Филми за Холокоста в час на класа пред 10 годишни деца

  • 24 519
  • 308
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 62 595
хубу де, ама в случая мнозинството не е рисувало свастики, а само един Иванчо. За какво му е на мнозинсктвото да бъде наказвано заради Иванчо? Нека Иванчо да си понесе последствията и на него да му пуснат филми за холокоста.  Учителката е действала на принципа "един говори в час  - контролно за всички".

Във варианта "вие имате всичко, как не ви е срам да хвърляте храна, знаете ли колко деца гладуват", или пък на тема трудова експлоатация, не само не се оствестват, а се насажда чувство за вина. Ми, сори, ама не става така! Това не е възпитаване в емпатия. На Мария трябва да й преседне хапката, защото някой друг гладува ли?

Последна редакция: сб, 10 мар 2018, 13:50 от Andariel

# 226
  • София
  • Мнения: 17 591
Кати, за какво го пишеш всичко това? какво общо има с темата? едни помагат, други не - това зависи от самия човек.


Това зависи от възпитанието, което е получил самия човек - или от липсата му.
Някои - като тези, които аз споменах - животът ги е възпитал. Имали са нужда от помощ, изпадали са в беда.
А други хвърчат щастливо във въздуха, убедени, че "това на тях никога няма да им се случи, нито на техните деца". И затова не искат децата им да бъдат възпитавани в живот в обществото. Във взаимопомощ, толерантност и проява на разбиране. Те проявяват толерантност към появата на свастики, понеже лично не ги касае, проявяват толерантност към актът на изнасилване на друг - понеже не ги касае лично - и ако някой ден нещо вземе, че ги касае лично... се учудват как така никой не проявява разбиране.


хубу де, ама в случая мнозинството не е рисувало свастики, а само един Иванчо. За какво му е на мнозинсктвото да бъде наказвано заради Иванчо? Нека Иванчо да си понесе последствията и на него да му пуснат филми за холокоста.  Учителката е действала на принципа "един говори в час  - контролно за всички".

Във варианта "вие имате всичко, как не ви е срам да хвърляте храна, знаете ли колко деца гладуват", или пък на тема трудова експлоатация, не само не се оствестват, а се насажда чувство за вина. Ми, сори, ама не става така! Това не е възпитаване в емпатия. На Мария трябва да й преседне хапката, защото някой друг гладува ли?


Не, учителката е действала на принципа "Това е нещо, което ВСЯКО дете трябва да знае, да види, да почувства и осмисли. Ако някое го е виждало вече - добре, нищо няма да му стане от повтарянето на урока.".

И да, ИЗХВЪРЛЯНЕТО на храна - не храненето без храносмилателни смущения - е крайно безотговорно и грозно.
И знаеш ли защо?
Защото си създала един живот - примерно едно пиле - единствено с цел после да го убиеш - но не за да нахраниш себе си и да продължиш собствения си живот, а за да запълниш скуката. Понеже не си искала да помислиш дали искаш да го ядеш.
И сега ми кажи "какво от това, то е просто някакво си пернато, не е моето дете!"
Не, не е твоето дете.
Но този начин на мислене създава хора, от които обществото няма никаква нужда - и които някой ден ще се озоват в общество, което не би помогнало на тях... понеже е изградено от отделни индивиди, никой от които не желае по никакъв начин да мисли за "общото благо" - понеже... ами, понеже майките им са намирали терминът за демоде.

# 227
  • София
  • Мнения: 62 595
Ти на слънчева енергия ли караш по този повод с пилетата .? Защото и растенията са живи, ама си хапваш салата. Айде, стига драми! Как ще реагира някой повече зависи от това какъв е като психика, а не по възпитание, колкото и да ни се иска възпитанието да е водещо.

# 228
  • Мнения: 1 673
хубу де, ама в случая мнозинството не е рисувало свастики, а само един Иванчо. За какво му е на мнозинсктвото да бъде наказвано заради Иванчо?
Ама той и Адолф е бил единствен, че и неразбран, отритнат, но 60 милиона мнозинство си го отнесоха заради него, нали? Не можеш на един кантар да сложиш шушукането в час с войната на света. Несъпоставими са!

Дай пример как да се обучават децата в емпатия, както сега модерно му казваме? Щото аз обучавам точно с такива методи - филми от света, статистика, живей деня в инвалидна количка, посети интернат, отгледай куче с 3 лапи... Какъв е другият начин?

# 229
  • София
  • Мнения: 62 595
Принципът е общ - заради един всички горят, вместо да изгори само този, който е сгафил.

