Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 540
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 255
  • Пловдив
  • Мнения: 13 470
По принцип си имам шум /каквото и да означава това/ в скоростната кутия /майстор ми го е казал/ и помислих, че може заради това да рефлектират разни звуци при преминаване към 3/4.

# 256
  • Мнения: 3 732
Имам глупав въпрос:
На светофар къде са ми краката?
Аз спирам плавно със съединител и спирачка, не си махам краката и от двете и местя скоростния лост на първа.
Вече местенето ми е автоматично без мислене. Навик ми стана откакто в задръстване се опитах да тръгна на втора, изгаснах и ми се разсвириха.
Един колега возих днес да го оставя на метрото. Той казва да спра, скоростния лост да е свободен, не на скорост, а краката - долу на пода. А ако задния ме целуне?


Относно краката - когато преди година и половина карах курса, на работа ми повтаряха един виц:

Красива жена по време на шофьорски курс: - Какво ще стане ако си вдигна десния крак? - Ще отпуснете газта. - Ами ако си вдигна левия крак? - Ще отпуснете съединителя. - А ако вдигна двата крака? Инструкторът ентусиазиран: - Ще вземете книжка веднага!


Какво означава инерция и как точно се прави?
От обясненията на самоназначения ми инструктор разбрах лоста да е свободен, а колата да се движи по инерция.
Днес реших да опитам но нещо не съм доразбрала.
22 и нещо часа, качвам моста на Захарна посока Орион. 1, 2, 3, 4 скорост, 50 - 60 км. Стигнах върха и се спускам. Натиснах съединителя и изключих лоста. Наближавам първия светофар. Изоставам, виждам, че спира. Изрязах газта. Оборотите стигнаха 4 - 5 000 и тя започна да вие. Тогава се усетих. Съединител, първа, втора и всичко е точно.






Последна редакция: вт, 01 май 2018, 00:12 от Plava luda lutka

# 257
  • Мнения: 6 295
Аз спирам плавно със съединител и спирачка,
...
скоростния лост да е свободен, не на скорост, а краката -
... пускаш съединителя, но държиш спирачка.

Въпросът ти, ако отзад те "целунат", е много правилен! Или ако има малък, незабележим наклон?... Абе, зле те е посъветвал. Дръж спирачката.
Ако спирането е много кратко, може така, както ти правиш, с натиснат съединител и на първа. За повече изчакване - спираш, както си описала, но изключваш от скорост, пускаш съединителя, чакаш си; когато вече ще потегляш, съединителят до долу, първа, започваш да отлепяш и т.н. Знаеш. Simple Smile

# 258
  • Мнения: 4 808
На светофар кракът трябва да е само върху спирачката, левия го махаш от съединителя, след като си изключила от скорост. Потеглянето става плавно: съединител, първа, леко газ, като в същото време отпускаш плавно съединителя.
Когато караш по инерция, съединител, изключваш от скорост и не натискаш газта, ако се налага да ускориш, пак съединител, включваш на скорост и ускоряваш. С времето ще се научиш да ги правиш всички тия неща автоматично, без да мислиш. Аз понеже много дълго съм карала бензинови коли, сега и дизела понякога го пускам по инерция, а дизел се кара на скорост, без газ, няма по инерция. Напредваш бавно, но сигурно!

# 259
  • София
  • Мнения: 1 580
Аа, как на светофар с натиснат съединител Confounded Изключваш от скорост, махаш крака от съединителя и си държиш спирачка. Светва жълто, приготвяш първа и чакаш колонката да тръгне. Съединител + спирачка само като намаляш на скорост или да кажем при завой.

# 260
  • Мнения: 3 732
При завоите проблем ми е бързото превключване от трета на втора и траекторията - за да не ударя насрещната кола трябва почти да спра и да помисля първа или втора и колко и как да извия волана.


Малко смях от днес:
Тръгвам на работа. Часът е 13 без нещо. Маршрута е тунела на Люлин - пазара на Красна поляна и след него наляво. Минавала съм го веднъж на първа смяна, в 5 и малко сутринта. Все ме беше страх да не объркам светофара на Ал. Стамболийски. Там е шибано - кръстовище като по права линия е насрещното със забранено влизане.
Влязох аз съвсем правилно в малката уличка за направо и си карам. Малко преди светофара на бул. Възкресение има маркировка - една за наляво и една за надясно. Чинно заставам вляво, подавам мигач за наляво и чакам светофара. Изведнъж до мен застава камион от тия с въртящите се неща. Не знам как точно се казва, но такива камиони съм виждала да се свързват с други и да плюят цимент.
Седя си аз, а до мен - огромния камион. Гумата му ми е над тавана. Аз съм дребна, но тоя беше великан. Зачудих се дали да сваля лявото стъкло и да си прибера лявото огледало - да не го отнесе. Светна неговия светофар и той тръгна без проблеми за мен.
Споделих случката с колежка. Тя каза, че по - гадно от това е само автобус от ГТ да се лепне плътно зад тебе.

