Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Дом
Дом
15 509 членове Включете се
Етажна собственост 3 - ЗУЕС не е по желание, но "со кротце, со благо" помага
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 786 отговора

Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯

Мнения: 10 509
по-старата тема
старата тема


ЗУЕС
 
НАРЕДБА ЗА БЕЗОПАСНАТА ЕКСПЛОАТАЦИЯ И ТЕХНИЧЕСКИЯ НАДЗОР НА АСАНСЬОРИ


Правилата са ясни  Hug

Споделяме опит!
Помагаме си!
Не правим реклама на професионални домоуправители!

за домоуправителите с либоф Mr. Green

Цитат
отговорностите са ясно разписани в ЗУЕС

а минусите ...  Laughing
да ти звъннат в 2 през нощта за да ти кажат, че в мазето има вода... от два дена   Crazy
същото, но защото някой е откраднал виното от мазето.   Crazy  без да разбие двете ключалки  Whistling
че на някой му липсва фикуса от междуетажната площадка, по паднали листа е проследен до изтривалката на апартаментХХХ, да съдействам да им го върнат   Laughing в апартамента нямаше фикус.
общуването с институциите си е също голяма "тръпка";
а колко пъти трябваше да доказвам, че входа ни е на 6 етажа и има партерен етаж с магазини дори не ми се припомня   ooooh!!

Какъв е добрият домоуправител?
Със сигурност той е един от нас. Човек, който има нашето доверие и уважение. Готов
да посвети свободното си време на общите ни проблеми.
Домоуправителят знае:
кои са собствениците в етажната собственост;
какво е състоянието на общите части;
кои са наемателите в сградата;
как да разпредели различните вноски и задълженията между обитателите;
колко има в общата каса;
какви са изискванията за сигурност и безопасност в сградата;
към кого да се обърне, ако възникне проблем.
Домоуправителят умее:
да разговаря с всеки от нас;
да балансира между различните интереси в етажната собственост;
да ни представлява и защитава пред администрацията и операторите на обществени услуги.
Домоуправителят прави животът ни заедно:
по-подреден;
по-малко конфликтен;
по-защитен.


Ако искате в първи пост да се включи нещо друго, имаме 24 часа  Hug


« Последна редакция: вт, 30 авг 2016, 22:53 от st. Dobri »
Цитирай

Варна

Мнения: 370
Точно изчетох старата тема и сте пуснали нова Smile

За събирането на твърда сума по Фонд Ремонт - какъв ви е проблемът. Точно защото така са свикнали от преди, така правим и сега при нас. Гласувана е определена сума, която се плаща всеки месец, а като има разход то той се разпределя според процента идеални части. Ако сумата не стига се събира съответната оставаща за дадения апартамент. А над събраните средства (от по малките апартаменти основно) ги използваме да покрием частта на тези, които отказват да плащат. Не им ги опрощаваме, просто изчакваме във времето да платят.

Текущите разходи ги разпределяме реално по платени сметки на брой живущи. Сметките са горе долу еднакви, така че ако няма промяна в пребиваващите е само хамалогия, но пак така са свикнали и за да няма сърдене не усредняваме.

Докато четох предните постове с цитати на закона за това как се разпределят таксите за управление и абонаментните такси се размислих по темата. Защо таксата за домоуправител и касиер да е на човек. Та като се пишат неща се прави за апартамента като цяло, като се събират пари се взимат накуп, а не от всеки поотделно Smile При нас събираме на апартамент като са символични парите по Фонд Управление с идеята да има нещо допълнително при разходи от общ характер и за касиера, на когото покриваме част от месечната вноска. В този ред на мисли се замислих и за таксата плащана на асансьорния сервиз. Трябва да е на ползващ апартамент, защото всеки един е заинтересуван да работи и да има кой да се отзове при повреда, независимо дали в апартамента живеят 1 или 5 човека Smile Може би защото се предполага, че повечето ползватели могат да навредят повече е идеята да се разпределя на броя живущи. Извинявам се за отплесването, но то е заради по голяма справедливост.
Цитирай


Мнения: 1 980
Включвам се с въпрос по следния казус.

Купихме апартамент преди година и половина, на първи жилищен етаж. Преди купуването на апартамента е бил правен ремонт на асансьора, в резултат на което съседите, които са давали пари за ремонта на асансьора, имат чипове и го ползват, а другите - не. При разговор с касиера и домоуправителя ми беше казано, че чип може да имаме, ако внесем пост фактум съответната сума - 200 лв. Неясно е за какво би била използвана тази сума - може би фонд ремонти? Много вероятно е предишните собственици на жилището да не са участвали финансово в ремонта на асансьора. В момента обаче ние участваме изцяло в месечните разходи за поддръжката на входа, част от които отиват и за абонамента за асансьора.

