Строеж - къде, как, колко? Тема за взаимопомощ 30

  • 130 881
  • 796
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 423
Защото избата е само под верандата.

# 286
  • Мнения: 2 517
Бих го направила от поликарбонатни плоскости. Друг вариант  остъкление с ПВЦ профили.

# 287
  • Пловдив
  • Мнения: 406
 Здравейте и от мен!

 Аз да си изкажа мъката. Фирмата построи къщата още преди около месец. Всичко беше ок, доволни сме от изпълнението, нооо... Когато отидохме до общината да внесем документите се оказа, че фирмата не си е свършила работата по документите. Спестили са си викането на човек от общината да попише акт 3. Върнаха ни! Обадихме се на господина, който движеше строителството на къщата да си оправи бакиите, но за да не плати глобата ни мота сума ти време, защото имал човек в общината и щял да му подпише документа. Вчера ни го даде, но с дата 25,11,2016.  ooooh!
Мъжът ми не издържал и му казал, че ще ги съди за нанесени вреди и неизпълнение на договора.

Трябваше до края на годината да сме изтеглили втория транш от заема, на база акт 14, а сега това е невъзможно!  #Cussing out

# 288
  • Мнения: 2 223
Puss in boots , искрено ти съчувствам. Такъв пропуск е супер неприятен и води до изключително тежки последици след себе си.
Тепърва трябва да си преработите всички протоколи по време на строителство + бетоновия дневник и датите на издадените декларации за експлоатационни показатели за вложения бетон. Не зная колко ви е голяма къщата, но ако технологично е възможно да се изпълни за 1 месец, бихте могли да ги преработите и с акт обр. 14 от ~ дата 23.12.2016 да си внесете искането за издаване на удостоверение за степен на завършеност. Но си е една излишна работа + тичане за събиране на подписи от проектанти и т.н.
ragazza84, ако добавянето на мазе е довело до промяна в елементи на конструкцията, това се води съществена промяна, за която трябва да имате одобрени проекти. Ако не сте го направили досега, моят съвет е да си внесете за одобрение проект за "промени по време на строителството". По принцип това се прави преди изпълнение на такива промени от одобреният проект. В противен случай може да имате доста проблеми при внасяне на документи за въвеждане в експлоатация и начина на покриване ще ви е последна грижа. Но може и всичко да сте си направили както трябва де, аз само профилактично си предупреждавам.

# 289
  • Пловдив
  • Мнения: 406
 Нашите планове тотално са объркани. Строихме с фирма, за да не се занимаваме ние и защото фирмата уж ще знае какво, кога и как трябва да се направи.  #2gunfire
 
 В крайна сметка ще подадат документите на 20-ти Декември. Мъжът ми е казал, че няма вече да ходи да се срами в общината и е връчил документите на отговорния господин да ги оправя. Но не е дал бетоновия дневник и декларацията за бетона. Дневникът ще го искат ли някъде да го представяме?
Мъжът ми иска да се обърнем към фирма за строителен надзор, ама не знам те с какво ще ни помогнат?  Thinking

# 290
  • Мнения: 2 223
Puss in boots , за удостоверение за степен на завършеност не трябва да се представя бетонов дневник, но при всички случаи трябва да се преработи за документацията , която ще внасяте за въвеждане в експлоатация.
Трябва да се проверят изискванията конкретно на място.
Обичайните документи са:
Копие от документ за собственост или учредено право на строеж
Копие от издаденото разрешение за строеж
Копие от протокола за линия и ниво Обр.2 със съответни заверки /изкоп, цокъл, корниз, било/, Обр. 3
Копие от акт обр.14 за приемане на конструкцията
Пълномощно /в случаите, когато искането се подава от пълномощник/
Понякога се изискват и снимки от обекта.
Строителен надзор можете да ползвате разбира се, ако искате. Доколкото ми е известно цените за надзор са от 2,50 - 5,00 лв./м2 РЗП, като за малки обекти обикновено е по - висока. С доклад за съответствие може да  се спести единствено становището от пожарната, което иначе е задължително, но пък стига да сте си спазвали одобреният проект, не е проблем да ви бъде издадено. Подава се молба за посещение на обекта и се плаща държавна такса, която не е висока.

