Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 91 254
  • 748
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 3 064
Веси, за приложното ли говориш?  На мен също ми се ще моят да иде там, като му дойде времето.

# 91
  • sofia
  • Мнения: 8 936
Луда Мара, да за приложното става дума.

# 92
  • Мнения: 15 517
Здравейте момичета
Имам бърз въпрос - Дислексията израства ли се в пубертета или е болест, която си остава за цял живот?

# 93
  • Мнения: 801
Здравейте момичета
Имам бърз въпрос - Дислексията израства ли се в пубертета или е болест, която си остава за цял живот?
Мноого труден въпрос. Едва ли може някой да отговори категорично.

# 94
  • Мнения: 15 517
Здравейте момичета
Имам бърз въпрос - Дислексията израства ли се в пубертета или е болест, която си остава за цял живот?
Мноого труден въпрос. Едва ли може някой да отговори категорично.

Питам, защото детето на моя близка се оказа с дислексия. Току-що завърши 1-ви клас. Направиха му куп изследвания и й казаха, че трябва детето да посещава 2 пъти седмично логопед и 2 пъти седмично психолог. Също са й казали, че в пубертета можело да го израсне. Обаче аз доста рових из нета и никъде не прочетох, че това е болест, която се израства. Или я имаш, или не. Затова исках да попитам майки на деца с дислексия - дали и на тях лекарите са им казали подобно нещо

# 95
  • Мнения: 801
Зависи каква е дислексията, на какво се отразява: на четене, писане, помнене, възпроизвеждане, говорене и др. под. Трябва да се потърси качествена помощ.

# 96
  • Мнения: 15 517
Зависи каква е дислексията, на какво се отразява: на четене, писане, помнене, възпроизвеждане, говорене и др. под. Трябва да се потърси качествена помощ.

Разбирам. Те ходиха на консултация с логопед в Александровска болница и на психолог отзад зад Александровска - към Медицинска академия. Правиха му и ЕЕГ. Но обмислят варианта да потърсят и второ мнение. Дали може да ми препоръчате и други лекари, където могат да отидат?

# 97
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Не е болест, а състояние. Работа с детето и ще се оправи по-точно ще се свикне да живее с това , като цяло картинно мислене, нооо става страхотни хора от тях.
 

# 98
  • Мнения: 24 467
Тъй като в случая става въпрос за специфика, тя няма общо с възрастта и няма как да се "израстне". Не е номер на обувки, все пак. С нея обаче може да се живее и то доста сносно, стига да се овладеят основни моменти за справяне с конкретните проблеми, до които води тя във всеки отделен случай.
...
Моето синче се разболя сериозно за първите две матури - повръщане, разстройство, температура. Не отиде. Т.е. отиде да се пробва, но самата учителка го изпрати вкъщи, като му прилошало още първия час. Яви се на другите две и няма нито една грешка. Сиреч - разчели са му на задачите със свободни отговори за дописване.  Sunglasses  Mr. Green

# 99
  • Мнения: 8 521
Здравейте, имам второкласничка . На изходящото ниво по математика е с оценка- 3, а по БЕЛ -6. Като цяло моите наблюдения също потвърждават трудности по математика. Бих желала да се консултирам със специалист. Бихте ли ме насочили към такъв в гр. Пловдив?

# 100
  • Мнения: 13
Здравейте,
отскоро се сблъсках с понятието дислексия и си признавам, че съм много боса и притеснена... Опитвам се да се ограмотя и чета всичко в интернет. За съжаление явно това не е най-добрият подход и вместо да си избистря от къде и как трябва да започна да действам, единственото, което постигам е, че страховете ми и тревогите разстат правопропорционално на прочетеното. Сблъсъка ми с дислексията датира от едва три седмици. До тогава като всеки средностатистически българин, просто имах бегла представа какво означава думата и знаех може би само един симптом. От както обаче учителката на сина ми я използва за него, нещата се промениха... Синът ми е на 7 год. Още от предучилищна бях забелязала, че произнася грешно някой думи. Примерно "инглийски" вместо английски. В първи клас отначало нещата тръгнаха добре. Майка ми е пенсиониран начален учител от старата школа и пое грижата за него след училище. Пишеха заедно домашни и четяха. Тя като възрастен учител държеше той да чете урока по 5 пъти и прочие. Имаше затруднения, но понеже имаме един батко и съм преживявала мъките по четенето и писането в първи клас, неглижирах затрудненията. Преди три седмици учителката се оплакала на бабата, че синът ми най-вероятно има дислексия. Понеже той е бил свидетел на разговора е много уплашен и притеснен, убуден е, че е глупав и болен и, че логопедът е доктор, който лекува глупаци... Всъщност проблемите са следните: срича и чете бавно, забелязах че произнася звуците отделно и трудно ги слива в срички, ако има струпване на съгласни се затруднява повече, защото ги произнася звук по звук и слага ъ след всеки, на моменти успява да чете гладко, понякога обръща едносрични думи - от става то, при писането нещата са по-зле, там пропуска букви, особено ъ, бърка букви, понякога в четирибуквена дума успява да познае само една буква. Първоначално реших, че просто майка ми и госпожата са направили драматичен пропуск. Той е паметлив. И като чуе текст три - четири пъти го запаметява. А понеже майка ми го караше да чете едни и същи уроци, които той вече е чул 4-5 пъти в училище, имах съмнението, че той въобще не чете просто рецитира. Мислех, че не е схванал механизма на образуване на срички. И понеже учителката започна да им прави диктовки чак последния месец, едва сега се видя проблема. Последните седмици работя с него, за съжаление не всеки ден, но определено има разлика особено в четенето. Една приятелка ми даде контакти на логопед, но някак не ми вдъхва доверие този логопед. Не намерих никаква информация за него - нито добра - нито лоша. Проучвам в интернет, но ми е трудно да се ориентирам и да избера къде да отидем. Моля ви препоръка... Въобще какви са стъпките, които трябва да предприема след като има такова съмнение. Как да отсея надежден специалист. Предполагам, че е обсъждано назад някъде, но понеже чета предимно нощем и все още не съм минала всички теми. Извинявам се за дългия пост. Пиша точно толкова объркано, както се и чувствам Simple Smile

