Електромобили

  • 16 115
  • 51
  •   1
Отговори
# 30
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 181
А аз се чудя оправдани ли са тези високи цени на електромобилите, или е умишлена тактика да се забави тяхното разпространение? Нали, ако поевтинеят, всичко живо ще се юрне да ги купува и какво ще правят тогава с бензиновите и дизелите?
Може и да греша, но не ми се струват нормални тези цени.

и първите компютри са били много скъпи и много големи. и лекарства току-що създадени са скъпи , после струват стотинки.
с времето всичко си идва на мястото. Laughing
като се включат и ония с опънатите очички в играта  и нещата ще си дойдат на мястото.

# 31
  • Мнения: 25 597
А, дано да е по-скоро.  Laughing

# 32
  • София
  • Мнения: 5 547
Ех, човече, ти ако имаш мангизи за теслата едва ли ще ти е проблем батерията Simple Smile
Точно, скъпи са и това е факт, най-купуваните модели батерии са по 15-18000 Долара, излиза че всичко което ще спестиш от бензина ще дадеш за батерия след 5 години. Първоначалната цена е скъпа , а се оказва че и нищо не спестяваш , за да компенсираш и да ти дойде на цената на бензиновата. Един вид си си прецакан изначално.

# 33
  • Варна
  • Мнения: 483
Аз отдавна мечтая за Nissan LEAF, но не мога да си го позволя.

# 34
  • Мнения: X
Ех, човече, ти ако имаш мангизи за теслата едва ли ще ти е проблем батерията Simple Smile

Ако имаш мангизите за Теслата и да не ти пука за батерията, няма да ти пука и за данъчните облекчения и за синята зона. И тук покупката на електромобил за мен става безмислено. Защото има много по-фън автомобили с ДВГ за тази цена, които превъзхождат теслата по почти всички показатели освен ускорение на права.

# 35
  • Мнения: 14 488
Скрит текст:
Това е най-бързият и лесен начин да се прочисти въздухът в големите градове. Не знам защо обаче не се работи в тази насока. Би трябвало електромобилите да се продават на преференциални цени, да се поощряват хората да ги купуват и карат...
Не знам, но за мен има нещо много сбъркано в автомобилостроенето напоследък. Колите стават все повече на брой, но за сметка на това все по-огромни. А улиците – все по-непригодни за увеличаващия се автопоток.
Или да направят така, че колите да се движат на етажи, или да поощрят хората да карат в градовете  малки и екологични коли. Големите и мощните – само за извънградско.
како , да си каже мнението батето  Laughing
знаеш, че всичко е политика и ПАРИ. на този етап не е приложимо за бедняци и средна класа покупката на ел.автомобил. силните на деня (държави) искат да намалят  силата на петролните държави. те трупат несметни богатства с петрола. за това ще измислят всякакви начини за да ни накарат да купуваме ел.автомобили.
производството на цигари и употребата им , на наркотици  и мн.други  също са вредни за хората и околната среда. но те не са във владение на арабеските. за това за тях не се говори и не се измислят противодействащи решения. всъщност знаят се , но нямат желание да се приложат.
пп. същото е като и при нас - знаят се големите престъпници , но за предпочитане е да се ловят крадците на кокошки.


Не е така. Алтернативи на бензиновия двигател са измислени още преди 30 години ако не и повече. Силните държави (както ги наричаш) не са искали да заменят бензиновите двигатели заради срива на търговията с петрол, което ще доведе до фалит на държавите нефтопроизводители и съответно на световния пазар.

Освен това се знае, че находищата в Близкия изток ще се изчерпят до максимум 80 -100 години.

А сравнението с престъпниците у нас не е удачно, щото в Италия например си изловиха кажи речи цялата камора, че я и осъдиха.

# 36
  • Мнения: 6 550
Имахме малка електрическа кола и я продадохме. Батерията се дава "под наем", т.е. плаща се месечна вноска и след като се скапе, се заменя с нова. Един вид си разсрочваш покупката на батерията. Пробегът е ограничен и липсата на достатъчно зарядни станции е голям проблем. Трябва все да планираш какво и как, а извънредното зареждане не става за 3 минути, та ако си на зор, трябва да зарежеш колата и да хванеш такси напр. Разходът на батерията при режим "тръгни-спри" в софийските задръствания е завиден, в смисъл, батерията пада по-бързо от очакваното и трябва да се предвиди "резерв". Няколко пъти съм зареждала аварийно, със спуснат разклонител от офиса Blush Иначе да, зона не се плаща, но веднъж ме заскобиха, защото не съм спряла на място, обозначено за ел. коли (рядко има такива), та и електричката не гарантира безпроблемно паркиране.

