Отговори
  • Мнения: 8
Привет на всички!
 Детето ми е на 1,3 г. Искам да Ви попитам как успяват да научите дечицата на основни неща ( да показват къде са ръчички, крачета, че са 1 год ,да показват за чао и друго подобни мимики и жестове) по какъв начин привличате вниманието им? Аз правя така - показвам къде са моите очички,ръчички,наусленце, след това показвам и неговите, но нищо не се получава,като почти винаги (да не кажа винаги) той даже не ме слуша Sad  Показва 'чао',но когато си реши. Единствено показва колко голям ще порасне, като вдига двете ръчички нагоре и след това пляска с ръчички. Може би не съм постоянна?! newsm78 Sad Незнам. Ще се радвам, ако дадете идеи или споделете вие как процедирате.
Благодаря!  bouquet

# 1
  • Мнения: 30 802
Това не са основни неща, а театро за баби. Да учиш детето да показва номерца може дори да му пречи на развитието.

Основните неща на тази възраст са да се храни с опити за самостоятелност, да спи добре, да се научи да ходи и да е координирано. Да си тренира хващане на играчки и подобни гимнастики за ръцете. Другото само ще го научи- и ще го прави, ако му е кеф, ако не- няма.

Дъщеря ми е на 2 и половина и още не казва на колко е, нито как се казва. Казва за брат си, сестра си- но своето име не си казва.

# 2
  • Мнения: 206
Хареса ми израза "Театро за баби".  Joy

Моята дъщеря е на година и два месеца почти и казва айде, тати, мама и Кейти (името на кучето).
Маха с ръчичка за чао, тупа по устата си да се прави на индианец.
Сега започвам да я уча къде са очичките и нослето...

Има майки, на които им е фикс-идея да научат децата си на колко се повече маймундулъци и се състезават чие дете е по-напред. Всичко с времето си.  Peace

# 3
  • Мнения: 5 513
Сега не е толкова важно какво може или не.
Важното е ,като стане на 6 г. да не е толкова умно ,колкото и сега.
Моето старание да го науча на каквото и да било през годините не се увенчаваше с особен успех.
Обаче си е в норма.И с доста богата обща култура.Децата се впечатляват от съвсем други неща.

# 4
  • Мнения: 25 398
По-скоро го занимавай с броилки и залъгалки. Не само са по-интересни за децата, но и имат развиващи функции. Спомни си или питай бабите как са забавлявали малките деца преди – "Варило мишленце кашичка", "Друс-друс-конче", "Фър-фър, гарго" и др. подобни, които са съчетание от елементарен текст в стихотворна форма и илюстриращи движения. Малко артистизъм от твоя страна и забавата за детето е осигурена, а като бонус имаш развитие на паметта, на фината моторика, чувството за ритъм и т.н. – все полезни за детето неща.
Ако не ти се занимава, връчи го на някоя баба. То това си е тяхно задължение.  Laughing

Погледни и тези стари теми:
Игри с пръстчета и ръчички
ЗАЛЪГАЛКИ-Броилки

# 5
  • Мнения: 206
Аз два месеца показвах как се прави чао и тя нищо не правеше. Един ден мъжът ми излиза от нас и тя почна да му мята самичка. От тогава го прави винаги като й кажа, но насила не ставаше.

# 6
  • Варна
  • Мнения: 468
Моето дете(1г.9мес.) изобщо не се поддава на такъв вид команди.Имаше време,когато това ме ядосваше(особено като гледах другите деца на площадката и колко неща владеят).Сега съм на мнение,че си е до дете.Ще ти дам пример -след много показване да казва чао се отказах и спрях да показвам.Чак на 1г 6мес започна да маха за чао без да я карам и се забавляваше.След месец вече не й беше интересно и спря.Сега маха за чао само когато тя си поиска.На мен ми е пределно ясно ,че може да прави различни неща,но не иска или ги прави когато тя си пожелае.Незнам как други родители карат децата си да показват или казват различни неща.Но съм на мнение,че не всяко дете се поддава.Това не трябва да те безпокои.На детето ти не му е интересно това,на което го учиш.Следи какво му е забавно и в това се опитай да го насърчаваш.

