Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 593
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 5 468
Скрит текст:
По въпроса с по-бавната скорост, ако шофьорът наистина се движи бавно, сравнено със скоростта на потока, може да затрудни движението. Затова смятам, че принципът е да се движиш с потока-нито по-бавно, нито по-бързо. Под "поток" имам предвид по-голямата част от автомобилите, а не някой "състезател", който кара с абсурдно висока скорост и кръжи от лента в лента. Особено, когато има трафик, по-бавно и по-бързо движещите се пречат на движението.

На въпроса за автоматика, аз на светофар стоя на скорост и на спирачка, но може би при по-дълъг престой има резон да се минава на неутрална за икономия.

При автоматиците никога не трябва да се минава на неутрална, това е голяма простотия. Единствената икономия, която може да си докараш е ремонт на кутият.

Не знаех, че може да повреди скоростната кутия. Аз и без това не ползвам N, понеже съм виждала, че мъжът ми не я използва, но не съм се сещала да го попитам защо.

Мунчо, и аз съм така с честата смяна от ръчни на автоматик, защото едната ни кола е с ръчни, другата автоматик. Когато повече време съм карала тази с ръчните и се кача на автоматика, започвам да посягам постоянно към скоростния лост, а левият ми крак се чувства не на място. Grinning

# 346
  • Мнения: 29 324
Моят лост е следния вид:



M, S и снежинката изобщо не ги знам за какво са и не ги ползвам.  Blush

# 347
  • Пловдив
  • Мнения: 13 470
Моята масова грешка е, че спирам в 99% от случаите на свободна /първия инструктур така ме учи и май най-лошото съм запаметила/. На светофар, където няма наклон също съм на свободна...
На светофар стоите на първа и натиснат съединител ли newsm78

# 348
  • Варна
  • Мнения: 995
Скоростните кутии, особено автоматичните са консуматив, приемете го.
Някой казват, че масло не се сменя. Абсурд! Ако е нова колата - първа смяна на 100 000км. Следващи на 50 000. В тия кутии има филтри, също се сменят. Живота, който им дават е около 250 000 - 300 000км. Някой хора, толкова не карат за цял живот.

Natali_ - когато си на D, може да дадеш лоста наляво, след това с движение нагоре или надолу ти може да сменяш предавки, а не да чакаш 'робота' да го направи. Мисля, че типтроник се води. Някой имат и 'пера' зад волата, от там също може да се случва смяната, интересно е. А това S не го знам, бутон ли е или какво? Може би кутията минава в спортен режим, при който най-вероятно предавките ще се сменят на по-високи обороти...

# 349
  • Мнения: 3 732
Тая вечер минах кръговото на Надежда, идвайки от Кауфланд Банишора и карах по Ломско до Била, но с опитен шофьор до мен.
Кръговото ми е пълен ужас. Въртенето в него е с няколко разклонения, а това за Ломско шосе ми прилича на почти обратен завой от мястото откъдето идвам.
Ломско ми е ужасно - много пешеходни пътеки тип легнал полицай, оглеждане за неправилно пресичащи и паркирани отдясно коли. Единия беше спрял като арабин в пустиня и ако не беше този до мен щях да го ударя.

Спътника ми се опита да ме научи как да използвам инерцията, но ми е много трудно - забравям да натисна спирачката и не мога да преценя кога да я натисна до край. Спирам на кола разстояние от предния.

Може ли да ми обясните буквите, които използвате при обясняването на автоматик какво означават и кога се използват?

# 350
  • Мнения: 3 732
На светофар стоите на първа и натиснат съединител ли newsm78
Върни се малко по - назад в темата и чети.
Аз точно това се опитвам да се отуча, грешно било.
На светофар спирам със съединител и спирачка, освобождавам лоста, махам крака от съединителя и натискам само спирачка. Иначе прихърка и гасне - ако махна крака от съединителя без лоста да е освободен.
На жълто натискам съединител, другия крак си е все на спирачката, местя лоста на първа, местя крака от спирачка на газ, започвам да освобождавам съединителя и тръгвам.
И аз грешно съм научена на светофар да стоя с натиснат съединител. Едно, че така той се изхабва и друго, че крака има нужда от почивка - на дълъг път ще е тегаво. Така ми обясниха колеги.

