивна подготовка, по време на която на децата се предават концентрирани знания (сдъвкана информация), а не ги оставят сами с много труд да търсят сами бисери сред купища стриди.  Има го и моментът, че днешните деца са все по-малко склонни да прекарват часове над тетрадките в борба със задачите и в тази нова реалност системата със сдъвканата/концентрираната информация остава без алтернатива. Просто според мен това е новото. А ако се случи трудолюбиво дете, което освен големите количества концентрирани знания е склонно и да прекарва по няколко часа на ден в решаване на задачи вече не може да няма и големи успехи.

Ключът от бараката обаче е в качеството на сдъвканата информация. Да се дават на децата задачи от преди 10 години няма смисъл - те вече не са модерни и няма да се паднат повече. Ми то трудността на задачите от първите издания на ИМО днес не би била достатъчна и за национален кръг. За да бъде ефективна новата система трябва млади, всеотдайни и можещи математици да следят новостите и тенденциите в състезателната математика, да ги рафинират и да ги предават на състезателите, така че за само няколкото години (неизменна величина) състезателна "кариера" те да стигнат много по-високо отколкото състезателите преди 20 години.

# 3
  • Мнения: 822
Някой беше питал за немския в 8 клас и след това. Натоварването е изключително, ниските оценки са факт (но всеки който учи нов език в 8 клас интензивно се сблъсква с това според мен). Нямам наблюдения обаче за ниски оценки в дипломата.

За школите, частните учители и децата, аз определено виждам разлика. На мен ми се наложи да мина втори път пътя по прием в 5клас. Истерията и амбициите на родителите (и това продължавам да го твърдя че е само и единствено наше/тяхно шоу) са в пъти повече. Дочувам за деца , които освен на школа ходят и на двама частни учители, затова написах, че може би пренавитите, за да влязат деца после трудно държат темпото, а школите в СМГ определено готвят за състезания.

За изпита по математика след 7-клас, самите учители готвят децата перфектно, поне така беше в нашия набор.

# 4
  • София
  • Мнения: 11 692
Sash благодаря за новата тема!  bouquet

# 5
  • София
  • Мнения: 1 942
Виждам, че вече обсъждате тук важни неща, извинете ме, но ще ви позанимая малко с оформянето на първия пост (въпреки че едва ли някой го чете Mr. Green)

Коригирах графика на часовете, като големите междучасия са след 2-ри и 5-ти блок. Моля ви, вижте дали съм ги сметнала правилно и ме поправете  Rolling Eyes
На мен през цялото време на ученето на сина ми там ми беше много трудно да го накарам да вземе от портиера този график, да го имам, ако се наложи да му звънна по телефона да се съобразя с междучасията. Затова смятам този график за важен, а пък на ръководството сигурно му е много трудно да го публикува в сайта Laughing

# 6
  • София
  • Мнения: 1 154
Виждам, че вече обсъждате тук важни неща, извинете ме, но ще ви позанимая малко с оформянето на първия пост (въпреки че едва ли някой го чете Mr. Green)

Коригирах графика на часовете, като големите междучасия са след 2-ри и 5-ти блок. Моля ви, вижте дали съм ги сметнала правилно и ме поправете  Rolling Eyes
На мен през цялото време на ученето на сина ми там ми беше много трудно да го накарам да вземе от портиера този график, да го имам, ако се наложи да му звънна по телефона да се съобразя с междучасията. Затова смятам този график за важен, а пък на ръководството сигурно му е много трудно да го публикува в сайта Laughing
Ето разписанието на часовете през тази година:
07:30 - 08:10   1-ви блок
08:15 - 08:55   
09:05 - 09:45   2-ри блок
09:55 - 10:35   
10:55 - 11:35   3-ти блок
11:45 - 12:25   
12:35 - 13:15    4-ти блок
13:25 - 14:05   
14:15 - 14:55   5-ти блок
15:05 - 15:45   
16:05 - 16:45   6-ти блок
16:55 - 17:35   
17:45 - 18:25    7-ми блок
18:30 - 19:10   

