На море в Турция - тема 39

• Бургас
Ние тръгваме на 02.10. Вече ми се стегна душата от чакане  Blush
Така като чета навсякъде е спокойно и няма проблеми с пътуването, с минаването на границата и с ферибота.

Merhaba!
Iyi günler!
Айде и аз да напиша един пътепис от  SURMELI EFES Кушадасъ.
Пътуване:
От 12 до 19 септември 2015 г. Най-голямото ми притеснение беше пътуването тъй като бяхме 2 семейства и 2 малки деца. Напълно неоснователни притеснения. Фирмата туроператор беше Албена Холидейз. Автобуса Сетра широко м/у седалките, удобен, климатик, без монитори. Тръгнахме от София в 11,30 часа, границата минахме за около 1 час, на ферибота на Лапсеки чакахме около 30 мин, минава се за 20-25 мин. Почивки се правят на всеки 3-3,5 часа. Тоалетните са по 1 лира, така, че не е лошо да имате някакви дребни, 5 лири също става, връщат ресто. Пътищата в Турция са само магистрали и широки двулентови пътища. Тук-там имаше ремонти, но за кратко. Единствено преди Айвалък имаше участък около 20-тина мин. Дето беше зле и с много завои, та си припомнихме БГ пътищата. Очарован съм от водачката Силвия, интересни неща говореше по пътя. В 5,35 саата сабахлем пристигнахме в Сюрмели – 18 часа преход. На връщане още по-хубав автобус с монитори на седалките и пак Силвия. Тръгнахме в 16,15 часа от хотела, на ферибота на Гелиболу /нещо подобно беше името/ се качихме веднага дори изчакахме 10-тина минути да се напълни. Границата минахме пак за около час. Нашите ни проверяваха багажа, че предния рейс гепили много цигари. В София пристигнахме в 8,15  часа – 16 часа преход.
Хотел и басейни:
Гривните ни сложиха в 11 ч. Никой обече не те спира да ползваш олинклузива и без гривни. Така и направихме. На тръгване пак така, освободихме стаите към 10,30 часа, багажа се слага в едни помещения и си ползваш всичко, нищо, че на някои ни резнаха гривните. Така, че ако си по-ориентиран си имаш точно 8 дни. Хотела е с голяма площ, озеленено, поддържано, чисто. Винаги има движение на персонала и всеки нещо чисти, бърше, събира чаши, чинии. Басейните са 3 броя, единия е релаксиращ, до там въобще не стигнахме. Има и вътрешен. Температурата в басейните, на морето, на въздуха, влажност, PH се мери 2 пъти през деня, сутрин около 9,30 и следобед около 14,30.  Под 27 градуса водата в морето и басейните не е падала дори сутрин. На въздуха от 29 до 32 градуса. Най-ниската температура на въздуха беше около 22-23 градуса, дори ме хвана яд, че си взех дълги панталони и яке. Следобед в басейните винаги беше над 28 градуса. Шензлонги и на басейните и на плажа винаги имаше свободни. Стаите - ние бяхме в основната сграда, достатъчно широка беше, минибар с безалкохолно 4 вида и по 2 води по 1,5 л на ден. Ако не сложат вода, отвсякъде може да се вземе. Другото семейство беше в къщичките, също широко, 2 стаи, 2 телевизора /кинескопни, нашия беше плосък, не че може нещо да се гледа, пък и защо да се гледа/. Още едно семейство имахме приятели, което беше със собствен транспорт, и те бях в къщичките и на тях е било момче, също са много доволни.
Плаж:
На мене въобще не ми хареса. Нашия е по-хубав. Ситен пясък като прах, примесен с нещо лъскаво, вякакви слюди ли са не знам. Съвсем леко да задуха вятър и да се образуват вълни това нещо се размътва и става на боза. Иначе ако няма вятър е плитко и се влиза поне на 150 м навътре и е около 1,40-1,50 м. Чисти се всяка сутрин с един трактор. Винаги съм се чудел защо няма снимки на много хора, къпещи се в морето, сега разбрах.
Пазар:
Пазара е в сряда...това е ранния битак в София. Всякакви парцали на всякакви цени. Пазарлък до последно...казваш индирим /отстъпка/ и докато не докараш тая цена дето на тебе ти уйдисва не спираш да се пазариш. Имайте предвид, че са завишени поне 3-4 пъти. Комшу, комшу и те хваща и те вкарва в магазина, а там влезеш ли почва да слага в торба, направо си обречен. Не се лъжете да пазарувате на връщане на едно място в някакъв голям магазин дето приемат и в лева. Дюнер – 4 лв. 3 кутии локум за 10 лв. Едни големи кутии, като я отвориш едни дебели бордове отстрани и вътре 10-тина локумчета общо 200 гр. При Ханджията килото локум е 10-11 лири.
Аквапарк и екскурзии:
Посрещащата агенция е ТезТур, а каката се казва Леман. Бременна е така, че догодина може би няма да е тя. Може пък и да е дебела, ама на мене ми заприлича на бременна Simple Smile . Видях я първия и втория ден, другите са я виждали по-често, просто не съм я търсил, пък и не ми е трябвала. При нея екскурзия в Ефес беше 42 евро, а в Адаленд 22 евро. Ние си ги организирахме сами с агенция в Кушадасъ. Има агенции навсякъде. От хотела до Кушадасъ долмуша е 4,50 лири или 1,50 евро. За около 15-тина минути се ходи. На връщане спазарих едно такси за 30 лири да ни върне...вообще индирим навсякъде където няма касов апарат. Ако сте със собствен превоз Ефес е на около не повече от 10-15 км от хотела, а къщата на Дева Мария на още 5. Минава се през Селчук /на около 10-тина км от хотела/, храма на Артемида е в самото селище.
Та какво спазарихме....Храма на Артемида, Ефес, къщата на Дева Мария /от 9,00 до 16,00 с обяд/ ни излезе 35 евро, Адаленд от 10,00 до 16,30 без обяд за 18 евро...тука ще копирам от фейс групата с леки корекции, че ме мързи да пиша пак.