Иначе и аз като теб - грешното заучаване ми става навик. Трудно ми е отучването после.

Извинете за поредните постове.

# 351
  • Варна
  • Мнения: 995
P - Parking - При тая буква се стартира и гаси. Стартира се с натисната спирачка /това не съм убеден, че е за всички, но последната тойота, която карах беше така/. При P колата стои в покой, не мърда ни напред, ни назад дори и да не си натиснала спирачката.
R - reverse - задна.
N - това е свободна, като на ръчната. От тая тема разбрахме, че не се използва никога, иначе ще ремонтираме кутията... Ако все пак си на N - държиш и спирачка иначе заминаваш /ако има наклон/
D - на тая си караш смело напред. Като спреш някъде - спирачка, иначе все едно си на 1ва и ще тръгнеш.
M - manual - имаш възможност за 'ръчна' смяна.

Някой кутии имат и още позиции с цифри 3, 4. Може в движение да се смени от водача, по преценка.

П.П. Ако трябва рязко ускоряване поради някаква причина - педала на газта до ламарината, скоростната кутия е умна и сваля колкото предавки е нужно, за да се осигури по-бързо ускорение.

Последна редакция: пт, 04 май 2018, 22:54 от MapTo_D

# 352
  • Мнения: 29 324
MapTo_D, и аз това S не го знам какво е, нито снежинката. Не ги ползвам.
Благодаря ти за продробното разяснение. Много е полезно!  bouquet

# 353
  • София
  • Мнения: 2 919
Снежинката е за зимно каране. При натиснат бутон колата тръгва на втора предавка, като така се избягва евентуалното боксуване и поднасяне. S е или пак за зимно каране (snow - сняг) или спортен режим със споменатото по-горе превключване при по-високи обороти. Моята има бутон POWER/COMFORT на таблото вместо S.

# 354
  • Мнения: 3 732
Марто и Мунчо, благодаря ви за подробните разяснения.

Точно поради заучаването, а и не само автоматика не е моя избор. Не е ли прекалено лесно да се кара?

# 355
  • Мнения: 5 468
Нашият автоматик има и D3. При този режим колата стига само до 3та скорост.

# 356
  • Мнения: 403
Според мен няма как да са те учили така, на съединител натиснат + спирачка. Може да е било съединител+първа+спирачка. Може би не си спомняш добре...
За прекалено лесното... каквато е колата ти, това ти е лесното. За мен поне е така.

# 357
  • Мнения: 29 324
И какво лошо има в лесното каране на автоматика?  newsm78

# 358
  • Пловдив
  • Мнения: 13 470
Според мен няма как да са те учили така, на съединител натиснат + спирачка. Може да е било съединител+първа+спирачка. Може би не си спомняш добре...
За прекалено лесното... каквато е колата ти, това ти е лесното. За мен поне е така.

Ако се отнася до мен, съм написала, че съм само на свободна по светофари и при спиране. А масово се обяснява, че не бива така, затова попитах как стоите по светофарите.

# 359
  • Мнения: 3 732
И какво лошо има в лесното каране на автоматика?  newsm78
Нищо лошо няма - колкото хора, толкова и вкусове.
Попитах каква е причината да се избира автоматик.
Поговорката Гузен негонен бяга ли важи в случая?
Въпроса ми беше провокиран от неяснота и любопитство. Не разбрах защо реагираш така, но здраве да е ...

Мрс Грийн, това за лесното и удобството и аз не го разбрах. Би ли ни обяснила?
Не казвам, че съм запомнила правилно. Година и половина мина от курса и сдобиването на кола при мен.

Общи условия

Активация на акаунт