Набраните средства ще бъдат използвани за специализирани зали и съоръжения, необходими за нормалното протичане на учебния процес


Дарителската кампания „Най-същественото е невидимо за очите“ на оптичните вериги Grand Optics & Joy Optics събра 4558 лв. в подкрепа на СОУ за деца с нарушено зрение „Луи Брайл“ в гр. София. Средствата ще бъдат използвани за специализирани зали и съоръжения, необходими за нормалното протичане на учебния процес на децата в училището.



В инициативата, която стартира през февруари т.г., се включват клиенти на компанията в 36 магазина от веригите Grand Optics & Joy Optics. Дарителите получават календар с картини и сувенири, изработени от възпитаниците на училището. От оптичните вериги отчитат, че инициативата е получила най-активна подкрепа в София и Пловдив. Извън рамките на дарителската кампания, Grand Optics & Joy Optics подкрепят СОУ „Луи Брайл“ целогодишно с дарения на месечна база през последните 2 години.

„Децата с нарушено зрение се нуждаят от грижи, свързани с осигуряване на достъп до образование, което включва достъпна околна среда, специализиран превоз, осигуряване на помощни технически средства за обучение и др., което трябва да се финансира от държавата“, споделя г-жа Елка Белокапова, директор на СОУ „Луи Брайл“.

„80% от децата с нарушено зрение, възпитаници на училището, завършват висше образование. Проблемна е обаче реализацията им след това на трудовия пазар. Като цяло, не се полага достатъчно усилие за тяхната интеграция в обществото“, допълва г-жа Белокапова.



Като пример за успешна реализация директорът на СОУ „Луи Брайл“ дава 24-годишният Панчо Карамански, който е бивш възпитаник на училището. От месец юли 2015 г. работи като консултант и тестер за достъпност на софтуерни продукти в SAP Labs България. Паралелно, развива и артистична кариера като DJ и музикален продуцент. В ролята на тон режисьор е работил върху записа на музика за представление на Warner Bros., както и цялостен продукт за компанията за разработка на компютърни и видео игри Ubisoft.  

„Вярвам, че всеки бизнес трябва да подкрепя добра кауза, която е близо до сферата, в която работи. Като оптична верига сме фокусирани върху очното здраве, затова и решихме нашата благотворителна кампания да подкрепи именно училище „Луи Брайл“. Училището за деца с нарушено зрение има нужда от специфично оборудване и помощни средства, специализирани зали и съоръжения. За нас е изключителна чест да го подкрепим. Благодарим на всички наши клиенти, които дариха средства. Без тях тази кампания нямаше да бъде възможна“, коментира Дияна Ганева, маркетинг мениджър на вериги Grand Optics & Joy Optics.

В България има две специализирани училища за деца с нарушено зрение – „Луи Брайл“ в гр. София  и СОУ за деца с нарушено зрение „Проф. Иван Шишманов“ в гр. Варна. В София се обучават 170 ученици от подготвителен до 12 клас (от 5 до 19-годишна възраст), които са слепи, слабовиждащи и деца с множество увреждания, като някои от тях се придвижват с инвалидни колички. Децата с нарушено зрение се обучават по програмата на общообразователните училища. Има и допълнителни предмети, които са: ориентиране и мобилност, тактилно творчество, зрително подпомагане и полезни умения.



Кампанията се осъществява с подкрепата на редица медийни партньори: www.bg-mamma.com, www.vesti.bg, www.edna.bg, www.dariknews.bg, www.actualno.com, www.iwoman.bg, www.dama.bg, www.-spam-.com, www.missbloom.bg, BG Radio, Radio 1, FM+, Star FM, radio Fresh, Vitosha, Magic FM, The Voice, „Веселина“, BTV radio, Jaz FM, N-joy, Melody, печатница „Маус Принт“ и много други.

Последна редакция: ср, 13 юли 2016, 11:07 от Адри́