Ефес, храма на Артемида /една локва, жабуняк, една колона и няколко камъка/ и къщата на дева Мария с обяд /мизерен/ е 35 ойро от агенция в Кушадасъ. Единствено си заслужава Ефес, другите 2 за мене са вземане на пари. Само Ефес е 25 ойро за 2 часа, напълно достатъчно. Да не се излъжете да пиете нещо в ресторанта дето ще ви заведат...4 евро е бирата. За 1 бира и 1 кола кутия платих 20 лири. Да не се излъжете да купите нещо от другите места дето ще ви заведат. Магазин за някакви ароматни масла....шишенценценце някъде около 30-40 мл е от сорта на 40 до 80 евро. Айде нема нужда. Грънчарска работилница...ваза висока грубо 20 см с диаметър грубо 7-8 см е 120 евро. Айде нема нужда. За по големите не ми се говори. По 4 цифри имаше грънци. Златарско ателие...3 гр.синджирче не знам колко карата е 110 евро. Айде пак нема нужда.
Къщата на Дева Мария е една каменна постройка и една върволица от хора върви и минава през стайчето дето е живяла Дева Мария и си взима свещи ако иска да запали отвън. Няма за минута се минава тая постройка. Отвън има 3 чешми с лечебна „уж” вода. Има стена на кояко си слагаш някакво желание написано на хартия и то се сбъдвало „уж”. Точите си вода, слагате си хартийката, която от първия дъжд естествено пада и се спасявате по живо по здраво към рейсчето. Всичко това  е мое лично мнение, повечето от компанията не бяха съгласни с мене, никой не ангажирам с него. Виж обаче Ефес е друго нещо, това е уникално място, ако попаднете на добър гид /нашия беше страхотен, на руски обясняваше/ ще разберете историята на тоя древен град.
В Памуккале не сме ходили. За цял ден с обяд ни предложиха в хотела екскурзията за 42 евро. В Кушадасъ дори не сме питали. Еми много е далеко, около 210-220 км е в едната посока.
За аквапарка....в хотела няма пързалки /направено е скеле, има до игрищата разглобени модули от пързалки, може би догодина ще има/ и ако не са проблем парите искрено препоръчвам Адаленд, най-големия аквапарк в Европа. Там е рая на света за децата и за дърт пергиш като мене. Някои от пързалките са бая страшни и внимавайте да не изцапате с кафяв адреналин като се пускате Wink . Много е хубава една висока мисля, че е 450 м и не е много бърза, става за 8-10 г. Деца, но пък се чака поне половин час. Единствено не ми хареса, че има бая катерене по стълби за да стигнеш до пързалката, а представете си 110 кила как се носят.
Чистота:
Пълна мърла беше нашата камериерка, дебела, отвратителна, само като я види човек и изпитва отвращение. Нито кърпи смени като хората, все объркваше бройката, нито зареди шампоани, единия път направо бяха хвърлени върху плота, не бяха сложени в обосоченото място, чак последния ден се появи някаква кърпа за крака, предните дни нямаше. Така и не разбрах чаршафи дали са сменяни. Да не говориме за фигури разни дали е правила...естествено, че не, но поне оправяше леглата. Не ми е пречило но поне така съм чувал, че правят другите. Дори и оставих още първия ден 2 долара, ако знаех, че ще е така въобще нямаше да оставя. Като се настанихме дори имаше някакви листове от предните почиващи, които не бяха изхвърлени. Един ден изчисти в 14,30, после в 17,00, другите дни не съм я засичал. Коренно на противоположното мнение са другите 2 семейства в къщичките, при тях е било момче, оправя, фигури прави, с някакъв ароматен препарат е чистил.
Само 1 ден ми направи впечатление, че имаше много мухи, комари едното хлапе го заковаха на 3 места, а друго на 1 място, но това беше само една вечер, през останалото време може би напръскаха и изчезнаха и мухи и комари, но пък се явиха оси. Също е пълно с нахални врабци и гугутки, направо на масата се качват и ползват и те от олинклузива. И котки се мотаят наоколо, но те не са толкова досадни.
Анимация:
Е няма такъв купон, аниматорите се стремяха с всички сили да ни направят почивката незабравима, и го направиха. Групата беше от Беларус /страхотни мацки/ и Турция. От сутрин до вечер пълен купон. Почиващите бяхме основно българи /най-малко 50 души/ и горе долу толкова иранци. Доста турци имаше. Простотии нямаше.
Храна:
От пиле мляко само нямаше, впрочем имаше някакви млека та може да е имало. Въобще каквото се сетите го имаше. Разнообразие от салати, сирена, кашкавали, меса /пилешки, пуешки, телешки, риба/, маслини, за сладкишите баклави, сиропирани сладкиши, кадаиф не мога да пиша че ще се удавя в слюнка. Не може човек да пробва всичко. Алкохол, бира, вино, безалкохолно си поръчваш и носят веднага. По всяко време на деня все някъде нещо се предлагаше. Само 2,5 литра съм качил, мислех, че ще съм повече. Около басейните има бар с коктейли, кафе, чай....това мента със спрайт било много добро, не бях опитвал досега. Един следобед изпих 5 менти и 2 джин с тоник и нещо ми стана гадно, сигурно от леда.
Резюме:
Дълго стана, някой ако има питанки да пита, било на лични било тука, ако иска модератора да сложи отзива в началото, че за тая година за Сюрмели няма отзиви. Та за финал...горещо препоръчвам Сюрмели, горещо препоръчвам Албена Холидейз, че ми организира най-добрата почивка в целия ми съзнателен живот. Не само бих повторил, но и бих потретил подобна почивка, въпреки, че хотела не е за откровени 5 звезди, 4+ по му прилягат. Това е мнение на цялата наша група от 11 човека. Като за първа почивка в Турция на всички, това беше перфектната почивка.