Всъщност особен проблем нямам с неползването на асансьор по принцип, но ни предстои нанасяне, по време на което бих предполеча да го ползвам. В този ред на мисли исках да чуя мнения доколко решението на общото събрание е правомерно и редно.
Цитирай


Мнения: 9 926
В този ред на мисли исках да чуя мнения доколко решението на общото събрание е правомерно и редно.
А какво всъщност е решението на ОС?
Цитирай


Мнения: 1 980
Не знам, не съм виждала протокол - не исках да се конфронтирам, а и по принцип не ми е важно ползването на асансьор.

Доколкото ми беше предадено от касиера - който е платил 200 лв за ремонта, получава чип за асансьора, който не е - ползва стълбите. Месечната такса на човек обаче е 10 лв за всички, което не ми се вижда особено логично. Плащаме ги, макар още да не сме се нанесли.
Цитирай


Мнения: 9 926
Не знам, не съм виждала протокол - не исках да се конфронтирам, а и по принцип не ми е важно ползването на асансьор.
Поискай да прочетеш протокола. Няма как да знаеш какво е решението на ОС, ако не си го виждала. За месечната такса също трябва да има решение.
Цитирай

София

Мнения: 173
Скрит текст :
Точно изчетох старата тема и сте пуснали нова Smile
За събирането на твърда сума по Фонд Ремонт - какъв ви е проблемът.

Ами нали гледаме да е по-справедливо Wink

Скрит текст :
Точно защото така са свикнали от преди, така правим и сега при нас. Гласувана е определена сума, която се плаща всеки месец, а като има разход то той се разпределя според процента идеални части. Ако сумата не стига се събира съответната оставаща за дадения апартамент. А над събраните средства (от по малките апартаменти основно) ги използваме да покрием частта на тези, които отказват да плащат. Не им ги опрощаваме, просто изчакваме във времето да платят.

Текущите разходи ги разпределяме реално по платени сметки на брой живущи. Сметките са горе долу еднакви, така че ако няма промяна в пребиваващите е само хамалогия, но пак така са свикнали и за да няма сърдене не усредняваме.

Докато четох предните постове с цитати на закона за това как се разпределят таксите за управление и абонаментните такси се размислих по темата. Защо таксата за домоуправител и касиер да е на човек. Та като се пишат неща се прави за апартамента като цяло, като се събират пари се взимат накуп, а не от всеки поотделно Smile При нас събираме на апартамент като са символични парите по Фонд Управление с идеята да има нещо допълнително при разходи от общ характер и за касиера, на когото покриваме част от месечната вноска. В този ред на мисли се замислих и за
таксата плащана на асансьорния сервиз. Трябва да е на ползващ апартамент, защото всеки един е заинтересуван да работи и да има кой да се отзове при повреда, независимо дали в апартамента живеят 1 или 5 човека Smile Може би защото се предполага, че повечето ползватели могат да навредят повече е идеята да се разпределя на броя живущи. Извинявам се за отплесването, но то е заради по голяма справедливост.

[/quote]

...не до навреждане, а до ползване - асансьора не се ползва от цялото семейство винаги Wink
По-справедливо е на човек, а не на апартамент да е таксата.
Цитирай

София

Мнения: 173
Включвам се с въпрос по следния казус.

Купихме апартамент преди година и половина, на първи жилищен етаж. Преди купуването на апартамента е бил правен ремонт на асансьора, в резултат на което съседите, които са давали пари за ремонта на асансьора, имат чипове и го ползват, а другите - не. При разговор с касиера и домоуправителя ми беше казано, че чип може да имаме, ако внесем пост фактум съответната сума - 200 лв. Неясно е за какво би била използвана тази сума - може би фонд ремонти? Много вероятно е предишните собственици на жилището да не са участвали финансово в ремонта на асансьора. В момента обаче ние участваме изцяло в месечните разходи за поддръжката на входа, част от които отиват и за абонамента за асансьора.

Всъщност особен проблем нямам с неползването на асансьор по принцип, но ни предстои нанасяне, по време на което бих предполеча да го ползвам. В този ред на мисли исках да чуя мнения доколко решението на общото събрание е правомерно и редно.

Всички апартаменти съобразно идеалните си части трябва да участват в събирането на пари за ремонт на асансьора.
Вие, като новодомци започвате да плащате от датата на закупуване на апартамента - каквото е било преди това си остава дължимо от предишния собственик.
Ако плащате ток и абонамент асансьор - трябва да имате чип.
А ако ви трябва само за нанасянето - все някой ще ви услужи с чипа си...

Изяснете си какво плащате - това е важно.
Цитирай

София

Мнения: 173
Со кротце, со благо и ако не става - с кьотек ши стане Wink

Някой да е откривал банкова сметка на етажна собственост?
Търся в коя банка са най-добри условията.
Цитирай

Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯

Мнения: 10 509
Со кротце, со благо и ако не става - с кьотек ши стане Wink

Някой да е откривал банкова сметка на етажна собственост?
Търся в коя банка са най-добри условията.