# 291
  • Мнения: 227
Нашите планове тотално са объркани. Строихме с фирма, за да не се занимаваме ние и защото фирмата уж ще знае какво, кога и как трябва да се направи.  #2gunfire
 
 В крайна сметка ще подадат документите на 20-ти Декември. Мъжът ми е казал, че няма вече да ходи да се срами в общината и е връчил документите на отговорния господин да ги оправя. Но не е дал бетоновия дневник и декларацията за бетона. Дневникът ще го искат ли някъде да го представяме?
Мъжът ми иска да се обърнем към фирма за строителен надзор, ама не знам те с какво ще ни помогнат?  Thinking
Аз имах подобен проблем - усетих, че "фирмата" з@еб@ документацията и си се оправям сам с архитекта, намерих си друг техничсески р-л и си водих документацията отделно. Грешките, които се правят най-често са, че документите не се водят успоредно с изграждането на строежа, преди да започне строежа задължително Образец Акт 2 заверен в общината заедно със заповедната книга, след като се направи изкопа се изисква Образец Акт 6, след това за кота нула се попълва Образец Акт 3, когато го представих в общината за подпис, ми поискаха и контролно заснемане от геодезист, за да са сигурни, че отстоянията са спазени. При достигане на различните коти се внасят за всяка една от тях в общината Приложения към акт 2 /кота корниз, кота било и т.н./. Аз даже на края започнах да ги изпращам с препоръчани писма и да си пазя обратните разписки. За зидария и други е необходим Образец Акт 12. Задължително Заповедната книга трябва да е заверена в общината и да има подпис и печат с дата не по-късна от седмица след началото на строежа. Бетоновия дневник и сертификатите към него за бетона също са необходими. Накрая всички тези документи заедно с Образец акт 14, паспорта на сградата, декларациите за съответствие на вложените материали - тръби, кабели, дограма, мълниезащити и т.н., сертификати за бетона се изискват за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация /акт 16/, проблем ще е ако нещо липсва. Оправяйте ги докато е време, защото после може да е късно.
Всичко това го научих и разбрах по трудният начин, заради невежеството на "строителните фирми", с което явно вече сте се сблъскали и вие.

Последна редакция: ср, 07 дек 2016, 07:41 от Xy6aBTaTKo

# 292
  • Перник
  • Мнения: 4 859
И аз връщах "перфектните" документи 2 пъти за корекция. Още не сме ги внесли в общината и изтръпвам, като си помисля, че може да съм пропуснала нещо. На "специалистите" спрях да разчитам  Confused

# 293
  • Пловдив
  • Мнения: 406
 Цялата работа дойде от това, че този, който отговаряше за нашия строеж, сметнал за формалност да извика човек от общината за акт 3. След това реши с връзки да оправя нещата, за да не плати глобата от 100 лв. и нещата тотално се ос@ха.
 Мъжът ми му се обадил вчера за бетоновия дневник и сертификатите. Казал, че ще ги оправи. Как точно ще се случи това ми е непонятно.  Thinking

Сетих се и друго. По време на строежа променихме няколко неща ( не по конструктивната част и със съгласуване с проектантите). Как се отразяват тези неща? За тези случаи ли е екзекутивната документация и кой трябва да я подготви?

