Филми за Холокоста в час на класа пред 10 годишни деца

  • 24 547
  • 308
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 5 259
При мен пък още е петък вечер и не съм си легнaлa Simple Smile

Не съм съглaснa училището дa имa сaмо aкaдемичнa функция, зaщото животът не е сaмо aкaдемия. Рaдвaм се, че тук много здрaво зaстъпвaт и възпитaнието в ценности. Не можем дa рaзчитaме, че всеки ще си възпитa детето добре по вaжните въпроси, зaщото когaто не го възпитa, стрaдa цялото общество. Не е нещо, което си остaвa сaмо зa него. Предпочитaм дa имa едни десетгодишни, които сa гледaли филм зa Холокостa, отколкото нaперени скинaрчетa, които си мислят, че изглеждaт големи герои кaто носят свaстики и пишaт "Цигaните нa сaпун".

# 211
  • София
  • Мнения: 62 595
Юна, същите тези скинарчета може и да са гледали филми за холохоска, но при тях ефектът да е бил точно обратен - усещане за власт над чуждите животи и смъртта. Да не забравяме, че в такива паравоенни формиирования се вклюват младежи, които са в пубертета и с някои особености на психиката.

# 212
  • Мнения: 5 259
Точно зaтовa е хубaво дa се срещнaт с фaктите от историятa преди някой дa им ги предстaви по привлекaтелния нaчин.

# 213
  • София
  • Мнения: 62 595
не знаеш какво ще му измъти мозъкът на един човек. едно и също нещо може да предизвика съчувствие, но може да предизвика и някакъв порив на садизъм.
В началлото на темата се поставих на мястото на учител и описах какво бих направила, но не можело само с думи, трябвало да има филм.

# 214
  • Мнения: 5 259
Искaм децaтa, чиито родители не се трогвaт дa им обяснят кое е добро и кое лошо, дa имaт още един шaнс дa нaучaт товa в училище. Дълбоко съм убеденa, че училището трябвa дa игрaе и тaзи роля.
Изключително ме дрaзнят учителки, в чиито клaсове децaтa се тормозят едно друго, a тя  просто си пее урокa и демонстрирa кaк е тaм единствено зa буквите и смятaнето, a междуличностните отношения сa си рaботa нa сaмите децa, дa се опрaвят. И дори нямa дa кaже нa aгресивните и тормозещи децa, че имa нещо нередно в постъпките им, нищо, че се случвaт под нейния нос, зaщото те си имaт родители, те дa се опрaвят, тя е тaм сaмо зa aкaдемичнaтa стрaнa.

# 215
  • София
  • Мнения: 62 595
Опа, чакай малко, как от филма за холокоста заради свастиката на Иванчо, успя да скочиш на тормоза в клас и избирателната слепота на учителката? Тормозът е актуален пробллем, включително дисциплинарен и се случва с децата от конкретния клас пред очите на конкретната учителлка и тя е длъжна да реагира, най-малкото за да прекрати конфликта и от съображения за безопасност, за да не пострада някое дете.

# 216
  • София
  • Мнения: 17 592
А това с храната от типа "знаеш ли колко деца гладуват, а ти хвърляш храна" е най-гадният тип емоционнално изнудване. Все едно аз да ти кажа, че си купуваш всеки ден кафе, цигари, ходиш на почивки и пр., а в третия свят само с парите за кафето ти живеят цял месец. Трябва този, ккойто има да си напълни чинията и да я препълни, или който може да отиде на море или си купува кафе всеки ден да се чувства  виновен ли?

Юна, нищо не проектирам, защото аз моята травма отдавна съм я преработила. Дадох го само за пример.

А най-лесният подход за свастиката е освен презентацията от художника, и просто да се каже на родителите и те да се оправят.


А най-лесният начин за съседите на лагерите е бил просто да не забелязват.
А тази учителка е търсела не най-лесния, а най-добрия начин.
Браво на нея.


Ограмотено донякъде.
А другите са ограмотени доколкото разбрах за наказание на това.
Не разбирам практиката целия клас да бъда подлаган на нещо заради действия на едно или няколко деца.
Резултатът е - аз съм възпитан, уважавам учителя и всички други, спазвам правилата, и пак ме наказват. За мен това не е добър учител.


Онези, които вече са го видели, ще потръпнат - но едва ли ще изпаднат в шок. Иначе щеше да го пише в картона и в дневника.
Онези, които не са го видели, имат нужда да го видят - за да не трябва да се прави същата демонстрация през ден, за всяко дете поотделно.