# 7
  • Мнения: 18
Графикът беше качен на сайта преди време и аз съм си го изтеглила в PDF, има разминаване в часовете от това, което записали:
РАЗПИСАНИЕ НА ЧАСОВЕТЕ
БЛОК ЧАС
І
1 7.30 – 8.10
2 8.15 – 8.55
ІІ
3 9.05 – 9.45
4 9.55 – 10.35
ІІІ
5 10.55 – 11.35
6 11.45 – 12.25
ІV
7 12.35 – 13.15
8 13.25 – 14.05
V
9 14.15 – 14.55
10 15.05 – 15.45

11 16.05 – 16.45
12 16.55 – 17.35
VІІ
13 17.45 – 18. 25
14 18.30 – 19.10

това е което аз имам Simple Smile
...явно едновременно сме писали Simple Smile

# 8
  • София
  • Мнения: 1 942
Master, elenabgbg, много ви благодаря, сега ще коригирам  Hug


Готово. Сега може и други предложения да давате за първия пост - лицето на нашата тема. До довечера.

Последна редакция: пт, 12 юни 2015, 10:52 от Sash

# 9
  • София
  • Мнения: 4 022
Черна станция, чудесен пост за състезателната математика!! Peace
Обаче въпреки това аз съм песимист. Да, има чудесни преподаватели, и по-млади и по-възрастни. Късмет е за децата ни, че имат досег с тях! НО  Моето но е , че всичките са много, много ангажирани. Лично го наблюдавам при двама от най-известните преподаватели. Понякога се чудя как издържат чисто физически на това натоварване, отделно че работата с деца е в пъти по-изморителна от това да си в офис, с компютър пред теб. И няма как тези хора да бъдат на 100% по 8-10 часа на ден. Затова и не вярвам да успеят да обърнат статистиката в наша полза отново, а много, много би ми се искало. Решение също не виждам, защото учителската професия, дори и най-скъпите курсове са ниско платени, и най-силното призвание не може да замени факта, че те са хора, имат семейство, имат деца, за които да се грижат.

# 10
  • Мнения: 6 031
Черна станция, прекрасно си го написала!  Peace
Sash, благодаря за новата тема!   bouquet

# 11
  • Мнения: 4 204
Благодаря за новата тема!  bouquet



Някой беше питал за немския в 8 клас и след това. Натоварването е изключително, ниските оценки са факт (но всеки който учи нов език в 8 клас интензивно се сблъсква с това според мен). Нямам наблюдения обаче за ниски оценки в дипломата.


Аз питах за НЕ. Благодаря, че отговаряш. Laughing
Какво ми е притеснението: Дали ще успее да го научи достатъчно добре само с училищна подготовка 9-12 клас, така че да изкара Заслужена 6- ца, тоест дипломата му да е ок в това отношение, за кандидатстване в университет.
Защото може да се окаже, че Немския език няма да е необходим за университет/ ако избере в БГ или Англия/, но пък избирайки го да го учи и имайки 4-ка или 5- ца това да намали шансовете за класиране на желано място след 12 клас поради по- ниска диплома.

# 12
  • Мнения: 976
       Ели, много важно уточнение! Учителската професия е на първо място призвание, което в БГ не се признава. Това си е уникален талант, харизма - да  обясняваш на другите така, че да разбират, да вдъхновяваш и увличаш... Харизматичността на един такъв преподавател "увлече" две от моите в СМГ. И такива прекрасни учители да бъдат принудени да преподават на по  N места по седем дни в седмицата, за да изхранят децата си, е меко казано, престъпление!
       Герка, в българските университети общата диплома вече не се взема като балообразуваща, така че езикът, ако не е за филология, не би трябвало да ви вълнува. За Англия не знам.

# 13
  • Мнения: 4 204
Мари дьо ла Фер , тъй като това са 5 години учене, не се знае какво ще реши детето за това време. А и как ще се промени приема дори и в БГ.
За това ми е важно да знам: Дали ще успее да го научи достатъчно добре само с училищна подготовка 9-12 клас, така че да изкара Заслужена 6- ца, тоест дипломата му да е ок в това отношение, за кандидатстване в университет, който и да е той.

# 14
  • Мнения: 976
    Да не прозвучи странно, но за оценката - ще има отличен, /стига да не се появи някой учител в стил Пенчо по изобразително Simple Smile/, досегашните ми впечатления са за толерантни учители, които не биха развалили дипломата на своите ученици. /Имам си такъв един, дето след четворки за първия срок се юрва за шестици през втория, и му ги написаха за миналата година/.

Общи условия

Активация на акаунт