Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 7 апр. 2018, 23:01 ч.

Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 46 192
  • 652
  •   1
Отговори
# 645
  • София
  • Мнения: 1 082
Да, намаляването без стопове е супер мъдро ако някой ти се е качил на задния номер. Как ли пък не, дори при изкачване ми се е случвало да натисна спирачката за да обознача че намалявам. Прекрасно знам че не е нужно за скоростта ми, но не мога да разчитам някой който не е така любезен да пази дистанция, да бъде така любезен да не се натресе в мен. Пък и да нараня някоя крехка душевност, е по-добре от катастрофа.

# 646
  • София
  • Мнения: 9 703
Аз също се напрягам ско някой пред мен натиска чуква/спирачки непрекъснато,.

# 647
  • София
  • Мнения: 7 435
На лед в завой, каквото и да направиш, ако си забравил, че физиката не е отменена като наука, си вътре с двата крака. Единици са редовите водачи, които усилено се занимават с тренировки за овладяване на колата при внезапна опасна ситуация. Та за завой под 90о на градско, а те са почти 99% от завоите, трябва рязко намаляване на скоростта и сваляне дори с две предавки до почти пълзене (ако влизаш в пресечка без видимост) и с крак на спирачката, но без да я натиска осезаемо, влизаш в завоя без газ, но с готовност за спиране дори с цената на угасване на колата. Това от горната картинка важи за улици с поне две платна в посока и видимост от 50-тина метра най-малко, както и при абсолютно спазване на скоростните ограничения. И по-добрия вариант е да се подаде минимална газ още с влизането в завоя, за да теглят леко колелата а не да се товарят от спирането, което увеличава възможността за излизане от трасето по допирателната на завоя.
Скрит текст:
 П.П. Имайте пред вид, че колите с предно предаване леко недозавиват, което при по-висока скорост може да ви шашне и да предизвика инстинктивно допълнително навиване на волана, което обикновено ви изпраща... в насрещното платно.  За това написах по-горе, че влизането с по-висока скорост в завой е по-безопасно на платно с две ленти, защото ще имаш буферна зона в лицето на втората лента в ляво и няма да се озовеш веднага в насрещното платно. С риск да ме намразите, ще повторя - спазвайте стриктно ограниченията на скоростта особено преди завой без достатъчна видимост.  Преди години, имах случай при едно качване  към язовир Искър, да се озова  след влизането с необмислена скорост в един десен завой, пред младо семейство, което (също без много акъл в главите) правеше обратен завой, бутайки на ръце едно малко полско фиатче. След като ококорихме очи паници с дружината в колата, донавих волана и покосявайки две от тънките километрични колчета, заобиколих семейството. Спряхме на 30-тина метра след това, почти в канавката. През това време, младежите се качиха в засиленото фиатче и без да се поинтересуват от нашето състояние, отпътуваха към София. Таа - внимавайте Simple SmileSimple SmileSimple Smile.
Абсолютни глупости, водещи до неуправляемост на автомобила в някои случаи. Да набиеш рязко спирачки в лед = да се пързулнеш, с дъжд, зависи колко чист/хлъзгав е пътя и как са ти гумите и опитноста зад волана, но пак може да се пропързаляш, ако пътя е сух, няма да се пързаляш, но е безмислено да стресираш задния с рязко спиране, освен ако не ти е изкочил човек/животно на пътя. А да влизаш с газ /макар и леко натисната/ в завой е грешно и опасно, независимо от атмосферните условия, ама колко пътя е по-хлъзгав от лед/студ или мизерия е толко по-зле. Това се учи старателно на курсовете още. Тез дет започват завоя с газ са ми любими, като се ококорят в кръстовището и скочат с 2-та крака на спирачка. А като видя газ, газ и рязка спирачка преди завоя си личи колко може да кара.