PS. Баси колко съм писал!

Последна редакция: пн, 21 сеп 2015, 11:13 от valerko

valerko,
Благодаря за чудесния разказ, поднесен с добро чувство за хумор!
Честито първо посещение в Турция! Честито влюбване в Турция!

valerko,
благодаря за споделеното! Това бе един от вариантите ни за хотел, който обмисляхме за почивка преди две години, и затова с удоволствие прочетох твоите преживявания. Жалко за камериерката! Плажът в Турция на повечето места, на които сме били, е на светлинни години от този в БГ, така че не му придиряй чак толкова! Най-важното е, обаче, че всички сте доволни от преживяното, а догодина ви пожелавам още по-приятни емоции!

valerko,

Ни най-малко придирям на плажа, само съжалявам, че всичко свърши толкова бързо. Ако искате вярвайте на тръгване ми се насълзиха очите. Българското черноморие мисля да го забравя. Поне докато аз и жената работиме. Срещу турците да тръгнеме, няма да ги настигнеме...просто сме мързеливи и тарикати, а турците са трудолюбиви. Догодина живи-здрави ако съм в същия хотел ми се струва, че ще още по-добре, тъй като Сюрмели е с нови собственици, същите, които държат Веноса и Палм Уингс, а те разбират от тая наука хотелиерството.

