Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 465
  • София
  • Мнения: 36 891
Разбира се, за пръв път чувам за Крокотак от теб! Доматите с колците ги ядем.
Аз не говоря за сайта Крокотак. Говоря за книжките за детска градина и ПГ, материала от който го няма на сайта, защото се продават и не са евтини. Макар да си чувала и може би посещавала сайта, очевидно не си разглеждала книжките. Те покриват материала за ПГ по математика, родна реч, околен свят, фина моторика, памет и наблюдателност.

Нормално е с деца абитуриенти да не се заглеждаш по книжки за предучилищна, така че никой не те обвинява, че не си ги разглеждала. Проблемът е, че ги коментираш.

Дисни също е много общо понятие. В конкретния случай нямам предвид Дисни като цяло, а една конкретна серия книжки - Вече знам. Можеш да ги разгледаш от линка.
А дали харесваш филмите на Дисни и дали книжките от посочената поредица са добри методически за обучение по четене и писане, са две съвсем отделни неща.

И накрая, няма значение какво е имало преди 15 години. Аз давам съвет на майката, чието дете е в детска градина или даже още не е тръгнало на ясла и какво към днешна дата е удачно да се направи за подготовката на детето.
В нито един момент не съм коментирала твоите деца. Браво за постиженията им, но говоря за съвсем друго.


Зная за книжките на Крокотак, защото е част от работата ми, но не съм сигурна дали ДГ работят по тях.

Колкото до Дисни и книжките им, още повече си заслужават мястото в черния ми списък, защото рекламата на марката им засенчва съдържаниет За какво плащам всъщност - за съдържание или за това те да ми рекламират марката чрез героите си!? Може да давам за оцветяване Елза или Рапунцел, но те са на финала, а не основно средство.

Относно ученето - неразделно вървят постиженията и стратегиите, чрез които се стига до тях. С времето и процеса на учене, човек (възрастен или дете), къде самостоятелно, къде чрез директно казване от възрастния, се научава на голямо разнообразие от стратегии, които да преценява кога да използва при една или друга задача. То е като в компютърните игри да имаш пет вида оръжия, но сам да опитваш или някой друг играч да ти подскаже как да ги използваш, за да си направиш точките и бонусите. Задачите винаги трябва да са малко по-трудни от нивото на играча/учещия, за да има движение напред. Пак като в игрите - кефиш се, че лесно си взел първо ниво, обаче на второто става по-трудно, има нещо ново, и започваш да се "мъчиш" - пробваш едно, пробваш друго... и така докато го минеш. Ако се откажеш, защото е трудно, никога няма да го минеш и ще трябва да въртиш предишните нива, но пък това омръзва.
Понякога не можеш да минеш нивото, ако не използваш точно определена стратегия, колкото и да ти е неприятно. Но пък, пак имаш избор - отказваш се или продължаваш да опитваш, докато стане. Затова не трябва да оставяме децата да се отказват при първата трудност или защото точно сега не му било вече интересно. Ами, пробваш още веднъж, за да се понапъне още малко - това също е част от процеса на учене. Винаги крайната цел е знаенето, било като знание за неща или знание на процедура. Ако някой ти обяснява как всичко е фън и човек научава без грам да се напъне, значи ти взема парите за сапунени мехури.

# 466
  • Мнения: 16 733
В нашата градина не се работеше официално по Крокотак, но се принтираха и задачки оттам. Моето дете ги харесваше. За малкото говоря, при големия го нямаше точно това. Имаше други неща.

Притъпяването на тяхната любознателност е съвместен плод на неглижиращото родителство и неподходящите образователни методи, несъобразени с възрастта и поне типа темперамент и начин на учене.
Факт. Макар че заинтересованите родители биха могли донякъде да компенсират неподходящите образователни методи.
Да, аз затова обръщам внимание на съвместното влияние на тези два показателя. Като майка и татко са.  Laughing

# 467
  • София
  • Мнения: 36 891
Да, допълнителни задачи е ок, но все пак трябва да си вървят по някоя от одобрените системи, учителките си знаят. Аз харесвам и ползвам доста чужди материали, но има някои неща, които са специфично нашенски и ми се налага да поправям, примерно в изписването на букви и цифри като посока или откъм речник - да сменям картинки и формулировка на заданието.

# 468
  • Мнения: 16 733
На мен много ми харесваше системата при малкия. Ползваха това:
https://www.book.store.bg/c/p-pc/id-4921/ucheben-komplekt-priate … adina-anubis.html
https://www.book.store.bg/p41839/priateli-s-dumite-priateli-s-ci … katia-getova.html
https://www.book.store.bg/p41843/priateli-srychni-i-mozheshti-pr … en-legkostup.html
Много е удобно да се ползват, т.к. във всяко учебниче, посветено на определена тема /букви, цифри, цветове, природа, общуване и т.н./ листите се откъсваха и децата не разнасяха целите учебници, а работеха върху отделни листове. Учебниците се запазваха.
Отделно от това на мен много ми допадна как бяха направени самите те.

# 469
  • София
  • Мнения: 36 891
Да, тези са много хубави.

# 470
  • Мнения: 781
Книжките на Крокотак са любими на малчуганите. Има страхотни неща, особенно ако учителката не е много креативна. Но това са допълнителни книжки.Те нямат нищо общо с одобрените учебни помагала. Няма как да се покрият стандартите само с Крокотак. А че от "одобрените" има ужасни неща.....няма спор. Да не говорим за картинките в някои от тях.Децата се стряскат! Но и това е един пазар, на който има жестока борба между препадавателите в СУ. За пари говорим, все пак.

# 471
  • Мнения: 1 169
Имах същата дилема миналата година и не тръгнахме на училище, защото останалите последни места се заеха докато се реша. Мисля че не сбъркахме, усещам разлика от миналата година, като че ли е малко по-зрял и психически по-готов да възприема учебна информация. Миналата година с известна съпротива се заемаше с учене на букви, сега ги знае, чете по срички, събира и изважда. Имат си програма в детската градина с която се подготвят за първи клас, онзи ден ми каза че са говорили за гласните, също вече събира и изважда, каза че в градината рисували точки, за да има стане ясно прибавянето и изваждането.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт