Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 420
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 29 276
Каза, че поради лесното каране на автоматик, това не е твоят избор. Попитах какво лошо има в това да се кара лесно, че това да е причина да не избереш такава?

Слабо ме вълнува кой каква кола избира и кара, ако искаш и трактор си купи. На мен си ми харесва моята кола, удобна ми е и я карам лесно.

От какво да съм гузна и да бягам, пак не разбрах.....?!?!  newsm78

# 361
  • Мнения: 3 732
Не разбирам защо така реагираш на поставения от мен въпрос. Не съм искала да те обиждам. Просто питам.

Предлагам ти утре като се поуспокоиш, да прочетеш аз какво питам и защо.
Вярно, че на писмената комуникация липсва невербалното общуване, но наистина не разбирам защо реагираш така.

# 362
  • Мнения: 29 276
Не се обиждам. Просто задавам въпрос

 
Каза, че поради лесното каране на автоматик, това не е твоят избор. Попитах какво лошо има в това да се кара лесно, че това да е причина да не избереш такава?

Явно няма да отговориш на въпроса.

И съм си напълно спокойна.

Точно поради заучаването, а и не само автоматика не е моя избор. Не е ли прекалено лесно да се кара?

Ето какво си написала. Ясно си е. Всъщост, все ми е тая за мнението ти.

Остани със здраве.

# 363
  • Мнения: 403
Десислава, не беше за теб. Simple Smile Аз също съм на свободна(или спирам на скорост). Не знам защо масово се избягвало, но наскоро симпатягата от Auto motor und sport(мъжът го гледа), повтаряше как не било хубаво да спираш на светофара, натискайки съединителя.
Не знам момичета, действам си според капацитета... нямам претенции, че разбирам много.
Айде стига сега сте почвали... никой не е искал да засегне никой, ама така става, като не сме на четири очи.
От моят скромен опит с автоматик и с ръчка, ще кажа, че са ми еднакво лесни. Но и до човек си е предполагам... и до ситуация... виж, сега, съседката изкара курса на автоматик и край... ако се наложи да шофира на приятел колата(ръчка), веднага отказва.

Последна редакция: сб, 05 май 2018, 00:24 от Mrs.Green

# 364
  • Мнения: 3 732
По две осъзнати причини:
- като уча нещо в главата ми остава първоначално наученото и после ми е трудно да запаметявам новото. Свикна ли на автоматик ако ми се наложи да карам ръчна?
- цената

За мен не е кисело гроздето. Ситуацията ми е такава, каквато е.
Задавам въпроси от любопитство защото в шофирането съм като прохождащо дете. На моменти ме е срам защото осъзнавам, че въпросите са ми глупави.
Не осъждам никой за изборите му, а се чудя защо са такива.

Сега разбра ли ме? Имаш ли още въпроси?

# 365
  • Мнения: 2 266
Скоростните кутии, особено автоматичните са консуматив, приемете го.
Някой казват, че масло не се сменя. Абсурд! Ако е нова колата - първа смяна на 100 000км. Следващи на 50 000. В тия кутии има филтри, също се сменят. Живота, който им дават е около 250 000 - 300 000км. Някой хора, толкова не карат за цял живот.

Natali_ - когато си на D, може да дадеш лоста наляво, след това с движение нагоре или надолу ти може да сменяш предавки, а не да чакаш 'робота' да го направи. Мисля, че типтроник се води. Някой имат и 'пера' зад волата, от там също може да се случва смяната, интересно е. А това S не го знам, бутон ли е или какво? Може би кутията минава в спортен режим, при който най-вероятно предавките ще се сменят на по-високи обороти...



Моята кола е програмирана фабрично на 10 000 мили да се сменя маслото.Но си и зависи с какво масло караш.

# 366
  • Варна
  • Мнения: 995
Sisi72, правим разлика между масло на скоростна кутия и на двигател, нали?

# 367
  • Мнения: 29 276
Марто, аз, честно казано, не правя никаква разлика. 😚 Нали в сервиза би трябвало да кажат, ако има нужда от смяна?!?

# 368
  • Варна
  • Мнения: 995
Марто, аз, честно казано, не правя никаква разлика. 😚 Нали в сервиза би трябвало да кажат, ако има нужда от смяна?!?

Аз не разчитам на сервиза, да ми кажат кога трябва да сменям масло. В оторизираните сервизи предполагам водят история на всеки автомобил и вписват кога и какво сменят. Аз не ходя в такъв. При всяка смяна на масло ми пишат на една бележка на колко км е сменено и на колко км ще е сшедващата смяна и я лепят някъде, или отстрани на шоф врата, или на самата колона, или някъде в двигателния отсек. Но и техните предписания не спазвам, те ми пишат следваща смяна след 15 000 км, аз го сменям след 10 000, веднъж по изключение карах 12000. 
За маслото при скоростните кутии предполагам е подобно.

Препоръчвам да се направи една таблица на компютъра и да се вписва всичко, което се прави, ремонтира. Така ще знаем и колко пари ни е струвало 'удоволствието' да караме автомобил за година време. А и няма да се налага да помним разни неща.

# 369
  • София
  • Мнения: 2 917
Марто, аз, честно казано, не правя никаква разлика. 😚 Нали в сервиза би трябвало да кажат, ако има нужда от смяна?!?