И аз да се включа  Simple Smile след завръщането от Палома клуб Султан Йоздере

Пътувахме с Ориент, автобусите бяха на фирма Мони - един и същи автобус с едни и същи шофьори на отиване и връщане - пътуването мина добре, хубави са им автобусите, имахме монитори на всяка седалка, но нямаше много какво да се гледа - качили са няколко филма и се въртят.
На границата - чакахме 3 часа на отиване и 1 ч.и половина на връщане, такова чакане никога не е било  Close, каръци от всякъде и на отиване и на връщане.

Хотелът - чудесен във всяко отношение.
Пристигнахме към 8 сутринта и се настанихме в стаята в 10 и 20 ч., толкова бързо не са ни настанявали  Grinning
Настаниха ни в стая 3602, това се пада корпус В8, бяхме ситуиране по средата на комплекса, тук имахме късмет. Чистеше се всеки ден, зареждаше се банята с тоалетни принадлежности, чисти кърпи, както и мини-бара. Лошото кърпите за плаж, които се оставят в стаята (а не както сме свикнали по другите хотели) се сменят на три дни - имаше специална бележка на скрина където се оставяха.
Плаж
И двата са хубави с много фин пясък, всяка сутрин се чистеха плажовете, водораслите (от тези кафявите дългите, а не като нашите зелените) се събираха накуп в единия край на плажа и после се извозваха с количка да се изврълят, къде незнам но важното за нас - плажовете са чиста.
Авкапарка
Чудесно направен, на такава малка територия са успяли да насложат толкова много пързалки. Децата са възхитени. Детските пързалки също да чудесни. А новия детски кът - вътре всичко беше чисто ново сякаш, имаше специална зала с мини компютри като таблети, след обяд малката ходеше нямаше почти никой тогава и си играеше. Отделно има стаята с голям телевизор на едната стена и много малки меки кресла. Имаше трета стаята с всякакви играчки - пъзели, за рисуване принадлежности, консктуртори, карти и т.н. И една стая за най-малките като бебешка.
Храна   chef
Чудесна и вкусна, имаше неща където по други хотели не сме яли. За любителите на сушите например на морската вечер - имаше специален маса и на място един готвач приготвяше суши и режеше Heart Eyes Признавам си че на морската вечер приядохме с вкусотии - сьомга, калмари, миди, рибата беше приготвена от супата, готвено до скарата  Heart Eyes
Десерти много - всеки ден имаше баклава и на обяд и на вечеря.
Сладолед се предлага в основи ресторант на обяд и вечер. През деня имаше един фризер на Алджита със сладоледи на глечки, намира се на бар Агора. След обяд на басейна Харем идваше един чичко с количка и даваше варена царевица.
Приговяха много вкусен пълнен картоф на пещ, дюнери, гюзлемета, пици т.н.
През нашия престой се проведе фестивала на гроздето и един след обяд на басейна Харем бяха подредили няколко маси с вкусотийки от грозде, подканваха ни да танцуваме, имаше мизука на живо - яко кючеци  разбира се  Mr. Green
Анимацията
Не много активни са младежите аниматори - имаше водна гимнастика сутрин и следобяд на различни места на плажа или на басейна. Когато е на басейна пускаха колела вътре в басейна и така правеха упражненията. Организираха плажен волейбол, миниголф, зумба и т.н.
Вечер канеха предимно групи, харесаха ни , нещо различно от другите хотели което сме гледали  Peace
Аниматорите говорят предимно на френски, тъй като болшинството от гостите са французи, имаше немци и турци. За наша радост не чухме нито веднъж руска реч  Grinning нямаше нахални и шумни руснаци.

Като цяло - много сме доволни и ще повторим ходенето в хотела  Peace

• Резерват "Северозапад"
Ехаа...Паломата си е Палома Heart Eyes!
Радвам се, че ви е харесало....остана си ми на сърце този хотел!