На емпатия не се учи кампанийно и с ден в инвалидна количка и филми. Учи се всеки ден, още от момента, в който две деца тръгнат да тормозят трето или едно дете падне, а другото му помогне да стане. ей такива дребни работи.

# 230
  • София
  • Мнения: 17 591
Ти на слънчева енергия ли караш по този повод с пилетата .? Защото и растенията са живи, ама си хапваш салата. Айде, стига драми! Как ще реагира някой повече зависи от това какъв е като психика, а не по възпитание, колкото и да ни се иска възпитанието да е водещо.


По този повод гледам да не изхвърлям храна - нито месо, нито зеленчуци. Старая се да вземам толкова, колкото ще потребя. И не го намирам за нещо особено драматично и трагично и несъвместимо със съществуването на съвременния човек.

И е въпрос ИМЕННО на възпитание. Понеже моите родители са преживели следвоенна купонна система - и после, заедно с мен, Лиловата; понеже бабите и дядовците ми са преживели Войната; понеже пра-баба ми, която помня, е преживяла и предната война; понеже танти Герда е преживяла Войната като бежанец от Виена в Лондон - и понеже не са намирали за нещо ужасно да ми предадат личните си - ужасяващо разтърсващи - спомени - и понеже са се интересували повече от това дали ще възпитат човек, а не от това дали може би ще се впечатля и - о, ужас! - стресна - ЗАТОВА уважавам както живота на пилето - макар да го употребявам - така и живота на моркова - макар да го изяждам. Но се старая да не ги ПРАХОСВАМ - и правя разлика м/у двете.


Децата, възпитавани по твоя метод, ще заобиколят падналото дете и ще хукнат "смело" да бягат в обратната посока, ако видят, че две деца са нападнали трето. Това е "възпитанието", което ти предлагаш. няма да сме ги травмирали - освен, разбира се, падналите, изнасилените, наранените и убитите, ама тях не ги броим, те са малцинство, няма да сме ги тормозили психически да гледат - не дай Боже! - ужасяващия резултат от лиспата на хуманност, няма да сме ги принуждавали по какъвто и да било начин да са общност... и те няма да бъдат такава. Ще са механичен сбор от индивиди. И никой няма да е 'изгорял" заради друг - или да е споделил нещо - добро или лошо.
А после ще се чудим защо един брак издържа средно по 5 години и средния брой бракове в рамките на един живот е 3.5...

Последна редакция: сб, 10 мар 2018, 15:20 от katiABV

# 231
  • Мнения: 5 134
Образованието никога не е било само предаване на академични знания, нито по света, нито у нас. Да си припомняме ли съдържанието на Рибния буквар, например, в който само първата глава е азбуката, а останалите са съвети за добро поведение. Времената се менят, но  нуждата от масово морално и етично образование извън дома е постоянна. Съдейки по състоянието на обществото ни, сякаш даже е по-голяма от всякога.

# 232
  • Мнения: 5 259
Опа, чакай малко, как от филма за холокоста заради свастиката на Иванчо, успя да скочиш на тормоза в клас и избирателната слепота на учителката? Тормозът е актуален пробллем, включително дисциплинарен и се случва с децата от конкретния клас пред очите на конкретната учителлка и тя е длъжна да реагира, най-малкото за да прекрати конфликта и от съображения за безопасност, за да не пострада някое дете.
Коментирах изказването ти, че учителката трябва да се занимава само с акакдемичната страна и да не поглежда в страни. И за съжаление доста учителки са точно така и не обръщат грам внимание на тормоза между деца в класовете си с оправданието, че са там само за академичната страна, а другото не е техен проблем.
И казах, че не съм съгласна с тази гледна точка. Училището трябва да преподава и етика и то дори с по-голям приоритет пред академичните знания, защото резултатите от това обучение, добри или лоши, са за сметка на цялото общество.

Вчера ми попадна тема как някой се възмущава от кучешките изпражнения на всяка крачка, вкл. по детските площадки и почти всички отговори бяха "какво толкова", "не се превземай", "не спряхте да мрънкате", "то аз и да направя забележка, една птичка пролет не прави" и все в този стил.
Това поведение на обществото е резултат от цялостното внушение в обществото, че еди кое си не е наш проблем. От липсата на чуство за общност, в която всеки трябва да свърши своята работа, за да има положителен резултат за всички.
Тази тема показва същото - коренът на всичките ни проблеми е обръщането на главата на другата страна и отказването да се вземе отношение по нещо, което не ни е засегнало лично. Дори настояването заради Иванчо да не са "наказани" със знание всички.
Наказан със знание. Наистина много тъжно.