# 294
  • Мнения: 227
Цялата работа дойде от това, че този, който отговаряше за нашия строеж, сметнал за формалност да извика човек от общината за акт 3. След това реши с връзки да оправя нещата, за да не плати глобата от 100 лв. и нещата тотално се ос@ха.
 Мъжът ми му се обадил вчера за бетоновия дневник и сертификатите. Казал, че ще ги оправи. Как точно ще се случи това ми е непонятно.  Thinking

Сетих се и друго. По време на строежа променихме няколко неща ( не по конструктивната част и със съгласуване с проектантите). Как се отразяват тези неща? За тези случаи ли е екзекутивната документация и кой трябва да я подготви?
Бетоновият дневник е по-малкият проблем, провери си Акт 2 дали е заверен от общината, също така и Заповедната книга дали е заверена. След това си провери приложенията към Акт 2 за котите дали са изпращани към общината, техн. е длъжен да изпраща копия от тях при достигане на съответните нива. Последните са поправими, първите две не толкова. Акт 3 е важен, а ако не го е направил него, най-вероятно е пропуснал и другите. За да се ориентираш какво трябва да се направи, е необходимо да разбереш какво е направил и какво не!

Последна редакция: ср, 07 дек 2016, 11:24 от Xy6aBTaTKo

# 295
  • Мнения: 29
Здравейте,
По отношение на документацията и как се строи. Аз лично наех фирма за строителен надзор и строя по стопански начин - технически ръководител и бригада. В същност различни бригади за различни части от строежа. Конструкция и груб строеж една бригада, ВиК и Ел втора, измазване и довършителни работи трета.
Фирмата за надзор ми струва около 800лв. Не е малко, но не е нищо на фона на общите разходи и това че не си губя времето с документация. Също така някои тегави процедури с общината стават по-бързо (като за колеги...) В общината ходих до сега 3 пъти. Първия път за откриване на строителната площадка, втори за протокол 2 - трябваше да закарам техник да измери габаритите на сградата и последно да занеса документите за издаване на акт 14.

Всичко останало се движи от фирмата за надзор.

По време на строежа направихме множество промени. Всъщност променихме почти всички - архитектура, конструкция - това се наложи заради "сгрешени" геоложки данни. После покрай първите промени се наложи и промяна на ВиК и Ел.

Фирмата за надзор ми спести много главоболия. Всички необходими документи, съгласувания с различни инстанции и каквото се сетите - те го предвижват. Аз само се подписвам като ме викнат и се разправям с бригадите.

За разправянето с бригадите мога да напиша роман Simple Smile но поне по отношение на бумащина и спазване на закона съм спокоен.

Дори и да строите с фирма, пак ви препоръчвам отделна независима фирма за надзор. Ще си спестите хиляди главоболия.

# 296
  • Пловдив
  • Мнения: 406
Цялата работа дойде от това, че този, който отговаряше за нашия строеж, сметнал за формалност да извика човек от общината за акт 3. След това реши с връзки да оправя нещата, за да не плати глобата от 100 лв. и нещата тотално се ос@ха.
 Мъжът ми му се обадил вчера за бетоновия дневник и сертификатите. Казал, че ще ги оправи. Как точно ще се случи това ми е непонятно.  Thinking

Сетих се и друго. По време на строежа променихме няколко неща ( не по конструктивната част и със съгласуване с проектантите). Как се отразяват тези неща? За тези случаи ли е екзекутивната документация и кой трябва да я подготви?
Бетоновият дневник е по-малкият проблем, провери си Акт 2 дали е заверен от общината, също така и Заповедната книга дали е заверена. След това си провери приложенията към Акт 2 за котите дали са изпращани към общината, техн. е длъжен да изпраща копия от тях при достигане на съответните нива. Последните са поправими, първите две не толкова. Акт 3 е важен, а ако не го е направил него, най-вероятно е пропуснал и другите. За да се ориентираш какво трябва да се направи, е необходимо да разбереш какво е направил и какво не!

 Когато отидохме в общината да внесем документите ни направиха проблем само за акт 3. Предполагам, че останалите са били ок. Сега документите са у въпросния господин да си ги оправя.
На заповедната книга гледам има закачени няколко бележки с входящи номера.