Извинете ме за тъпия въпрос - колко средно трябва да е цената на почивка в Турция за 2 възрастни и дете на 10 г. ,за да няма разочарования? Тъй като аз съм организаторът в нашето семейство искам да имам някаква финансова яснота от сега за догодина.

И аз, като Зомбайо, все още копнея за Паломата! Дудинка, благодаря за споделеното, гледам, че сте били настанени горе-долу на същото мястото, където бяхме и ние. Прекрасен хотел и (надявам се) нашата следваща почивка отново да е там!
Колко са новите пързалки в аквапарка?

Това може би е един от най-трудните въпроси за отговор и зависи от.... неща. Най-общо, има курорти по Егейското крайбрежие - Айвалък, Кушадасъ, Дидим, Фетие, Бодрум, Мармарис - и всяко място си има накякви особености. По Средиземноморското крайбрежие, т.н. Анталия, курортите са Кемер, Лара-Курду, Белек, Сиде, Алания.

Цената зависи от транспорта - самолет, автобус, от звездите на хотела - 3, 4, 5 бюджетни, 5 нормални, 5 лукс...

• Мнения: X
Не знам дали ще помогна много, нашата почивка тази година в Pegasos World Side за двама възрастни и дете на 9 год излезна 2 400 лв със самолетни билети от Стокхолм до Анталия в периода 03.09-11.09. В тази цена е включен и трансфера от и до летището в Турция. По късно ще пиша впечатления от хотела със снимки, но останахме много доволни от почивката.

• София
Колко са новите пързалки в аквапарка?
можеби 6 или 7, те са така приплетени, че не съм се сетила да ги преброя,
направени са точно над старите пързалки почти опират до къщичките Laughing
на най-горното ниво бяха зелена, която е много приятна, първо е затворена и после става открита, синя и една жалта ракета, там се пусна само горяма щерка, тя е по екстремните  Wink
на долното ниво - имаше една бяла, която много допадна пък на малката, но там задължително се пускаше с мъжа ми, сама не и даваха, тя беше много дълга и освен че се пускаха надолу самота пързалка после има изкачване, което става (обясниха ми детето и мъжа ми) под струята на вода - отвсякъде ги тласка вода, после премиват през центрофуга малка и после в голяма  Mr. Green

Към Valerko: не си заслужава да почивате в един и същ хотел два и повече пъти /може да се разочаровате/. В Турция има толкова много хотели, които ще отговорят на изискванията ви, че цял един живот няма да ви стигне да посетите всички. Първите впечатления са много важни - щом сте доволни, ще се върнете пак.

Здравейте,

Вчера се върнахме от Мармарис и бързам да дам отзиви за ЕМРЕ БИЙЧ 4*, докато все още впечатленията ни са пресни. Предварително се извинявам за дългия пост, който именно затова ще сложа в спойлер.

Скрит текст:
Пътуването:
Пътувахме с Емералд. Пътят и в двете посоки беше по-малко от 20 часа. Автобусите бяха на Кричим Експрес-без монитори и доста тесни, но много чисти и с добър климатик. Пътуването мина неусетно, макар и без почти никакъв сън. Правихме почивки на всеки 2-3 часа.На ферибота се качихме веднага и в двете посоки. На границата на отване престоят беше 2 часа, на връщане проверките преминаха бързо. Като цяло пътуването мина леко, въпреки че автобусите определено не бяха подходящи за толкова дълъг път, включващ и нощен преход. Благодаря на Диди от Емералд, с която пътувахме на отиване, създаде ни страхотно настроение.

Хотелът:
Пристигнахме в ЕМРЕ БИЙЧ около 9 ч. сутринта. Оставихме багажите на съхранение, сложиха ни гривни и отидохме на закуска веднага като ни предупредиха, че ще ни настанят в 14:00 ч.

Междувременно имахме среща с представителя на местната агенция „Посейдон“, чието име умишлено няма да напиша, тъй като коментарите ми спрямо него никак няма да са ласкави.
На тази среща стана ясно, че в хотела презентираният от Емералд безплатен интернет не е наличен нито в стаите, нито в лобито. Доверявайки се на обещанията за безплатен интернет на цялата територия на хотела, голяма част от хората не бяха включили роуминг, надяваки се да комуникират с близките си именно чрез wifi и така останаха без връзка с България, а и помежду си.

