Филми за Холокоста в час на класа пред 10 годишни деца

  • 24 469
  • 308
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 5 134
Не става дума, че да единствени и неповторими, напротив, това е поне 1/4 от човечеството. Просто различните хора имат различен капацитет за взимане на определен тип решения и тези, на които обикновено всички разчитат нещо да свършат, са по-впечатлителните, чувствителните и запалимите. Като не говорим за бебета или 3 годишни, а за по-големи деца, при които започват да се проявяват тези черти.

# 271
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Абе тя нека се научи да не се хвърля по очи да реве от всяко нещо, и да схване, че не е центърът на света, пък да се впечатлява колкото иска. Човек трябва от малък да свикне да си контролира изблиците и емоциите, да свикне че не е пъпът на вселената. Нищо че напоследък е много модно на всеки малък лигоч да му се обяснява как е много важен и трябва "да бъде себе си". Аман от глезльовци, чиито мами смятат, че са неоткрити гении и така се себеизразяват.

# 272
  • Мнения: 5 134
Хмм, е аз далеч не говорех за това последното.

# 273
  • София
  • Мнения: 62 595
опит назаем не се дава и в този смисъл никога няма да се поучат. Ако хората си вземаха поука от минали събития, досега войните щяха да са спряли завинаги. Нямаше да има насилие, предателства и нищо от това, което всъщност се случва. Дори има случаи, в които ефектът е обратен - не само някой може да не иска да го повтори, а напротив - да се вдъхнови да го повтори. Цинично е, знам, но теззи неща не съм ги измислила аз.

# 274
  • Мнения: 7 325
Преди много години, синът ми 6 год. по това време и комшийчето ( на същата възраст ) решили да се правят на големи и да гледат филм на ужасите. Къде е бляла комшийката не мога да кажа, но хлапетата някак са успели да изнамерят в нета нещо *страшно* и да го изгледат. След тази случка синът ми сънуваше кошмари доста дълго време. Сядаше в леглото потен и полубуден и трепереше докато го разбудим съвсем и разбере, че е само сън. Като порасна малко се случваше само когато беше блен и имаше температура. Питала съм го какво сънува и отговора винаги е един и същ - филма, който са гледали с Г. Последното нещо, което може да се каже за него е че е лигльо разглезен, научен да е центъра на вселената.
Имам приятелка с пораснало вече дете, което беше някакъв ужас като малко. Не го понасях. Обяснението на майката беше, че е много чувствително и затова реагира така. Правило е такива циркове от няма нищо ( отказан балон примерно ), че съм губела и ума и дума. Сега пак имам подобен пример с такова ужасно чувствително дете, което лъже и манипулира с такава лекота, че се чудя дали не е свръх надарено.
Та намирам огромна разлика между лигави деца и такива, които се стресират наистина. Затова твърдя, че някой неща трябва да бъдат представяни от родителите по начин по който те сметнат за удачен и време в което те преценят за подходящо.

# 275
  • Мнения: 1 669
Чувствителни, чувствителни, колко да са чувствителни?...
За мен е въпрос на знания - конкретни знания, дати, имена на лагери, местонахождения, 2-та намерени нацистки албума, останалите живи да разказват. Това са факти. Знания. Като знанията за чумата, за бомбите над Хирошима, за кърджалийските нашествия, за тоновете пластмаса, с които избиваме последните морски костенурки. Човек, ако не знае, как изобщо може да я кара нататък...
 Андариел казва "хората не са се поучили". Ама точно! А няма как да се поучиш, ако не учиш.  Ако не научиш. През соц-а мълчаха за концлагерите, за Белене, за масовия разтрел на 1 февруари. С неуки глупаци е заринат света, примитивността доминира, консуматорството е новият "университет на живота". Е, няма как без знания да знаем защо е било и защо пак може да бъде... И в този смисъл, отново - учителката е предложила знания.

# 276
  • София
  • Мнения: 62 595
Виж, ако искаш да опровергааваш някои аспекти на човешката психология, аз съм ок. Най-ужасните неща на хората ги правят хората, а не шимпанзетата или извънземните. Само ще спомена, че най-жестоките диктатори са уки, а не неуки, също са и доста сложни, а не примитивни. Концлагерите са продукт на циничен, ужасен, но интелигентно измислен дизайн, при това от много интелигентен индивид. Не от някой примитивен и неук, който хваща и стреля по хората. Ние си имаме стереотип лошите да са неуки, примитивни, едва ли не с нечовешки образ, но всъщност най-опаснитее са изключително интелигентни, иначе нямаше да могат да измислят всички тези ужасни неща.

# 277
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Единствено бих могла да се съглася, че формата не е трябвало да бъде филм, а книга или някакво четиво по темата. Не за друго, а защото филмът предлага готови образи, без значение кой какъв праг и поносимост има, а книгата ти разказва така, че ти и твоето въображение имате избор какви образи да си създадете. В тоя смисъл - да, пак ще бъде истината, но поднесена щадящо.

