Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 574
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 3 159
Особено при зимни условия спирането с изключена от скорост кола не е много за препоръчване.
На мен и инструкторът, и мъжът ми, все ми говореха за използването на двигателя като спирачка. Много по-добър вариант е и откъм сигурност, и за разход на гориво.

# 331
  • София
  • Мнения: 4 548
При престрояване винаги леко се обръщам да не ми е някой в мъртвата зона. Особено ако излизам на път като Цариградско, където летят като ракети. Гледаш го далече, но докато се включиш, особено ако излизаш от завой с ниска скорост, той вече е до теб. На няколко пъти ми се е случвало това да ме спаси от удар. А и не е нужно да се обръщаш изцяло и да губиш видимост напред. Достатъчно е да ти попадне в периферното зрение и го виждаш.

# 332
  • Мнения: 3 732
Вече не гасна на светофар.
Заучавам бързо последователността - спирам с газ и спирачка, освобождавам лоста и махам крака от съединителя. Не гасне! При жълто натискам съединителя, превключвам на първа, местя десния крак от спирачката на газта и тръгвам.
Това го научих от форума, за което ви благодаря!

Днес пак ме преследва бетоновоз, този път пред мен. Още не смея да изпреварвам винаги и на всяка цена.
На светофара спрях една кола разстояние зад него. Ами ако се из*ере и ме затрупа?

Движение по инерция ми се струва сложно и още не го правя.

Още се движа само от нас до работа като сменям два маршрута. Не знам кой от двата ми е по - добър. Км са еднакви, разликата е 5 - 10 мин.
Понякога ходя до някой хипермаркет но държа да има открит паркинг. Кауфланд Банишора още ме плаши. Пътя го знам, но паркирането ...

Все още не смея да ида до Нови Искър. Къде и как да паркирам в Курило, за да се разходя пеша?

Последна редакция: пт, 04 май 2018, 00:16 от Plava luda lutka

# 333
  • Мнения: X
По въпроса с по-бавната скорост, ако шофьорът наистина се движи бавно, сравнено със скоростта на потока, може да затрудни движението. Затова смятам, че принципът е да се движиш с потока-нито по-бавно, нито по-бързо. Под "поток" имам предвид по-голямата част от автомобилите, а не някой "състезател", който кара с абсурдно висока скорост и кръжи от лента в лента. Особено, когато има трафик, по-бавно и по-бързо движещите се пречат на движението.

На въпроса за автоматика, аз на светофар стоя на скорост и на спирачка, но може би при по-дълъг престой има резон да се минава на неутрална за икономия.

При автоматиците никога не трябва да се минава на неутрална, това е голяма простотия. Единствената икономия, която може да си докараш е ремонт на кутият.

# 334
  • Варна
  • Мнения: 995
И що, обоснови се!?

# 335
  • Мнения: X
Автоматичните скоростни кутии с хидротрансформатор от много време насам disengage-ват при натискане на спирачката повече от няколно секунди. Затова лоста не се пипа, освен при паркиране или минаване на задна. Ганьовските номера за икономия като спиране на скорости при ръчките и на автоматиците да се пуска на неутрална винаги излизат по-скъпо.

# 336
  • Варна
  • Мнения: 995
А, никой не говори за минаване на неутрална при спускане. Това не се прави дори и с ръчна СК. Икономия няма, контрол няма. Аз лично говоря за ситуация, при която трябва да се чака повече време на светофар или подобна ситуация, в която автомобила ще е в покой. За едно каране, това ще се случи точно за един до два пъти. А може и изобщо да не се наложи.

# 337
  • Мнения: 29 324
От написаното разбирам, че е по-добре /или поне не вреди на чарковете  Mr. Green/ да си включвам на драйв и да не пипам, докато не дойде момента за паркиране.  newsm78 За мен така е по-добре, де. Просто питам за колата как е?!? ....сори за тъпите въпроси.  Blush

# 338
  • Мнения: 1 461

Чета ви тук за освобождаване от скорост и инерция и осъзнавам, че имам два проблема - когато съм на трета и виждам пред мен червен светофар, изключвам от скорост и натискам съединител и спирачка до пълното спиране на автомобила. Ако междувременно светне зелено, преценявам дали да остана на трета или на по-ниска предавка без да спирам. Случва се да го правя и когато съм на пета и трябва да убия скоростта, за да завия. Изминавам едни 100-200 м. с изключени предавки и отнемам скорост само със спирачката. Изглежда това е погрешно и автомобилът е по-неуправляем. Явно трябва да намалявам с предавките, но от пета да мина на четвърта ми е все още трудно (не се сещам веднага къде беше четвърта  Embarassed).

Проблем № 2 - все още използвам много съединител при намаляване на скорост и при завои. Инструкторът ми ме учи никога да не влизам в завой с натиснат съединител и ми прави забележка, че много го използвам по принцип. На мен пък ми е по-спокойно така, не знам защо... Thinking

Може ли да обясните (като са блондинки Mr. Green) защо автомобилът е по-нестабилен/неуправляем в горните два случая? Благодаря!  Hug

# 339
  • Мнения: 2 266
А, никой не говори за минаване на неутрална при спускане. Това не се прави дори и с ръчна СК. Икономия няма, контрол няма. Аз лично говоря за ситуация, при която трябва да се чака повече време на светофар или подобна ситуация, в която автомобила ще е в покой. За едно каране, това ще се случи точно за един до два пъти. А може и изобщо да не се наложи.



При автоматика на неутрална скорост,колата продължава да се движи.И защо въобще трябва да се ползва неутрална.Никой никога не я използва,освен на автоматична автомивка.

# 340
  • София
  • Мнения: 2 919
Често сменявам ръчка с автоматик и в първите моменти винаги имам несанкционирани посягания към скоростния лост на автоматика, както и към несъществуващия педал на съединителя. После пък, на първите два-три светофара натискам само спирачката и чак, когато колата притресе се сещам, че има и скорости за изключване:D.

  От липса на шофьорски стаж не се оплаквам, но винаги може нещо да не тръгне като хората и за най-учените.  Та, при запланувано спиране почваш намаляването на скоростта със сваляне на крака от педала за газ. Левия крак все още е на подпорката или на пода. Ако усетиш, че скоростта е прекалено висока и няма само да се дотъркаляш до предната кола, натискаш леко спирачката, докато скоростта намалее достатъчно, обикновено това става на 10-тина метра от предната кола или стоп линията. Тук идва и тънкия момент, в който колата може и да притресе от неизключената предавка, но без да стигнеш 10-тина пъти до него, няма как да хванеш граничната скорост. Малко преди момента на притрисането натискаш съединителя и изключваш от скорост. ВЕДНАГА махаш крак от съединителя и доспираш само на спирачка.  За завоите на градско - или си на 4-та, 5-та защото е полегат и се взема с 50, или си на втора с 20-тина, защото е под прав ъгъл и обикновено има пешеходна пътека. При потегляне от светофар с десен завой минаваш завоя на първа, защото обикновено пак има пешеходна пътека с пресичащи. След пътеката донастъпваш и при 20-тина километра минаваш на втора и нататък според обстановката. Напълно грешно е твърдението, че първа е само за отлепване на колата от място. На извънградско- влизаш в завоя винаги с включена предавка, като превключваш на подходящата преди завоя и тогава си с двете ръце на волана и подавайки много леко газ.  Така можеш поне да направиш по-успешен опит за избягване на нещо, което не се е виждало в началото на кривата. Пред непознат завой е по-добре да намалиш повече скоростта, отколкото да влезеш в него със свирене на гуми и по средата центробежната сила да те метне в насрещното платно, защото радиусът е намалял драстично.