сметката беше на мое име, обясниха ми, че трябва да бъде на юридическо лице (фирма) или на физическо лице (един човек), няма как да е на двама-трима или повече.
направих я в Пощенска, защото там бяха другите ми сметки и защото нямаше такса обслужване Smile после сложижа някакви 50 ст. и ме ядосаха, но лихвата за година пак стигаше за обслужването на сметката и да остане нещо  Blush пък и така бях по-спокойна Blush

 
Скрит текст :
все пак честичко слагах равносметката на таблото и не ми се искаше някой да си помисли, че 2-3 хиляди в кеш се търкалят из дома  Blush
Цитирай

Варна

Мнения: 370
И аз се включвам към питането за изгодна банка. Досега парите бяха в ПИБ, но сложиха такса управление и такса теглене... и дори да има лихва всичко се изяжда.

Мечо пух, това не го разбрах:
...не до навреждане, а до ползване - асансьора не се ползва от цялото семейство винаги Wink
По-справедливо е на човек, а не на апартамент да е таксата.



И въпрос до тези, които са с чипове на асансьора - получавате ли детайлна справка кой апартамент в какъв % е ползвал асансьора? Преди време така ми го бяха обяснили, ако е така, то разпределението на абонаментната такса и тока за асаньор може на тази база да се разпредели  Laughing
« Последна редакция: ср, 31 авг 2016, 13:17 от dessitta »
Цитирай


Мнения: 3 654
Каква тая месечна такса на човек 10лв- четиричленно семейство 40лв трябва да плаща на месец
Цитирай


Мнения: 103
...който е платил 200 лв за ремонта, получава чип за асансьора, който не е - ползва стълбите.
Ако наистина нямате намерение да ползвате асансьора в бъдеще, на ваше място аз бих постъпил по следния начин - за самото нанасяне бих помолил някой любезен съсед да ми услужи с чип. След нанасянето (пренасянето на тежкия багаж), което, предполагам, би завършило за ден-два-три, изказвам благодарности на съседа си, може да го почерпя и толкоз. После не ползвам асансьор.

Казвам го това, защото тук не става дума за постоянно ползване на асансьора, а за нещо инцидентно, което може да се приравни на ситуацията, в която по закон обитателите са освободени от такса за управление и поддръжка, а именно да обитават имота по-малко от 30 дни в годината.

Ако все пак искате да ползвате асансьор, тогава ще трябва да намерите общ език по въпроса с домоуправителя и касиера. Чисто законово вие нямате задължение да заплащате за разходи, които са направени преди вие да придобиете имота, освен ако тези разходи не са така разпределени във времето, че плащанията по тях продължават и след това. Но както тук си говорим, приоритет са междусъседските отношения. Ще трябва да избирате.
Цитирай


Мнения: 103
...И въпрос до тези, които са с чипове на асансьора - получавате ли детайлна справка кой апартамент в какъв % е ползвал асансьора? Преди време така ми го бяха обяснили, ако е така, то разпределението на абонаментната такса и тока за асаньор може на тази база да се разпредели  Laughing
Принципно и технологично може. С решение на общото събрание.
Но веднага се сещам за следния казус:
В асансьора се качват двама човека, собственици на различни имоти, а асансьорът изисква ползването само на един чип - чий чип ще се ползва?
Или ще се реши с употреба на сила/крясъци?
Или съседите ще се изчакват и ще пътуват поединично?

Бе да го кажем така - ползите от такава "справедливост" са много по-малки от недостатъците  Wink
Цитирай


Мнения: 1 980
Ако наистина нямате намерение да ползвате асансьора в бъдеще, на ваше място аз бих постъпил по следния начин - за самото нанасяне бих помолил някой любезен съсед да ми услужи с чип. След нанасянето (пренасянето на тежкия багаж), което, предполагам, би завършило за ден-два-три, изказвам благодарности на съседа си, може да го почерпя и толкоз. После не ползвам асансьор.

Казвам го това, защото тук не става дума за постоянно ползване на асансьора, а за нещо инцидентно, което може да се приравни на ситуацията, в която по закон обитателите са освободени от такса за управление и поддръжка, а именно да обитават имота по-малко от 30 дни в годината.

Ако все пак искате да ползвате асансьор, тогава ще трябва да намерите общ език по въпроса с домоуправителя и касиера. Чисто законово вие нямате задължение да заплащате за разходи, които са направени преди вие да придобиете имота, освен ако тези разходи не са така разпределени във времето, че плащанията по тях продължават и след това. Но както тук си говорим, приоритет са междусъседските отношения. Ще трябва да избирате.
Принципно неползването на асансьор дори за пренасянето би било приемливо за мен, стига да не плащам абонаментна такса и ток за асансьор, който не ползвам. В противен случай остава неприятното усещане, че спонсорирам съседите си. Ще повдигна въпроса след нанасянето, така или иначе ще ходим да се вписваме в домовата книга - тъкмо повод.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 786 отговора