Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 358
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 4 547
Колите са различни и не са удобни за всеки. Баща ми караше опел астра, двувратка, е, няма толкова неудобна за мен кола. Педалите са дълбоко и някак високо дори за мойте 41-ви номер чепици. Петите ми са почти във въздуха и без добра опора. Колоната на волана е ниско и дясното ми коляно непрекъснато се удраше в нея. Сега съм с едно рено, което ако карам с обувки с по-широка подметка, тя се закача като си местя крака от газта на спирачката. Във всяко друго отношение ми е удобна. Докато й свикна с габаритите й повдигах леко седалката, за да виждам капака, но това беше няколко дни само.

# 226
  • Мнения: 3 781
Моят Ситроен (С3) има опция за повдигане на седалката, и добре че я има, защото в противен случай, дори при максимално дръпната напред седалка, нямаше да успявам да натисна докрай съединителя (160 см съм). Но така пък дясното ми коляно ми е опряно в таблото. Не ми е чак много неудобно, но не знам при по-дълго пътуване дали няма да причини някакъв дискомфорт.

Аз също имам C3, exclusive, 2003. Откъде повдигаш седалката? Аз имам една ръчка отляво, между вратата и седалката, но е монтирана на седалката май, но не ходи ни нагоре, ни надолу... Sad а ако можех да я вдигна поне с 2-3 идеи, щеше да ми е супер.

# 227
  • Стара Загора
  • Мнения: 494
Точно от тази ръчка повдигам сделката. 2005та е моят Ситроен, но вярвам, че принципът е същият. Но си е малко тегаво, и на мен ми е трудно понякога (случва се да ми я кара и някой друг и да ми я размести).

# 228
  • Мнения: 3 732
Кола с висока позиция на седене за каквато говориш е примерно Suzuki Splash/Opel Agila, но и тя е мъничка.
Опел Агила ???
Моята кола е негово копие 1:1
https://m.fakti.bg/avto/2267-opel-agila
Много бих искала да се кача на Агила за да видя има ли въобще някакви разлики.
Има и подобна Хонда (или Хюндай беше) на външен вид.
Модела е много рядко срещан. Най - често близнаците ми са Опел Агила.

Днес става седмица откакто ходя с нея на работа. Ходих и до Банкя но с познат шофьор до мен.

Най - лесно ми е ако има шофьор до мен и го слушам.
Возя и не шофьори и ми е сравнително спокойно.
Но сама се започва едно чудене какво да направя, да не сбъркам.

Нямам проблеми със задръстванията тръгни - спри. Минавам мост, трамвайни релси, днес и влакови, павета, баир без проблем.

Гасна понякога при паркиране от страх да не ударя тия до мен.
Два пъти пред нас паркирам успоредно като от моята страна има много място, а от другата съвсем малко. Днес, трети опит съм паркирала с равно разстояние и от двете страни.
Остана да се науча да паркирам и тръгвам между кола и кола.

Най - голямата ми трудност в момента е да изчисля колко и какво харчи.

Днес направих едно кръгче с Опел Зафира автоматик.
Като знам с моята колко ми е сложно наистина автоматика е рай. За спиране натискаш P - то на лоста и край. Няма грам мислене дали съм я оставила на първа.
Относно самия модел - винаги съм си мечтала за такава. 7 места има, но пък е много дълга. Шофьорската седалка ми е супер удобна.
Има ли някаква причина да не си я избирам за следваща кола?

Моята кола е 3 + 1 места, което за мен е минус. Била фабрично така произведена ми каза предишния собственик. Отзад коланите са два.
В талона също пише 3 + 1.
Има ли начин да стане 4 + 1?


П.П. На моята нито волана може да се мести, нито седалката да се вдига. Въпреки това е висока.

П.П.П. Имам един малко тъп въпрос:
Колко коня е колата какво точно означава? Кои са най - големите и малки възможни коне под капака?
Моята е 76 к.с.
На работа се шегуват че предвид размерите на колата пък и моите не са коне, а понита. Понеже е на 18 години половината понита са измрели.


Последна редакция: чт, 26 апр 2018, 18:22 от Plava luda lutka

# 229
  • София
  • Мнения: 4 547
Това е мощността на двигателя. Някъде на талоните я пише и във ватове - 1 конска сила = 735 W.
За паркирането - успоредно е това, при което си успоредно на улицата, а не на колите от двете ти страни, т.е. има кола пред и зад теб.
За броя на местата - ако по документи е 3+1, но все пак има 5 места, може да стане промяна, но е разправия и струва няколкостотин лева да се променят документите.

# 230
  • Мнения: 2 998
Опел Агила ???
Моята кола е негово копие 1:1
Не такава Agila
Скрит текст:
Такава Agila
Скрит текст:
А това е Сузукито
Скрит текст:

# 231
  • Мнения: 3 732
Буббата, аз не разбирам нищо от коли и не мога да си обясня разбираемо мислите.

Моето Сузики е пълно копие на първата показана снимка. Какви са по - точните характеристики на двата показани от теб Опела?

Чувствам се като малко тепърва прохождащо дете, нищо неразбиращо от коли. Правя стъпка по стъпка, но бавно и всяка е с огромно усилие.
Благодаря ви за всяко писане в темата и задочната подкрепа.
На моменти ме е срам от глупостите които пиша.
Но ми помагате и вашата помощ ми е ценна.

# 232
  • Мнения: 14 654
На теб защо ти е да разбираш от коли, нали вече имаш и не ти предстои да купуваш нова?

# 233
  • Мнения: X
Еми не е лошо да разбира, да си познава колата за да я подържа, а след две години може да иска да я смени.

Конските сили са мощността на автомобила, колко бързо ускорява. За тази малка количка 75 не е никак зле, но има и други фактори освен конските сили за ускорението.

За да върви много трябва да я изрежеш на втора, после да я изрежеш на трета и от там пета Grinning

# 234
  • София
  • Мнения: 2 917
За да върви много трябва да я изрежеш на втора, после да я изрежеш на трета и от там пета Grinning

За да върви много, рязането започва още от първа:smiley:.

# 235
  • Мнения: 2 998
И после "защо колата ми харчи 12 на 100". Mr. Green

# 236
  • Мнения: X
Че 12 на 100 е нисък разход Grinning

# 237
  • Мнения: 2 998
Е, за Агила и въобще "А", "B" сегмента си е доста.

# 238
  • София
  • Мнения: 4 547
И старата и сегашната ми коли са 75 коня, но фиатчето ускоряваше много бързо, а реното едвам-едвам. Обаче пък на баир реното върви много по-добре. Много си зависи от колата. За градско си е супер, а ако ще се правиш на ракета и ще изпреварваш всичко дето ти се влачи отпред, тия коне са много малко.

# 239
  • Мнения: X
Ако сравнявате дизел 75 коня с бензин 75 коня е нормално дизела да дръпне малко по-бързо в началото и да се усеща, че върви много повече. Това е защото има голям въртящ момент на много по-ниски обороти, а атмосферните бензини ускоряват плавно и го няма това усещане, дето те залепя на седалката.

Общи условия

Активация на акаунт