Около 14:00 часа отидохме до рецепцията, за да видим дали е дошло време за настаняване. И тук следва голямата изненада – оказа се, че стаи за нас в ЕМРЕ БИЙЧ, за който бяхме платили няма. Трябва да уточня, че ЕМРЕ БИЙЧ и ЕМРЕ ХОТЕЛ са два отделни хотела, които са разположени близо един до друг, разделени от главната улица. За всеки от тях се правят отделни резервации като цената за ЕМРЕ БИЙЧ е малко по-виска, тъй като той е на първа линия и общата база, която ползват и двата хотела, състояща се от ресторант, барове, басени, плаж и т.н. се намира именно на неговата територия.

Всъщност, оказа се, че има свободна една единствена стая, разположена на партерен етаж, без балкон и гледаща непосредствено срещу импровизираната сцена между двата открити басейна. Тази стая, обаче, не беше обявена на цялата ни група от около 10-ина човека, а всяка двойка/семейство бяха извиквани поотделно като на всяка от тях беше казано, че ако не желаят въпросната стая единственият начин е да бъдат настанени в другия хотел. Някои от хората се съгласиха, но останалите поискахме да разговаряме с управителя, за да разберем какво се случва. И тогава започна голямата разправия, която, за съжаление ни остави горчив вкус още от първия ден. Няма да навлизам в подробности, защото освен неприятно и унизително, изживяването ни беше и доста дълго. В общи линии, въпросният управител се държа с нас арогантно и не криеше антипатията и раздразнението си.

Около 16:00 ч. повечето хора се примириха и бяха настанени в ЕМРЕ ХОТЕЛ, единствено ние получихме стая в ЕМРЕ БИЙЧ поради факта, че поискахме багажа ни да бъде донесен веднага, за да напуснем хотела и това неизбежо стана достояние на останалите посетители в лобито. В последствие установихме, че стаята, която ни беше дадена е от т.нар. икономичен клас – малка и с легло за двама 140х190 см., но беше тиха и приятна и тъй като не ни се разправяше повече останахме в нея. В последствие се оказа, че абсолютно всяка българска група е имала и продължаваше да има същия проблем до напускането ни в събота. След като се разрових по-надълбоко в отзивите в интернет, се оказа, че това е дългогодишна политика на хотела, каквото се оказа и обезщетението на настанените в ЕМРЕ ХОТЕЛ, състоящо се в безплатнен интернет за времето на престоя.

Държа да подчертая, че при така създалия се конфликт се свързахме незабавно с представителя на „Посейдон“, който не само не ни съдейства с нищо, но и определено не скри раздразнението си от нашите „претенции“.

Както и да е, от тук нататък започва наистина хубавата част:
Хотелът като цяло е компактен, кокетен, много чист, поддържан и приятен. Стаите се почистваха безупречно всеки ден със смяна на кърпите, спалното бельо се сменяше през ден, когато се допълваше и козметиката (шампоан, балсам, душ гел и течен сапун). Непрекъснато в хотела и около него можеха да се видят хора от персонала, които чистят и подерждат.

Плаж: Както нявсякъде в Мармарис плажът беше с насипан изкуствено пясък и с малки камъчета на влизане в морето, за които аква обувки далеч не ни бяха необходими. Във водата отново беше пясък, покрит с дънни водорасли. А, да, и от хапещите рибки имаше  Crazy  . Иначе хотелът разполага с около 100-ина чадъра, разположени на пясъка и на платформа в морето, които бяха напълно достатъчни за гостите в двете сгради като се има предвид, че голяма част от хората предпочитаха двата открити басейна – средна големина, но топли и чисти. Ставаше се рано само ако се запазваха шезлонги на първа и втора линия.

Храна:
Вкусна и изобилна, макар първоначално да създаваше  впечатление, че не е достатъчно разнообразна. В ресторанта нямаше опашки, храната непрекъснато се допълваше ако свърши. Единственият минус на ресторанта беше, че масите бяха разположени на 90 % навън, където задухът беше голям, въпреки чадърите и тентите. Но пък гледката към морето компенсираше всички неудобства.  Heart Eyes

По-подробно, на закуска имаше обичайните за всеки хотел неща, както и задължителните турски тестени закуски, банички, гюзлемета, също и приготвени на място мекици, палачинки, гофрети, омлети и други вкустоии, които не можах да опитам.