 Сърбахме попарата и на фирма за надзор в началото. Къщата вече е построена до груб строеж. От тук нататък ще си се занимаваме ние и с различни бригади. Дертът сега ни е да се оправят документите и да ни дадат акт 14, за да отидем при банката.

dalek, а знаеш ли тези промени които сте правили как са отразени? Да знам дали строилетя и това не е свършил или да се занимавам с проектантите.

# 297
  • Мнения: 2 223
Puss in boots, съществени отклонения (съгл. чл. 154 ал. (2) от ЗУТ)  от одобрения проект могат да се правят след одобряване на проекти "промени по време на строителството". Най - често става въпрос за някаква промяна по конструктивни елементи (чл. 154, ал. (2) т. 5). Тогава към разрешението за строеж се вписва заповед за одобрените промени. Едва след това такива промени  са допустими  за изпълнение. На практика се случва хората дори да не осъзнават, че правят съществени отклонения съгл. законовите изисквания и имат проблеми при въвеждане в експлоатация, ако не си внесат проекти за одобрение, предварително или поне в периода на строителство.
Несъществените промени се отразяват в екзекутивните чертежи за обекта (върху копие от одобрените проекти с червен цвят се нанасят несъществените промени) и се заверяват  с "ВАЖИ ЗА ЕКЗЕКУТИВ"  от проектантите. Обикновено екзекутивите са ангажимент на строителя. Когато не се ползва строител, а различни бригади обаче, най - вероятно не ги прави никой...
В никакъв случай не бива съществени отклонения да се нанасят на етап екзекутив.

# 298
  • Пловдив
  • Мнения: 406
 Благодаря на всички за разясненията!  Hug

 Не знам дали ще успеем да накараме строителя да нанесе тези промени сега. Ще се обърнем към проектантите.

# 299
  • софия
  • Мнения: 4 974
Здравейте,
По отношение на документацията и как се строи. Аз лично наех фирма за строителен надзор и строя по стопански начин - технически ръководител и бригада. В същност различни бригади за различни части от строежа. Конструкция и груб строеж една бригада, ВиК и Ел втора, измазване и довършителни работи трета.
Фирмата за надзор ми струва около 800лв. Не е малко, но не е нищо на фона на общите разходи и това че не си губя времето с документация. Също така някои тегави процедури с общината стават по-бързо (като за колеги...) В общината ходих до сега 3 пъти. Първия път за откриване на строителната площадка, втори за протокол 2 - трябваше да закарам техник да измери габаритите на сградата и последно да занеса документите за издаване на акт 14.

Всичко останало се движи от фирмата за надзор.

По време на строежа направихме множество промени. Всъщност променихме почти всички - архитектура, конструкция - това се наложи заради "сгрешени" геоложки данни. После покрай първите промени се наложи и промяна на ВиК и Ел.

Фирмата за надзор ми спести много главоболия. Всички необходими документи, съгласувания с различни инстанции и каквото се сетите - те го предвижват. Аз само се подписвам като ме викнат и се разправям с бригадите.

За разправянето с бригадите мога да напиша роман Simple Smile но поне по отношение на бумащина и спазване на закона съм спокоен.

Дори и да строите с фирма, пак ви препоръчвам отделна независима фирма за надзор. Ще си спестите хиляди главоболия.
Съветвам те, въпреки спокойствието, че работиш със СН да бъдеш нащрек!
Ние сме по поредните препядствия, възникнали от грешки на строителен надзор, на пръв поглед незначителни, но последствията ни струват няколко хиляди лева.
Да, точно така, запознатите със строежа при нас ( от писанията ми в темата) знаят през какво ли не минахме.... е капака е СН.
Затова и не пиша много, изгуби ми се и радоста и всичко. А като си соомня с колко оптимизъм тръгнахме и как всичко като по конец спазвахме..... най-малката хартийка спазвахме...

Общи условия

Активация на акаунт