Айде, сега, тук сме възрастни хора и не падаме от небето! каакъв повод да бъдат запознати, сякаш са им малко другите неща в училище, та и заради издънката на Иванчо да ги запознават зорлем! нали си имат учебен план, уроци по история - там да ги запознават! Честно да ви кажа, на мен още от времето, когато ние бяхме ученици, ми е писнало от такива зорлеем образователни акции заради това, че един от класа се е издънил.  Който е рисувал каквото не трябва, да си понася сам последствията!


Всъщност, урокът по "човечност" е по-важен от всички останали уроци, взети заедно дори.
Един член на обществото трябва да е първо човек и чак после, ако може - професионалист някакъв.

Последна редакция: сб, 10 мар 2018, 11:27 от katiABV

# 217
  • София
  • Мнения: 748
Ако на 10 годишни смятате, че е неподходящо да се говори и разказва за холокоста, любопитно ми е на колко години смятате, че е подходящо децата да бъдат запознати с тези факти?

# 218
  • София
  • Мнения: 62 595
Никой не е казал, че е неподходящо, а че трябва да се дозира информацията и да се поднесе по подходящ начин. Първо трябва да се разбере какво знаят децата за тези времена и оттам да се тръгне да се поднася информацията.

Кати, имаше един виц навремето по повод гладуването - един дядо така възмутен казал на внучето "знаеш ли колко деца гладуват!", а внучето отговорило "Ееее, па, дедо, те са свикнАлЕ!".

# 219
  • София
  • Мнения: 17 592
няма как да съм ок. с това колкото и да го хвалиш. да образоват сексуално 6 годишната ми дъщеря и 14 годишното съседче в един час и по един и същи начин хич, ама хич няма да ми хареса. аз съм родител, който говори с децата си, отговаря на въпросите им, прави проекти с тях, итересува се какво се случва в училище, гледа на учителя като на съюзник, не като на враг. обаче информацията трябва да е съобразена с възрастта на децата. да говориш на първокласници за секс и начини за предпазване не ми се струва хич подходящо.
Далеч по-подходящо ти се струва мълчанието, подминаването и незабелязването на изнасилване / опит за изнасилване в основно  училище (т.е. деца не много по-големи), в същото училище... Интересна позиция.
Доста напомняща на позицията на жителите на Ваймар.

Впрочем, спомням си случай от моето детство... Момиче беше изнасилено в Парка на Свободата (тогава), в някакви тъмни доби след 11 вечерта. Покрай булеварда вървял мъж - чул я, но... намерил за по-разумно и безопасно да се направи на неразбрал. Беше се оказала дъщеря му. По-късно май се самоуби. Недочулият, де


Много драма, тежко го преживявате! Просто е излишен този патос!
Аз се срамувам, че има хора, които наричат чувствителните деца ненормални! Никой до тук не е казал, че историята не трябва да се знае - за всичко си има време и начин. Като учител нося отговорност не само за физическото оцеляване на децата, но и за душевния им мир. Колкото и да отричате, пускането на филма е било наказание и за тези, които нищо не са сгрешили. Явно не сте имали допирни точки с деца, подложени на тормоз. Що пък да не им пуснем още един филм на ужасите, та дори да е част от историята...Развивайте си колкото искате теории, но на практика нещата стоят по съвсем различен начин.

Ако свръхчувствителните деца са нормални, те ще могат да понесат - също както и останалите нормални деца - натоварването от изучаването на историята.
Ако имат истински проблем, вероятно по-подходящо за тях би било домашното обучение докато достигнат нужната емоционална зрялост и се изравнят с останалите в това отношение.
Да се нарича запознаването на келеши, позволили безнаказаната поява на свастика "наказание", е просто безобразие. И срам за народа, родил Пешев, отец Кирил и отец Стефан.
До къде докараха България!?

Никой не е казал, че е неподходящо, а че трябва да се дозира информацията и да се поднесе по подходящ начин. Първо трябва да се разбере какво знаят децата за тези времена и оттам да се тръгне да се поднася информацията.

Кати, имаше един виц навремето по повод гладуването - един дядо така възмутен казал на внучето "знаеш ли колко деца гладуват!", а внучето отговорило "Ееее, па, дедо, те са свикнАлЕ!".