# 233
  • София
  • Мнения: 62 595
ти сероизно ли така коментираш поста ми за академичната част? Или просто така, защото ти обслужва тезата в тази тема? И сега нарочно ли се опитваш да раззширяваш и размазваш темата, защото аргументите ти се изчерпаха, обаче искаш да опровергаем мен по някакъв начин?
Ще взема да го напиша в пеет изречения, че да е ясно.
Безопасната среда в училище е част от грижата за физическото ипсихическо здраве на децата. Затова учителката не само трябва да се намеси при тормоз, а и да вземе необходимите мерки да уведоми родителите, защото тормозът застрашава физическото и психично здраве на децата. Останалото като филмите за холокоста, защото Иванчо нарисувал свастика няма нищо общо с безопасността на децата. Затова учителката да взема мерки само по отношение на Иванчо, щом е постъпил лошо, вместо по стар комунистически обичай да въвлича всички деца. И да, да си гледат математиката и физиката. Мен като родител ме интересува детето ми да отиде на училище живо и здраво, да си вземе часовете  по разписание и да се прибере вкъщи живо и здраво. Ако то сгази лука - учителката да ми се обади и ще се оправяме вкъщи, да му напише забележка или каквото там е по правилник. Ако проявява агресия - пак да го накаже според правилник и да ми се обади. обаче не и точно да го наказва със знание, защото Иванчо нарисувал свастика. Да си наказва Иванчо.

# 234
  • Мнения: X
хубу де, ама в случая мнозинството не е рисувало свастики, а само един Иванчо. За какво му е на мнозинсктвото да бъде наказвано заради Иванчо?
Оххх, Андиииииииииииииииииии! Не е наказвано мнозинството. Пускането на видео за Холокоста не е и няма как да е наказание. Случаят е използван като повод да се ограмотят децата за нещо, за което така или иначе трябва да бъдат ограмотени.

# 235
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, ограмотили са ги! Добре, че са измислени филмите, иначе учителката какво щеше да прави! На бас, че ако нямаше интернет в училище, нямаше да направи почти нищо за това ограмотяване, защото щеше да е нужно да се подготви специално. А къде-къде по-лесно е да се пусне един филм.
Честно, на мен вече ми писна от цялата драма в темата. То не бяха намесени скинари, то как били неемпатични децата... Децата и възрастните са такива, каквито са - едни са добри, други са лоши, еднии са емпатични, други са емоционално тъпи и какво ли не. Амада си обясняваме как обществото така, пък дори и кучешките лайна се намесиха... айде, стига толкоз!

# 236
  • Мнения: X
На бас, че ако нямаше интернет в училище, нямаше да направи почти нищо за това ограмотяване, защото щеше да е нужно да се подготви специално.
Може и да не спечелиш баса. Учителката не я е домързяло да реагира, когато детето е нарисувало свастиката, така че може и да не я домързи да се подготви, ако нямаше нет.

# 237
  • София
  • Мнения: 17 591

Според Андариел психическият тормоз не е тормоз.
Учителите трябва да са нещо като пъдари... но само ако насилието е физическо и ако се извършва в рамките на академичните часове и преди на лекциите.  Sick И единствената допустима реакция е забележка в бележника "пък той/тя нарушава дисциплината по време на час по..."
И родителят, който е възпитал по този начин отрочето си, подписва бележника и своевременно си го премества в другия крачол.

# 238
  • София
  • Мнения: 62 595
кати, престани да ми слагаш думи в устата! Никога никъде не съм писала това, което ми вменяваш!  ПрочетИ пак поста ми за физическото и психично здраве на децата в училище! Аман от фантазиите ти!

# 239
  • София
  • Мнения: 17 591

Ами очевидно психическото здраве на децата на оцелелите не те интересува особено. Всички онези деца, които пазят някакви семейни спомени по-далеч от мама и тати - и чиито предци са свършили в лагерите или са оцелели след преминаване през тях, всички онези, чиито предци са се борили - реално! - колкото и да ти е чудно, има ги - вкл. с въоръжено и друго участие - против нацистката власт... Всичките те, които възприемат свастиката като много реална заплаха, а не като размазан древен символ, също имат психика - но за теб това е неинтересно и несъществено, понеже... не са ТВОИТЕ деца, вероятно. Понеже не касае ТЕБ лично.

Общи условия

Активация на акаунт