Последна редакция: нд, 04 юни 2017, 01:15 от Kuftana

# 101
  • Мнения: 86
http://www.sopbg.org/index.php/symptoms

http://www.dyslexia-bg.org/index.php?option=com_content&view … mid=7&lang=bg

Възможно е нещата да са се променили, но информацията ми е, че има само един истински консултант по дислексия, и той се намира в Русе. В сайта на "Асоциация Дислексия" има телефон за контакт.

# 102
  • Мнения: 24 467
Намерете читав логопед, който е работил и работи с деца с дислексични проблеми. Друг няма да ви свърши работа.
Подходът на майка ти е напълно погрешен. Не само за деца с такива проблеми, но изобщо. Така човек не се учи да чете, а да запаметява. Не губете времето на детето, че ще намрази и четено и всичко покрай училището. Четат се кратки малки текстове, които са различни. Почва се с обикновени думи, при които се редуват гласна-съгласна. Да ги чете и да ги пише. На магнитна дъска е най-добре - лесно се пише и трие. След това прости изречения също с такива думи. След това чак са по-сложните думички със струпани съгласни, като овладее тези. Идеята е да се преминава плавно, но стабилно. Материалът се овладява добре така, а не на юруш, сравнявайки по чужди или някакви имагинерни усреднени постижения. Следвайте ритъма на детето. Сега през ваканцията имате възможност да се позанимавате. И не го пренатоварвайте откъм време. Важно е всеки ден, но да не е в големи количества. Да не омръзва. Само тогава можете да имате някаква полза.
И пишете, едновременно с четенето. Двата типа писмена комуникация трябва да вървят паралелно. В края на лятото стигнете до диктовки на тесктове - малки, но смислени.
И седни и обясни на детето, че дислексията не е мозъчно увреждане или вид олигофрения /то това обяснение е за възрастните, които идея си нямат от дислексия  Sunglasses, за жалост има такива много и учители дори/. За детето обяснението следва да е опростено - дислексията не е болест, а специфика, която един читав специалист може да помогне да се вкара в някакави приемливи граници, за да не му е трудно занапред. Сравнявам го с необходимостта някои деца да носят очила за корекция на зрението. Без тях трудно ще четат и пишат. На дислексикът пък е нужна друга корекция.

Последна редакция: пн, 05 юни 2017, 11:45 от Judy

# 103
  • София
  • Мнения: 571
Kuftana, все пак посетихте ли логопеда? Обясни на детето защо отивате на логопед.
Judy ти е дала добри съвети.
Непременно посетете логопед и работете вкъщи през ваканцията.

# 104
  • Мнения: 13
Здравейте,
Благодаря ви за отговорите! На всички!  Поуспокоихме се вкъщи.
Някак интуитивно съм напипала нещата. Всъщност направих това, което ме съветвате. Започнах със срички, най-простите - без струпвания на съгласни. Четем по малко всеки ден забавна книжка. Добрата новина е, че малко се поутрака и не е така смачкан.  Днес пробвах с къси думички. Изпуска гласни, вместо море - мре. Забелязах, че ъ-то му е най-трудно.
Все още отлагам посещението на логопед. В интернет е пълно с логопедични кабинети. За съжаление този, който ми беше препоръчан тук в сайта, е чак в Русе, а ние сме от София. Ще търся още. Той и без това вече веднъж беше фрустриран от учителката, искам да съм сигурна, че като отидем при някой ще е човек с необходимия подход.
Аз отдавна говорих с малкия и му обясних, че въобще не става въпрос за болест. Беше много впечатлен, че Айнщайн е бил с дислексия Simple Smile))

Още веднъж благодаря за съветите!

Общи условия

Активация на акаунт