# 648
  • София
  • Мнения: 1 258
Аз също се напрягам ско някой пред мен натиска чуква/спирачки непрекъснато,.

  Aми, при колите с класически автоматик, когато лоста е на D а не на някой от понижените режими, се налага по-честата употреба на спирачки, защото обикновено дистанцията не стига за спиране с двигателя. Когато според теб, без причина се натискат спирачки, дай му малко въздух на човека - увеличи дистанцията. Той пък може да се напряга, когато фаровете ти не се виждат в огледалото му а се движите с прилична скорост:sweat_smile:Sweat SmileSweat Smile

# 649
  • София
  • Мнения: 9 703
Аз също се напрягам ско някой пред мен натиска чуква/спирачки непрекъснато,.

  Aми, при колите с класически автоматик, когато лоста е на D а не на някой от понижените режими, се налага по-честата употреба на спирачки, защото обикновено дистанцията не стига за спиране с двигателя. Когато според теб, без причина се натискат спирачки, дай му малко въздух на човека - увеличи дистанцията. Той пък може да се напряга, когато фаровете ти не се виждат в огледалото му а се движите с прилична скорост:sweat_smile:Sweat SmileSweat Smile
Съвсем не говоря да съм му залепена отзад, виждат се стоп светлините и от дистанция.Карам и аз автоматик и знам как спира.Просто има хора,които не преценяват условия и разтояния ,и натискат спирачки за всеки случай ,което леко стресира шофьорът отзад ,когато на всеки 3 сек. ти набиват стоповете.

# 650
  • София
  • Мнения: 2 747
Може и да не е до преценка, а човекът просто да не познава пътя. Наближава завоя, няма видимост колко е остър и дълъг, натиска спирачка. Да, досадно е някой да се влачи пред теб, но да проявяваме търпимост, може да има причина за това.
А това със залепването отзад ми е супер противно.
Един случай от скоро - карам през Панчарево с 50, щото катаджиите дебнат редовно там, а и си е градско и правилата трябва да се спазват. Един джигит ми се лепнал на задната броня. Напира, милият, ама не смее да ме задмине, че и това е забранено. Молех се някой пешеходец да не ми изскочи отпред, че ще го кача тоя в багажника. Наближавам си отбивката вляво, давам мигач, щото те са за това, и за всеки случай поглеждам в лявото огледало. Тъпакът реши, че точно тогава трябва да ме изпревари. Ако не бях погледнала в огледалото, щеше да се вреже право във вратата ми.

# 651
  • София
  • Мнения: 1 258

# 652
  • Мнения: 28
Не спирате да давате грешни съвети или частично неверни. Afrodita, подаването на малко газ в завой, преди завой, се нарича неутрална газ. По този начин се цели да върнем баланса на масите на автомобила. Но тук можем да наградим съвета на Мунчо- хубаво е да се влиза или на спирачка, или на без газ(на скорост обаче) в  завоя, като така предните гуми са натоварени, предното окачване се е свило, колата по-лесно се насочва, а след това да се балансира с междинна/неутрална газ и вече да се излиза с постепенно добавяне на газ. Това е някакво основно изказване все пак, нали има различни ситуации, различни типове задвижване на автомобила. Ако намачкаш повече газта преди завоя, то масите отиват назад и може да недозавива, а ако започнеш да мачкаш спирачки и газ в завоя, тогава изцяло я разбалансираш.
Относно моите мъки, както и тези на ДХ3, с ненужното пипване на спирачки от каращите пред нас имам няколко думи. Описваме ситуации, в които самите ние си караме с дистанция,и виждаме пред този пред нас, и така преценяваме за ненужните им навици. Като неможач,некарач, нешофьор, аз гледам в далечина и предварително си начертавам ситуацията и ходовете. Когато един такъв гражданин реши да прави тези чудни светлинни знаци, аз му обръщам внимание на него. Не мога да съм сигурен в неговите умения зад волана и дали ме е видял изобщо в огледалото и дали няма да реши да направи някоя спонтанна маневра. Пък ако говорим за спирачка в завой, то той ако я пипне, аз ще я натисна по-силно, с цел да се пазя. А ако съм с мотор, то спирачка в завоя на този пред мен, то това може да ме пребие( отново като не карам кой знае как).
Да, ще говорите за неопитност, но наистина неопитните изобщо не влизат бързо в завой. Ако завоя се взима с 50 от опитен водач без да се напъва, с 40 от водач, с опит, но на непознат път, то нов водач без опит ще го вземе с 30.

Ето още нещо за гледане https://www.youtube.com/watch?v=V49TxR4-K90

Последна редакция: нд, 12 май 2019, 10:57 от bitmad

Общи условия

Активация на акаунт