# 37
  • У дома
  • Мнения: 4 203
Ние сме с хибрид (батерията се самозарежда, докато караш или използваш спирачки). Не живеем в БГ и плануваме купуване на Лийф за втора кола. Електрическите коли при нас(Норвегия) плащат половин данък, не плащат пътна такса/винетки(от тази година ще бъде променено, защото са прекалено много), могат да се движат в автобусната лента, но ест и това ще бъде прекратено тази година. Тук почти всяка втора кола е електрическа, на почти всяка бензионостанция има станции за зареждане(мисля 30-40мин е зареждането), на всеки паркинг поне 3 станции(безплатно се зарежда), на паркинга на работното ти място също има доста станции за зареждане. В домашни условия съм питала съседката-имат две електрически, та каза ми цяла нощ им трябват Crazy Зимата батерията пада доста бързо, защото използваш парно, километрите, които са посочени не са актуални, може би поне 50-70км по-малко се кара от посочените в спецификацията им.
Теслите са безумно скъпи, актуални са, но тук плащат висок "луксозен" данък, водят ги висок клас кола и се предполага, че имаш доходи, щом караш такава кола, да си плащаш и данъка. И все пак, въпреки цените са доста често срещани коли Laughing
Хората купуват коли, не за да се хвалят или изтъкват, че карат Тесла, а за да пазят природата Laughing

# 38
  • София
  • Мнения: 5 547
Странни създания сме хората, всички технологии които са с възобновяеми източници са в пъти по -скъпи от тези които са с невъзобновяеми. Използваш нещо еднократно ,замърсяваш природата и плащаш малко, обратното пазиш и плащаш скъпо.

# 39
  • Мнения: 6 550
Както някой спомена по-горе, щадящият ефект на електрическите автомобили е доста спорен, ако се разглежда целият цикъл, включващ производство и рециклиране. Но това удобно се пропуска от производителите.

# 40
  • Bristol
  • Мнения: 9 363
Замърсяването поне се изнася извън града и по-лесно да се контролира и регулира. Нали сте се разхождали покрай коли в центъра при задръстване, миризмата задушава. Аз и колело карам, ако съм и по баир в този момент, буквално въздухът не ми стига. Здравословния ефект от каране на колело в града става под въпрос,освен ако не си сложиш маска с филтри 😂

# 41
  • Мнения: 6 550
Мери, здравословният ефект в такава среда е нулев, по-добре си вземи маска, защото с тези широко отворени дробове от движението такива гадости поглъщаш...

# 42
  • Под сянката на разлистените кактуси
  • Мнения: 1 413
В неделя купихме Nissan Leaf, още е рано да кажа каквото и да било, освен че е много сладък Heart Eyes Аз съм направила едно кръгче с него, мъжа ми вчера ходи на работа с него и сега-засега е много възхитен. Имаме 2-ма приятели, които имат такива и горещо ги препоръчват. Батерията има гаранция 8 години или 100 000 мили, като ако падне до 70 % ще я сменят. Мъжът ми кара по 40 км за работа (в едната посока), така че от бензин определено ще спестим, както и от данъци. Малко е странно като влезеш и запалиш колата и не се чува нищо, аз все си мисля, че е изгаснала Grinning

# 43
  • София
  • Мнения: 5 547
http://auto.dir.bg/news.php?id=27040536 статия за електромобилите

Мисля си , преди да пуснеш нещо(автомобил) на пазара, би трябвало да е минало през хиляди проверки , да се знаят рисковете, чета тая статия и изпадам в недоуемение, сега започват да разработват схема за реакции по време на пожар- ужас.
Печалбата явно е добра, щом се произвеждат автомобили, без да е проверен този аспект от експлоатацията им.

# 44
  • Bristol
  • Мнения: 9 363
Винаги има рискове с новите технологии. Проблемът с батериите се знае, ако не се лъжа от 2013, когато и акциите на Тесла се сриват поради точно тази причина и от тогава много се работи за подобряването им и от гледна точка на безопасност.

The first challenge involved a risk of fires and explosions caused by microscopic structural changes to the lithium metal during repeated charge-discharge cycles.
The second involved a reaction that creates corrosion and limits both how well the electrodes work and how long they last.

Researchers solved both problems by adding a chemical compound made of phosphorus and sulphur elements to the electrolyte liquid that carries electrical charge within batteries

https://eandt.theiet.org/content/articles/2017/12/electric-vehic … th-new-batteries/

Общи условия

Активация на акаунт