# 7
  • Мнения: 8
Моето дете(1г.9мес.) изобщо не се поддава на такъв вид команди.Имаше време,когато това ме ядосваше(особено като гледах другите деца на площадката и колко неща владеят).Сега съм на мнение,че си е до дете.Ще ти дам пример -след много показване да казва чао се отказах и спрях да показвам.Чак на 1г 6мес започна да маха за чао без да я карам и се забавляваше.След месец вече не й беше интересно и спря.Сега маха за чао само когато тя си поиска.На мен ми е пределно ясно ,че може да прави различни неща,но не иска или ги прави когато тя си пожелае.Незнам как други родители карат децата си да показват или казват различни неща.Но съм на мнение,че не всяко дете се поддава.Това не трябва да те безпокои.На детето ти не му е интересно това,на което го учиш.Следи какво му е забавно и в това се опитай да го насърчаваш.


Здравей!  Така като чета коментара ми се струва,че опитваш синът ми Grinning
По същия начин сме правим чао,но когато си поиска. Заболява се най вече с коли, като ги кара и бръмчи. Оставила съм го да си играе и  е доста самостоятелен.
Но се дразня когато се чуваме с бабите му и те почват да го питат най-различни компании,а той милия знае само, че голям ще порасне Grinning

# 8
  • Мнения: 30 802
Момченцата се впечатляват от пръчки, кал, бръмбари, червеи, охлюви.

# 9
  • Мнения: 5 513
Криеница -ти се криеш (като се виждаш почити цялата) и правиш „дзяк”.После то се крие (ти го криеш зад пердето ) и правиш” дзяк„.Взимаш малка кърпичка завиваш му крачето и казваш -А,няма го крачето на Пепи.Вдигаш кърпата и викаш -А,ето го крачето на Пепи.Повтаряш с ръчичките.Като му завиеш лицето значи го няма цялото дете.После скриваш плюшената крава,ама да се вижда.И двамата пълзите,вървите и ти все повтаряш -Къде е кравата ? Помни,че ти трябва да търсиш усърдно ,а то ще те имитира.Може и само да гледа.Като я намериш/те изигравате танца на радоста.Какъвто го измислиш.На по късен етап може да наредиш много играчки на камара и да го пратиш да търси конкретна.
Гледайте се в огледалото-махайте си за чао.Пипай си носа в отражението,пипай неговия,смей се ,прави физиономии...то ще те имитира.И да не те имитира помни.
Направи тесто от сол,брашно и вода-прави отпечатъци на длани,краче.Раздели тестото на две.Разточи ,като питка.Ти отпечатвай на твоето разни пластмасови играчки.Подавай на него и му кажи-Сега ти отпечатай кравичката...Пък и да го мачка само е забавно.
Разпилей на земята царевични пръчки.Вземи шише от мин.вода и започни да ги събираш в него.И то ще поиска.
Направи боички от сладкарска боя и рисувайте....

# 10
  • Мнения: 8
Криеница -ти се криеш (като се виждаш почити цялата) и правиш „дзяк”.После то се крие (ти го криеш зад пердето ) и правиш” дзяк„.Взимаш малка кърпичка завиваш му крачето и казваш -А,няма го крачето на Пепи.Вдигаш кърпата и викаш -А,ето го крачето на Пепи.Повтаряш с ръчичките.Като му завиеш лицето значи го няма цялото дете.После скриваш плюшената крава,ама да се вижда.И двамата пълзите,вървите и ти все повтаряш -Къде е кравата ? Помни,че ти трябва да търсиш усърдно ,а то ще те имитира.Може и само да гледа.Като я намериш/те изигравате танца на радоста.Какъвто го измислиш.На по късен етап може да наредиш много играчки на камара и да го пратиш да търси конкретна.
Гледайте се в огледалото-махайте си за чао.Пипай си носа в отражението,пипай неговия,смей се ,прави физиономии...то ще те имитира.И да не те имитира помни.
Направи тесто от сол,брашно и вода-прави отпечатъци на длани,краче.Раздели тестото на две.Разточи ,като питка.Ти отпечатвай на твоето разни пластмасови играчки.Подавай на него и му кажи-Сега ти отпечатай кравичката...Пък и да го мачка само е забавно.
Разпилей на земята царевични пръчки.Вземи шише от мин.вода и започни да ги събираш в него.И то ще поиска.
Направи боички от сладкарска боя и рисувайте....

Благодаря за чудесните идеи!  Simple Smile Утре започваме! Wink

# 11
  • Мнения: 5 513
А не очаквай веднага да стане.И не всеки път ще има желание.
Но пък винаги можеш да се похвалиш с успехите.

# 12
  • Мнения: 8
Разбира се, ще се похваля веднага Wink

Общи условия

Активация на акаунт