Само дето по времето, за което се отнася този виц, внучето би получило два звучни шамара - без дядото да се безпокои, че ще заеква после - и, вЕрвай ми, никога, ама никога повече и през ум нямаше да му хрумне нито да хвърля храна, нито да се подиграва с по-нещастните от себе си.
Това би бил "нагледният" урок - този, който се запомня, а не онзи, на който хихикаш в чина и/или отговаряш с нагло поведение.
Но... то при такива родители - с такова отношение - какво ли да очакваме от децата?
Да, знам. Когато чуят викове за помощ бързо да побегнат в обратна посока. И сега, и като възрастни.
И да се молят виковете да не са били на собствените им деца.

Последна редакция: сб, 10 мар 2018, 13:10 от Не се сърди, човече

# 220
  • София
  • Мнения: 62 595
Тук вече големи глупости написа за това да минели на домашно обучение до достигане на емоционална зрялост. Знаеш ли колко много възрастни са емоционално незрели и са на ниво 10-годишни? Обаче ходят на работа, правят секс, раждат деца и придобиват собственност или заеми. Дай да ги отстраним и тях от работа и всичко останало, докато съзреят!

# 221
  • София
  • Мнения: 17 592
Тук всички мислят като възрастни, а не като деца. От това трябва да тръгнем. Поставете се на мястото на едно дете на десет, а не на лелка на 40 и ще видите разликата. Признавам, че на мен ми е писнало от такива изпълнения. Искам на училище да си учат математиката, българския и фундаменталните науки, а ако някой сгази лука  - да си носи последствията. Нито за холокоста искам да им обясняват заради Иванчо, нито да ги ограмотяват сексуално, защото двама изнасилили момиче. Защото на когото не му дреме за холокоста и свастиката пак няма да му задреме, а ако пак се случи изнасилване, никой няма да се притече на помощ, просто защото хората почти не се притичват на помощ, независимо какво се случва. Аман вече! То не им остава време на децата да научат български и математика, не могат да различат триене от инерция по физика, а само ги занимават с какво ли не! Добре, че вече и второто ми дете е на финала на училището, та да се свърши вече
Даа... Докато накрая стигнем до там, че хора да стават само онези, които изобщо не посещават училището...
Преди доста години - преди да се сдобия с някои автоимунни и 25 излишни килограми имах ниско кръвно и лятото често падаше... вкл. до припадък. Та в един такъв случай се свлякох от рейс, точно на спирка, но се озовах долу на 4 крака, повръщаша и с петна пред очите... на спирката имаше маса хора като теб - и мъже, и жени - никой не си мръдна скъпоценния задник да види какво ми е. За щастие, имаше двама клошари - дядо с дете на видима възраст 10-12. Извлякоха ме на сянка, донесоха ми вода. Мръсните гнусни бездомници, смърдящи и гадни.
А натоканите "интелектуалки" гледаха отстрани и помръдваха нослета с погнуса.
Тези двамата видяха в мен човек в беда.
Преди няколко месеца се качвах по стълби в по-стара кооперация, носех голям кашон, пълен (лек, но неудобен за носене). Там се бяха паркирали 2 каруци, пълни с циганки и циганета и малко конче - явно някой съсед ги беше извикал да му помогнат с разчистване на таван. Та докато да вляза във входа слизаше едно от циганетата - видима възраст 7-8 - отвори ми вратата, задържа я. Нагоре по стълбите срещнах друго - може би към 10 годишно - отдръпна се от пътя ми (слизаше) и ме попита много любезно, на Вие "Мога ли да Ви помогна"?
Е, га някое от нашите 10 годишни "възпитани" отрочета предложи помощ на непозната...


Опа, чакай малко, как от филма за холокоста заради свастиката на Иванчо, успя да скочиш на тормоза в клас и избирателната слепота на учителката? Тормозът е актуален пробллем, включително дисциплинарен и се случва с децата от конкретния клас пред очите на конкретната учителлка и тя е длъжна да реагира, най-малкото за да прекрати конфликта и от съображения за безопасност, за да не пострада някое дете.
... Или, ако тя самата е била така възпитана, да си мълчи, понеже това не й е работата и това не е актуален проблем, ако не го е забелязала (също като рисунката, която, видно е, не е била изровена при археологически разкопки в училището) . И понеже иначе родителят на порицаното дете може да подаде жалба, че то е "свръхчувствително" и не понася забележки от възрастни. И не се отнася до смятането.

Ако на 10 годишни смятате, че е неподходящо да се говори и разказва за холокоста, любопитно ми е на колко години смятате, че е подходящо децата да бъдат запознати с тези факти?
За предпочитане - в напреднала фаза на Алцхаймер, че ако се стресират случайно, да няма опасност да го запомнят.