На основните хранения задължително имаше поне един вид риба, както и няколко вида месо, приготвено по различен начин (печено, задушено, пържено, дюнер), много пресни салати и пресни плодове – диня, пъпеш, грозде, ябълки, круши, сливи. Наред с това имаше доста видове готвена храна за всеки вкус. За десерт всеки ден имаше по няолко вида баклави и други местни сладкиши, за които не мога да дам мнение, защото не обичам, сладолед също.

Между храненията се сервираше следобедна закуска от пидета, гюзлемета, хамбургери, пици и спагети, а в единия бар през цялото време на разположение бяха сладки, соленки и кексове.

През нощта имаше късна супа, която не видяхме да сервират нито веднъж.

Последните две вечери имахме турска вечер и морска вечер, които ни изненадах доста приятно с разнообразие на ястия и специалитети. Heart Eyes

Безалкохолните напитки бяха от машина. Бутилираната вода се заплащаше. Алкохолните напитки бяха местни, но учудващо разнообразни, приятни и без да са разреждани.(Имайте предвид, че ние се събрахме голяма група, в която всеки предпочиташе нещо различно, но никой не се оплака от качеството. Лично аз мога да похваля бялото им вино.) Основният бар беше един - с голяма тераса, а по време нахранене отваряше и барът на ресторанта. Бар имаше и на басейна, но не сме го посещавали.

И може би трябва да уточня, че абсолютно всички хранения и напитки са на самообслужване.

Анимация:
Определено слабо място на хотела, но съм склонна да приема, че анимация в подобен хотел не е и толкова необходима, тъй  като той е в сравнително централната част на Мармарис, предразполагаща към излизане и забавления извън хотелската част. Аниматори бяха две момчета, които през деня организираха игра с хвърляне на топки на плажа и импровизирана гимнастика в басейна. Вечер не зная какво се е организирало, тъй като не седяхме в хотела, но веднъж попаднахме на бинго вечер, след която танцуваха няколко латино двойки и акробати. Като цяло ние не сме и търсили анимация при резервацията, затова липсата й не ми повлия по никакъв начин на общото впечатление от хотела.

Екскурзия:
Закупихме от „Посейдон“ ексукрзията до Далян – Каунос за 23 Евро на човек, въпреки, че знаехме, че тяхната цена е по висока от тази на местните агенции (за справка – 18 Евро на човек от местна агенция и по 14 Евро на човек непосредствено от кораба, който осъществява превоза). Екскурзията беше невероятна, продължи 12 часа и беше най-хубавият ни и разнообразен ден от почивката. Няма да разказвам в подробности за нея, защото има достатъчно информация в предишните теми, но горещо препоръчвам, беше прекрасно.  Heart Eyes Тук искам да благодаря на Ива – момичето от „Посейдон“, което ни придружаваше през целия ден, страхотна беше! Hug

Посетители:
Хотелът беше населен предимно от анлгичани, имаше също така малко турци, руснаци и френскоговорящи. Българите бяхме не повече от 20 човека, от които общо осем спретнахме страхотна компания. При заминаването ни ни направи впечатление, че пристигащите бяха предимно българи.

Обобщение:
На хотела бих дала 4 от 5 единствено заради проблемите, които имахме с настаняването първия ден и недотам любезното отношение на рецепцията, което не се промени до края.
И въпреки, че няма да повторим нито ЕМРЕ БИЙЧ, нито Емералд, сме сигурни, че Мармарис определено си заслужава и бихме  се върнали отново. Изкарахме страхотно и срещнахме чудесни хора. С радост мога да обобщя, че въпреки всичко, първата ни почивка в Турция беше чудесна! По- нататък ще кача и снимки.

Рапорт даден! Peace
Прекрасно изкарване желая на всички, които тепърва ще почиват!   Hug
Благодаря и на всички, които отговориха на въпросите ми и споделиха информация!      bouquet

Последна редакция: вт, 22 сеп 2015, 00:37 от FreakOnALeash

Благодаря, такъв ориентир ми трябваше, ол инклузив ли бяхте?