Последна редакция: вт, 01 май 2018, 02:14 от Plava luda lutka

# 261
  • Варна
  • Мнения: 995
http://blog.autocredit.bg/umeem-li-da-rabotim-s-pedalite/. Ето едно четиво за драмата с педалите хаха.

За инерцията се учи по физика. Още в началото казах, спрете да ги изключвате от скорост тия автомобили, евентуално го направете за последните 20-30 метра от мястото на спиране.

# 262
  • Велико Търново
  • Мнения: 7 703
Аз също съм на мнение че като млад шофьор не бива да изключваш от скорост и да си държиш краката на пода. Все още нямаш достатъчно опит за да си спокойна че ще реагираш навреме.
Добре е да тренираш тръгване и спиране в наклон. Независимо че София е сравнително равен град, тези умения ще ти помогнат да свикнеш с автомобила.

# 263
  • Мнения: 4 808
Бетоновоз се казва камиона, дето плюе бетон.

# 264
  • София
  • Мнения: 1 580
Щях да кажа бетонобъркач. Това със съединителя за мен е огромна грешка. Свикне ли така - край, така ще си остане. Най-много да посмърдява на съединител при по-голяма дистанция направо ще го запали и в един даден момент ще прави нов. За завоите и аз имах проблем с десните завои и на курсовете два часа съм правила само десни завои. Ако си на трета и си караш с 50-55 да кажем, наближавайки завоя, пипаш само леко спирачката, преди завоя съединител + леко спирачка и превключваш на втора, леекичко вдигаш крака от съединителя, за да не те хване морската болест и влизаш в завоя без никаква газ, но на скорост, тръгвайки да излизаш вече от завоя леко подаваш газ, защото пък ако се забавиш, ще започне да ”клюфка” и най-много да изгаснеш. Не е ок да сменяваш предавки вече в самия завой. А това кръстовище в отвратително, както и това пред лидъла на красна поляна, аз там катастрофирах, правейки ляв завой, на всичкото отгоре левия там е по-остър и беше тъмно и нищо не виждах и право се забих в едно такси, идвайки отгоре. Отнех му предимството и сега си чакам акта....

# 265
  • Пловдив
  • Мнения: 13 470
PetyaaS, моя акт за ПТП на ляв завой беше 100лв., без отнемане на контролни точки.
Сега си чакам един за превишена скорост...400лв. със загуба на 7 к.т.

# 266
  • София
  • Мнения: 2 919
...Сега си чакам един за превишена скорост...400лв. със загуба на 7 к.т.

Иииихаааа, това на градско или на извънградско?

# 267
  • София
  • Мнения: 1 580
Имах един познат със същия акт като твоя. Плати си глобата навреме и получи отстъпка от цената, вместо 400 плати 270-280лв, в срок до 14 дни обаче. Дано не ми пипат точките, книжката ми в от два месеца, аз и пред катаджиите ревах, хората ме успокояваха... на нашата кола само бронята предната отиде и капака леко е изместен и десния фар е чао... и аз четох някъде,че е около 100тина лева

# 268
  • Пловдив
  • Мнения: 13 470
Води се градско /реално на излизане от града посока Карлово/. Уж полицая каза, че ме отчел със 78 вместо 50, но чрез познат разбрах, че нарушителната ми разпоредба е чл.21, ал.1 от ЗДвП, а като санкционна разпоредба ми е вписал чл.182, ал.1, т.4  /така, че излиза че нарушението ми е над 30км. от допустимата максимална скорост/. Чакам да ми го връчат, нямам намерение да обжалвам, защото "При плащане на глобата, наложена с електронен фиш, в срока по ал. 8 се дължи 70 на сто от нейния размер. Глобата, наложена с електронен фиш, който е бил обжалван и потвърден от съда, се дължи в пълен размер." /освен ако от 2011 няма промяна/.

# 269
  • Пловдив
  • Мнения: 13 470
Да, най ме е яд за точките, ако трябва да бъда искрена.
Няма да ти вземат точки /освен ако пак не са променили някой чл. и ал./.

Общи условия

Активация на акаунт