Мне точно. За двигателя може и да е така, но за всичко останало зависи от това на колко години е колата. Пример - купува си някой десетинагодишен Фолксваген Туарег( нещо като джип/сув) нов внос Simple SmileSimple SmileSimple Smile. "Само" на 123456 км. В общи линии всичкия нов внос на Горубляне е на толкова Simple SmileSimple SmileSimple Smile. Според упътването (ако има такова), масло в автоматика не се сменя никога освен при ремонт на кутията, но пък е заложен експлоатационен срок на тази кутия около 200 000км. Имаш избор - правиш обслужване на кутията срещу 350-400 лева или чакаш да каже "мяу" и вадиш едни 3-4 вече хиляди за ремонта. В сервиза с удоволствие след края на ремонта ще ти налеят и ново масло Grinning.

# 370
  • Мнения: 4 808
Марто, защо на хвърчащо листче ти пишат, като за тази цел е сервизната книжка? Там се пише на колко километра е сменено маслото, какви филтри са сменени и кога е следващата смяна на масло. Не във всички сервизи го правят, но аз винаги настоявам, освен това нагласят и километража да ми напомня. Въпреки това, веднъж в месеца проверявам масло и антифриз, че имах кола, дето гълташе масло като ламя, накрая се оказа, че казанчето е пукнато и изтича.

# 371
  • Варна
  • Мнения: 995
Нямам сервизна книжка, а тепърва да започвам да си водя - не, мерси. И листчето не е хвърчащо, а се лепи. Абе уж на български пиша, ама нещо не се разбираме.
За това казах и за другия вариант, сам да си водиш 'дневник' на компютъра, кога и какво е сменяно и правено.
И не всички автомобили имат опция километража да ти напомня. На моя тая 'екстра' я няма.

Последна редакция: сб, 05 май 2018, 09:13 от MapTo_D

# 372
  • София
  • Мнения: 2 917
Смяната на двигателното масло е също според зависи. Едната ми кола е леко дъртичка и по-западна от другата. В нейната инструкция за експлоатация пише двигателното масло да се сменя на всеки 7000мили или един път годишно независимо от пробега. Понеже не навъртам с нея 7000 мили годишно, спазвам второто указание и сменям маслто един път годишно. Обикновено правя това през месец октомври, та за зимните студени стартове двигателят да е със сравнително ново масло Simple Smile.

# 373
  • Мнения: X
Скоростните кутии, особено автоматичните са консуматив, приемете го.
Някой казват, че масло не се сменя. Абсурд! Ако е нова колата - първа смяна на 100 000км. Следващи на 50 000. В тия кутии има филтри, също се сменят. Живота, който им дават е около 250 000 - 300 000км. Някой хора, толкова не карат за цял живот.

Natali_ - когато си на D, може да дадеш лоста наляво, след това с движение нагоре или надолу ти може да сменяш предавки, а не да чакаш 'робота' да го направи. Мисля, че типтроник се води. Някой имат и 'пера' зад волата, от там също може да се случва смяната, интересно е. А това S не го знам, бутон ли е или какво? Може би кутията минава в спортен режим, при който най-вероятно предавките ще се сменят на по-високи обороти...

Моята е поне на 280 к а се води от чупливите на Мерцедес. Сега искам да си взема А6 2013, която е с един много скандален автоматик на ЗФ(уникална кутия) обаче по разби форуми пише, че не се обслужвала. Затова ще си търся кола до 100к доказуеми километри и веднага й сменям маслото Grinning

# 374
  • София
  • Мнения: 1 576
Моята масова грешка е, че спирам в 99% от случаите на свободна /първия инструктур така ме учи и май най-лошото съм запаметила/. На светофар, където няма наклон също съм на свободна...
На светофар стоите на първа и натиснат съединител ли newsm78
На курсовете ме учиха на светофар да минавам на свободна, чак когато колата е НАПЪЛНО спряла и чакам. Но когато започнах да карам сама с мъжа ми и той самия, когато наближавам спрелите коли на светофар, ако е червено, ми казва ”освободи вече, няма смисъл, червено е” и по инерция стигам до там, но разстоянието е много малко, или пък връщам скоростите назадь много държах да се науча на това. Освобождавам и напълно спирам, когато стигна до нерегулирано или дори да е регулирано с пътни знаци кръстовище измежду блоковите пространства и хвърлям един бърз поглед дали не идват коли, без значение примерно,че аз съм с предимство, защото съм десностояща на идващата кола, защото станах свидетел как един бус на Спиди на такова кръстовище въобще не спря и отнесе цялата броня на идващия му десностоящ точно на такова кръстовище измежду блоковете и оттогава съм предпазлива. Та, да кажем колата е паркирана и е близо до кръстовището, където трябва да завия или каквото и да е. Тръгвам на първа, лекичко се придвижвам, преди спирането първо освобождавам от скорост, държа само спирачка докато се оглеждам, пак съединител, първа и тръгвам, когато се уверя, че всичко е наред, докато мъжа ми, доста по-опитен шофьор от мен, от доста години кара, той например в такава ситуация не спира напълно, а колата лееко пълзи и ако види,че няма никой директно тръгва от втора. Обяснявал ми е, че когато тръгваш на втора по-дълго време задържаш на полусъединител, за да не изгасне колата и вече няколко пъти ми се случва да наближа светофар ,на който е червено и се приготвям да спирам, но наближавайки го, светва жълто, зелено и колоната тръгва и аз както съм на свободня и колата е лееко в движение, директно си продължавам на втора.

Общи условия

Активация на акаунт