# 278
  • София
  • Мнения: 62 595
Именно, аз точно за това говорех в началото на темата, обаче децата нямало да слушат, щяло да им бъде досадно... абе филм, та филм! Просто така й е било най-лесно на учителката, защото е трябвало да реагира на момента. За да се разкаже при такава непланирана ситуация, трябва човек да има солидна обща култура по въпроса, особено ако не е историк.

# 279
  • Мнения: X

Та намирам огромна разлика между лигави деца и такива, които се стресират наистина. Затова твърдя, че някой неща трябва да бъдат представяни от родителите по начин по който те сметнат за удачен и време в което те преценят за подходящо.

Съгласна съм за разликата между чувствителните и лигавите деца. Но относно нещата, които трябва да останат запазено поле за родителите, които да имат единствени правото да решават кога и как да представят на децата си, съмнявам се, че гражданското образование е сред тях. А темата за Холокоста е част именно от гражданското образование. Някой силно набожен родител може да реши, че детето му не бива да научава за Дарвиновата теория, а друг- че сексуалното възпитание на децата му не е работа на училището. Може. Но за тази цел, трябва да си остави детето на домашно обучение, а не да го праша на училище. И с Холокоста така.

# 280
  • Мнения: 7 325
съгласна съм с теб. нямам против в училище да се дават уроци и за холокоста, и за гладуващите в Африка, и за СПИН, и за секса и т.н. имам против това да е в неподходяща възраст.
както писах на предните страници - да разясняват темата за секса в училище на 6 годишната ми първокласничка е абсолютно неадекватно ( за мен ). имаше опит за тъпа провокация от страна на една развълнувана потребителка по въпроса. ако обаче заложат в програмата часове за сексуално ограмотяване на 14 годишните ще съм много ок. което не означава, че аз ще абдикирам от задължението си да обяснявам в къщи. на 10 годишните документален филм за Холокоста без обаяснения, а само картинки не ми се вижда ок. може би това
Скрит текст:
би имало по-добър ефект сред тази възрастова група.

# 281
  • Мнения: 5 259
Мерси много зa филмa! Изглеждa ми много подходящ.

# 282
  • Мнения: 1 669
Андариел, само да уточним, че предполагам и двете сме съгласни, че Хитлер е бил изключително посредствен ученик, справял се е зле, бил е отритнат и соцално, а също и е бил художник без талант, но с огромно его и ... чувствителен, хм. Лагери, СС, Барбароса, атомна бомба са за него правени. Но понеже той не може, наема други да ги правят за него. Бил е и смотльо войник по време на ПСВ, и толкова за неговите качества.(човече за мир)
И. Хр. На 14??? Уау, ами те повечето правят и знаят повече от учителката на 14. Ромките на 12 раждат. Дори и да е свястно и почтено твоето детенце, мнозинството, масата - не са. Но темата е огромна и не е за тук.

# 283
  • Мнения: 7 325
за моето детенце да, имах късмет. да видим другото ми, че то е по-сложно.
а на 14 за мен е добра възраст да се въведе подобен предмет, айде на 13 да е, защото явно има значение средата. моите наблюдения са, че 10 год. са бебета, малко пораснали на размер, но само на размер, а 13-14 годишните, че и по големите дремят по пейките в парковете, слушат музика от телефоните си и чоплят семки. има и такива, които правят секс на тази крехка възраст, но това са групи от които много държим да се разграничим.

# 284
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз не съм написала за Хитлер, макар това, че го мислят за тъп е друг въпрос. Той хич не е бил толкова слаб ученик, колкото твърдиш, нито толкова неталантлив. В държавното училище е бил от най-добрите. Ако не се лъжа, защото това отдавна го гледах, той има доста сносни картини (може да не е Рембранд, но не е бил за изхвърляне), май е имал и някаквоо участие в дизайна на някой от автомобилите, и ако не са излъгали много, показаха и негови скици. И във войната не е бил чак толкова некадърен, колкото го изкарват, той е бил свързочник и това са били най-добрите му времена всъщност, защото е бил съвестен, отдаден войник и се е чувствал част от цялото.  Хитлер е опровергал всичко, което са мислили за него, особено в частта за липсата на лидерски качества. Че си е имал мании и патологии е ясно, но е бил достатъчно интелигентен, за да стигне до канцлерския пост. Да, използвал е ужасни и цинични методив политиката, и в този смисъл нито е първият,нито ще е последният в историята, а диктаторите имат много общо помежду си, включително са интелигентни, макар и с една камара личностови патологии. Не че специално той ми е важен, но са ми интересни биографиите на историческите личности, включително политически, иконномически, изкуства.

И далеч не става въпрос само за Хитлер, а за всички хора около него - Гьобелс, Гьоринг, а само като любопитен факт, Хюго Бос му е дизайнвал черните  униформи на СС-овците. Концлагерите като организация и идея не са на Хитлер, май ми се върти Химлер в ума, ама то и той не ги е измислил, защото ги е имало още през Първата световна война в Гърция и изобщо те не са открили топлата вода, а просто са го направили в индустриален мащаб и това до голяма степен е осигурило ресурси за войната, а и преди войната, защото цялото благоденствие, което е било демонстрирано сред населението е било плод на робския труд и заграбеното имущество на хората, пратени в концлагерите.

Общи условия

Активация на акаунт