   Разказвам една случка отпреди много години - качваме се с дърта лада към язовир Искър. Млади, алтави по целата глава. Караме с "несъобразена скорост" под влиянието на видяното от рали "Златни пясъци-Сливен" по онова време част от европейския рали шампионат. И така, влизайки със свирещи гуми в един закрит десен завпой попадаме на двама хубавци, които бутайки едно малко полско фиатче, правят обратен завой по средата на нищото.  Първосигнално имаше очи-паници естествено, последвани от бой по спирачката и десен волан за влизане в канавката. Ладата помете едно тънко колче със светоотразител и полегна в дясно. Благодарение на коланите имаше само една спукана вежда на девойка, возеща се на задната седалка. Тогава коланите отзад не само, че не бяха задължителни, но и липсваха отзад. Докато премине изтръпването, причинителите на произшествието си бяха запалили колата и изчезнали без да се поинтересуват дали сме читави и живи.

Последна редакция: пт, 04 май 2018, 14:13 от Mунчо

# 341
  • Мнения: X
От написаното разбирам, че е по-добре /или поне не вреди на чарковете  Mr. Green/ да си включвам на драйв и да не пипам, докато не дойде момента за паркиране.  newsm78 За мен така е по-добре, де. Просто питам за колата как е?!? ....сори за тъпите въпроси.  Blush

Точно така, включваш на Д и не бараш освен за задна или P. Най-важното обаче е да превключваш режимите на лоста, само когато колата е абсолютно спряла! Никакво минаване от задна на предна или паркинг дори и при леко движение на колата с натисната спорачка, само при до долу натисната спирачка и в абсолютен покой! Това те забавя, когато правиш маневри в тесни улици и може да се изнервиш, ако имаш колони зад теб, но да не ти пука. Механичните ремонти на почти всички автоматици започват от 2 бона!

# 342
  • Мнения: 29 324
От написаното разбирам, че е по-добре /или поне не вреди на чарковете  Mr. Green/ да си включвам на драйв и да не пипам, докато не дойде момента за паркиране.  newsm78 За мен така е по-добре, де. Просто питам за колата как е?!? ....сори за тъпите въпроси.  Blush

Точно така, включваш на Д и не бараш освен за задна или P. Най-важното обаче е да превключваш режимите на лоста, само когато колата е абсолютно спряла! Никакво минаване от задна на предна или паркинг дори и при леко движение на колата с натисната спорачка, само при до долу натисната спирачка и в абсолютен покой! Това те забавя, когато правиш маневри в тесни улици и може да се изнервиш, ако имаш колони зад теб, но да не ти пука. Механичните ремонти на почти всички автоматици започват от 2 бона!

Вайййй #Crazy #Crazy #Crazy #Crazy

Ще  го спазвам. Принципно гледам да карам внимателно /щото съм един шофьор и аз.... Crazy/, но вече ще си знам.
Аз на задна рядко връщам, най-вече при паркиране и понякога, ако трябва да направя път на някой, но много рядко.

# 343
  • София
  • Мнения: 3 159
От написаното разбирам, че е по-добре /или поне не вреди на чарковете  Mr. Green/ да си включвам на драйв и да не пипам, докато не дойде момента за паркиране.  newsm78 За мен така е по-добре, де. Просто питам за колата как е?!? ....сори за тъпите въпроси.  Blush

Точно така, включваш на Д и не бараш освен за задна или P. Най-важното обаче е да превключваш режимите на лоста, само когато колата е абсолютно спряла! Никакво минаване от задна на предна или паркинг дори и при леко движение на колата с натисната спорачка, само при до долу натисната спирачка и в абсолютен покой! Това те забавя, когато правиш маневри в тесни улици и може да се изнервиш, ако имаш колони зад теб, но да не ти пука. Механичните ремонти на почти всички автоматици започват от 2 бона!
Това за всички режими ли важи?
Защото при мен има едно бутонче и някои /задна, Р и не знам още кое/ се превключват с натиснат бутон, но S, L и N - без. И все си мисля, че те са ОК и в движение, нали са някакви допълнителни. А, и ръчните скорости мисля че може в движение да се пускат. В грешка ли съм?

# 344
  • Мнения: X
Спортен и Комфортен режим може да се сменят в движение(предполагам S и N), както и самите предавки ако има опция за ръчна смяна. Аз говоря за режимите преден, заден, паркинг, неутрална

Общи условия

Активация на акаунт