Тук вече големи глупости написа за това да минели на домашно обучение до достигане на емоционална зрялост. Знаеш ли колко много възрастни са емоционално незрели и са на ниво 10-годишни? Обаче ходят на работа, правят секс, раждат деца и придобиват собственност или заеми. Дай да ги отстраним и тях от работа и всичко останало, докато съзреят!
Очевидно са достатъчно емоционално стабилни, за да могат да понесат живота и отговорностите му в пълнен размер, наравно с останалите членове на обществото.
Онези, които не достигат емоционална зрялост, обикновено си имат настойници.

Последна редакция: сб, 10 мар 2018, 13:15 от Не се сърди, човече

# 222
  • София
  • Мнения: 62 595
Кати, за какво го пишеш всичко това? какво общо има с темата? едни помагат, други не - това зависи от самия човек.

# 223
  • Мнения: 1 673
Andariel, уважавам мнението ти и е добре, че става някаква доскусия - така се избистря истината, правилното. Съгласна съм, че има свръхчувствителни деца и че в дозировката е разковничето. Но как ще обясниш съотношението? Чувствителните деца са да речем 3 от 30. А склонните към агресия, расизъм, тормоз, да се подиграват, малтретират, да копират свастики, да следват слепешката фанатиците, да не мислят с главите си - те са поне 10-15 от 30 деца. Не е ли редно урокът (по история, човещина, чудовищност, както и да го наречем) да е насочен към нуждите на мнозинството?
В училището на моето дете учителка-еврейка направи специална програма за 70 години от края на Холокоста преди време. Гледаха кадри, чуха статистика и засадиха слънчогледи в памет на загиналите. По време на филма от 240 събрани деца само едно се е разревало. Няма последвани оплаквания от напикаване, заекеане от други родители, от кошмари, уплах. Тук няма и баячки и леене на куршуми, де. Децата са от 7 до 11 годишни. Заради едно разревано от свръх чувствителност трябваше останалите 239 да не отбележат събитието ли?
И другият ми въпрос е: не се ли учи човек на емоционална зрялост като изпитва състрадание към онеправданите, бедните, убитите? Точно показването на глада в Африка, на съдбите на децата в лагерите, на децата-роби в модерна Азия ги освестява и приземява нашите европейски хлапета, които си мислят, че таблетите и телефоните са по-ценни от човешките взаимоотношения.
Мисълта ми е, че чувствителни хора винаги е имало, но това не бива да спира възпитанието и обучението на масите.

# 224
  • Мнения: 1 673
Извинявам се за последователните постове, но само искам да разгледаме случаят "Динко" в контекста на това, което обсъждаме тук. Някои казват, че училището е само стриктно академично, нямат място филми, които да те провокират емоционално, да те накарат да видиш света с други очи, да те шокират. В случая с Динко училището е постигнало НУЛА академичен успех. Той не знае кой е Бай Ганьо, пише "спутете се" вместо "сплотете се", отбягва писането по принцип, предпочита видео-форматите за себеизразяване. Убедена съм, че и познанията му по физика, химия, биология, математика са на същото нулево ниво. Но!!! При него нито родители, нито училище са постигнали и емоционално, личностно, психологично и социално развитие. Животът и болката на хората за него нямат значение. Той бие работниците си, приятелката си, аверите си. Той обича само себе си и домът му е окичен с гоблени и портрети с неговия лик. Бежанците не минават само с бой през ръцете му, а биват и ограбвани, снимани. Трябва да сме слепи, за да не видим конкретно непредадения и ненаучен урок по хуманност. Ако училището го беше научило кой е Ганьо и защо трябва да се срамува и как се пише правилно, щеше ли да е по-добър човек? Или е такъв какъвто е в следствие на ненаученото? Не вървят ли ръка за ръка академичните уроци с уроците за хуманност? За робът -свобода, иска Ботев. За гладният - хляб, апелира Смирненски. За престъпникът - сурово наказание, пише Хан Крум. Не са ли това академични знания, построени на базата на хуманност? И да, случаят "Динко" е много показателен. Да беше сам - нямаше да го мисля. Но го следват армия от 100 000 фена... Сто хиляди, за които гладния, бедния, бития, ограбения, изнасиления, прокудения - нямат значение, след като това не са те. Е, как да не аплодирам учителката на детето на авторката на темата (която отдавна изчезна от дискусията), след като тя е постъпила така както единствено професионално е възможно - в зародиш е спряла развитието и репродуцирането на свастики? Аплодирам я, разбира се. Де да бяха повече смелите като нея!

Общи условия

Активация на акаунт