Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Здравословни проблеми и профилактика
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.


Мнения: 817
Здравейте , става въпрос за баща ми който на велекдин го приеха със съмнение за белодробна емболия.стоя няколко дни в реанимация ,после под наблюдение в болица и така.След като го изписа той си направи едно изследване на вените и се оказа ,че там няма тромбове ,но на сцитеграфията му откриха няколко в белия дроб.
В момента е на лекарства за разреждане на кръвта и и някакво друго май.Чудя се дали тези тромбове в дроба по някакъв начин могат да се отстраня ,чрез лекарство или оперативан newsm78Наште са на преглед чак в понеделник а аз съм толкова притеснена.
Моля ви ако имате инфо по въпроса или лични наблюдения да ме оспокоите.Дано по някакъв начин се махнат от дроба...... Tired
Цитирай


Мнения: 13 187
спокойно,майка ми също лежа в белодробна болница с емболия,преди 2 години,но се оправи и си е жива и здрава,известно време беше на диспансер там,сега по нова наредба я наблюдава друг лекар-кардиолог,заради проблема с разширени вени,откъдето идват тромбите й
всеки месец й взимат кръв и й коригират дозата на лекарството за разреждане на кръвта ,а също така всичко й правят по з др каса,само сцинтиграфията и още едно изследване май ги плати
при баща ти може да е друга причината и лечението,но просто исклах да ти кажа ,че лекарите много съвестно подходиха и я лекуват,пожелавам му по-скорошно оправяне!
Цитирай

София

Мнения: 7 065
Аз преди 4 години лежах в болница с белодробен тромбоемболизъм. В продължение на няколко години пих Синтром за разреждане на кръвта и всяка седмица ходех на протромбиново време. То това е целта на антикоагулантите - да разредят кръвта и да не позволяват появата на нови тромби, а също така вече появилите се да се разнесат така да се каже. Виж, това не става толкова бързо - има хора цял живот пият антикоагуланти. Аз накрая се отнесох безотговорно - спрях и лекарства и да ходя по доктори - направо до гуша ми беше дошло, но сега съм добре, нямам оплаквания, а като получих БТЕ-то лекарите разговаряха с мен, сякаш ще мра.
Цитирай


Мнения: 817
Благодаря ви за отговорите ,за съжаление бъща ми днес  пак е получих задух и изтръпване някакво и сега пак е в болница Sad
Цитирай

София

Мнения: 7 065
Дано да се оправи! И аз не можех да дишам като хората доста време. Важното е, че са взети всички необходими мерки за състоянието му, защото при мен като стана, джипито ми щеше да ме умори, лекувайки ме от съвсем различно заболяване, което естествено нямах и почти бях опънала спиците, като се разбра какво ми е!
Цитирай


Мнения: 817
Нати, а на теб къде ти бяха тромбите!В самия троб или някаде по артериите?
Цитирай

София

Мнения: 7 065
В самия дроб, то затова е белодробен тромбоемболизъм. И на мен ми правиха сцинтиграфии - два вида  - перфузия и вентилация на белия дроб.
Цитирай


Мнения: 817
Нати ,пак досаждам ,но на баща ми му правиха някаква /сцинтиграфия/ при която го инжектират с контрастно в-во ,но имало и такава при която се вдишва и при самото вдишване те снимат-сигорно това е вентилационната newsm78Има ли разлика те. коя е по добра като качество итн.На него също са му препоръчали от тази дето се вдишва...... ooooh! и още нещо.Той ходи при кардиолог ,чудя се дали ако отиде при пулмолог/ май така се казваха лекарите които се занимават с белодробни проблеме/ ще е по- добре и ще получи по- компетентна помощ EmbarassedТи при какъв лекарси ходила?
Казваш ,че личния тидоктор те е лекувал с друга диагноза ,да не би и на теб да са ти казали астма или алергия?
Цитирай

София

Мнения: 7 065
Личният лекар ме лекуваше от депресия...Понеже не можех да дишам 10 дена, а накрая вече направо посинявах в стремежа си да си поема въздух и той реши, че е на нервна почва и ме блъскаше с антидепресанти, от които ми стана още по-зле и ги спрях. Отидох при покойния вече акад. Чудомир Начев и той ме прие в Окръжна болница. А сцинтиграфиите ми ги правиха след всички други възможни изследвания, за които може да се сети човек накрая, като излязох от болницата - в Института по професионални болести /при Медицинска академия/. По принцип се правят и двете - един вид се допълват една друга. И да, вентилацията е това, дето ти запушват носа с една щипка и ти вкарват кислород с една тръба през устата и така няколко минути, но тази е по-гадната. Имаш чувството, че ще се задушиш. А перфузията е дето ти вкарват със спринцовка контрастно в-во и после те гледат на една огромна машинария.
Цитирай


Мнения: 170
И аз се включвам в темата, защото в момента съм ужасно притеснена, но вие успяхте да ми вдъхнете надежда.
 Става дума за съпруга ми. От извество време започна да не му стига въздух и получаваше изтръпване на крайниците и отпадаше. Приеха го след една такава криза в болница и след изследвания предположиха, че става дума за БТЕ (белодробна тромбоемболия). Напри сцинтиграфия и диагнозата се потвърди. Сега е на синтром за разреждане на кръвта и бизогама за укрепване на стените на съдовете. Непрекъснато обаче получава кризи, на няколко пъти ходихме в спешно отделение, всеки път му правят ренген на бял дроб - просто живееме ден за ден, в очакване на следващата криза. Питахме докторите каква е перспективата и налага ли се допълнително лечение - всички отговарят, че за момента това е единствения начин.
И все пак ще съм ви много благодарна, ако ми дадете някакви координати на някой добър доктор кардиолог или може би пулмолог, който може да ни помогне. Трябва да опитаме всичко.
Цитирай


Мнения: 817
Може ли и аз да попитам нещо.
Нормално ли толкова често в началото на лечението да се получават такива кризи и колко дълго продължават?Наистина е голямо напрежение а и тази неяснота.....
Цитирай

София

Мнения: 7 065
Аз, като започнах лечението, доколкото си спомням още в началото се подобрих. По-нататък съм имала кризи, но рядко и не така мъчителни. Единствено ме беше много страх и имах чувството, че ще умра всеки момент - докторите ги знаете колко са "тактични"...Доста ме бяха уплашили! Но действително, това е лечението - Синтром. Както споменах, се лекувах при акад. Чудомир Начев, а той почина /лека му пръст/. В отделението му в Окръжна болница имаше една млада, но доста добра докторка /кардиолог и алерголог/ - д-р Маргарита Гурванова, но дали е още там не знам - щеше да пътува в чужбина - 0888506136. Всъщност тя доста активно участваше в лечението ми и съм много доволна - и като човек е много приятна.
Цитирай


Мнения: 817
Искам за ви благодаря за отзивчивоста! Hug
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.